Mijn 130i racer.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Andre

Re: Mijn 130i racer.

Bericht door Andre » 12 aug 2010, 10:57

Ik rij zonder extreme achterspoiler. BMW motorsport heeft een wtcc achterspoiler op hun 120d. Een e36 is misschien iets stabieler maar een 1 serie stuurt veel mooier en is veel speelser. Ik vindt de 1serie de perfecte basis als race auto in het totale BMW Gamma. Wij racen ook met een e90 m3. Het verschil is mega de m3 voelt ten opzichte van de 130i lomp aan. Komt door gewicht en lange wielbasis.

Hielke

Bericht door Hielke » 12 aug 2010, 11:23

Door de kortere wielbasis zal een 1 serie in theorie wat listiger zijn. Maar het is allemaal relatief. Zelf vond ik de e36 Koopmans 325i op semi slicks listiger dan André's 130 i op full slicks. Hetverschil zit altijd in de details. Onderstelafstelling in dit geval.

Veel van de ex cup 130's zijn in nieuwe handen met de oude setups overgenomen. Dat waren auto's die enkele jaren achtereen door absolute toprijders gereden zijn. Heb je minder ervaring of haal je het niveau van die toppers niet dan is het vragen om moeilijkheden.

Schat in dat de remedie vrij simpel is. Een sterkere stabi voor en/of een dunnere achter. En wat in camber voor teruggaan.

De echte vraagbaak is natuurlijk Andre.

Andre

Bericht door Andre » 12 aug 2010, 11:53

De moton dempers zijn veel beter dan 130i koni cup dempers.

Mijn 130i is veel stabieler dan een 130i cup.

Veel mensen kijken en oordelen mijn filmpjes en zien dan veel stuurbewegingen. Dat heeft niks met de wegligging te maken maar dat ligt aan mij.

Ik rij eigenlijk op en over de grens en ja dan moet je sturen voor wat je waard bent. Maar de auto is mooi op te vangen met de setup die wij hebben. In de Regen race zat ik met een smile achter het stuur van oor tot oor. Het was puur genieten.

Leen

Bericht door Leen » 12 aug 2010, 13:04

natuurlijk , ligt het in hoofdzaak aan mijn rijderscapaciteiten (inkoppertje 8) ) maar hij is wel voorspelbaar en daardoor goed op te vangen, maar bij het minste of geringste brak hij eerder uit achter dan mijn achterliggers en voorligger ( komt natuurlijk ook door de oude pirelli cup W5 regenbanden en de harde bussen die ik achter gemonteerd heb die waarschijnlijk in zware regenval eerder tegen dan mee werken ?

En ja Hielke afstelgegevens had ik al aan Andre gevraagd en gekregen , da's natuurlijk super dat Dre al dat fieldwerk doet voor ons amateurs :lol: ( en de afstelling was compleet anders dan waar Luuk Glansdorp mee reed vroeger in de cup )

anyway , het is idd een super probleemloos racertje waar ik in ieder geval veel lol aan beleef , en daar gaat het om . ( pole getraind en 3e in eindklassement in sportklasse DNRT afgelopen zaterdag )

Luco

Bericht door Luco » 12 aug 2010, 13:52

Leen, eigenlijk moet je in de supersport he met een 130i :wink:
Nee hoor lekker oefenen in de sport en dan overstappen als je zelf vind dat je eraan toe bent of als je steevast onder de 2.00 komt op droog weer.

Andre

Bericht door Andre » 12 aug 2010, 14:01

Mooi resultaat leen.

Als je ooit vragen heb over de 130i altijd bellen.

Plaats reactie