Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dale vito

Bericht door dale vito » 23 apr 2007, 22:53

Hier is de rattrapante in staal:

[img:400:400]http://www.zeitzeichen.de/bilder/neues/ ... Rattr1.jpg[/img]

Mooie klok, alleen geen manufactuur.. Handopwindbaar uurwerk op valjoux 7750 (7760) basis, voor zover dat je wat uitmaakt.

Patrick

Bericht door Patrick » 23 apr 2007, 23:29

Portugieser chronograph . Schitterend horloge. Als rattrapante net even exclusiever natuurlijk. In het echt druipt de kwaliteit er vanaf.

Valjoux uurwerk? Daar is deze voor mij in ieder geval niet minder om.

M.i. het mooiste horloge allertijden...... wat ben ik snel tevreden he :)

cooldragon

Bericht door cooldragon » 23 apr 2007, 23:42

dale vito schreef:Dat is een serieuze wishlist.
I know, tja je moet niet te hoog beginnen want je wil natuurlijk alleen maar meer. Een paar collega's van me hebben me met het horloge virus besmet. vind het zulke mooie kunstwerken...en natuurlijk het enige sieraad wat een man kan dragen(tja ik heb geen piercings of oorbellen o.i.d.) Er zit wat tussen waar ik de prijs niet van weet, maar ik weet inmiddels wel dat een perpetual calendar een moeilijke complicatie is waar ook een prijskaartje aan zit...de IWC is wat dat betreft nog een koopje.......maar ben serieus aan het nadenken over een van die superklokken...WAT een masterpieces.....
dale vito schreef: Die vacheron perpetual chrono.. Wat een prachtige maanfase indicator heeft die.. Heb je het detail erop gezien? De layout is heel klassiek, doet denken aan de oude valjoux 22c uurwerken (klopt dat?). Ik vind hem wel een stuk ouwelijker dan de IWC en AP. De Royal Eagle is wel heel wat anders dan een perpetual...
mooi he die perpetual chrono..lijkt een beetje 3D die moonphase..heel mooi detail idd...of het op een oude valjoux lijkt...zou je aan de experts hier moeten vragen, ben wat dat betreft nog een beetje een beginner, maar niet minder enthousiast!

De royal eagle is idd heel erg anders.....de vorm van de kast vind ik een beetje riskant qua mode gevoeligheid, weet niet hoe tijdloos hij zal zijn....had hem erbij gezet omdat het een van de grotere horloges is die goed om mijn pols staat

cooldragon

Bericht door cooldragon » 23 apr 2007, 23:47

dale vito schreef:Hier is de rattrapante in staal:

[img:400:400]http://www.zeitzeichen.de/bilder/neues/ ... Rattr1.jpg[/img]

Mooie klok, alleen geen manufactuur.. Handopwindbaar uurwerk op valjoux 7750 (7760) basis, voor zover dat je wat uitmaakt.
geen manufactuur..tja heb je gelijk in....hij zit op geloof ik 60% in plaats van de 80% die hij zou moeten hebben om manifactuur genoemd te worden. Voor deze aanschaf maal ik er niet zo om. Hij is op dit moment verschrikkelijk moeilijk te krijgen en is nu dus eigenlijk al heel exclusief, exclusiever dan de automatic, die wel een manifactuur is. Maarrrrrr de split second functie is een vrij exclusieve complicatie in de portuguese, plus een handopwinder(erg geliefd bij portuguese freaks want de originele portugieser was ook een handopwinder) wat hem op de langere termijn toch het specialere horloge maakt...plus het feit dat hij mooier om mijn pols valt dan de automatic......ben in de markt voor een rose gouden trouwens 8)

cooldragon

Bericht door cooldragon » 24 apr 2007, 00:10

@dale vito>>leuk forum trouwens wat je hebt gestart! Denk dat ik daar de komende tijd erg veel leesvoer ga vinden!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 apr 2007, 07:28

De IWC automatic is, indien nodig, ook met de hand opwindbaar.....................als je dat een belangerijk item vind tenminste.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 apr 2007, 08:17

romo schreef:De IWC automatic is, indien nodig, ook met de hand opwindbaar.....................als je dat een belangerijk item vind tenminste.
zijn ze allemaal man. :P

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 apr 2007, 08:51

Robin schreef:
romo schreef:De IWC automatic is, indien nodig, ook met de hand opwindbaar.....................als je dat een belangerijk item vind tenminste.
zijn ze allemaal man. :P
:lol: :lol: :oops:

cooldragon

Bericht door cooldragon » 24 apr 2007, 09:31

@romo,
dacht al dat je dat ging zeggen heheh..bedoelde eigenlijk een pure handopwinder, dat maakt em(voor een portugieser dan) vrij uniek

heb de perpetual calendars van patek,a lange en AP bij een collega gezien(da's pas een die hard verzamelaar!) WAT een mooie uurwerken, zeg...ongelooflijk...wat een masterpieces....dacht dat ik op mn werk secuur werk op de vierkante mm deed, maar dit gaat nog ff een stappie verder 8)

RVV

Bericht door RVV » 24 apr 2007, 11:20

Cooldragon leuke hoek waarin je wilt shoppen, maar een tip kijk even verder dan alleen of je het een mooie horloge vind en of je hem kunt betalen.

Informeer ook naar service kosten, bij ingewikkelde complicaties kan dit nog wel eens flink uit de klauwen lopen. Een serieus probleem kan dan zomaar een paar duizend euro gaan kosten om het door de manufactuur op te laten lossen. En duur zegt niks over de kwaliteit.

Eeuwige kalenders zijn technisch heel mooi maar krijg er geen geklooi mee, even een datumpje doordraaien zit er niet in natuurlijk, is de datum ontregeld moet je er mee naar de horlogemaker toe. En ze moeten altijd lopen dus erg goed opletten en een watchwinder gebruiken als je hem een dag of 2 niet wil dragen. Overigens vielen tijden de eeuwwisseling van 1999 naar 2000 vele eeuwige kalenders door de mand door niet de eeuw door te tikken, veel eeuwige kalender dragers waren serieus flauw. Eenmaal in je leven maak je zo'n moment mee en dan doet ie het niet :?

Even terug komend over wie kwalitatief de beste uurwerken maakt Rolex of Zenith. Ik denk zeker Rolex. El primero uurwerk is wel een heel mooi uurwerk maar de basis is ook al weer erg oud, 1969 was de introductie. Dus bijna 40 jaar oud. Eigenlijk is het geen modern uurwerk. Je moet het zo zien een mooie Ferrari motor uit 1969 die keer op keer verbeterd is en aangepast en anno 2007 nog mee moet kunnen concurreren met moderne motoren.

Het daytona uurwerk van Rolex is sinds 2000/2001 op de markt, veel moderner, efficienter en vooral duurzamer, service vriendelijker en erg robuust. Niet mooier, maar is dat een belangrijk punt ? Wel als je een zichtbodem hebt of je zelf af en toe een horloge open maakt maar dat doen ook maar weinig mensen die er geen verstand van hebben.

Als ik in de 20K plus klasse zou shoppen dan ging ik absoluut voor een Patek. Een eenvoudig 3 wijzer model.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 24 apr 2007, 11:49

Rico v Velzen schreef:Cooldragon leuke hoek waarin je wilt shoppen, maar een tip kijk even verder dan alleen of je het een mooie horloge vind en of je hem kunt betalen.

Informeer ook naar service kosten, bij ingewikkelde complicaties kan dit nog wel eens flink uit de klauwen lopen. Een serieus probleem kan dan zomaar een paar duizend euro gaan kosten om het door de manufactuur op te laten lossen. En duur zegt niks over de kwaliteit.

Eeuwige kalenders zijn technisch heel mooi maar krijg er geen geklooi mee, even een datumpje doordraaien zit er niet in natuurlijk, is de datum ontregeld moet je er mee naar de horlogemaker toe. En ze moeten altijd lopen dus erg goed opletten en een watchwinder gebruiken als je hem een dag of 2 niet wil dragen. Overigens vielen tijden de eeuwwisseling van 1999 naar 2000 vele eeuwige kalenders door de mand door niet de eeuw door te tikken, veel eeuwige kalender dragers waren serieus flauw. Eenmaal in je leven maak je zo'n moment mee en dan doet ie het niet :?

Even terug komend over wie kwalitatief de beste uurwerken maakt Rolex of Zenith. Ik denk zeker Rolex. El primero uurwerk is wel een heel mooi uurwerk maar de basis is ook al weer erg oud, 1969 was de introductie. Dus bijna 40 jaar oud. Eigenlijk is het geen modern uurwerk. Je moet het zo zien een mooie Ferrari motor uit 1969 die keer op keer verbeterd is en aangepast en anno 2007 nog mee moet kunnen concurreren met moderne motoren.

Het daytona uurwerk van Rolex is sinds 2000/2001 op de markt, veel moderner, efficienter en vooral duurzamer, service vriendelijker en erg robuust. Niet mooier, maar is dat een belangrijk punt ? Wel als je een zichtbodem hebt of je zelf af en toe een horloge open maakt maar dat doen ook maar weinig mensen die er geen verstand van hebben.

Als ik in de 20K plus klasse zou shoppen dan ging ik absoluut voor een Patek. Een eenvoudig 3 wijzer model.
Hoi Rico

alles wat je hebt geschreven heb ik idd ook in overweging genomen.... bijvoorbeeld:een servicebeurt voor een perpetual kost bij IWC ook zo om en nabij de 1200 euro :shock:

ben nu ook nog niet in de 20k plus categorie aan het shoppen, denk dat ik daar over een jaartje of 5 echt serieus voor ga shoppen, denk dat ik in de tussentijd wel genoeg info en kennis verzameld moet hebben om een weloverwogen keuze gemaakt te hebben. ben nu een klasse lager aan t shoppen, dwz in prijsklasse van de IWC portugieser automatic en rattrapante...denk overigens dat ik mn keuze al bijne gemaakt heb...van het weekend denk ik in de winkel de knoop doorhakken.

Denk dat het qua uurwerk altijd een discussie zal blijven wie het beste uurwerk maakt, zo is t ook met auto's..

wie maakt betere auto's, bmw of audi, dan heb ik t niet over de betere rijeigenschappen en degelijkheid etc, maar als geheel, denk dat er ook een kwestie van smaak aan zit.

betreft de perpetuals, vriend/collega die die IWC afg weekend had gekocht kreeg er dus idd een klein stukje bij om te laten vervangen als er weer een eeuwwisseling plaatsvindt, moet dan wel door horlogemaker of fabrikant geplaatst worden. Als je de datum verkeerd hebt gezet idd opsturen om terug te laten zetten...maar ja. als je zo'n uitgave doet dan neem je dat ook wel weer voor lief denk ik

maar een echt tophorloge zal ik nooit kunnen en willen betalen, 2 ton+ voor een einzellstuck wil en kan ik nooit betalen, tuurlijk kan het maar dan wordt het de keuze in de trant van(mocht het ooit zover komen :roll: ): tweede huis in het buitenland, een boot of een horloge...dan is v mij de keus gemakkelijk haha tenzij ik de nieuwjaarsloterij win en in de situatie kom dat ik geld OVER heb hahah, misschien moet ik toch maar eens een lot kopen!

bovendien betaal je dan denk ik ook voor het zoveel mogelijk complicaties en duurzame materialen in 1 horloge stoppen, IMO ga je dan ook niet naar een feest of over straat lopen met zoiets..dat hoort thuis in een museum of hard-core verzameling. wil nog wel iets hebben waar ik mee over straat durf

OF mensen met nieuw geld, zag laatst op tv dat Jay-Z (rapper) een Audemars Piguet cutom made in platina met 5 karaat aan diamanten had laten maken voor 600.000 dollar..tsja je kan t zo gek maken als je wil.....

RVV

Bericht door RVV » 24 apr 2007, 12:08

Opzich vind ik het niet zo belangrijk hoor of merk A nou beter is dan merk B. Wat ik belangrijk vind is betrouwbaarheid en duurzaamheid. Rolex garandeerd dat. Maar ik zal nooit zeggen Rolex is beter dan bllalalla merk. Veel fabrikanten maken veel mooiere uurwerken die prachtig afgewerkt zijn.

Het is maar net wat je belangrijker vind. Voor mij behoort de betrouwbaarheid en duurzaamheid tot de belangrijkere zaken voor een ander is dat weer de technische verfijning van een uurwerk.

En dan het 50000>> 1 tot 2 ton + segment. Ik denk dat je horloges in die klasse gaat kopen als je niet weet op welke manier je je geld moet besteden want je hebt er teveel van.

Ik bedoel dat niet negatief, maar wat ik me afvraag is wat is nog het plezier van een horloge van 200000 euro ? Op welke manier geniet je daarvan ? Kan ik me gewoon niet voorstellen. Genieten van het feit dat je zoveel geld uit kan geven ? of genieten dat je voor dat geld een "kunstwerk" voor om de pols koopt ?

Met 100 miljoen op de bank is 200000 euro ook sigarettegeld natuurlijk.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 24 apr 2007, 13:05

Rico v Velzen schreef:
En dan het 50000>> 1 tot 2 ton + segment. Ik denk dat je horloges in die klasse gaat kopen als je niet weet op welke manier je je geld moet besteden want je hebt er teveel van.

Ik bedoel dat niet negatief, maar wat ik me afvraag is wat is nog het plezier van een horloge van 200000 euro ? Op welke manier geniet je daarvan ? Kan ik me gewoon niet voorstellen. Genieten van het feit dat je zoveel geld uit kan geven ? of genieten dat je voor dat geld een "kunstwerk" voor om de pols koopt ?

Met 100 miljoen op de bank is 200000 euro ook sigarettegeld natuurlijk.
helemaal mee eens

koop liever meerdere "mindere"modellen dan 1 zo'n dure waar je de deur niet mee uit durft uit angst om beroofd te worden....

op zich zou het wel een betere investering zijn dan een auto van zoveel geld kopen want die schrijven harder af naar mijn idee :roll:

tsja en 100 miljoen op de bank....kan daar wel van blijven dromen...
dan heb je geen dilemma's meer van koop ik dat OF koop ik dat...je koopt gewoon alles wat je kan kopen hahaha

denk overigens dat het op een gegeven moment ook saai wordt....

maarrrrrr back ontopic...zijn er nog meer mensen die op het punt staan om een aanschaf te doen?

Tristan

Bericht door Tristan » 24 apr 2007, 13:10

Robert, ik heb naar deze gekeken. Mooie klok, past bij alles en prijskaartje is enigzins vriendelijk (zie linker):

[img:332:355]http://www.europastar.com/europastar/ph ... t105_3.jpg[/img]

Pequignet Moorea.

Brava

Bericht door Brava » 24 apr 2007, 13:19

Ik heb afgelopen zaterdag een ander bandje voor de zomer op m'n Flyback gezet. Het is enigszins gewaagd maar ik vind het wel werken.

[img:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v402/ ... 0_1860.jpg[/img]

[img:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v402/ ... 0_1861.jpg[/img]

RVV

Bericht door RVV » 24 apr 2007, 13:29

Brava inderdaad ! in eerste instantie denk je :? Maar het past er wel goed bij ? Een origineel bandje ?

Ik weet dat het geen reet uitmaakt, maar ik heb de tik om altijd een origineel bandje van het merk er om heen te laten zetten.

Brava

Bericht door Brava » 24 apr 2007, 13:36

Rico v Velzen schreef:Brava inderdaad ! in eerste instantie denk je :? Maar het past er wel goed bij ? Een origineel bandje ?

Ik weet dat het geen reet uitmaakt, maar ik heb de tik om altijd een origineel bandje van het merk er om heen te laten zetten.
Nee, geen origineel bandje, die zijn me à €200+ echt te duur. Dit is een Kaufmann Shark. Ik heb het horloge gekocht met de X-71 band, maar ik ben meer een leertype. :wink:

cooldragon

Bericht door cooldragon » 24 apr 2007, 14:51

Tristan schreef:Robert, ik heb naar deze gekeken. Mooie klok, past bij alles en prijskaartje is enigzins vriendelijk (zie linker):

[img:332:355]http://www.europastar.com/europastar/ph ... t105_3.jpg[/img]

Pequignet Moorea.
ziet er erg strak uit...en ik ging er al vanuit dat het om de linker ging hoor :wink:

de rechter voor je vriendin? :D

Tristan

Bericht door Tristan » 24 apr 2007, 14:53

Moet ze wel heeeeel lief zijn komende tijd. :wink:

cooldragon

Bericht door cooldragon » 24 apr 2007, 15:43

@brava>>staat het horloge goed!

wat zag ik op de achtergrond, een zenith chronomaster of perpetual?

cooldragon

Bericht door cooldragon » 24 apr 2007, 15:44

Tristan schreef:Moet ze wel heeeeel lief zijn komende tijd. :wink:
een mooi welcome-back kadootje?:P

Brava

Bericht door Brava » 24 apr 2007, 15:51

cooldragon schreef:@brava>>staat het horloge goed!

wat zag ik op de achtergrond, een zenith chronomaster of perpetual?
Een Blancpain 1735, helaas niet van mij maar uit een Blancpainboek. :wink:

Ik hoop later dit jaar deze jongen aan te kunnen schaffen.

[img:400:540]http://www.girard-perregaux.com/data/33 ... lyback.jpg[/img]

RVV

Bericht door RVV » 24 apr 2007, 16:10

1735 kost ie? 750000 euro ofzo ?

Brava

Bericht door Brava » 24 apr 2007, 16:25

Rico v Velzen schreef:1735 kost ie? 750000 euro ofzo ?
Dichter bij €900.000 ex.

Deze is net tweedehands verkocht door een Amerikaanse dealer voor $785.000. Ironisch genoeg dezelfde dealer waar mijn Flyback vandaan komt.

[img:576:586]http://www.armstrongrockwell.com/Blancp ... 442-55.jpg[/img]

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 apr 2007, 16:38

Geef mij deze maar, veel gekker kan 't niet worden, maar adembenemend. Prijs is ridiculous.
[IMG:1024:768]http://i171.photobucket.com/albums/u298 ... ing036.jpg[/img]

Plaats reactie