hmm, ik zou zeggen, uitstekend Aeropakket, niets mis meeindobesar schreef:[img:532:420]http://www.rose-dirndl.de/photos/0009.jpg[/img]
Nah, doe maar niet...
Alles over de 1 serie (part I)
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Ferdinand schreef:hmm, ik zou zeggen, uitstekend Aeropakket, niets mis meeindobesar schreef:[img:532:420]http://www.rose-dirndl.de/photos/0009.jpg[/img]
Nah, doe maar niet...
De algemene vorm is prima, maar de details zijn verschrikkelijk. 8)
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
[img:800:452]http://aycu26.webshots.com/image/37345/ ... 739_rs.jpg[/img]
Erg mooi, maar dit is niet LeMans blauw zoals je het op de foto ziet. Dit lijkt meer op Monaco blauw.
Naar mijn idee zou Monaco Blauw de mooiste kleur zijn op de 1-serie coupe.
Echt super, zoals op de foto te zien (los van welke kleur het op de foto echt is, het lijkt op Monaco, das het belangrijkste en is bestelbaar !!!)
Subliem :!:
(Een 335d Monaco blauw met grijs interieur lijkt me super)
Erg mooi, maar dit is niet LeMans blauw zoals je het op de foto ziet. Dit lijkt meer op Monaco blauw.
Naar mijn idee zou Monaco Blauw de mooiste kleur zijn op de 1-serie coupe.
Echt super, zoals op de foto te zien (los van welke kleur het op de foto echt is, het lijkt op Monaco, das het belangrijkste en is bestelbaar !!!)
Subliem :!:
(Een 335d Monaco blauw met grijs interieur lijkt me super)
Laatst gewijzigd door Macboy op 20 dec 2007, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gijzer
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
- Locatie: Elke bocht is een uitdaging.
Leuk van ver....... Verre van leuk.indobesar schreef:Ferdinand schreef:hmm, ik zou zeggen, uitstekend Aeropakket, niets mis meeindobesar schreef:[img:532:420]http://www.rose-dirndl.de/photos/0009.jpg[/img]
Nah, doe maar niet...
De algemene vorm is prima, maar de details zijn verschrikkelijk. 8)
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
hoi Macboy, volgens de website moet dit Le Mans Blauw zijn, maar lijkt wat te donker. Maar ach, je kunt geen peil trekken op kleuren op computerschermen, dat is werkelijk niet te doen. Een kleurstaal is ookal niets. Moet je eens BMW.nl doen, en een kleur kiezen. Allemaal vreselijk en in mijn optiek.Macboy schreef:[img:800:452]http://aycu26.webshots.com/image/37345/ ... 739_rs.jpg[/img]
Erg mooi, maar dit is niet LeMans blauw zoals je het op de foto ziet. Dit lijkt meer op Monaco blauw.
Naar mijn idee zou Monaco Blauw de mooiste kleur zijn op de 1-serie coupe.
Echt super, zoals op de foto te zien (los van welke kleur het op de foto echt is, het lijkt op Monaco, das het belangrijkste en is bestelbaar !!!)
Subliem :!:
(Een 335d Monaco blauw met grijs interieur lijkt me super)
En ik heb gemerkt dat de 1 coupe ( ik zou zeggen ,zo niet alle BMW's van tegenwoordig), erg gevoelig is voor de juiste kleur. Hebben jullie die rode wel eens in het echt gezien? Ik nog nooit. Op plaatjes denk ik de hele tijd van, nee, dat is hem niet. Ouwe jaren 90 kleur. Maar afbeeldingen zijn voor mij onbetrouwbaar. Misschien dat die rode in het echt, heel goed is.
De Le Mans Blauwe stond bij een BMW dealer in Woerden, in het echt is dat een waarempel coole kleur, dat had ik niet verwacht. In het zonlicht kreeg hij zowaar weer een heel andere blauwe tint er door heen. Een echt fenomenale kleur in combinatie met zwart en de blauwe tinten van het logo.
We weten inmiddels ook wel dat (internet) plaatjes de vormgeving van de Coupe ook helemaal niet tot zijn recht laten komen. Je moet eens op een heel belangrijk vormgevingsdetail letten, dat is de lijn die vanaf de koplamp doorloopt naar achteren over de spoiler en weer (als het ware) naar voren. Dat is heel goed gedaan, dat geeft een gevoel van integratie (< jeetje, wat een woorden, maar ik weet ff niet hoe ik dat anders moet zeggen) en vergroot de compactheid en snelheidsillusie van de BMW. Daarnaast is de verhouding tussen 'Coupedak, lengte van de motorkap en het net iets langere kontje, net goed in verhouding en goed en profiel. Ik vind (persoonlijk) dat de cabrio 1 Coupe, zonder dak, er goe duitziet, maar met dak (softtop) een oudbollig beeld geeft, omdat de softtop net iets te lang naar achteren loopt en er zit een knik in.
Zo, weer ff gezegd, het is zo lang wachten nog, tot februari 2008.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
o ja, nog ff wat over de 1 Cabrio.
Wanneer ik deze, in mijn optiek duidelijk conservatiever model, laat zien aan mensen, dan vindt men die vaak wel mooi. 'O ja, zo een is heel erg mooi'. Grappig he? Terwijl niemand dat (op het eerste gezicht) over de 1 Coupe zegt met vast dak. Ik vind dat dus helemaal niet.
Wanneer ik deze, in mijn optiek duidelijk conservatiever model, laat zien aan mensen, dan vindt men die vaak wel mooi. 'O ja, zo een is heel erg mooi'. Grappig he? Terwijl niemand dat (op het eerste gezicht) over de 1 Coupe zegt met vast dak. Ik vind dat dus helemaal niet.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ferdinand thumbs up voor je bijdrages !
Andre een witte 135i
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=2990
Andre een witte 135i
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=2990
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
it arrived today...thought i'd share it with you all.
Update with review:
my first impressions are that the 135 feels like a very hot hot hatch, not a coupe. the reason i dumped my 335i was because it felt so big on the road and you never really wanted to throw it around through the corners. it was a high speed cruiser and massively uninvolving and apart from the engine I wouldn't recommend one. before that i had an R32 Golf which I loved to bits and this is much closer to the R32 than it is to a 3. you just want to abuse it to be honest and i think a lot of people will lose their licenses in it!!!
it is tight inside too, but i'm pretty big, and it's not uncomfortable; it just feels small and compact - the way a sports car should. can't get the seat adjusted for height very well though yet. it'll come though.
quality inside is usual BMW, although the Pro Sat Nav that pops up isn't as nice as the 3's in-dash version. seats are better, stubby M Sport gear shift is too, although obviously it's pretty stuff at the moment. the upgraded speaker system sounds ok but not great. not really worth the money if i am being honest.
footwell is tight compared to the 3. going to take some getting used to as the space between the pedals is proper sports car, not executive car.
seats in the back are great but your passengers will have to leave their legs at home. no room at all behind my seat and i'm 6 foot. but i didn't buy it for my friends!!
too early to tell on the road really. again the engine is so new it's not fair to boot it yet, but like the 335 it is very very rapid in any gear and in any rev range. the suspension is definitely more sorted than the 335 and inspires so much more confidence. the wheelbase seems so much shorter and the whole car feels so much more planted and grippier.
brakes are amazing, but harsh. again I guess that's because it's new.
sorry this isn't very technical, but i'm not. i'll try and give you more opinions as i drive it over christmas and new year and i'll post some more pics in the next day or so.
de koper van die witte in de link van rico.
Update with review:
my first impressions are that the 135 feels like a very hot hot hatch, not a coupe. the reason i dumped my 335i was because it felt so big on the road and you never really wanted to throw it around through the corners. it was a high speed cruiser and massively uninvolving and apart from the engine I wouldn't recommend one. before that i had an R32 Golf which I loved to bits and this is much closer to the R32 than it is to a 3. you just want to abuse it to be honest and i think a lot of people will lose their licenses in it!!!
it is tight inside too, but i'm pretty big, and it's not uncomfortable; it just feels small and compact - the way a sports car should. can't get the seat adjusted for height very well though yet. it'll come though.
quality inside is usual BMW, although the Pro Sat Nav that pops up isn't as nice as the 3's in-dash version. seats are better, stubby M Sport gear shift is too, although obviously it's pretty stuff at the moment. the upgraded speaker system sounds ok but not great. not really worth the money if i am being honest.
footwell is tight compared to the 3. going to take some getting used to as the space between the pedals is proper sports car, not executive car.
seats in the back are great but your passengers will have to leave their legs at home. no room at all behind my seat and i'm 6 foot. but i didn't buy it for my friends!!
too early to tell on the road really. again the engine is so new it's not fair to boot it yet, but like the 335 it is very very rapid in any gear and in any rev range. the suspension is definitely more sorted than the 335 and inspires so much more confidence. the wheelbase seems so much shorter and the whole car feels so much more planted and grippier.
brakes are amazing, but harsh. again I guess that's because it's new.
sorry this isn't very technical, but i'm not. i'll try and give you more opinions as i drive it over christmas and new year and i'll post some more pics in the next day or so.
de koper van die witte in de link van rico.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Dag Ferdinand. Ik denk dat je mijn post niet goed hebt gelezen. Natuurlijk is dit LeMans blauw, maar het LIJKT niet op LeMans blauw zoals deze in het echt is. Ik zeg hierboven ook dat het LIJKT op Monacoblauw.Ferdinand schreef:hoi Macboy, volgens de website moet dit Le Mans Blauw zijn, maar lijkt wat te donker. Maar ach, je kunt geen peil trekken op kleuren op computerschermen, dat is werkelijk niet te doen.Macboy schreef: Erg mooi, maar dit is niet LeMans blauw zoals je het op de foto ziet. Dit lijkt meer op Monaco blauw.
Echt super, zoals op de foto te zien (los van welke kleur het op de foto echt is, het lijkt op Monaco, das het belangrijkste en is bestelbaar !!!)
Zo is die kleur namelijk wél in het echt.
Op basis daarvan kom ik tot de conclusie dat Monaco blauw wel eens DE kleur voor de 1-coupe zou kunnen zijn (hetgeen bij geen enkel ander model het geval lijkt te zijn, te anoniem, typisch raad van bestuur kleur zeg maar).
LeMans is in het echt super, ben ik met je eens, maar niet zo donker als op deze bewerkte foto.
Vind je de kleur op DEZE foto mooi, dan adviseer ik kopers dus voor Monaco blauw te gaan. Eén probleem: M-pakket zal dan niet mogelijk zijn denk ik.
Hoop zo duidelijker te zijn

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Voor mij is wit in de meeste gevallen te direct en kan te sterk overheersen tov. de vormgeving van de auto. Alleen hele krachtige (extravagante) ontwerpen kunnen m.i. wit hebben (zo iets als Gallardo, Porsche GT3 me die reuze vleugel). Daar staat overigens tegenover dat men daarom juist expliciet voor wit kiest, vanwege de dominantie, en dat (andere) kleuren te slap wordt gevonden.Rico v Velzen schreef:Ferdinand thumbs up voor je bijdrages !
Andre een witte 135i
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=2990
Je ziet dat de Coupe vorm krachtig genoeg is om zich niet weg te laten duwen door het wit. Maar, ik vind het op het randje (da's persoonlijk natuurlijk). Maar ook in dit voorbeeld, is het hinken op twee gedachten omdat:
a) Velgen: ik zou bij een witte auto voor de enkelspaaks 18" velgen gaan. Ik associeer dubbelspaaks meer met 'classic', en enkelspaaks met 'sportief'. Wit associeer ik met een race-kleur. Een aftermarket velg? Mijn mening op dit punt is dat ik aftermarket velgen in 11 van de 10 keer niet mooier vind dan originele velgen. Eingelijk zie je dat altijd, een auto met vreemde wielen/velgen er onder. In veel gevallen zijn ze dan net te groot, net te breed en horen er net niet bij. Dit zijn dus vormgevingsoverwegingen, ik kan mij voorstellen dat aftermarket velgen (en banden) wel veel meer te bieden kunnen hebben voor de echte sportieve rijder, die op zoek is naar optimale grip.
b) De haaienvin. Tja, gaat jullie misschien iets te ver, maar toch. Ik vind dat die haaienvin de vormgeving vestoord. Zeker(!) bij een witte uitvoering waar het echt om de grote lijnen gaat. Ook het streepje op de kofferbak vind ik een lelijk detail. Zal wel moeten vanwege de neerwaardse druk, maar ik betwijfel of dat nu echt wat toevoegd (zal wel) en is lelijk.
Zo, weer eens een mening op dit forum gezet.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Kijk, dit bedoel ik nu:
[img:656:500]http://aycu22.webshots.com/image/36781/ ... 108_rs.jpg[/img]
Is toch een stuk beter met die enkelspaaks. Ik vind dat een groot verschil! De auto wordt er een stuk rustiger van en harmonischer. Nu dat haaievinnetje er af en we zijn waar we 'weze motten..', toch?
[img:656:500]http://aycu22.webshots.com/image/36781/ ... 108_rs.jpg[/img]
Is toch een stuk beter met die enkelspaaks. Ik vind dat een groot verschil! De auto wordt er een stuk rustiger van en harmonischer. Nu dat haaievinnetje er af en we zijn waar we 'weze motten..', toch?
- Arthur
- Berichten: 43049
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 25 gasten