Update: Enige tijd geleden naar een lokaal RDW keuringsstation geweest na telefonisch contact te hebben gehad met de technische afdeling van het RDW. Zij gaven mij aan dat de herkeuring kon plaatsvinden bij een lokaal RDW station. Op de ochtend van de keuring vroeg de keurmeester wat ik deed op een lokaal keuringsstation met een auto van na 1997 wat natuurlijk mijn verbazing schetste nadat ik gesproken had met de technische helpdesk om te verifiëren dat ik het juiste doe.
Het gekke is dat deze man eerst alles ging inspecteren en de herkomst van het blok checken (wat ik allemaal netjes gedocumenteerd had) voordat hij mij deze vraag stelde. Dit snapte ik niet helemaal want hij had mij dus bij binnenkomst al kunnen melden dat ik hier niet aan het juiste adres zou zijn enkel en alleen door het feit dat mijn auto van na 1997 is wat bij mij voor lichtelijke frustratie zorgde. Nadat we erover hebben gesproken heb ik aangegeven om het proces hierbij stop te zetten zodat ik verdere informatie kan inwinnen waarmee de keurmeester instemde. Helaas heeft hij niet gedaan wat hij mij heeft verteld waardoor ik in de "molen" van het RDW bleef hangen.
Na een paar weken kreeg ik telefoon van het RDW met de vraag wanneer ik mijn auto opnieuw wilde aanbieden (tot mijn verbazing). Het bleek dus dat deze man mij in het systeem heeft laten staan. De RDW medewerker die mij telefonisch benaderde gaf toe dat de keurmeester op locatie foutief heeft gehandeld (ik had een klacht ingediend) en bood aan om mijn auto opnieuw te inspecteren onder 1 voorwaarde. Als ik bevestiging van BMW zou krijgen dat de Z3 Coupé carrosserie oorspronkelijk ook geleverd is met een S54b32 motorblok zou het RDW dit kosteloos overnemen en mij een nieuw kenteken toesturen.
Bij BMW heb ik onderhand de hele ladder gehad: van dealer naar importeur naar fabriek in Munchen. Na 3 keer telefonisch contact te hebben gehad met BMW Munchen gaven ze aan dat ze geen bevestiging willen verstrekken over het feit dat een Z3 ooit met s54 is geleverd vanuit de fabriek tot mijn teleurstelling. Als er iemand is die hier meer over weet of bijv werkzaam is bij BMW en wel voor een bevestiging zou kunnen zorgen zou ik diegene zeer dankbaar zijn.
Daarnaast vind ik het van het RDW ronduit teleurstellend dat zij zelf niet kunnen bevestigen dat de Z3 ooit mer S54 motorblok is geleverd.
Citaat Wiki:RDW kan verwijzen naar:
"RDW (Dienst Wegverkeer), de instelling die de registratie van gemotoriseerde voertuigen en rijbewijzen in Nederland verzorgt."
Is dit niet juist waar een dergelijke organisatie voor bedoeld is? Afijn, ik houd op met het zeuren op zulke organisaties anders wordt het een dagtaak.
Ik ben benieuwd wat jullie nu zouden doen in mijn situatie om alles netjes op papier te krijgen? Natuurlijk heb ik de mogelijkheid tot een individuele keuring in lelystad maar deze is A) erg prijzig B) ik heb liever niet iemand die even mijn auto gaat "abusen" en C) ik weiger te bukken voor deze instantie wegens het feit dat zij zelf beschikken over de data dat de Z3 fabriek af geleverd is met een S54 maar dit niet willen erkennen.
Bedankt voor het lezen van dit betoog