Zandvoort 8 augustus topic

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
RVV

Bericht door RVV » 15 aug 2007, 17:27

jacobzwagemaker schreef:Geslaagd foto'tje hoor, evenals de rest van de dag :)

Is er nog iemand serieus benaderd voor WIN?

Gr

Jacob, kwam je toevalling langs ? Of wilde je vrijrijden ?

Mooie Mini trouwens !
Nog maar een keer anders heb ik het idee dat ik tegen een muur aan zit te lullen :wink:

Maik

Bericht door Maik » 15 aug 2007, 19:15

@ organisatie, al enig idee wanneer jullie echt gaan reserveren bij CPZ? Hoeveel mensen willen jullie nog echt aangemeld zien?

Ik denk dat de lotussen die er laatst bij waren ook wel weer meewillen, maar ze zijn volgens mij op vakantie...

DDX

Bericht door DDX » 15 aug 2007, 20:04

Maik schreef:@ organisatie, al enig idee wanneer jullie echt gaan reserveren bij CPZ? Hoeveel mensen willen jullie nog echt aangemeld zien?
verkeerde topic ? ;)

Maik

Bericht door Maik » 15 aug 2007, 21:02

Damn... :oops:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 15 aug 2007, 21:15

Geeft niet! :lol:
Ik denk dat het wel goed gaat komen; we hebben sowieso een eerste optie op die middag nu.
Om kostendekkend te zijn, moeten we eigenlijk minimaal 35 4-uursrijders hebben of 2 2-uursrijders voor iedere 4-uursrijder die we tekort komen, dus er moeten toch nog wel een paar aanmeldingen bijkomen voordat het uit kan, maar goed, het is ook nog een maand voordat het zover is. :)

Maik

Bericht door Maik » 15 aug 2007, 21:17

Mooi! :)

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 15 aug 2007, 22:53

daarnaast denk ik dat als we eenmaal daar zijn er nog wel meer mensen willen rijden op onze tijden, volgens mij was dit namelijk vorige keer ook zo, in dat geval moet het zeker kosten dekkend zijn of misschien nog wel beter en hebben we daarna gratis voedsel :P

Maar denk dat we het wel gaan halen met dit forum...

Jeroen Watermulder

Bericht door Jeroen Watermulder » 15 aug 2007, 23:49

http://www.driving-fun.com/media/movies/Hielke130i.wmv

Zo, filmpje van Hielke ook even verbeterd. Nu ook in breedbeeld en veel betere kwaliteit.
En rondetijden iets nauwkeuriger opgemeten.

jacobzwagemaker

Bericht door jacobzwagemaker » 15 aug 2007, 23:55

Rico v Velzen schreef:
jacobzwagemaker schreef:Geslaagd foto'tje hoor, evenals de rest van de dag :)

Is er nog iemand serieus benaderd voor WIN?

Gr

Jacob, kwam je toevalling langs ? Of wilde je vrijrijden ?

Mooie Mini trouwens !
Nog maar een keer anders heb ik het idee dat ik tegen een muur aan zit te lullen :wink:
Zo snel ben ik ook niet met al m'n reacties :)

Was daar op voorstel van Andrew (met de TVR)!

Bedankt voor het compliment 8)

RVV

Bericht door RVV » 16 aug 2007, 00:07

Ah oké.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 16 aug 2007, 00:10

Flatline schreef:daarnaast denk ik dat als we eenmaal daar zijn er nog wel meer mensen willen rijden op onze tijden, volgens mij was dit namelijk vorige keer ook zo, in dat geval moet het zeker kosten dekkend zijn of misschien nog wel beter en hebben we daarna gratis voedsel :P

Maar denk dat we het wel gaan halen met dit forum...
Ja, maar dat kwam ook omdat die dag eigenlijk vrijrijden zou zijn; uiteindelijk is dat volgens mij maar een iemand geweest, de rest kwam allemaal via via op die dag.
Maar goed, we zien wel hoe het loopt; ik denk ook wel dat we het vol gaan krijgen, maar dan moeten we toch nog een paar liefhebbers zien over te halen. :lol:

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 16 aug 2007, 08:29

zodra Nick (engelse maat van me) weer terug is uit amerika, vraag ik hem ook wel even om te komen met de Exige. Denk dat hij erg graag wilt, maar ik weet niet of hij dan in NEderland is.

Hielke

Bericht door Hielke » 16 aug 2007, 09:45

Jeroen Watermulder schreef:http://www.driving-fun.com/media/movies/Hielke130i.wmv

Zo, filmpje van Hielke ook even verbeterd. Nu ook in breedbeeld en veel betere kwaliteit.
En rondetijden iets nauwkeuriger opgemeten.
Dat een mens met de jaren trager wordt wist ik, maar dat ik in één week tijd van 1.12.14 naar 1.12.92 ga is wel heel erg :roll: :lol:

Fantastische beelden voor dat je ze zo uit de hand geschoten hebt Jeroen. Ik ben er erg blij mee.

Roel SpeedCars

Bericht door Roel SpeedCars » 16 aug 2007, 16:41

Hier nog een rondje van Opa in zijn laatste sessie ... voor de crash maakte hij nog een 2:09 rondje samen met Dimitri in de auto.

>>FILMPJE <<

Roel.

Hielke

Bericht door Hielke » 21 aug 2007, 15:48

Nu bijna 2 weken na de fantastische DF Zandvoort circuitdag denk ik nog dagelijks aan mijn rondjes in Andre's 130i terug. Met name aan de remmerij onder deze auto.

In een ver verleden (jaartje of 10-15) heb ik geregeld circuitdagen van de HARC (historische auto ren club) als rijder bijgewoond. We kwamen dan met snelle Alfa's en zo nu en dan Opels opdraven om de rest van het veld om de lieve eer angst aan te jagen. Zo was daar eens een gestripte 4 deurs Alfetta met sportonderstel en een door Savali getunede 2 liter. Op gebruikte Michelin slicks van onder een Clio uit de Clio cup kwam ik dan met 200 km/h op de Tarzan aan bulderen. De remmerij (standaard met agressieve blokken) was goed verzorgd en precies op het 100 meter bordje werd er pas geremd. Zo af en toe trapte ik dan net even wat te hard waardoor er een voorwieltje blokkeerde en ik dan met een meter of wat de apex miste. Niks aan de hand, de Tarzan is breed, je zult zo iedere zoveelste ronde toch maar weer eens moeten proberen of het toch niet 5 of 10 meter later kan. Dat kon dus niet.

Mijn fotografische geheugen voor de rij-eigenschappen van auto's is vaak een zegen. Maar niet altijd. En zeker niet op die bewuste 8e augustus in de 130i dré edition. Mijn mindset tijdens die rit was nl die van de Alfetta uit het midden van de jaren '90. De auto waarmee ik later dan in welke andere auto voor de Tarzan kon remmen. Aan deze auto spiegelde ik de 130i. De 130i was met passagier bijna 500 kilo zwaarder en moest het in plaats van slicks met Yokohama semi slicks doen. Nooit en te nimmer dat er pas bij 100 meter geremd kon worden. Toen Andre het met mij als passagier ernaast dan toch deed was ik er bij de eerste keer dan ook bijna van overtuigd dat ons avontuur van korte duur zou zijn en we in de grindbak zouden gaan eindigen. Een paar rondjes later vind je het normaal, en een kwartiertje later, nu zelf als rijder, sta je bij remacties die bij 120 meter beginnen (later heb ik het niet gemaakt) er toch iedere keer weer versteld van hoeveel reserve je dan alsnog hebt.

Ja, de wielophanging is erg mooi, en ja, die Yokohama's hebben veel grip, en ja, die remmen van de 1-serie zijn met het grootste gemak en met minimale investeringen naar een superniveau te tillen, maar het toverwoord werd toch echt door de drie magische letters ABS gevormd. Wat kun je toch ongenadig hard trappen zonder dat dit "laatste generatie" systeem je gaat tegenwerken. Van een pulserend rempedaal heb ik niets gevoeld. En de rare eigenschap van een ouder systeem, dat remdruk terugneemt wanneer het ABS eenmaal actief wordt, was de installatie in de 130i ook totaal vreemd. Zelfs remmen en insturen tegelijkertijd werd niet bestraft. Zonder die mindset van de Alfetta van meer dan 10 jaar terug was ik misschien ook pas bij 110 of 100 meter gaan remmen. Ach, een beetje reserve kan nooit kwaad. Er hoefde nog geen race gewonnen te worden :wink:

Hoort een ABS zo te werken? Ja, natuurlijk, einde verhaal.

Was je de 8e van de 8e blij met dit systeem? Ikke wel. Op een veilige manier werd ik in staat gesteld bij de maximale vertraging van de auto in de buurt te komen.

Horen deze systemen op een race auto te zitten? Nee. Ze halen een belangrijk element uit de racerij. Het vermogen van een rijder om zelf aan te voelen waar heb blokkeerpunt en aldus de maximale vertraging van de auto ligt.

Let wel, maximaal laat remmen met ABS blijft gewoon even spannend als vroeger zonder. Enige verschil is dat als je nu 15 meter te laat met remmen begint je 1 of 2 seconden langer van het feit verzekerd bent dat je die bocht echt niet meer gaat halen :D

En zo'n 130i is ook helemaal geen verkeerde sleepauto heb ik vandaag mogen/moeten merken :? :D

Rebel

Bericht door Rebel » 21 aug 2007, 19:03

Hielke schreef:
En zo'n 130i is ook helemaal geen verkeerde sleepauto heb ik vandaag mogen/moeten merken :? :D

Heeft de Fiat dan eindelijk toch de geest begeven? :wink:

Hielke

Bericht door Hielke » 21 aug 2007, 19:15

Rebel schreef:
Hielke schreef:

Heeft de Fiat dan eindelijk toch de geest begeven? :wink:
Ja, hij liep al 2 jaar letterlijk op z'n laatste poten. Het moet 2004 geweest zijn dat ie nog normaal op 4 pootjes liep. Ik zag er altijd wel een sport in om 'm toch weer aan de pruttel te krijgen. Top was al naar 140 km/h teruggezakt. Maar vandaag had ie er echt geen trek meer in. Diagnose garage: geen, ik zeg GEEN compressie meer op de eerste cylinder :P Die dingen kunnen echt niet over gas. Bij 80.000 km de eerste cylinderkoprevisie en nu bij 146.000 km opnieuw. Kosten zo rond de 800 euro.

2012 halen we op deze manier wel :lol:

Rebel

Bericht door Rebel » 21 aug 2007, 19:28

Moest verboden worden dat mensen zolang met een auto doen....
Jij ondermijnt onze hele economie....

Die nieuwe Brava is schitterend Hielke :wink:

HSR

Bericht door HSR » 22 aug 2007, 18:05

Hielke,

Vaak lees ik dat je veel kennis hebt betreffende autorijden. Dit is ook goed te zien aan je rondje in de 130 van andre. Waarom rijd je dan in een half brakke fiat en heb je zelf niet nog wat leuks in de schuur staan? Iets als je HARC alfetta bijvoorbeeld.

Maik

Bericht door Maik » 22 aug 2007, 19:58

Mooi verhaal Hielke! Ik zat te genieten :)
Ik kan mij alleen nog niets voorstellen van dat ABS van de 130i.... de ABS van de speedster is zoals ik je al vertelde op Zandvoort (toch?) niet echt best. Als je bij de speedster in de ABS komt is het echt hommeless, hij regelt de vertraging dan dus ook niet meer na.
Dus ik zit bij aanremmen Tarzan dus nog WEL de hele tijd te doseren :? :lol: Ach, houdt het leuker allemaal :wink: maar ik zit wel te denken aan een schakelaar tussen de ABS...

Hielke

Bericht door Hielke » 22 aug 2007, 23:25

hugo schreef:Hielke,

Vaak lees ik dat je veel kennis hebt betreffende autorijden. Dit is ook goed te zien aan je rondje in de 130 van andre. Waarom rijd je dan in een half brakke fiat en heb je zelf niet nog wat leuks in de schuur staan? Iets als je HARC alfetta bijvoorbeeld.
Dat heeft een paar redenen Hugo:

1. M'n maatschappelijk/financiële situatie stelt me niet in staat een serieuze racer voor op de circuits klaar te zetten.

2. Nog belangrijker, ik heb het allemaal al een keer gedaan. Ik was er destijds gewoon op uitgekeken. En ook nu kan ik van de weinige momenten die ik op een circuit ben intens genieten zonder dat ik daarna de onbedwingbare drang heb het direct opnieuw te moeten doen. Ik ben snel tevreden :wink: :lol:

3. Mijn competatieve aard heeft al sinds bijna 10 jaar een uitlaatklep in het simracen kunnen vinden. Samen met Andre zijn we in verschillende nationale en internationale competities in GPL en GTR actief geweest. Op nationaal niveau kunnen we nog steeds met de top meestrijden. Zonder de mogelijkheid van het simracen weet ik bijna wel zeker dat ik nog wel in het een of andere low budget projectje voor op het circuit actief was geweest.

@Rebel, die smerige cilinderkoprevisie voor Bravo gaat me nu ineens 1200 euro kosten. Blijkt dat ze bij de eerste revisie de klepgeleiders niet eens vervangen hebben. Krijg echt het idee dat ik een poot uitgetrokken word :? Maar ja, zonder cilinderkop is het helemaal beroerd rijden :P

Kwam vandaag nog een ouwe maat van vroeger tegen die het ook al was opgevallen dat ik die Bravo nog steeds had. 'Ik dacht dat die auto nu inmiddels al bijna weer terug zou komen' was zijn weinig vleiende maar o zo eerlijke commentaar. Hij zou eens moeten weten. Nu met die dure revisie moet ik wel tot 2014 met dat ding doorrijden voordat de onkosten er weer uit zijn :lol:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 22 aug 2007, 23:48

Voor 1200 euro koop je ook een nette 75TS op LPG, zomaar een idee. ;)

Hielke

Bericht door Hielke » 22 aug 2007, 23:53

Peter Tunissen schreef:Voor 1200 euro koop je ook een nette 75TS op LPG, zomaar een idee. ;)
Ik heb de garage mijn fiat al gegeven om de Fiat te repareren Peter :wink:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 23 aug 2007, 00:02

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks. En dan heb ik al teveel gezegd. :lol: ;)

Rebel

Bericht door Rebel » 23 aug 2007, 00:31

Ik heb respect voor je Hielke....

Jij zorgt er tenminste nog voor dat die automonteurs in nederland nog een baan houden.
Aan mij verdienen ze bitter weinig.

Plaats reactie