Heb je naar een oude aflevering zitten kijken van "ter land ter zee en in de daf"?HJ2 schreef:Even een gedachten experiment om de discussie te voeden / of misschien te convergeren:
Wat te denken van een voorwielaangedreven BMW met besturing op de achterwielen?, nou?
Ik heb niks meer met BMW.
-
Harrie
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: Ik heb niks meer met BMW.
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Wat wil je er (eventueel) voor hebben?Remmie schreef:Poll is behoorlijk duidelijk![]()
65% is doodziek van BMW. Dus wat gaan we nu rijden?
Iemand een E36 318IS kopen?
- Remmie
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 18 jun 2009, 11:11
- Locatie: omg Rotterdam
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Hij hoeft zeker nog niet weg maar als ie weg zou gaan zal het boven de 5K zijn.Robin Hartog schreef:Wat wil je er (eventueel) voor hebben?
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Snap ik, was pure interesse.Remmie schreef:Hij hoeft zeker nog niet weg maar als ie weg zou gaan zal het boven de 5K zijn.Robin Hartog schreef:Wat wil je er (eventueel) voor hebben?
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9728
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Pennucciracing Luco schreef:Dansend mokkel Harrie, meer weet ik ook niet, haha
- Gijs.
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 06 sep 2009, 20:18
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Meldt zichRuben schreef: Heb jij dus een echte auto, zeg een Clio RS, een GT3-RS (RS dus!), een Exige, een Elise, een Evo die gaat, een 106 Rallye
Heerlijk scheurijzertje!!
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Ik heb niks meer met BMW.
http://www.autoblog.nl/archive/2011/07/ ... post-44363" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

- Luco
- Berichten: 29518
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Ben benieuwd hoe ze 243 pk betrouwbaar uit het 2.0 atmo blok gaan krijgen.
Tot nu toe is 230pk wel de betrouwbare limiet.
Tot nu toe is 230pk wel de betrouwbare limiet.
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Heel gaaf.
-
OnlineWJ
- Berichten: 12015
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Ik heb mij laten vertellen dat 220pk wel de max was met dit blok. (toen ik nog aan het shoppen was vorig jaar) Ben benieuwd iig!
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Alleen die kleur is kutRuben schreef:Heel gaaf.
Michel
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Lol, ja, hij had wat donkerder moeten zijn 
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Stoer ding die Clio, Honda lukte het toch ook om 240pk uit een 2 liter te halen!
- Luco
- Berichten: 29518
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Ja met meer dan 9000 toeren en veel stuklopende blokken tussen de 60 en 80 k aan kmRVV schreef:Stoer ding die Clio, Honda lukte het toch ook om 240pk uit een 2 liter te halen!
Als dat de definitie van betrouwbaar is moet het kunnen
- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Ik heb niks meer met BMW.
FWD, geen vermogen onder de 4000rpm. Lelijk en onzinnig hok! (centenkwestie)
- Knot
- Berichten: 40788
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Ik heb niks meer met BMW.
De F20C is niet de meest betrouwbare maar toch zeker geen direct probleemblok.
Beste wat Honda gemaakt heeft is in mijn ogen de B16B, 115pk per liter en bomproof!
B16B (Type R)
VTEC
Found in: 1997-2000 JDM Civic Type R[EK9] Displacement: 1,595 cc (97.3 cu in)
Compression: 10.8:1
Bore: 81 mm (3.2 in)
Stroke: 77.4 mm (3.0 in)
Rod/Stroke ratio: 1.84:1
Rod Length: 142.42 mm (5.6 in)
Power: 185 PS (136 kW) @ 8200 rpm & 118 lb·ft (160 N·m) @ 7500 rpm
Redline: 8400 rpm
Rev-limit: 8900 rpm
Transmission: S80-S4C With Helical LSD (4.4 final drive, dual-synchromesh on 2nd, 3rd and 4th gears)
VTEC engagement @ 6200 rpm
ECU code: PCT
OBD-2A
Note: This engine uses the same block as the Integra Type R (B18CR), which is taller than the B16a block (by approx 17mm), but with a crank the same stroke as the b16a. It uses longer rods to accommodate for this, which is why the Rod/Stroke ratio is higher than a standard B16.
Beste wat Honda gemaakt heeft is in mijn ogen de B16B, 115pk per liter en bomproof!
B16B (Type R)
VTEC
Found in: 1997-2000 JDM Civic Type R[EK9] Displacement: 1,595 cc (97.3 cu in)
Compression: 10.8:1
Bore: 81 mm (3.2 in)
Stroke: 77.4 mm (3.0 in)
Rod/Stroke ratio: 1.84:1
Rod Length: 142.42 mm (5.6 in)
Power: 185 PS (136 kW) @ 8200 rpm & 118 lb·ft (160 N·m) @ 7500 rpm
Redline: 8400 rpm
Rev-limit: 8900 rpm
Transmission: S80-S4C With Helical LSD (4.4 final drive, dual-synchromesh on 2nd, 3rd and 4th gears)
VTEC engagement @ 6200 rpm
ECU code: PCT
OBD-2A
Note: This engine uses the same block as the Integra Type R (B18CR), which is taller than the B16a block (by approx 17mm), but with a crank the same stroke as the b16a. It uses longer rods to accommodate for this, which is why the Rod/Stroke ratio is higher than a standard B16.
- Luco
- Berichten: 29518
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Knot schreef:De F20C is niet de meest betrouwbare maar toch zeker geen direct probleemblok.
Beste wat Honda gemaakt heeft is in mijn ogen de B16B.
Nou ik ken vier mensen die er een hadden en bij alle vier blok verrot tussen de 60 en 80k, volgens de dealers kwam het vrij regelmatig voor.
- Knot
- Berichten: 40788
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Tom heeft ook ellende gehad, maar was ook wat met recalls, als je die netjes meepakt had Honda het volgens mij wel aardig voor mekaar, althans ze deden er wel genoeg aan om preventief te werk te gaan.
-
Tom
- Berichten: 22440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Die van mij had netjes alle recalls gehad Rody.Knot schreef:Tom heeft ook ellende gehad, maar was ook wat met recalls, als je die netjes meepakt had Honda het volgens mij wel aardig voor mekaar, althans ze deden er wel genoeg aan om preventief te werk te gaan.
En als je zo eens wat gaat navragen zijn er idd best wat problemen mee kwam ik destijds achter. Heb toen met meerdere mensen contact gehad die er problemen mee hadden gehad. Wat best knap is omdat er destijds iets van 250 op NL kenteken stonden, niet extreem veel dus. Onbetrouwbaar wil ik het niet noemen maar Honda heeft het betrouwbare Japanse imago wel mee gehad.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Tom vergeet er bij te vertellen dat hij haarconditioner in het blok gooide ipv motorolie 
-
Tom
- Berichten: 22440
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Haarconditioner kon ik op de zaak kopen. Centenkwestie Rico.RVV schreef:Tom vergeet er bij te vertellen dat hij haarconditioner in het blok gooide ipv motorolie
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Heerlijk draadje. Iedereen kan hier zijn frustratie en jaloezie kwijt. Draadje dus open houden en niet zoeken naar logica. Gewoon meelullen met de massa.Vrijwaart hopelijk de andere draadjes van deze onzin. Heeft de post van Ruben toch nog zin gekregen.
Wat me wel opvalt is dat de anti-BMW kampleden amper draadjes openen over de zogenaamde niet RWD funauto's. Geen woorden maar daden heren !
Wat me wel opvalt is dat de anti-BMW kampleden amper draadjes openen over de zogenaamde niet RWD funauto's. Geen woorden maar daden heren !
- Downforce Hans
- Berichten: 12614
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Ik vind het niet veel zeggen........Pennucciracing Luco schreef:Knot schreef:De F20C is niet de meest betrouwbare maar toch zeker geen direct probleemblok.
Beste wat Honda gemaakt heeft is in mijn ogen de B16B.
Nou ik ken vier mensen die er een hadden en bij alle vier blok verrot tussen de 60 en 80k, volgens de dealers kwam het vrij regelmatig voor.
Kijk eerst wereldwijd wat er aan die blokken kapot is gegaan en dan pas je conclusie trekken.
Misschien een korte serie met een slecht onderdeel geweest maar dat maakt niet gelijk heel dat motorblok waardeloos.
Ik denk trouwens dat als je naar al de verkochte honda en renault motoren gaat kijken dat er meer Franse dan Japanse blokken gesneuveld zijn.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Fake nickjes van het gummen forum dienen eerst ouderwets te bukken voordat ze mogen posten op DF *zwaait vriendelijk terug naar Jasper
*
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Ik heb niks meer met BMW.
Topic is opgeschoond, als je je afvraagd waarom, dan moet je maar nog vaker op het forum zitten :drieling:
Kortom verder bashen tegen BMW is uiteraard geen probleem
Kortom verder bashen tegen BMW is uiteraard geen probleem
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten
