Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat is onze privacy en individuele vrijheid nog waard ?

Niks, ik ben bereid om mijn mobiele vrijheid op te offeren voor een hoger doel.
3
1%
Zal niet zo'n vaart zal lopen en heb alle vertrouwen in onze overheid.
6
3%
Ik accepeteer het maar, je hebt toch geen keus.
25
12%
Dit gaat veel te ver mijn privacy en mobiele vrijheid is me heel veel waard.
54
26%
Totaal onacceptabel, dit mag nooit doorgaan, mijn privacy KAN ik niet opgeven.
70
34%
Keiharde acties zijn op zijn plaats, ik zal me met hand en tand verzetten.
49
24%

Totaal aantal stemmen: 207

Geelhoed

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?

Bericht door Geelhoed » 17 sep 2008, 13:59

Een motorfiets is minder vervuilend dan een auto.
Ammefokkingnooitnie. De euro norm voor motoren (dus in amsolute gram per kilometer) is drie keer zo hoog als voor auto's.

En hoeveel zuiniger zijn ze? gemiddeld zit er in een auto 1.51 personen. En op een motor?

wjn

Bericht door wjn » 17 sep 2008, 14:36

Geelhoed schreef:
Een motorfiets is minder vervuilend dan een auto.
Ammefokkingnooitnie. De euro norm voor motoren (dus in amsolute gram per kilometer) is drie keer zo hoog als voor auto's.

En hoeveel zuiniger zijn ze? gemiddeld zit er in een auto 1.51 personen. En op een motor?
Heb nog nooit 1,51 personen in de auto zien zitten in de file :roll:
Beetje flauwe reactie misschien, maar wel de waarheid.

Motoren Euro 3, auto's Euro 4. Zit een factor 2 tussen voor CO, NOx en HC. Geen factor 3 dus. Geen norm voor PM.
Euro 5 is nagenoeg Euro 4 voor benzine, muv. PM. Motoren moeten binnenkort op Euro 4, dus geen verschil op CO, Nox en HC.

Motoren gebruiken (daadwerkelijk !!) tussen de 5-6 liter per 100km. Sommige auto's op papier ook, in de praktijk (files ??) nooit. Scooters gebruiken in regel onder de 5 liter per 100km, inclusief alles (stadverkeer etc.). CO2 uitstoot motoren is dus ook lager als van auto's.

Neem ik niet eens in beschouwing dat een motor minder belastend is voor de weg en dus onderhoud en reparatie van de wegen minder kost --> ook op die manier minder vervuilend.
Produceren motorfiets --> idem dito. Veel minder vervuilend dan een stinkende auto die 6-8x zo zwaar is.

Open maar een separaat topic hierover en hou je hier bezig met het verdedigen van het feilbare GPS voor km-heffing inclusief verborgen agenda in de plaats van tolwegen/-poorten op de belaste (dus verhoogde km-heffing) wegdelen.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 17 sep 2008, 14:55

Auto's moeten 1 jan 2009 naar 5. Wanneer gaat Euro 4 voor motoren in dan?

De huigie eigen zijn
auto 1000CO 80 NOx 100HC
motor 2000CO 150NOx 300HC

Goed tussen de 2 en 3 dan, wat me nog steeds bevreemt is dat je met een motor gewoon meer rommel de lucht in mag gooien dan met een auto.

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 17 sep 2008, 14:55

Ik snap idd niet waarom het kabinet niet kiest voor een simpele, betrouwbare en goedkopere (vanwege bestaande technologie) oplossing die ook aan de doelstellingen beantwoord en wél uitvoerbaar is, namelijk tolpoortjes rond de verkeersknooppunten.
En tolpoortjes leveren veel minder privacy-issues op.

Sluipverkeer kan geen argument zijn, want dat is vanwege allerlei verkeersremmende maatregelen nauwelijks mogelijk en de meeste mensen zullen toch wel gewoon op de snelweg achter aansluiten.

Combineer dat met een basisbedrag per kilometer door de kilometerstand eens per jaar bij de APK door te geven, mét een verbod (en controle) op het terugdraaien van kilometerstanden (eindelijk).
En dan ben je tegen veel minder kosten klaar.

Maar goed, al die (IT-)leveranciers die nu hun dure consultants bij Financien en V&W hebben zitten schieten daar weinig mee op natuurlijk. Die adviseren liever een oplossing die gegarandeerd duurder wordt dan nu voorgespiegeld. Net als de Betuwelijn, maar dan nog pijnlijker.

Andre

Bericht door Andre » 17 sep 2008, 20:55

LOL inderdaad ja koopkracht vooruit. hahaha!!!

Zolang je auto s bezit gaat de koopkracht zo hard downhill dat je zelfs met een bugatti veyron dat tempo niet eens volhoud.

En Geelhoud jij weet alles.

Hoe komt het met de rally sport . Geel kenteken op de auto s ook km heffing betalen en gps kastje op het voorruit bij de rally proef?

Graag antwoord.

Rambler

Bericht door Rambler » 17 sep 2008, 21:02

wjn schreef:Motorrijden wordt vanaf 2009 elke jaar een beetje zwaarder belast. Het kabinet vindt motoren vies en gevaarlijk. Het oplappen van verongelukte motorrijders kost de gemeenschap bovendien zo veel, dat ze best wat meer belasting mogen betalen.

En weet je wel hoeveel sporters de gemeenschap kost, voetbal, skien, al die gewrichtsbanden, breuken en andere verstuikingen. Er moet dringend een zware belasting op sport komen.

Om nog maar te zwijgen over alle arbeidsongevallen, ik zou de arbeid daarom ook nog wat zwaarder belasten. :twisted:

wjn

Bericht door wjn » 18 sep 2008, 12:28

Rambler schreef:Om nog maar te zwijgen over alle arbeidsongevallen, ik zou de arbeid daarom ook nog wat zwaarder belasten. :twisted:
Nu snap ik waarom er zoveel aan inkomstenbelastingen betaald wordt ;)

wjn

Bericht door wjn » 18 sep 2008, 12:32

Geelhoed schreef:Auto's moeten 1 jan 2009 naar 5. Wanneer gaat Euro 4 voor motoren in dan?

De huigie eigen zijn
auto 1000CO 80 NOx 100HC
motor 2000CO 150NOx 300HC

Goed tussen de 2 en 3 dan, wat me nog steeds bevreemt is dat je met een motor gewoon meer rommel de lucht in mag gooien dan met een auto.
Wat dacht je van brommers en snorfietsen? Dat vervuilt nog meer, maar .... Omdat ze zoveel zuiniger zijn valt het dus absoluut gezien mee. Idem dito voor motoren, zijn er veel minder van, dus absoluut gezien vervuilen motoren veel minder dan auto's.

En uit mn hoofd geldt per 2010 euro 4 voor motoren. Loopt dus steeds minder achter op auto's, wordt langzaam gelijkgetrokken blijkt.

RVV

Bericht door RVV » 22 sep 2008, 09:13

Scotsman schreef:In navolging van:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1980 ... html?p=2,1" onclick="window.open(this.href);return false; :roll:

Kijk DIT gaat er dus gebeuren,hé ik heb jullie gewaarschuwd...

Bigbrother legt Aso-rijders aan banden

AMSTERDAM - CDA-Kamerlid De Rouwe zal morgen minister Eurlings (Verkeer) vragen om onderzoek naar zo’n nieuwe techniek, waarvoor de bouwstenen al klaar liggen.
De Rouwe: „Net als het alcoholslot voor alcoholisten wil ik een beperkende maatregel voor deze notoire wetsovertreders, die zich niets aantrekken van de boetes die zij krijgen.”

Coalitiegenoot PvdA steunt de oproep tot onderzoek, zegt Kamerlid Roefs. „Het is misschien nog toekomstmuziek, maar de techniek van de navigatiesystemen schrijdt ook voort”, meent Roefs. VVD en PVV zijn huiverig. „Dit klinkt als Big Brother”, zegt PVV’er Madlener.

Volgens De Rouwe hebben weggebruikers veel last van een beperkte groep van enkele duizenden automobilisten die meermalen over de schreef gaan, voor de rechter verschijnen, maar hun rijgedrag nooit verbeteren. Nadat ze tijdelijk hun rijbewijs kwijt zijn, mogen ze weer ongestoord achter het stuur stappen.

De Rouwe: „Het moet technisch mogelijk zijn een apparaatje in hun auto in te bouwen dat hun aso-gedrag opmerkt. Snelheidsbegrenzers via satelliet per wegvak bestaan al. Ook het registreren van bumperkleven en door het rode licht rijden moet straks lukken”, verklaart de CDA’er zijn plannen.

Vervolgens zijn er bij nieuw aso-gedrag twee opties. Of de auto stopt ermee, net als het huidige alcoholslot. Of de politie leest na enkele maanden proeftijd de aso-box uit en verscheurt in het ergste geval definitief het roze papiertje van de wegpiraat.

Cruciaal bij de vinding is dat de bestuurder weet dat er voortaan op hem wordt gelet. „De tijd dat je anoniem je boetes kon overmaken, zal voorbij zijn”, zegt De Rouwe. Juist die mentale dwang zullen autorijders op het rechte pad houden, verwachten psychologen.

VVD’er De Krom vindt het veel te ingewikkeld: „Alles valt of staat bij een goede pakkans van aso-gedrag op de weg. Als dat goed is geregeld, hoeft dit allemaal niet.”

Het idee voor de aso-box is het zoveelste in deze kabinetsperiode om het verkeer veiliger te maken. Eerder steunde Eurlings de plannen uit de Kamer voor een proef met een drugstest. Ook werd het puntenrijbewijs voor alcoholisten in de steigers gezet, waarbij geldt: twee keer geel is rood.

Dexter

Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Bericht door Dexter » 22 sep 2008, 09:20

Waar gaan we al die kastjes eigenlijk laten? :mrgreen:
Zo'n kastje komt dus never nooit niet in mijn auto hè :jenna:

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 22 sep 2008, 09:21

Ow mijn god :bag:

Dit is nog maar het idee wat ze nu schetsen maar het zal zeker die kant op gaan met de jaren daar ben ik van overtuigd, stelletje idioten.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 22 sep 2008, 09:25

Enge gristenfundamentalist, die de Rouwe. Zat eerst in de gemeenteraad hier (Bolsward, waar ons bedrijf zit), jong gastje. Doorgepromoveerd naar de 2e kamer en pakt elke gelegenheid aan om zijn persoonlijke radicale verkeersutopieën erdoorheen te drukken.

Andre

Bericht door Andre » 22 sep 2008, 10:50

Kan de hele politiek ook wel een aso kastje op hun rug binden. Het linkse beleid komt me eigenlijk wel een beetje de strot uit. De graai cultuur van den haag is zeker normaal.

Wat een stel hypocrieten.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 22 sep 2008, 10:54

Wat zou Anton Heiboer zeggen..

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 22 sep 2008, 11:08

Andre schreef:Het linkse beleid komt me eigenlijk wel een beetje de strot uit.
Volgens mij moet jij het Nolan diagram nog maar eens goed bekijken. Het indammen van persoonlijke vrijheden is juist een rechts stokpaardje.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 22 sep 2008, 11:18

Ik hoorde het vanmorgen ook... wat een schijtbende zeg, waardeloos gewoon!
:twisted:

Andre

Bericht door Andre » 22 sep 2008, 11:24

CDA/PVDA is in ieder geval niet rechts.

En wij autoliefhebbers gaan er jaarlijks op achteruit. Duurder meer taxes etc.

Dus geelhoed wat je ook je schrijft met al je mooie verhalen. Ik kijk even naar de feiten die er liggen. Na prinsjesdag hebben we allemaal weer gezien hoe wij autorij liefhebbers weer flink geneukt worden.

Tom

Bericht door Tom » 22 sep 2008, 12:03

Bizar, zat even voor Arthur te zoeken naar navigatie.. kom ik in dit topic :shock:
Zie vanaf post #7
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=112355" onclick="window.open(this.href);return false;

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 22 sep 2008, 12:09

Tom schreef:Bizar, zat even voor Arthur te zoeken naar navigatie.. kom ik in dit topic :shock:
Zie vanaf post #7
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=112355" onclick="window.open(this.href);return false;
LOL nog nooit van flitsers e.d. gehoord haha kan je nagaan.

Bort

Bericht door Bort » 22 sep 2008, 12:21

Geelhoed schreef:
Andre schreef:Het linkse beleid komt me eigenlijk wel een beetje de strot uit.
Volgens mij moet jij het Nolan diagram nog maar eens goed bekijken. Het indammen van persoonlijke vrijheden is juist een rechts stokpaardje.
Vandaar misschien ook zijn conclusie: stelletje hypocrieten 8)

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 22 sep 2008, 12:29

:fy:

Sander

Bericht door Sander » 22 sep 2008, 12:46

Dit gaat echt nergens meer over, afgezien van het betalen per km mogen we geen "lol" meer hebben..
Was te verwachten dat dat systeem bij het km. heffing kastje in zou komen, maar dit lijkt toch wel serieus..

Nahja eerst maar zien hoe ze dat willen gaan aanpakken, lijkt me niet dat zoeits te verplichten is.
Nog even en we moeten als robots door het leven die elkaar als schapen volgen. Bah!

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 22 sep 2008, 12:50

Ik denk dat we met die gristenen aan het bewind straks een neukbox krijgen. Je mag dan alleen nog neuken voor de voortplanting, niet meer voor het plezier. Spass ist verboten! Daarna een krantenbericht met foto waarop we Rouvoet en JP als symbool zo'n verderflijke condoomautomaat van de muur zien trekken, want voorbehoedsmiddelen zijn dan ook niet meer nodig. :hmmm:

HSR

Bericht door HSR » 22 sep 2008, 13:22

:lol: :lol: :lol: Wat een knulletje om te zien zeg. :lol: :lol: Echt zo'n links papventje. Beter gaat ie achter de meiden aan dan zich schuldig te maken aan volksverlakkerij

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 22 sep 2008, 14:15

Ze kunnen een digitale strippenkaart al niet eens aan de praat krijgen, dat wordt nog wat met een veel complexer project als de km-heffing:
Consumentenorganisaties hebben zich maandag per direct teruggetrokken uit het overleg over de ov-chipkaart. Ze hebben er geen vertrouwen meer in dat ,,de nadelen aan het elektronisch vervoerbewijs nog omgezet zullen worden in voordelen.’’ De prijs, privacy en praktische problemen met overstappen, zijn volgens de ANWB, CG-raad voor chronisch zieken en gehandicapten, Consumentenbond, studentenvakbond LSVb en reizigersorganisatie Rover na vier jaar praten nog steeds niet opgelost.

Plaats reactie