Forensentax Exit! (Einde auto vd zaak zonder bijtelling?)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
raymondw
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
Locatie: NL

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door raymondw » 14 mei 2012, 23:22

Luco schreef:Sukkels daar in den haag, ik ga echt niet meer stemmen.
Als het erom gaat over mijn stemgedrag in September, dan ben ik er nog lang niet uit. Ik heb sinds jaar en dag op de VVD gestemd vanwege het liberale beginselen van die partij, maar sinds de opkomst van de populistische PVV zijn de maatschappelijke denkbeelden van de VVD eveneens naar rechts verschoven en dat heeft tot een sterke verschuiving van het economische beleid geleid. Zoals ik er nu tegenaan kijk staat de VVD verder van het liberale gedachten goed af dan 'Amedinejad' van het Christendom. In dat opzicht is de breuk met de PVV heel verklaarbaar omdat deze laatste weliswaar voor rechts doorgaat, maar economische gezien net zo links is als de SP. M.a.w, het gaat in September niet om de economie, maar om de positionering van de Nederlandse maatschappij. En zelf weiger ik mij daarbij neer te leggen, immers het gaat er niet om hoe we ons verder van onze buren gaan distantiëren, maar wel om hoe we onze economie weer op gang krijgen.

Kijk ik naar de geschiedenis, dan denk ik dat we dezelfde fouten maken als in de jaren dertig van de vorige eeuw. Destijds heeft de grote depressie in Europa geleid tot een sterk neerwaartse economische spiraal die op haar beurt weer is versterkt door de daaropvolgende bezuinigingen. Hierdoor heeft de toenmalige regering de ontwikkelingen in de rest van Europa onderschat; een sterke opkomst van 'nationalistische' partijen. Veel goeds heeft dat zoals we allen weten destijds niet gebracht. De PVV is net zo nationalistisch als de NSB en deelt dezelfde kenmerken, waarbij de vreemdelingenhaat zich nu op een andere bevolkingsgroep richt.

De uitdagingen nu liggen op een internationaal terrein; niet alleen binnen Europa, maar vooral globaal. Om ons daar goed tegen te wapenen volstaat het niet om dogmatisch de begrotings-regeltjes te hanteren. De uitspraak 'Befehl is Befehl' heeft een Duitse generaal die niet echt als een Nazi bekend stond de doodstraf opgeleverd, dus dat excuus gaat niet op. Voor mij gaat het in September om de Economie; zoals ik er nu over denk:

PVV => Ik zie Geert Wilders als een ultra-nationalist en populist. Die karaktertrekken zijn ook op toepassing geweest op Anton Mussert die eveneens narcistische trekjes vertoonde. Geert Wilders mag op een aantal punten het gelijk aan zijn zijde hebben, maar zijn maatschappelijke denkbeelden zijn voor mij een 'no-go'

CDA => Ik ben voor een duidelijke scheiding van kerk-en staat; daar horen geen aan een godsdienst gelieerde partijen bij. Of het moet zijn dat het begrip 'Christelijk' geen geloof an-sich is, maar wel een verzameling ervan. Daarom => 'no-go' voor mij. Het CDA is dan nog de beste keus uit deze categorie. Het CU en SGP zijn te calvinistisch,waarbij de laatste onze democratische wetten moet voeten tart.

SP => Het tegenbeeld van de PVV; maatschappelijk rechtvaardig, maar economisch een ramp. Roemer is sympatiek, maar ook een populist. Schiet niet op

GL => Lijkt mij duidelijk; ik ben wel voor natuur e.d, maar niet dogmatisch en bovendien wil ik mij niet laten beperken door 'groen-denken'

D'66 => Is die partij nou liberaal ? Teveel gevestigde orde zoals Alexander Rinnooy Kahn en Alexander Pechtold. Komt niets vernieuwends af; plaats zich links van het midden, maar het tegendeel is waar. Op economische punten nog rechtser dan de VVD en daarom te elitair.

PVDA => Van oudsher een socialistische partij, maar door de jaren heen meer sociaal-democratisch geworden. Het maatschappelijk gedachtengoed spreekt mij aan, maar de economische move naar links niet. Samson heeft zich door de 'Kunduz-groep' het kaas van het brood laten eten omdat hij teveel naar de linkerkant kijkt. Het grote probleem is dat de exacte positie van de PVDA op de economische-lijn onduidelijk is; Wim Kok en Wouter Bos waren daar duidelijk in; maar Job Cohen lukte dat niet en Samson kan dat niet, immers meer naar het midden betekent verlies van stemvee aan de linkerkant en daardoor een versterking van de SP. De PVDA heeft altijd partijpolitiek boven het landsbelang gesteld en daardoor verwacht ik dat zij voor lijfsbehoud kiezen; en waar kennen we dat van ? Wat dat betreft verwijt de pot de ketel dat deze zwart ziet.

Het beste is m.i een regering zonder 'populistisch' grondvlak, waarbij alle partijen water bij de wijn moeten doen. De VVD naar links en de PVDA naar rechts, al dan niet aangevuld met andere partijen, maar bij voorkeur geen D66 en geen GL. Wellicht het politieke midden dan maar, ofwel het aloude CDA ? Al met al zal het niet makkelijk worden; maar het is nog geen twaalf September. Ik ben bang dat het een strategisch gemotiveerde stem moet gaan worden.

En als Rutte van mij een tweede kans krijgt, dan doet hij er verstandig aan geen partijkopstukken naar voren te schuiven. Jonge mensen met vernieuwende ideen heeft de VVD genoeg in haar gelederen. Rutte is er een van, dus waarom heeft hij corrifeen als Ivo Opstelten nodig ? Die zijn eerder conservatief dan progressief.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door dvh » 14 mei 2012, 23:40

Partij van de dieren krijgt mijn stem komende September..

Wil eigenlijk gewoon niet gaan stemmen, maar ik gun de grootste partij mijn stem niet, en ik ben begaan met dieren, vandaar mijn keuze. Bij deze alvast.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1978
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Erik » 15 mei 2012, 06:49

Ik heb vorige keer niet gestemd. Omdat het geen stemmen is, ze doen wat ze willen, dat blijkt nu wel. Stemmen in NL is instemmen. Van volksvertegenwoordiging is totaal geen sprake. Het gaat om wat Brussel wil. Ondanks dat de NL bevolking faliekant tegen is.

Crisis bijv, dan ga je niet snijden, maar ga je je ondernemerschap ten toon spreiden en kijken hoe je meer "omzet" kunt genereren. We hebben hier een aantal multi nationals zitten die, als ze allemaal 5% belasting over resultaat zouden betalen (ipv via schimmige trust en cooporatie constructies belastingrvij weg te sluizen) in 10 jaar tijd het NL begrotingstekort incl de nu openstaande staatsschuld tot minimale proporties terugbrengen.

Om maar eens wat te noemen.

:bag:

Van de HRA kunnen ze ook in 1x af zijn als ze willen met behoud van stabiele woningmarkt, en gelijkblijvende lasten van de bewoners.

Tom
Berichten: 22288
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Tom » 15 mei 2012, 08:43

Modbreak
Voor de politieke discussie is al een topic, graag daar verdergaan zodat alles centraal blijft:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =9&t=10721

Dit topic beperken tot de te wijzigen regels mbt woonwerk-verkeer en bijtelling.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Sperdy » 16 mei 2012, 18:22

Het is er door: alle leaserijders gaan betalen. Ookal gebruik je de auto alleen zakelijk. Dat is echt behoorlijk. Dat scheelt ong. 250.000 mensen netto honderden euro's per maand. Da's met recht een Griekse maatregel :). En deze maatregel is daadwerkelijk idioot. Ik zou ter stond als medewerker afstand doen van de zakelijke auto. Enige vraag die er nog is, wat moeten de puur zakelijke rijders dan betalen? Wat wordt de regeling, daar is nog wel wat te halen. Voorspelling: de maatregel voor de zakelijke rijder gaat niet door of wordt afgetopt en verspreid over meerjaren. Onthoud deze post!

Wouter81
Berichten: 9436
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Wouter81 » 16 mei 2012, 18:28

Zo snel mogelijk je motorrijbewijs gaan halen en een motor of motorscooter kopen/leasen op de zaak. Je zakelijke vierwielige lease-slet bij de zaak laten staan en je woon/werkverkeer op 2 wielen doen. Bijtellingsvrij.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Sperdy » 16 mei 2012, 18:49

Wouter81 schreef:..Je zakelijke vierwielige lease-slet bij de zaak laten staan en je woon/werkverkeer op 2 wielen doen. Bijtellingsvrij.
Dat heeft geen zin. Ookal laat je je leaseslet staan, dan heb je toch de honderden euro's bijtelling omdat de werkgever jouw een auto beschikbaar heeft gesteld. Je zult dus met je werkgever overeen moeten komen dat hij de auto weer terug neemt. Een werkgever doet dat niet, omdat dit extra kosten zijn. Als je een huurauto rijdt of shortlease, kun je de dans wel ontspringen. Maar heb je bijv. bijvoorbeeld begin dit jaar een dikke leasert (vb. BMW 320D full options) besteld voor 5 jaar alleen zakelijk, en bijv. een stadsvlo privé, dan ben je DIK de sjaak voor echt honderden euro's per maand netto. Dit is echt een idiote maatregel. Ik voorspel dus dat dit op deze manier zo niet door gaat.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door PD power » 16 mei 2012, 19:13

Ben er blij mee, dat iig de puur zakelijke km's wel gewoon 19 cent belastingvrij vergoed mogen worden.
Vond het ook al kromme gedachte gang.

Dat de bijtelling, nu voor iedereen gaat gelden, hebben we te danken aan de mensen die er struktueel misbruik van maakte.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29381
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Luco » 16 mei 2012, 19:13

SpyderFerdi schreef:
Wouter81 schreef:..Je zakelijke vierwielige lease-slet bij de zaak laten staan en je woon/werkverkeer op 2 wielen doen. Bijtellingsvrij.
Dat heeft geen zin. Ookal laat je je leaseslet staan, dan heb je toch de honderden euro's bijtelling omdat de werkgever jouw een auto beschikbaar heeft gesteld. Je zult dus met je werkgever overeen moeten komen dat hij de auto weer terug neemt. Een werkgever doet dat niet, omdat dit extra kosten zijn. Als je een huurauto rijdt of shortlease, kun je de dans wel ontspringen. Maar heb je bijv. bijvoorbeeld begin dit jaar een dikke leasert (vb. BMW 320D full options) besteld voor 5 jaar alleen zakelijk, en bijv. een stadsvlo privé, dan ben je DIK de sjaak voor echt honderden euro's per maand netto. Dit is echt een idiote maatregel. Ik voorspel dus dat dit op deze manier zo niet door gaat.
Als je niet prive rijdt kunnen ze nooit geen bijtelling eisen.

Wouter81
Berichten: 9436
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Wouter81 » 16 mei 2012, 19:44

SpyderFerdi schreef:
Wouter81 schreef:..Je zakelijke vierwielige lease-slet bij de zaak laten staan en je woon/werkverkeer op 2 wielen doen. Bijtellingsvrij.
Dat heeft geen zin. Ookal laat je je leaseslet staan, dan heb je toch de honderden euro's bijtelling omdat de werkgever jouw een auto beschikbaar heeft gesteld. Je zult dus met je werkgever overeen moeten komen dat hij de auto weer terug neemt. Een werkgever doet dat niet, omdat dit extra kosten zijn. Als je een huurauto rijdt of shortlease, kun je de dans wel ontspringen. Maar heb je bijv. bijvoorbeeld begin dit jaar een dikke leasert (vb. BMW 320D full options) besteld voor 5 jaar alleen zakelijk, en bijv. een stadsvlo privé, dan ben je DIK de sjaak voor echt honderden euro's per maand netto. Dit is echt een idiote maatregel. Ik voorspel dus dat dit op deze manier zo niet door gaat.
Niet waar volgens mij. Enige wat verandert is dat woon-werk als privé wordt gezien. Naar je werk rijden met je lease-auto is dus privé gebruik maken en bijtelling betalen.

Als je echter ook die woon-werk km's er niet mee doet (omdat je bijv. op de motor naar de zaak gaat), dan betaal je geen bijtelling. Je gebruikt 'em dan immers in zijn geheel niet privé. Wat Luco ook zegt dus.

Online
Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3591
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Locatie: Gouda

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Joël D. » 16 mei 2012, 21:59

Geen privé gebruik = geen bijtelling.

Dat kan niet zomaar.

Gebruikersavatar
Sanhi
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 jun 2007, 21:08

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Sanhi » 16 mei 2012, 22:04

Ik ben ook wel benieuwd naar de onderbouwing van SpyderFerdi, volgens mij wordt alleen het woon-werkverkeer gezien als prive, waardoor velen inderdaad bijtelling moeten gaan betalen. Tenzij ze op de fiets gaan..

Als je kantoor aan huis hebt, heb je geen woon-werk verkeer en dus geen bijtelling (mits km administratie sluitend is)

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door PD power » 16 mei 2012, 22:17


Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29381
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Luco » 16 mei 2012, 22:24

Ik voorzie duizenden rechtzaken wat de schatkist geld gaat kosten.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Sperdy » 16 mei 2012, 22:32

Uit het kunduzakkoord:

1. Wat verandert er precies?
Wie een lease-auto rijdt, moet daarvoor normaal gesproken inkomstenbelasting over betalen, via de bijtelling. Maar als je de auto alleen voor je werk gebruikte en minder dan 500 kilometer privé reed, hoefde dat niet. Die regeling komt te vervallen.
2. Dus de bijtelling geldt nu voor iedereen?
Dat klopt. Vanaf 2013 wordt de zogenoemde 'verklaring geen privégebruik' afgeschaft. Ook wordt de onbelaste kilometervergoeding afgeschaft. Deze maatregelen worden gebruikt om de permanente verlaging van de overdrachtsbelasting voor huizen naar twee procent te betalen.

Voor iedereen dus: De verklaring geen privegebruik wordt afgeschaft, en daar zit het 'm in. Maakt dus niet uit waar je auto staat. Ookal woon je onder je zaak.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Sperdy » 16 mei 2012, 22:37

Sanhi schreef:...Als je kantoor aan huis hebt, heb je geen woon-werk verkeer en dus geen bijtelling (mits km administratie sluitend is)
Nee dus. De hele discussie 'wat is woon - werk' wordt dus vermeden. Een leaseauto hebben is dus betalen volgens Kunduzakkoord. Wat ik wel denk dat, dat dit m niet gaat worden, omdat bijtelling van de auto als deze privé wordt gebruikt, door de fiscus wordt gezien als loon in natura. Maar omdat de leaserijder nu geen privevoordeel heeft, is er geen loon in natura. Ik bedoel, je hoeft toch ook niet voor je bureastoel, computer ed. vd baas te betalen. Dus daarom kan de regel niet zoals deze er nu staat. Dus dit gaat m niet worden.
Laatst gewijzigd door Sperdy op 16 mei 2012, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9588
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door smiley » 16 mei 2012, 22:39

Rijdt dat ding in de plomp en vertel je werkgever (met een niet al te grote glimlach op je gezicht) dat je afziet van een andere auto na je "ongeluk".

Drastische tijden, vragen om drastische oplossingen.
Laatst gewijzigd door smiley op 16 mei 2012, 22:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29381
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Luco » 16 mei 2012, 22:39

Nogmaals, dat kan wettelijk helemaal niet, zie uitspraak post hierboven.
Ze zijn daar in den haag echt achterlijk, duizenden mensen gaan in beroep tegen de aanslag.

Staat ook niks over de grijs kenteken busjes.

Verder slaat naar mijn mening die verklaring ook op het woon werk verkeer wat ze als prive aan gaan merken, dat kan juridisch ook niet, dit wordt echt een zooitje volgend jaar.
Laatst gewijzigd door Luco op 16 mei 2012, 22:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3591
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Locatie: Gouda

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Joël D. » 16 mei 2012, 22:39

Maar hoe kan je nou iets bijtellen bij je inkomen als je daar privé geen gebruik van maakt?

Een lease-auto van de zaak werd gezien als loonsverhoging, dus als je hem privé zou gebruiken moet je hem bijtellen. En als je hem alleen zakelijk gebruikt is het een 'hulpmiddel' voor je werk en heb je er privé geen voordeel van en tel je hem niet bij. Dat lijkt mij logisch.

Dat ze woon-werkverkeer privé maken is ook niet zo slecht.

Maar altijd bijtellen lijkt mij juridisch gezien niet mogelijk.

Online
Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3591
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Locatie: Gouda

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Joël D. » 16 mei 2012, 22:43

SpyderFerdi schreef:Uit het kunduzakkoord:

1. Wat verandert er precies?
Wie een lease-auto rijdt, moet daarvoor normaal gesproken inkomstenbelasting over betalen, via de bijtelling. Maar als je de auto alleen voor je werk gebruikte en minder dan 500 kilometer privé reed, hoefde dat niet. Die regeling komt te vervallen.
2. Dus de bijtelling geldt nu voor iedereen?
Dat klopt. Vanaf 2013 wordt de zogenoemde 'verklaring geen privégebruik' afgeschaft. Ook wordt de onbelaste kilometervergoeding afgeschaft. Deze maatregelen worden gebruikt om de permanente verlaging van de overdrachtsbelasting voor huizen naar twee procent te betalen.

Voor iedereen dus: De verklaring geen privegebruik wordt afgeschaft, en daar zit het 'm in. Maakt dus niet uit waar je auto staat. Ookal woon je onder je zaak.
Maar als jij de auto op de zaak laat staan hoef je toch niet bij te tellen? Dat is precies hetzelfde als een busje die daar staat.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Sperdy » 16 mei 2012, 22:47

Nee dus. De hele discussie 'wat is woon - werk' wordt dus vermeden. Een leaseauto hebben is dus betalen volgens Kunduzakkoord. Wat ik wel denk dat, dat dit m niet gaat worden, omdat bijtelling van de auto als deze privé wordt gebruikt, door de fiscus wordt gezien als loon in natura. Maar omdat de leaserijder nu geen privevoordeel heeft, is er geen loon in natura. Ik bedoel, je hoeft toch ook niet voor je bureastoel, computer ed. vd baas te betalen. Dus daarom kan de regel niet zoals deze er nu staat. Dus dit gaat m niet worden.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29381
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Luco » 16 mei 2012, 22:52

SpyderFerdi schreef:Nee dus. De hele discussie 'wat is woon - werk' wordt dus vermeden. Een leaseauto hebben is dus betalen volgens Kunduzakkoord. Wat ik wel denk dat, dat dit m niet gaat worden, omdat bijtelling van de auto als deze privé wordt gebruikt, door de fiscus wordt gezien als loon in natura. Maar omdat de leaserijder nu geen privevoordeel heeft, is er geen loon in natura. Ik bedoel, je hoeft toch ook niet voor je bureastoel, computer ed. vd baas te betalen. Dus daarom kan de regel niet zoals deze er nu staat. Dus dit gaat m niet worden.
Dat zeggen wij toch ook dat het niet kan.

Verder is er officieel nog niks bekend en moet het hele akkoord nog uitgewerkt worden en doorberekend, er zal toch wel 1 slimme ambtenaar bij zitten die gaat zien dat het juridisch helemaal niet kan en dus geen stand kan houden.

En als ik nou geen leaseauto heb?? maar een eigen auto, want er staat specifiek lease auto.

Gebruikersavatar
Sanhi
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 jun 2007, 21:08

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Sanhi » 16 mei 2012, 23:01

Het maakt niet uit of het een lease auto is, het gaat erom dat het voertuig niet in prive aangeschaft, getankt en onderhouden wordt. Hierdoor heb je, wanneer je dit voertuig ook voor prive doeleinden gebruikt een fiscaal voordeel. Brandstof voor prive ritjes zijn immers (vanuit werkgever naar werknemer gezien) onbelast. Omdat het Kunduz akkoord blijkbaar woon-werk verkeer wil inschalen als prive, kom je snel aan de 500 km prive km's en daardoor automatisch in de bijtelling. Wanneer je geen woon-werkverkeer hebt , heb je (mits km administratie) ook geen bijtelling, je hebt immers ook geen prive voordeel.

De formulering van Kunduz kan je op meerdere manieren interpreteren, maar om zomaar iedereen met een zakelijke auto aan te slaan zou echt te zot zijn. (En gaat volgens mij ook niet gebeuren)

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29381
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Luco » 16 mei 2012, 23:06

Ook al willen ze woon-werk als prive inschalen begaan ze een grote vergissing, want die rechtzaak hebben ze tot in cassatie verloren, dus ze kunnen dat wel willen, maar dan zal er eerst een wetswijziging moeten komen, en dat gaat na 12-9 echt niet gebeuren.

Het is wat Roemer al zei, akkoord is houdbaar tot 12-9.

Gebruikersavatar
Sanhi
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 jun 2007, 21:08

Re: Einde auto vd zaak zonder bijtelling?

Bericht door Sanhi » 16 mei 2012, 23:12

Volgens mij al genoemd , tot < 2004 werd woon-werkverkeer ook gezien als Prive. En dat is dan wel weer in lijn met de 19ct km vergoeding die ook komt te vervallen voor woon-werk verkeer. Ik vrees toch echt dat het er ongeveer zo uit gaat zien.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Bokkepoot, k33z, mark123 en 10 gasten