Het grote 996 (occasion) draadje
- Knot
Re: Het grote 996 (occasion) draadje
Is toch logisch? Doet bijna iedereen, juiste auto uitzoeken, kleur, opties, kmstand, geschiedenis en een 996 moet gewoon bepaalde zaken eigenlijk aangepakt hebben anders kan je er zelf wellicht nog 10k bovenop doen.
Als een auto aantoonbaar goed is mag ie best een paar duizendjes meer kosten hoor maar ik laat het voor nu wel lekker rusten en ga straks naar jongere 3.6'jes kijken.
Als een auto aantoonbaar goed is mag ie best een paar duizendjes meer kosten hoor maar ik laat het voor nu wel lekker rusten en ga straks naar jongere 3.6'jes kijken.
- Tristan
Denk ook dat je misschien je eisen moet versoepelen, Knot. Je zoekt een 996 voor onder de 20K, maar moet wel een sper hebben (sowieso spelt in een hooiberg) en alle onderhoud gehad hebben.
Je zoekt aan de onderkant van de markt, dus kan je niet verwachten dat je een auto zult vinden die volledig naar je eisen voldoet. Of je zoekt een 996 voor weinig en gaat er zelf onderhoud aan plegen. Of je zoekt er 1 van rond de 20K of meer en je bent klaar.
Die van Witmer is een mooie optie, goed geprijsd, mooie km-stand en zal goed onderhoud gehad hebben.
Je zoekt aan de onderkant van de markt, dus kan je niet verwachten dat je een auto zult vinden die volledig naar je eisen voldoet. Of je zoekt een 996 voor weinig en gaat er zelf onderhoud aan plegen. Of je zoekt er 1 van rond de 20K of meer en je bent klaar.
Die van Witmer is een mooie optie, goed geprijsd, mooie km-stand en zal goed onderhoud gehad hebben.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Het is natuurlijk geen wisselgeld waar je het over hebt. En idd. een Porsche 911 is mag dan wel een platgeslagen Kever zijn, de onderhoudskosten zijn toch niet bepaald op het niveau van VW. Als dat er dan ook nog bij komt, dan begint de teller wel te lopen.
Als je dan als liefhebber ook nog opzoek bent naar een bepaalde uitrusting, dan wordt de spoeling dun en moet je geduld hebben.
Daarnaast wordt het geen daily, dus haast is er ook niet. Ik kan het al met al wel begrijpen.
Als je dan als liefhebber ook nog opzoek bent naar een bepaalde uitrusting, dan wordt de spoeling dun en moet je geduld hebben.
Daarnaast wordt het geen daily, dus haast is er ook niet. Ik kan het al met al wel begrijpen.
- Mathieu
Waarom, hij komt vanzelf een keer op je pad!Tristan schreef:Denk ook dat je misschien je eisen moet versoepelen, Knot. Je zoekt een 996 voor onder de 20K, maar moet wel een sper hebben (sowieso spelt in een hooiberg) en alle onderhoud gehad hebben.
Niet vandaag, dan morgen of over een week, maand.
- Martin van der Zwaard
Als je geen haast heb is het prima.
Maar Tristan heeft wel een punt. Als je aan de onderkant van de markt gaat shoppen zal je toch consessies moeten doen. Danwel op onderhoud of op de opties.
Die bij Witmer heeft precies wat Rody zoekt alleen is de prijs wat hoger. Over onderhoud valt vanaf een foto weinig te zeggen maar dat is een kwestie van gaan kijken en een aankoopkeuring laten doen bij serieuze interesse.
Maar Tristan heeft wel een punt. Als je aan de onderkant van de markt gaat shoppen zal je toch consessies moeten doen. Danwel op onderhoud of op de opties.
Die bij Witmer heeft precies wat Rody zoekt alleen is de prijs wat hoger. Over onderhoud valt vanaf een foto weinig te zeggen maar dat is een kwestie van gaan kijken en een aankoopkeuring laten doen bij serieuze interesse.
- Tristan
@Mathieu: Dat kan, je moet sowieso geduld hebben met dit soort auto's. Alleen bv. een 996 C2 met sper is al heel moeilijk te vinden. De kans dat je er 1 vind is al klein, laat staan als hij ook nog onder de 20K valt met alle onderhoud die Knot aangeeft.
Maar Knot heeft geen haast, prima toch....
Maar Knot heeft geen haast, prima toch....
- Knot
Het mag ook 30k zijn hoor maar dan wel een 3.6 met een ton erop met al het onderhoud (lager, koeling) gehad, als ie maar naar mn zin is.
Die uit Oosterwolde is echt goed op papier, opties 220, 436, 650 (voor mij een must, al kan je een stuur zo wisselen voor 500 euro en zonder dakje leven is ook mogelijk), heeft tussenaslager vervangen en dealer onderhoud laatste 3 beurten, alleen vreemd/stug verhaal met de verkoper.
Witmer is ook een optie hoor, als onderhoud maar gedocumenteerd is, kan er binnenkort een keer langs maar voor nu even een volle planning tot half november.
Die uit Oosterwolde is echt goed op papier, opties 220, 436, 650 (voor mij een must, al kan je een stuur zo wisselen voor 500 euro en zonder dakje leven is ook mogelijk), heeft tussenaslager vervangen en dealer onderhoud laatste 3 beurten, alleen vreemd/stug verhaal met de verkoper.
Witmer is ook een optie hoor, als onderhoud maar gedocumenteerd is, kan er binnenkort een keer langs maar voor nu even een volle planning tot half november.
- Knot
Zie net wel de turbo van Peter Kommer voorbij komen op groen....
- Petrolhead Tom
Het dubbele van je voorgenomen budget! Dat is fors. Wel een dik ding.Knot schreef:Zie net wel de turbo van Peter Kommer voorbij komen op groen....
- Knot
Dacht misschien iemand van hier die een groene rit doet?
-
OnlineMartijn_bmw
tja friesen zijn stug heKnot schreef:Het mag ook 30k zijn hoor maar dan wel een 3.6 met een ton erop met al het onderhoud (lager, koeling) gehad, als ie maar naar mn zin is.

- dvh
Die Friezen zijn momenteel wat overstuur joh.
http://twitpic.com/b8es5u
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... jven.dhtml
Volgende keer met een Heereveen-sjaal om binnen stappen kweekt wellicht wat meer goodwil bij de verkoper
http://twitpic.com/b8es5u
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... jven.dhtml
Volgende keer met een Heereveen-sjaal om binnen stappen kweekt wellicht wat meer goodwil bij de verkoper

- Robin Hartog
Afsnijden en af laten drijven die Friezen joh 

- Tristan
- Tristan
- Knot
Laatste heeft een 4spaaks stuur, die kan je voor 500 nog wisselen voor optie 436 maar dat grijze leer kan ik echt niet mee leven.
Die eerste staat wel over de anderhalve ton, had ik wel eens bekeken maar weet niet zeker of die nou sper als electronisch sper (224) bedoelde ipv mechanisch.
Die eerste staat wel over de anderhalve ton, had ik wel eens bekeken maar weet niet zeker of die nou sper als electronisch sper (224) bedoelde ipv mechanisch.
-
De onderhoudsprijzen vallen me daar reuze mee zeg.
staat het bedrijf een beetje goed aangeschreven?
staat het bedrijf een beetje goed aangeschreven?
- GTRene
deze al gespot?
lijkt een vrij "eerlijke" auto, althans niet bling foto's en meer gebruikt zeg maar
opzich wel mooi zwart/zwart
edit...zag bij techniek aandrijving achter....
maar een plaatje van 4 achterop...dus nog eens beter kijken en euh...is dus ook een 4wd

http://www.autotrader.nl/auto/porsche/i ... os/#foto-1
kan zo geen sper vinden, doch wel handbak en RWD
der staat ook een 4wd te koop maar dat lijkt me niet wat voor een slippert als jij
al zit er wel een verse motor in met 35K/km
lijkt een vrij "eerlijke" auto, althans niet bling foto's en meer gebruikt zeg maar

opzich wel mooi zwart/zwart
edit...zag bij techniek aandrijving achter....
maar een plaatje van 4 achterop...dus nog eens beter kijken en euh...is dus ook een 4wd

http://www.autotrader.nl/auto/porsche/i ... os/#foto-1
kan zo geen sper vinden, doch wel handbak en RWD
der staat ook een 4wd te koop maar dat lijkt me niet wat voor een slippert als jij

al zit er wel een verse motor in met 35K/km
- markk
@Rody: Heb je ooit wel eens in zo'n ding gestuurd ?
Met alle respect maar het blijft een auto met de motor achterin. Als dat je ding / uitdaging is prima maar ik was snel genezen van mn 911 liefde na een proefrit in een 993 c2 en een 996 turbo.
Aan de andere kant:
Driften met een 964 rwd was wel erg leuk, maar toch zou ik nooit voor die auto gaan.
997 gt3 van Frank was ook erg fijn ...understatement...
Mark.
Met alle respect maar het blijft een auto met de motor achterin. Als dat je ding / uitdaging is prima maar ik was snel genezen van mn 911 liefde na een proefrit in een 993 c2 en een 996 turbo.
Aan de andere kant:
Driften met een 964 rwd was wel erg leuk, maar toch zou ik nooit voor die auto gaan.
997 gt3 van Frank was ook erg fijn ...understatement...
Mark.
- Knot
Die 4 herken ik wel aan die gekke lampbedekking, stond eerst ergens anders te koop of andere foto's.
Heb nog niet in een 996 gereden, maar is de enige betaalbare optie en wil geen ritjesbietser zijn dus wellicht hebben we alles een keer op papier rond en bevalt het geheel niet na proefrit, dan heb ik het in ieder geval eerlijk geregeld en uitgezocht.
Toch lijkt het me niet dat er veel fout kan zijn, anders waren ze nooit verkocht destijds als het echt zo k*t rijdt.
Al die BMW's heb ik nu wel een keer gezien, tijd voor wat anders.
Heb nog niet in een 996 gereden, maar is de enige betaalbare optie en wil geen ritjesbietser zijn dus wellicht hebben we alles een keer op papier rond en bevalt het geheel niet na proefrit, dan heb ik het in ieder geval eerlijk geregeld en uitgezocht.
Toch lijkt het me niet dat er veel fout kan zijn, anders waren ze nooit verkocht destijds als het echt zo k*t rijdt.
Al die BMW's heb ik nu wel een keer gezien, tijd voor wat anders.
-
Leg €100 neer voor een proefrit, zodat je niet in gewetensnood komt.
Ben je meteen een illusie rijker dat voor €20K er veel leukere DF-opties bestaan.
Scheelt je ook veel tijd ...

Ben je meteen een illusie rijker dat voor €20K er veel leukere DF-opties bestaan.
Scheelt je ook veel tijd ...

- Petrolhead Tom
En zo'n 350Z dan?
-
Lol, valt me op dat iedereen een gewone 996 echt neerhaalt..........
Ik ben benieuwd wat Rody er mee kan; Laat hem nou jongens!

Ik ben benieuwd wat Rody er mee kan; Laat hem nou jongens!

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Het hebben van het bezit is het einde van het vermaak hè. Is misschien wat frustrerend, maar zo'n zoektocht heeft ook wel wat natuurlijk 
En als die 996'jes echt zo slecht zijn, dan snap ik niet waarom ze niet voor een appel en een ei verkocht worden. Die dingen waren een aantal jaren terug ook gewoon de nieuwste sportwagen en iedereen was er toen ook lyrisch over, nu zal het dan ineens een slecht hok zijn?
Kan het me niet voorstellen

En als die 996'jes echt zo slecht zijn, dan snap ik niet waarom ze niet voor een appel en een ei verkocht worden. Die dingen waren een aantal jaren terug ook gewoon de nieuwste sportwagen en iedereen was er toen ook lyrisch over, nu zal het dan ineens een slecht hok zijn?
Kan het me niet voorstellen

-
Voor EUR 20K (met 10K reserves) cash kan je leuke dingen kopen vandaag de dag
Had ik al gezegd dat een 996 tegenvalt?

Had ik al gezegd dat een 996 tegenvalt?