DF Licentiecursus 2008 + nabespreking

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Hielke

Bericht door Hielke » 14 mar 2008, 13:43

Van de website van Koeten racing:

Op zaterdag 16 februari testte Bas Koeten Racing de nieuw opgebouwde SAKER Sportscar welke ingezet zal worden in de vijfde en tevens laatste race van de Dutch Winter Endurance Series. Deze race vindt plaats op zondag 2 maart op het circuit van Zandvoort. De circa 370PK sterke SAKER Sportscar werd door zowel Bas Koeten als Ben van Leliveld getest. Ook het fabrieksteam van SAKER Sportscars Europe voerde een uitgebreide testsessie uit waarbij coureur Jeroen Bleekemolen nuttig testwerk verrichte. Tevens vestigde Jeroen Bleekemolen een nieuw ronderecord met een SAKER Sportscar met een tijd van 1:46:1. Bas Koeten reed een 1:46:5.

Hebben we dan hier het antwoord al? Uit de tekst valt af te leiden dat er met 2 verschillende Sakers gereden is. Of die waarin Jeroen Bleekemolen ook meer pk's dan de standaard 270 heeft is me niet duidelijk. Het zou toch wel zo kunnen zijn dat het wel om die 370 pk auto gaat. Die heeft dan dus niks met de Saker cup te maken.

Corvette

Bericht door Corvette » 14 mar 2008, 20:54

Hielke waarom maak je je zo druk om die rondetijden :?: :?: :?:

Zelf geef ik er niet zo veel om, maar omdat iedereen om mij heen het kennelijk wel interessant vind begin ik zelf ook al zo te lullen...........zo van hoe snel iets wel niet op CPZ rond gaat. Een tijdje geleden wist ik geeneens wat een rondje voorstelde ....... qua tijd dan en nu gaan we onder elkaar hele waslijsten met rondetijden smijten om dat iemand ( ik ook ) iets heeft vermeld wat niet klopt. Die ouwe vriend van mij zegt 1 53 a 1.54 te rijden met dat ding en als hij dan liegt..........ja ..........weet ik veel. Mij kun je nog alles wijs maken. Over een tijdje niet meer, want door al die data pik ik er toch iets van mee. :mrgreen:

Resumerend vind ik dat wij ( DF ) ons er een beetje te druk om maken.

Als wij zo met ons ploegje nou maar flink hard kunnen rondbleren dan is dat toch vet. En die rondetijden ....................... zal me worst wezen.

1 ding is dan wel zo ................... je hebt eigenlijk geen andere referentie dan dat getalletje. Blijft toch voor elke auto een andere beleving.

Cor

Luco

Bericht door Luco » 14 mar 2008, 20:56

Cor Dame schreef:Hielke waarom maak je je zo druk om die rondetijden :?: :?: :?:

Zelf geef ik er niet zo veel om, maar omdat iedereen om mij heen het kennelijk wel interessant vind begin ik zelf ook al zo te lullen...........zo van hoe snel iets wel niet op CPZ rond gaat. Een tijdje geleden wist ik geeneens wat een rondje voorstelde ....... qua tijd dan en nu gaan we onder elkaar hele waslijsten met rondetijden smijten om dat iemand ( ik ook ) iets heeft vermeld wat niet klopt. Die ouwe vriend van mij zegt 1 53 a 1.54 te rijden met dat ding en als hij dan liegt..........ja ..........weet ik veel. Mij kun je nog alles wijs maken. Over een tijdje niet meer, want door al die data pik ik er toch iets van mee. :mrgreen:

Resumerend vind ik dat wij ( DF ) ons er een beetje te druk om maken.

Als wij zo met ons ploegje nou maar flink hard kunnen rondbleren dan is dat toch vet. En die rondetijden ....................... zal me worst wezen.

1 ding is dan wel zo ................... je hebt eigenlijk geen andere referentie dan dat getalletje. Blijft toch voor elke auto een andere beleving.

Cor
Juist elke auto is een andere ervaring
Ik wil dus de volgende keer wel met jouw en een keer met Elmar meerijden, en als jullie durven mag je ook een rondje mee in die van mij :D :D

Hielke

Bericht door Hielke » 14 mar 2008, 21:25

Cor Dame schreef:Hielke waarom maak je je zo druk om die rondetijden :?: :?: :?:
Omdat jij met die E30 en Saker tijden van die maat van je aan kwam en ik toen nieuwschierig naar de potentie van die Saker werd. Je zult er ook een reden voor gehad hebben om met die tijden te komen neem ik aan :?: :wink:

Maar je hebt gelijk, de tijden doen er heel weinig toe en zeggen niets over de competitie en strijd die in een klasse gereden worden. Als in een klasse 20 man tussen de 2.10 en 2.12 kunnen rijden dan is het niveau in die klasse beter dan in een andere klasse waar de 5 toppers tussen de 1.50 en 1.55 kunnen rijden.

Zo bekeken, en dat heb je ook al gezegd, is die tijd niet meer dan een referentie. Maar toch wel een referentie die binnen een klasse belangrijk is om je doelen bij te stellen en om je bewust te zijn van de progressie die er gemaakt wordt of nog gemaakt moet worden als je jezelf wilt verbeteren.

Corvette

Bericht door Corvette » 14 mar 2008, 21:53

Nu we het toch weer over die tijden hebben.............ik ben natuurlijk wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg benieuwd naar de tijden van de nieuwe Tupper Ware bak :mrgreen:
Dat ding moet echt retesnel worden als je alles opteld wat ze van plan zijn dan wordt het een monster van een ding :shock: 8) :shock: 8) :shock: 8)

Vandaag gebeld met APP en nog langs geweest bij Kroymans te Breukelen.

De auto wordt donderdag afgeleverd en dan kan ik er een paar dagen mee rijden om het 1 en ander een beetje in te rijden. Niet voor de motor, want die wordt "ingereden" , maar wel voor de rest zoals de versnellingsbak e.d.

APP kan misschien de auto nog voor het eind van de maand klaar hebben. Daar heb ik speciaal naar gevraagd, want de 31e maart rij ik op Spa en dat vind ik echt geweldig. Dat circuit is uitermate geschikt voor een auto met veel gang. :mrgreen:
Dus met een beetje mazzel kan de maandag na de aflevering het blok er uit en kunnen alle modoficaties worden aangebracht en dan vrijdag weer rijden. :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Wat schat jij zo'n beetje in Hielke :?: Bij nat en bij droog weer.

Voorlopig rij ik op de semi's ( Toyo R888 ), maar binnenkort zullen er slicks onder zitten.

Vriendelijke groet

Cor

Hielke

Bericht door Hielke » 14 mar 2008, 22:38

Spa heb ik weinig kijk op Cor.

Maar gezien de rondetijden van enkele gasten uit de DSC die iets sneller zijn dan jij nu op Zandvoort, zij rijden op Spa een 2.55, zou je een goede prestatie leveren als je op droog onder de 3.00 rond kunt komen. Misschien kan een 2.55 ook wel omdat, zoals je al zegt, Spa in het voordeel is van potente auto's.

Tom V

Bericht door Tom V » 14 mar 2008, 23:12

Cor Dame schreef:Wat schat jij zo'n beetje in Hielke :?: Bij nat en bij droog weer.

Voorlopig rij ik op de semi's ( Toyo R888 ), maar binnenkort zullen er slicks onder zitten.

Vriendelijke groet

Cor
Als ik een vrije schatting mag doen denk ik dat je tegen de 2.50 aan zal gaan al weet ik natuurlijk niet precies hoe je Spa kennis is?
Hielke schreef:Luco, Tristan of Dennis,

plaats aub eens een lijstje met de kwalificatietijden van de E30 en E30 Modified klasses van zandvoort.

Ik kan me van een tijdje terug herinneren dat het altijd dezelfde 2 mensen waren die ver boven de rest van het veld uitstaken qua snelheid. Ik vond dat altijd heel vreemd. Is dat nog zo?
Een van die namen was ook altijd William Coppes. Die heb ik met zijn e30 modified 1.57 zien rijden. Tijden heb ik niet bij de hand, zullen wel op raceresults staan. Ging erg rap, had er moeite mee.

Race For Fun

Bericht door Race For Fun » 14 mar 2008, 23:17

Hielke schreef:Spa heb ik weinig kijk op Cor.

Maar gezien de rondetijden van enkele gasten uit de DSC die iets sneller zijn dan jij nu op Zandvoort, zij rijden op Spa een 2.55, zou je een goede prestatie leveren als je op droog onder de 3.00 rond kunt komen. Misschien kan een 2.55 ook wel omdat, zoals je al zegt, Spa in het voordeel is van potente auto's.
het zou mij tegenvallen als cor met dat nieuwe monster van hem niet onder de 3 minuten komt, wij met de 944-basix (163PK) zaten op 3:07-3:08 als snelste tijden

maar de fun van het rijden op Spa, overtreft het zetten van een snelle rondetijd (tenminste in het begin) de competitie in een cup klasse met gelijkwaardig materiaal is vele malen leuker (afgelopen jaar zaten de eerste 10 944-basix op nog geen 1,5 seconde van elkaar)

Luco

Bericht door Luco » 14 mar 2008, 23:29

Dit jaar misschien voor het eerst naar spa, met 15 inch had het voor mij geen nut, dan jaag ik hem alleen maar in de begrenzer, heb nu een setje 16 inch dus als het lukt meer eens proberen :D :D

Hielke

Bericht door Hielke » 14 mar 2008, 23:32

Luco,

als Cor jou op het rechte stuk voorbij komt dan hapt die achterspoiler van de Renault 5 zoveel lucht dat de werking wordt omgekeerd en de achterkant los van de grond komt!

:lol: :lol:

Corvette

Bericht door Corvette » 15 mar 2008, 01:43

Binnenkort heb ik er zo'n aparaat inzitten, zodat we alle data terug kunnen zien. Ik heb dat ding pasgeleden bij Karel besteld.

En wat die Spa kennis betreft.........die hoef je eigenlijk niet te hebben ( ik heb wel baankennis ), want als je 10 rondjes hebt gemaakt dan ben je al aardig op de hoogte.

Destijds had ik wel een auto met zeer ervaren coureur en veel baankennis voor me die mij een rondje of 40 de weg wees.

We gaan op z'n minst voor die 2.55 , want eerder gaan we niet naar huis. :mrgreen:

Vr. Gr.

Cor

Scooby Leo

Bericht door Scooby Leo » 15 mar 2008, 09:24

Hielke schreef:Van de website van Koeten racing:

Op zaterdag 16 februari testte Bas Koeten Racing de nieuw opgebouwde SAKER Sportscar welke ingezet zal worden in de vijfde en tevens laatste race van de Dutch Winter Endurance Series. Deze race vindt plaats op zondag 2 maart op het circuit van Zandvoort. De circa 370PK sterke SAKER Sportscar werd door zowel Bas Koeten als Ben van Leliveld getest. Ook het fabrieksteam van SAKER Sportscars Europe voerde een uitgebreide testsessie uit waarbij coureur Jeroen Bleekemolen nuttig testwerk verrichte. Tevens vestigde Jeroen Bleekemolen een nieuw ronderecord met een SAKER Sportscar met een tijd van 1:46:1. Bas Koeten reed een 1:46:5.

Hebben we dan hier het antwoord al? Uit de tekst valt af te leiden dat er met 2 verschillende Sakers gereden is. Of die waarin Jeroen Bleekemolen ook meer pk's dan de standaard 270 heeft is me niet duidelijk. Het zou toch wel zo kunnen zijn dat het wel om die 370 pk auto gaat. Die heeft dan dus niks met de Saker cup te maken.
Even wat meer info over deze auto's. Ik ben redelijk op de hoogte van het reilen en zeilen van de Sakers. :wink: Er zit immers een Subaru motor in...

De auto van Bas is geen Cup uitvoering. Hij rijdt deze rondetijden met een 2,5 liter motor. De bak is wel conform Cup specificaties.

De auto van Jeroen Bleekemolen is wel een Cup auto. Deze hebben ongeveer 270-280 pk. Wel was de auto leeg en was de auto voorzien van nieuwe banden tijdens zijn snelle ronde.

Dirk van Dijk en Gert-Jan Inpijn rijden tijden het WEK met een andere motor (2,5 liter) en bak (Sadev) dan tijdens de Cup races.

Jeroen Bleekemolen heeft wel voor een goede impuls gezorgd. Ze hadden die dag 6 nieuwe auto's verkocht. De auto's worden opgebouwd in Etten Leur. Daar zit Saker Europe.

Een aantal dingen kloppen niet aan een Saker maar langzamerhand krijgen ze de auto steeds beter maar vooral betrouwbaarder. Dat is nog steeds het grootste probleem.

gr Leo

Hielke

Bericht door Hielke » 15 mar 2008, 09:54

Dus Bas Koeten rijdt met de 370 pk versie een 1.46,5 en Jeroen Bleekemolen met de standaard cup versie met 270 pk (en dan wel nieuwe banden) een 1.46,1

Oei :roll: Nieuwe banden doen, als je ze op het juiste moment voor een hotlap gebruikt, iets van 1,5 seconde. Maar toch.

Heeft Maik z'n antwoord ook of het aan de auto of aan de rijders ligt :lol:

En Cor, hier zie je ook maar weer welke factor rondetijden in de racerij spelen. Dat mag en moet je nooit onderschatten. Dat is de NR. 1 statusfactor. Die Saker fabrikant heeft ontzettend graag goede sier willen maken met een snelle rondetijd. Jeroen Bleekemolen met nieuwe banden was om dit doel te bereiken het juiste middel. Die tijd van 1.46 waart dan heel lang door. Wat rijdt zo'n Saker? 1.46. Potver, da's snel!

Dat de vaste schare snelle Saker cup rijders niet onder de 1.50 komt vermelden ze er niet bij :wink:

Corvette

Bericht door Corvette » 15 mar 2008, 10:06

Leo

wat is dan een snelle tijd met zo'n milkshaker :?:

Hiermee bedoel ik dan gewoon 1 snelle ronde en dan alles mee. Dus goeie banden, geen 300 ltr brandstof aan boord en geen coureur van 320 pond achter het stuur.

Is die rondetijd van Jeroen representatief voor de auto of is die prestatie van hem ( die 1.46 ) heel bijzonder :?:

Holy shit...............ik lijk Hielke wel met al die vragen :mrgreen:

Vr. Gr.

Cor

Corvette

Bericht door Corvette » 15 mar 2008, 10:08

Sorry

Hielke gaf het antwoord al.

Maar of het nou 1.46 is of dik 1.50....................ze komen lekker vooruit die shakers, toch :?:

Gr.

Cor

Hielke

Bericht door Hielke » 15 mar 2008, 10:17

Cor Dame schreef:Holy shit...............ik lijk Hielke wel met al die vragen :mrgreen:
Heel goed landmeter, je leert het snel :lol:

Kennis is macht en met een stel normale gezonde hersenen kun je na analyse heel veel zelf beredeneren. Ik heb daar schik in en maak er een sport van.

Metchu

Bericht door Metchu » 22 mar 2008, 13:46

Dames en heren, ik heb er een aantal in de categorie: Beter laat dan nooit 8)

[img:1280:1024]http://img254.imageshack.us/img254/8059/spa0285bw4.jpg[/img]

videootjes (heel crappy met me telefoon):

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 7265&hl=nl
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 6574&hl=nl (deze is het leukst zie je cor en elmar in gevecht en komt peter erachteraan :D )
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 5259&hl=nl

Luco

Bericht door Luco » 22 mar 2008, 14:16

Hielke schreef:Luco,

als Cor jou op het rechte stuk voorbij komt dan hapt die achterspoiler van de Renault 5 zoveel lucht dat de werking wordt omgekeerd en de achterkant los van de grond komt!

:lol: :lol:
dan rem ik er hem gewoon weer uit bij anremmen tarzan :P :P :twisted: :twisted:

leonard

Bericht door leonard » 24 mar 2008, 22:04

Cor Dame schreef:Kijk maar eens op de site van mijn vriend Gert-Jan Inpijn.
We hebben vroeger bij elkaar in de klas gezeten en waren destijds schoolvriendjes en kennen elkaar al zo'n 45 jaar. Fijne peer die Gert-Jan en ook veel know how opgedaan. Vroeger heel erg thuis in motorcross.
Bekend van Inpijn Motoren.

http://www.vdi-racing.nl

Zijn zoon Bram rijdt ook met een BMW E30 en is daar erg rap mee. Dacht dat hij op CPZ zo rond de 2.02 :shock: zat.

Met de Saker zo'n beetje rond de 1.46 a 1.47.

Vr. Gr.

Cor

Beetje late reactie sorry.

Bram rijdt een hoge 2.06 met zijn E30. De laatste race van het seizoen eindigde hij achter mij als 5e. Volgens mij is hij een prima rijder maar nog wel een beetje te wild :lol: :lol:

2.02 lijkt me dan op slicks niet haalbaar :? maar dat is dan ook weer een andere discussie.

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 24 mar 2008, 23:19

Metchu schreef:Dames en heren, ik heb er een aantal in de categorie: Beter laat dan nooit 8)

videootjes (heel crappy met me telefoon):

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 7265&hl=nl
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 6574&hl=nl (deze is het leukst zie je cor en elmar in gevecht en komt peter erachteraan :D )
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 5259&hl=nl
Meer meer :) , geen oranje 306 op de foto :cry:

Plaats reactie