Help mijn rijplezier staat onder zware druk. De jacht is....
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
- Berichten: 55113
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Rico, ruil je auto in voor wat nieuws. Wat Damir zegt:Al rij je met je Corsa daar 160, zijn de mensen NOG boos.
Ik heb de test gedaan. Ik woon/werk/sta geparkeerd in 't centrum, soms op drukke dagen moet ik met m'n auto eruit, over de promenade waar mensen lopen. Niemand gaat opzij en kijkt mij 'afgunstig' boos etc aan. Kut, dat ligt aan de BMW dacht ik altijd.
M'n auto stond op 'n parkeerplaats in 't centrum en werd wel gemolesteerd door hangjeugd. Peukjes/kots/snoepresten, broodjes uitgedrukt op m'n kar. Kut dat ligt aan de BMW dacht ik....
Daar ligt 't een heel klein beetje aan, WANT: Een medewerker van me heeft dus een fokking klote Suzuki Liana en guess what:Hij maakt precies 't zelfde mee door 't winkelend publiek stapvoets rijdend, en nu staat ie sinds 2 mnd op mijn parkeerplaats:Same fokking story!!!
Dus kappe Rico.Alsjeblieft.
Ik heb de test gedaan. Ik woon/werk/sta geparkeerd in 't centrum, soms op drukke dagen moet ik met m'n auto eruit, over de promenade waar mensen lopen. Niemand gaat opzij en kijkt mij 'afgunstig' boos etc aan. Kut, dat ligt aan de BMW dacht ik altijd.
M'n auto stond op 'n parkeerplaats in 't centrum en werd wel gemolesteerd door hangjeugd. Peukjes/kots/snoepresten, broodjes uitgedrukt op m'n kar. Kut dat ligt aan de BMW dacht ik....
Daar ligt 't een heel klein beetje aan, WANT: Een medewerker van me heeft dus een fokking klote Suzuki Liana en guess what:Hij maakt precies 't zelfde mee door 't winkelend publiek stapvoets rijdend, en nu staat ie sinds 2 mnd op mijn parkeerplaats:Same fokking story!!!
Dus kappe Rico.Alsjeblieft.

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Dat is ook wel de schuld van Top Gear he, dat mensen nu de ware potentie van de Suzuki Liana zien! 
[img:200:223]http://content.answers.com/main/content ... arison.jpg[/img]

[img:200:223]http://content.answers.com/main/content ... arison.jpg[/img]
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Ik kan rico wel begrijpen. Al had nu een half miljoen euro te besteden voor een auto kocht ik nog niet een GT3 op gele platen. Hij zou er wel komen samen met een mercedes bus en brain james kar catch my drift:)
Ultieme snelle opvallende auto s is in nederland een no go area. Zou mij ook geen plezier meer bieden. Ik moet net genoeg power hebben om in de bocht wat fun te hebben dan heb ik genoeg. Een m1 lokt wel als ie voor een nette prijs wordt neergezet. Ik zie absoluut geen nut meer in extreme dure auto s die opvallen en mega afschrijven en bijtellen met verzekering klasse 5 etc. Nee dre is er definitief klaar mee. Ik zag dit al veel eerder aankomen. Ik heb nu ontzettend veel plezier in het rijden met mijn auto. Het is geen hebbeding voor velen maar onderhuids is ie pefect. De ideale auto voor mij ga lekker in de grijze massa op.
Ultieme snelle opvallende auto s is in nederland een no go area. Zou mij ook geen plezier meer bieden. Ik moet net genoeg power hebben om in de bocht wat fun te hebben dan heb ik genoeg. Een m1 lokt wel als ie voor een nette prijs wordt neergezet. Ik zie absoluut geen nut meer in extreme dure auto s die opvallen en mega afschrijven en bijtellen met verzekering klasse 5 etc. Nee dre is er definitief klaar mee. Ik zag dit al veel eerder aankomen. Ik heb nu ontzettend veel plezier in het rijden met mijn auto. Het is geen hebbeding voor velen maar onderhuids is ie pefect. De ideale auto voor mij ga lekker in de grijze massa op.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Mee eens, 130i is superwagentje, M paket kan wel maar dan in het zwart metallic ofzo.Macboy schreef:Rico: reageer eens op mijn voorstel? 130i in lichte tin, of grijs zonder M-pakket?
Meer stealth is er niet.
(ik weet dat je nu niet een auto aan het uitkiezen bent, maar hoor graag je mening)
zonder xenon :twisted:

-
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 01 dec 2006, 13:40
130i/135i
[img:1024:303]http://www.bmw.nl/nl/nl/newvehicles/1se ... 1serie.jpg[/img]
Zet maar op de stoep!!
[img:1024:303]http://www.bmw.nl/nl/nl/newvehicles/1se ... 1serie.jpg[/img]
Zet maar op de stoep!!
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Klopt RS4 ik baal er ook van.
Maar het is niet alleen koos nsbee maar ook de mensen om je heen die het je misgunnen en vingers naar het voorhoofd wijzen als je 60km per uur in 2 voorbij komt. Tja tuurlijk kan je mooi stug volhouden en dikke opvallende auto s kopen blijf dat vooral ook doen laat je niet murv maken. Alleen doe ik het net even anders. Ik kijk met veel plezier naar de m3 porsche dikke audi s evo s etc op de openbare weg. Het zou jammer zijn dat ze uit het straat beeld verdwijnen.
Maar het is niet alleen koos nsbee maar ook de mensen om je heen die het je misgunnen en vingers naar het voorhoofd wijzen als je 60km per uur in 2 voorbij komt. Tja tuurlijk kan je mooi stug volhouden en dikke opvallende auto s kopen blijf dat vooral ook doen laat je niet murv maken. Alleen doe ik het net even anders. Ik kijk met veel plezier naar de m3 porsche dikke audi s evo s etc op de openbare weg. Het zou jammer zijn dat ze uit het straat beeld verdwijnen.
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Hij kan wel je kenteken noteren Nandor!
Dat is voor mij al een reden om met de motor niet te stoppen als iemand zonodig een middelvinger opsteekt nav mijn weggedrag. Ik heb een kenteken plaat achterop en als ik hem dan een beuk verkoop, staat als ik thuis kom de politie al te wachten. Ik zwaai dus altijd heel vriendelijk naar dat soort bekrompen mensen.
Dat is voor mij al een reden om met de motor niet te stoppen als iemand zonodig een middelvinger opsteekt nav mijn weggedrag. Ik heb een kenteken plaat achterop en als ik hem dan een beuk verkoop, staat als ik thuis kom de politie al te wachten. Ik zwaai dus altijd heel vriendelijk naar dat soort bekrompen mensen.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Dat werkt ook prima 
Vorige week kom ik netjes met 80/90 aan op een 80 km weg. Niks voor me of achter me, voegt er toch even een KIA Sorrento ofzo Jeep geval V6 in, Behoorlijk in de remmen dus ik applaudiseer, goed bezig joh!
Man ziet dat en drukt bij het stoplicht het raampje naar beneden "Had je wat" Ik zeg "goede actie joh!" Hij "Zoek je problemen?" Ik kijk hem aan, vent van 50 ofzo, 1:70 en een kilo of 75. "Wat wil je doen dan" vraag ik nog lachend, denkende aan dwergwerpen.
Uiteraard moest hij 5 meter na het stoplicht invoegen op mijn baan en door mij heen. Natuurlijk ging dat niet gebeuren. Handig zo'n oude auto
Lachen en duimpje is zo veel frustrerender blijkbaar. Middelvinger opsteken en dat soort grappen doe ik niet. Dan spoor je niet IMO. Slecht voor je hart ook.
Kenteken mag je van mij noteren. Zijn woord tegen mijn woord toch?
N.

Vorige week kom ik netjes met 80/90 aan op een 80 km weg. Niks voor me of achter me, voegt er toch even een KIA Sorrento ofzo Jeep geval V6 in, Behoorlijk in de remmen dus ik applaudiseer, goed bezig joh!
Man ziet dat en drukt bij het stoplicht het raampje naar beneden "Had je wat" Ik zeg "goede actie joh!" Hij "Zoek je problemen?" Ik kijk hem aan, vent van 50 ofzo, 1:70 en een kilo of 75. "Wat wil je doen dan" vraag ik nog lachend, denkende aan dwergwerpen.
Uiteraard moest hij 5 meter na het stoplicht invoegen op mijn baan en door mij heen. Natuurlijk ging dat niet gebeuren. Handig zo'n oude auto

Lachen en duimpje is zo veel frustrerender blijkbaar. Middelvinger opsteken en dat soort grappen doe ik niet. Dan spoor je niet IMO. Slecht voor je hart ook.
Kenteken mag je van mij noteren. Zijn woord tegen mijn woord toch?
N.
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
haha, lekker actueel...
Maak vandaag mijn brievenbus open en wat zie ik.... een bekeuring uit Aachen(D) geflitst met 68 waar 50 mocht.
Plaats van overtreding is nog een stukje voor de overgang van 50 naar 80 KM, dus volledig correct.
3 km correctie........dus 15km te hard staat er.
Betalen 25 Euro.
Sorry maar dit is nu wat ik bedoel, Rondom belachelijk ! Flutboete, lachtertje... die totaal geen indruk maakt of dicipline bijbrengt.
Voor de duitsers zelf ligt dit anders, omdat zij met een puntensysteem rijbewijs werken.
Dit is nu wat ik bedoel. Met lage boetes bereik je geen hol. Dag erna ben je het alweer vergeten.
Ik ben daarom voor het invoeren van een puntenrijbewijs, en voor het invoeren van hoge tot zeer hoge boetes.
Als we dan doorgaan zoals we nu bezig zijn volgens de Telegraaf, zijn we achter 2 jaar allemaal zo gediciplineerd dat we ons keurig gedragen binnen de marges.
Karten, Trackday's en de Ring blijven dan over om je kunstjes te demonstreren mocht er behoefte aan zijn.
Rico, hoeveel wil je hebben voor de M3?
Maak vandaag mijn brievenbus open en wat zie ik.... een bekeuring uit Aachen(D) geflitst met 68 waar 50 mocht.
Plaats van overtreding is nog een stukje voor de overgang van 50 naar 80 KM, dus volledig correct.
3 km correctie........dus 15km te hard staat er.
Betalen 25 Euro.
Sorry maar dit is nu wat ik bedoel, Rondom belachelijk ! Flutboete, lachtertje... die totaal geen indruk maakt of dicipline bijbrengt.
Voor de duitsers zelf ligt dit anders, omdat zij met een puntensysteem rijbewijs werken.
Dit is nu wat ik bedoel. Met lage boetes bereik je geen hol. Dag erna ben je het alweer vergeten.
Ik ben daarom voor het invoeren van een puntenrijbewijs, en voor het invoeren van hoge tot zeer hoge boetes.
Als we dan doorgaan zoals we nu bezig zijn volgens de Telegraaf, zijn we achter 2 jaar allemaal zo gediciplineerd dat we ons keurig gedragen binnen de marges.
Karten, Trackday's en de Ring blijven dan over om je kunstjes te demonstreren mocht er behoefte aan zijn.
Rico, hoeveel wil je hebben voor de M3?
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 14 mar 2007, 17:32
In de grijze massa op met de 130i dre editie? Misschien lag het aan mij maar ik vond je vanochtend van Drachten tot aan afslag-rico (en ik maar kijken in mn spiegels of hij die verrekte afrit driftend gaat nemen...!Andre schreef: De ideale auto voor mij ga lekker in de grijze massa op.


Misschien voelt het anders in vergelijk met de screamers die je anders gewend bent maar opvallen doet deze ook echt wel.
-
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Ik ken je verder niet Rebel (Rob was het toch?) maar je komt bij mij al langer over als een moraalridder. Enerzijds vind ik het best dapper van je, dergelijke reacties plaatsen op een autoforum maar ik heb vaak ook sterk het idee dat je het doet om te stoken en je reacties overdrijft. Een forum vol ja-knikkers is ook niets (in de basis is het toch een discussieplatform) maar jij slaat IMO wel erg door de andere kant op. Of het 100% gemeend is of niet kan ik niet beoordelen.Rebel schreef:haha, lekker actueel...
Maak vandaag mijn brievenbus open en wat zie ik.... een bekeuring uit Aachen(D) geflitst met 68 waar 50 mocht.
Plaats van overtreding is nog een stukje voor de overgang van 50 naar 80 KM, dus volledig correct.
3 km correctie........dus 15km te hard staat er.
Betalen 25 Euro.
Sorry maar dit is nu wat ik bedoel, Rondom belachelijk ! Flutboete, lachtertje... die totaal geen indruk maakt of dicipline bijbrengt.
Voor de duitsers zelf ligt dit anders, omdat zij met een puntensysteem rijbewijs werken.
Dit is nu wat ik bedoel. Met lage boetes bereik je geen hol. Dag erna ben je het alweer vergeten.
Ik ben daarom voor het invoeren van een puntenrijbewijs, en voor het invoeren van hoge tot zeer hoge boetes.
Als we dan doorgaan zoals we nu bezig zijn volgens de Telegraaf, zijn we achter 2 jaar allemaal zo gediciplineerd dat we ons keurig gedragen binnen de marges.
Karten, Trackday's en de Ring blijven dan over om je kunstjes te demonstreren mocht er behoefte aan zijn.
Rico, hoeveel wil je hebben voor de M3?
In mijn optiek beinvloed de Spee-propaganda (snelheid evenredig stellen aan gevaar) steeds meer weggebruikers, jou niet uitgezonderd. Dat echte autoliefhebbers als jou (wat je, neem ik aan, bent) al zulke posts plaatsen... verbazingwekkend.
Maar ieder zijn mening natuurlijk.

- Bram
- Berichten: 16601
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Doe ik ook, duimpje opsteken. Middelvinger werkt alleen maar tegen je en bovendien verlaag je je tot het niveau van betrokkene.Nandor schreef:Dat werkt ook prima
Vorige week kom ik netjes met 80/90 aan op een 80 km weg. Niks voor me of achter me, voegt er toch even een KIA Sorrento ofzo Jeep geval V6 in, Behoorlijk in de remmen dus ik applaudiseer, goed bezig joh!
Man ziet dat en drukt bij het stoplicht het raampje naar beneden "Had je wat" Ik zeg "goede actie joh!" Hij "Zoek je problemen?" Ik kijk hem aan, vent van 50 ofzo, 1:70 en een kilo of 75. "Wat wil je doen dan" vraag ik nog lachend, denkende aan dwergwerpen.
Uiteraard moest hij 5 meter na het stoplicht invoegen op mijn baan en door mij heen. Natuurlijk ging dat niet gebeuren. Handig zo'n oude auto
Lachen en duimpje is zo veel frustrerender blijkbaar. Middelvinger opsteken en dat soort grappen doe ik niet. Dan spoor je niet IMO. Slecht voor je hart ook.
Kenteken mag je van mij noteren. Zijn woord tegen mijn woord toch?
N.
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Punten systeem is ook hier ingevoerd inmiddels. 2 of 3 keer te hard rijden en je kan de rijschool weer in.
Maar ja, moet er wel eerst iemand de moeite nemen om je te bekeuren, en dat gebeurt gelukkig zelden.
Zou het in Nederland niet lang meer uithouden denk ik zo als ik al deze verhalen hoor. Erg jammer
Helemaal jammer dat de mensen zo reageren ook, hier word je juist toegejuicht als je in een Evo, Porsche etc rijd en een beetje gas geeft.
Zo zou het eigenlijk moeten zijn overal :!:
Maar ja, moet er wel eerst iemand de moeite nemen om je te bekeuren, en dat gebeurt gelukkig zelden.
Zou het in Nederland niet lang meer uithouden denk ik zo als ik al deze verhalen hoor. Erg jammer

Helemaal jammer dat de mensen zo reageren ook, hier word je juist toegejuicht als je in een Evo, Porsche etc rijd en een beetje gas geeft.
Zo zou het eigenlijk moeten zijn overal :!:
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Wouter, het is niet mijn opzet om te stoken.
Ik hou van regels. En ik hou ook van mensen die ze af en toe overschrijden....
Waar ik niet van hou, is van mensen die zeuren.
Zeuren over Spee, of zeuren over dat de benzine duur is.
Of zeuren over hun werk of baas.
Of zeuren over "Den Haag" , of "buitenlanders"
Ik ben geen moraalridder, en zeker niet heilig op vekeersgebied.
Maar ik merk naarmate ik ouder ben geworden dat alles op autogebied maar betrekkelijk is.
Ik heb vanaf dag 1 op dit forum verkondigd dat ik een voorstander ben van een puntenrijbewijs. Tevens een voorstander ben van boetes naar inkomen. Omdat ze dan voor iedereen dezelfde "straf"/ "corrigerende" waarde hebben.
Maar het allerbelangrijkste, en dat stel ik iedere keer bij bovenstaande voorstellen, is het aanleggen van meer circuit's of mogelijkheden waar je eventueel trackday's kunt organiseren.
Zodat bepaalde mensen toch nog kunnen genieten van het volledige potentieel van hun auto.
Uiteraard zal hier een soort van circuitverzekering bij horen en zal onderzocht moeten worden hoe je dit redelijk kunt afdekken.
Dat dan je auto onder je eigen risico valt vind ik ook vanzelfsprekend.
De maatschappij hoeft en moet niet opdraaien voor jouw hobby.
Het zijn allen maar simpel voorstellen die kort door de bocht zijn genomen, maar het blijft toch uniek dat het op de Ring wel mogelijk is om iets meer fun uit je auto te halen?
Met alleen maar zeuren bereik je niks. Negativiteit leidt nergens toe.
Ik heb herhaaldelijk gevraagd wat mensen wel willen, maar nooit waagt iemand zich eraan.
De een wilt hard rijden na 22u op een lege autosnelweg, en de andere wilt harder rijden op B-wegen, en zo wilt iedereen zijn eigen regels en wetten veranderd zien.
Maar Nederland geraakt voller en voller en het overschrijden van de maximumsnelheid met 30km of meer is echt asociaal en kan niet meer.
Ondanks ik me er ook vaker nog op betrap op plaatsen waar "ik denk" dat het verantwoord is, vind ik het niet meer kunnen.
En dit wilt niet zeggen, dat mijn volgende auto nog meer de nadruk krijgt op luxe en minder op vermogen, want vermogen is ook een luxe, zelfs binnen de maximumsnelheid.
Niks is zo fijn als dat je iemand snel en zonder risico kunt inhalen, binnen de maximumsnelheid. Toch?
Daarnaast zorgt meer vermogen vaak voor een rustigere loopcultuur en meer trekkracht bij lagere toerentallen. Iets dat ook onder luxe valt.
En zelfs de aankoop van een Lotus Elise valt te begrijpen, ook al zul je nooit de maximum-snelheid overschrijden met meer dan 10 km per uur.
Het genieten van het onderstel en directe stuurkarakter is ook bij lagere snelheden te bespeuren.
Nee, in mijn ogen hoeft een M3 niet de deur uit, zelfs niet als je je redelijkerwijze aan de snelheden houdt.
Ik zou hem zelf nooit aanschaffen, maar om hem nu weg te doen, vind ik overhaast.
Met een Golf GTI zul je misschien ook snel te hard rijden. Ik denk dat het een dicipline en bewustwording is, waar we allemaal mee vechten en aan moeten wennen.
En "Nederland" heeft afgelopen jaar bewezen dat ze dit steeds meer inzien getuige de cijfers.
Rico, voordat je de M3 verkoopt kom je hem wel nog een aantal keren afzeiken op de Ring, toch? ROFL
27 of 28 mei? 8)
Ik hou van regels. En ik hou ook van mensen die ze af en toe overschrijden....
Waar ik niet van hou, is van mensen die zeuren.
Zeuren over Spee, of zeuren over dat de benzine duur is.
Of zeuren over hun werk of baas.
Of zeuren over "Den Haag" , of "buitenlanders"
Ik ben geen moraalridder, en zeker niet heilig op vekeersgebied.
Maar ik merk naarmate ik ouder ben geworden dat alles op autogebied maar betrekkelijk is.
Ik heb vanaf dag 1 op dit forum verkondigd dat ik een voorstander ben van een puntenrijbewijs. Tevens een voorstander ben van boetes naar inkomen. Omdat ze dan voor iedereen dezelfde "straf"/ "corrigerende" waarde hebben.
Maar het allerbelangrijkste, en dat stel ik iedere keer bij bovenstaande voorstellen, is het aanleggen van meer circuit's of mogelijkheden waar je eventueel trackday's kunt organiseren.
Zodat bepaalde mensen toch nog kunnen genieten van het volledige potentieel van hun auto.
Uiteraard zal hier een soort van circuitverzekering bij horen en zal onderzocht moeten worden hoe je dit redelijk kunt afdekken.
Dat dan je auto onder je eigen risico valt vind ik ook vanzelfsprekend.
De maatschappij hoeft en moet niet opdraaien voor jouw hobby.
Het zijn allen maar simpel voorstellen die kort door de bocht zijn genomen, maar het blijft toch uniek dat het op de Ring wel mogelijk is om iets meer fun uit je auto te halen?
Met alleen maar zeuren bereik je niks. Negativiteit leidt nergens toe.
Ik heb herhaaldelijk gevraagd wat mensen wel willen, maar nooit waagt iemand zich eraan.
De een wilt hard rijden na 22u op een lege autosnelweg, en de andere wilt harder rijden op B-wegen, en zo wilt iedereen zijn eigen regels en wetten veranderd zien.
Maar Nederland geraakt voller en voller en het overschrijden van de maximumsnelheid met 30km of meer is echt asociaal en kan niet meer.
Ondanks ik me er ook vaker nog op betrap op plaatsen waar "ik denk" dat het verantwoord is, vind ik het niet meer kunnen.
En dit wilt niet zeggen, dat mijn volgende auto nog meer de nadruk krijgt op luxe en minder op vermogen, want vermogen is ook een luxe, zelfs binnen de maximumsnelheid.
Niks is zo fijn als dat je iemand snel en zonder risico kunt inhalen, binnen de maximumsnelheid. Toch?
Daarnaast zorgt meer vermogen vaak voor een rustigere loopcultuur en meer trekkracht bij lagere toerentallen. Iets dat ook onder luxe valt.
En zelfs de aankoop van een Lotus Elise valt te begrijpen, ook al zul je nooit de maximum-snelheid overschrijden met meer dan 10 km per uur.
Het genieten van het onderstel en directe stuurkarakter is ook bij lagere snelheden te bespeuren.
Nee, in mijn ogen hoeft een M3 niet de deur uit, zelfs niet als je je redelijkerwijze aan de snelheden houdt.
Ik zou hem zelf nooit aanschaffen, maar om hem nu weg te doen, vind ik overhaast.
Met een Golf GTI zul je misschien ook snel te hard rijden. Ik denk dat het een dicipline en bewustwording is, waar we allemaal mee vechten en aan moeten wennen.
En "Nederland" heeft afgelopen jaar bewezen dat ze dit steeds meer inzien getuige de cijfers.
Rico, voordat je de M3 verkoopt kom je hem wel nog een aantal keren afzeiken op de Ring, toch? ROFL
27 of 28 mei? 8)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten