Nederland gaat naar de haaien
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Nederland gaat naar de haaien
Niet om jou, maar het is dus gewoon 'dan'. Zeg dat dan gewoon man. 
-
Robin
Anyway over taal/betekenins van iets, had ik 'n aantal jaren terug een geintje in 'n restaurant waar in 'n soep blijkbaar(zo stond op de menukaart) bos-ui(http://nl.wikipedia.org/wiki/Bosui" onclick="window.open(this.href);return false;) in zat. Ik had er nog nooit van gehoord
, maar vroeg aan de serveerster wat voor groente dat was.
"Oh 'beau-soewie'(zo sprak ze 't uit!
) is een groente blablabla, exotisch geleuter blabla'
Later heb ik 't dus opgezocht. Dus dat is gewoon de andere kant op lullen. Lache
"Oh 'beau-soewie'(zo sprak ze 't uit!
Later heb ik 't dus opgezocht. Dus dat is gewoon de andere kant op lullen. Lache
- Brava
Alleen als het echt zo is.Robin schreef:Niet om jou, maar het is dus gewoon 'dan'. Zeg dat dan gewoon man.
-
Robin
Mij best hoor(serieus), maar dat 'dan'en 'als'zijn toch gewoon regels voor? Of ben ik de weg nou kwijt. In jouw zin klinkt 'als' gewoon niet helemaal lekker en 'dan' weer wel IMHO, no offence etc.Brava schreef:Alleen als het echt zo is.Robin schreef:Niet om jou, maar het is dus gewoon 'dan'. Zeg dat dan gewoon man.
Interessant als jij als schrijver(dat ben jij toch herinner ik me?
En bij deze 'stand ik graag corrected' , ook was 't voor mij een vraag in 't begin, geen terechtwijzing.....
- Brava
Taal- en spelfouten zoeken in menu's is een sport voor mij. Het is me nog nooit niet gelukt.Robin schreef:Anyway over taal/betekenins van iets, had ik 'n aantal jaren terug een geintje in 'n restaurant waar in 'n soep blijkbaar(zo stond op de menukaart) bos-ui(http://nl.wikipedia.org/wiki/Bosui" onclick="window.open(this.href);return false;) in zat. Ik had er nog nooit van gehoord, maar vroeg aan de serveerster wat voor groente dat was.
"Oh 'beau-soewie'(zo sprak ze 't uit!![]()
) is een groente blablabla, exotisch geleuter blabla'
- JP
Ze hadden ook pijp-ui op het menu kunnen zetten....
-
Robin
^zo heb ik 'n keer 'n blunder gemaakt doordat ik dacht dat 't SLIBtong moest zijn(die drek in zee) terwijl 't echt SLIPtong(wat op de menukaart stond dus) , die platvissen glippen/slippen door de mazen van de netten blijkbaar(wiki) dus SLIPtong ipv SLIBtong wat ik jaren dacht..... 
@JP:Ja.
Chinese serveerster; "Wilt u menu?" "Nee straks, eerst even eten..."
Afhaalchinees, portret van 'n Mao achtig heerschap aan de muur. Ik vragen wie dat is.
Cinese serveerster:"Dat is de oplichtel , meneel"

@JP:Ja.
Afhaalchinees, portret van 'n Mao achtig heerschap aan de muur. Ik vragen wie dat is.
- Brava
Robin, ik ben gewoon een beetje aan het geinen.Robin schreef:Mij best hoor(serieus), maar dat 'dan'en 'als'zijn toch gewoon regels voor? Of ben ik de weg nou kwijt. In jouw zin klinkt 'als' gewoon niet helemaal lekker en 'dan' weer wel IMHO, no offence etc.Brava schreef:Alleen als het echt zo is.Robin schreef:Niet om jou, maar het is dus gewoon 'dan'. Zeg dat dan gewoon man.
Interessant als jij als schrijver(dat ben jij toch herinner ik me?) daar uitleg bij geeft, vind ik leerzaam.
En bij deze 'stand ik graag corrected' , ook was 't voor mij een vraag in 't begin, geen terechtwijzing.....
Ik ben geen schrijver hoor, en mijn taalinstinct is grotendeels gevoelsmatig daarom kan ik het moelijk uitleggen. Maar ik kan wel zeker zeggen dat er in verscheidene gevallen gewoon meerdere schrijfwijzen correct zijn. Dit geldt bv. voor 'ongelooflijk' en 'ongelofelijk' maar ook voor sommige gevallen van als/dan.
- Brava
Ik moest een keer een taaltest doen die o.a. bestond uit het transcriberen van een scène uit Dad's Army (Daar Komen de Schutters). In die scène komt op een gegeven moment een bestelling voor de fish 'n chips shop voor die bestond uit 'cod' en 'plaice'. Mij werd toen verteld dat ik de eerste was die er 'plaice' i.p.v. het foutieve 'place' van gemaakt had.Robin schreef:^zo heb ik 'n keer 'n blunder gemaakt doordat ik dacht dat 't SLIBtong moest zijn(die drek in zee) terwijl 't echt SLIPtong(wat op de menukaart stond dus) , die platvissen glippen/slippen door de mazen van de netten blijkbaar(wiki) dus SLIPtong ipv SLIBtong wat ik jaren dacht.....
@JP:Ja.![]()
-
Shakes

- Maus335i
laat ook maar 
- JP
Troglodiet.....
nou ik moest het ook maar ff googlen (is mijn algemene ontwikkeling toch ergens spaak gelopen), maar nu ben ik maar wat blij dat ik een ander woord weet voor holbewoner.
Handig om te weten als je met enkele samenwerkt...
Handig om te weten als je met enkele samenwerkt...
-
OnlineRichardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik zet net de TV aan en daar is Business Class op met iets wat lijkt op een terugblik op een uitzending van een paar jaar terug met Pim Fortuyn.
Wat is het toch jammer dat die man te vroeg aan z'n einde is gekomen. Hij heeft nog geen woord gezegd wat niet klopt. Ik had die man graag verder zien komen in de politiek
Wat is het toch jammer dat die man te vroeg aan z'n einde is gekomen. Hij heeft nog geen woord gezegd wat niet klopt. Ik had die man graag verder zien komen in de politiek
- GTRene
ik zag het heel toevallig ook net, echt super zo die sprak en het uitlegde, dat deed ie veel subtieler dan Wilders in het begin, alhoewel hij ook wel iets subtieler is geworden, doch Pim was meer de nette woorden kunstenaar met een heel goede visie, ik sta er helemaal achter zo hij net vertelde in die herhalingRichardt. schreef:Ik zet net de TV aan en daar is Business Class op met iets wat lijkt op een terugblik op een uitzending van een paar jaar terug met Pim Fortuyn.
- Elise
Het gaat niet om het kennen van een bepaald woord, het gaat om het gebruik ervan.Brava schreef:Ach, als je 1% meer woordenschat als het gemiddelde hebt, bv. je kent het woord troglodiet, dan word je weer als neerbuigend weggezet.
Je was wel degelijk neerbuigend aan het reageren op Maus335i met je bijbelcitaten en parafraseer geneuzel.
- Brava
Tuurlijk joh.Elise schreef:Het gaat niet om het kennen van een bepaald woord, het gaat om het gebruik ervan.Brava schreef:Ach, als je 1% meer woordenschat als het gemiddelde hebt, bv. je kent het woord troglodiet, dan word je weer als neerbuigend weggezet.
Je was wel degelijk neerbuigend aan het reageren op Maus335i met je bijbelcitaten en parafraseer geneuzel.
- Brava
In het AD/Utrechts Nieuwsblad, helaas niet online, staat dat toezichthouders bij het Henschotermeer grote twijfels hebben bij het bovenstaande verhaal.Elise schreef:Het waren nog maar lieve kleine kereltjes van een jaar of 12 lees ik, dus of die een paspoort hebben....Ahmed schreef:Jongens zonder NL paspoort, enkeltje waar ze vandaan komen.Tom schreef:http://www.telegraaf.nl/binnenland/9703 ... binnenland
"Thee, koekjes, en prikstokken staan al paraat.
EUSSR | 05-05-11 | 19:38 | + 0 -"![]()
Ik denk dat ze uit Amersfoort komen, maar ze zouden ook nog uit Veenendaal of Zeist kunnen zijn.
Het Henschotermeer is een recreatieplas die veel jongeren aantrekt.
- Robin Hartog
Wat ik dan altijd wel leuk vind; die mensen die wel woorden als troglodiet (wut?!) kennen, maar niet het verschil tussen als en dan. 
- Maus335i
Het lijkt er op dat je de enige bent die niet ziet wat ik probeer te zeggenBrava schreef:Tuurlijk joh.Elise schreef:Het gaat niet om het kennen van een bepaald woord, het gaat om het gebruik ervan.Brava schreef:Ach, als je 1% meer woordenschat als het gemiddelde hebt, bv. je kent het woord troglodiet, dan word je weer als neerbuigend weggezet.
- Elise
Dus je doet jezelf voorkomen als een talenwonder, maar ziet niet in dat je woordgebruik neerbuigend is?Brava schreef:Tuurlijk joh.Elise schreef:Het gaat niet om het kennen van een bepaald woord, het gaat om het gebruik ervan.Brava schreef:Ach, als je 1% meer woordenschat als het gemiddelde hebt, bv. je kent het woord troglodiet, dan word je weer als neerbuigend weggezet.
Bijzonder!
ps.
Ik zoek altijd in een menu iets wat me lekker lijkt, een taalvoud meer of minder maakt mij niet uitBrava schreef:Taal- en spelfouten zoeken in menu's is een sport voor mij. Het is me nog nooit niet gelukt.
- Brava
Elise schreef:Dus je doet jezelf voorkomen als een talenwonder, maar ziet niet in dat je woordgebruik neerbuigend is?
Bijzonder!
ps.Ik zoek altijd in een menu iets wat me lekker lijkt, een taalvoud meer of minder maakt mij niet uitBrava schreef:Taal- en spelfouten zoeken in menu's is een sport voor mij. Het is me nog nooit niet gelukt.
Joh!
-
OnlineLuco
Joh, tuurlijk Joh
Jezus wat heb jij een uitgebreide woordenschat, kan je me les geven, ben er zo jaloers op
Jezus wat heb jij een uitgebreide woordenschat, kan je me les geven, ben er zo jaloers op
- Brava
Mijn God, wat een heerlijk groepscultuurtje, joh.Pennucciracing Luco schreef:Joh, tuurlijk Joh
-
OnlineLuco
Hee Joh
Joh zeg je maar tegen je vrouw of vriendin ofzo, ik heb niet met je op school gezeten.
Want dan had je beter je best moeten doen
Joh zeg je maar tegen je vrouw of vriendin ofzo, ik heb niet met je op school gezeten.
- Brava
Scherp.Pennucciracing Luco schreef:Hee Joh