Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 07 mei 2011, 16:04

Niet om jou, maar het is dus gewoon 'dan'. Zeg dat dan gewoon man. :D

Robin

Bericht door Robin » 07 mei 2011, 16:11

Anyway over taal/betekenins van iets, had ik 'n aantal jaren terug een geintje in 'n restaurant waar in 'n soep blijkbaar(zo stond op de menukaart) bos-ui(http://nl.wikipedia.org/wiki/Bosui" onclick="window.open(this.href);return false;) in zat. Ik had er nog nooit van gehoord :bag: , maar vroeg aan de serveerster wat voor groente dat was.

"Oh 'beau-soewie'(zo sprak ze 't uit! :roll: :lol: ) is een groente blablabla, exotisch geleuter blabla'

Later heb ik 't dus opgezocht. Dus dat is gewoon de andere kant op lullen. Lache :D

Brava

Bericht door Brava » 07 mei 2011, 16:15

Robin schreef:Niet om jou, maar het is dus gewoon 'dan'. Zeg dat dan gewoon man. :D
Alleen als het echt zo is.

Robin

Bericht door Robin » 07 mei 2011, 16:17

Brava schreef:
Robin schreef:Niet om jou, maar het is dus gewoon 'dan'. Zeg dat dan gewoon man. :D
Mij best hoor(serieus), maar dat 'dan'en 'als'zijn toch gewoon regels voor? Of ben ik de weg nou kwijt. In jouw zin klinkt 'als' gewoon niet helemaal lekker en 'dan' weer wel IMHO, no offence etc.

Interessant als jij als schrijver(dat ben jij toch herinner ik me? :hmmm: ) daar uitleg bij geeft, vind ik leerzaam. :beer:

En bij deze 'stand ik graag corrected' , ook was 't voor mij een vraag in 't begin, geen terechtwijzing.....

Brava

Bericht door Brava » 07 mei 2011, 16:23

Robin schreef:Anyway over taal/betekenins van iets, had ik 'n aantal jaren terug een geintje in 'n restaurant waar in 'n soep blijkbaar(zo stond op de menukaart) bos-ui(http://nl.wikipedia.org/wiki/Bosui" onclick="window.open(this.href);return false;) in zat. Ik had er nog nooit van gehoord :bag: , maar vroeg aan de serveerster wat voor groente dat was.

"Oh 'beau-soewie'(zo sprak ze 't uit! :roll: :lol: ) is een groente blablabla, exotisch geleuter blabla'

Later heb ik 't dus opgezocht. Dus dat is gewoon de andere kant op lullen. Lache :D
Taal- en spelfouten zoeken in menu's is een sport voor mij. Het is me nog nooit niet gelukt.

JP

Bericht door JP » 07 mei 2011, 16:25

Ze hadden ook pijp-ui op het menu kunnen zetten....

Robin

Bericht door Robin » 07 mei 2011, 16:27

^zo heb ik 'n keer 'n blunder gemaakt doordat ik dacht dat 't SLIBtong moest zijn(die drek in zee) terwijl 't echt SLIPtong(wat op de menukaart stond dus) , die platvissen glippen/slippen door de mazen van de netten blijkbaar(wiki) dus SLIPtong ipv SLIBtong wat ik jaren dacht..... :bag:

@JP:Ja. :D

Chinese serveerster; "Wilt u menu?" "Nee straks, eerst even eten..."

Afhaalchinees, portret van 'n Mao achtig heerschap aan de muur. Ik vragen wie dat is.
Cinese serveerster:"Dat is de oplichtel , meneel"

:mrgreen:

Brava

Bericht door Brava » 07 mei 2011, 16:33

Robin schreef:
Brava schreef:
Mij best hoor(serieus), maar dat 'dan'en 'als'zijn toch gewoon regels voor? Of ben ik de weg nou kwijt. In jouw zin klinkt 'als' gewoon niet helemaal lekker en 'dan' weer wel IMHO, no offence etc.

Interessant als jij als schrijver(dat ben jij toch herinner ik me? :hmmm: ) daar uitleg bij geeft, vind ik leerzaam. :beer:

En bij deze 'stand ik graag corrected' , ook was 't voor mij een vraag in 't begin, geen terechtwijzing.....
Robin, ik ben gewoon een beetje aan het geinen. :angel:

Ik ben geen schrijver hoor, en mijn taalinstinct is grotendeels gevoelsmatig daarom kan ik het moelijk uitleggen. Maar ik kan wel zeker zeggen dat er in verscheidene gevallen gewoon meerdere schrijfwijzen correct zijn. Dit geldt bv. voor 'ongelooflijk' en 'ongelofelijk' maar ook voor sommige gevallen van als/dan.

Brava

Bericht door Brava » 07 mei 2011, 16:38

Robin schreef:^zo heb ik 'n keer 'n blunder gemaakt doordat ik dacht dat 't SLIBtong moest zijn(die drek in zee) terwijl 't echt SLIPtong(wat op de menukaart stond dus) , die platvissen glippen/slippen door de mazen van de netten blijkbaar(wiki) dus SLIPtong ipv SLIBtong wat ik jaren dacht..... :bag:

@JP:Ja. :D

Afhaalchinees, portret van 'n Mao achtig heerschap aan de muur. Ik vragen wie dat is.
Cinese serveerster:"Dat is de oplichtel , meneel"

Ik moest een keer een taaltest doen die o.a. bestond uit het transcriberen van een scène uit Dad's Army (Daar Komen de Schutters). In die scène komt op een gegeven moment een bestelling voor de fish 'n chips shop voor die bestond uit 'cod' en 'plaice'. Mij werd toen verteld dat ik de eerste was die er 'plaice' i.p.v. het foutieve 'place' van gemaakt had. :forum:

Shakes

Bericht door Shakes » 07 mei 2011, 19:12

Maus335i

Bericht door Maus335i » 08 mei 2011, 11:23

laat ook maar :mrgreen:

JP

Bericht door JP » 08 mei 2011, 11:45

Troglodiet..... :hmmm: nou ik moest het ook maar ff googlen (is mijn algemene ontwikkeling toch ergens spaak gelopen), maar nu ben ik maar wat blij dat ik een ander woord weet voor holbewoner.

Handig om te weten als je met enkele samenwerkt... :thumbup:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 08 mei 2011, 11:55

Ik zet net de TV aan en daar is Business Class op met iets wat lijkt op een terugblik op een uitzending van een paar jaar terug met Pim Fortuyn.

Wat is het toch jammer dat die man te vroeg aan z'n einde is gekomen. Hij heeft nog geen woord gezegd wat niet klopt. Ik had die man graag verder zien komen in de politiek

GTRene

Bericht door GTRene » 08 mei 2011, 12:09

Richardt. schreef:Ik zet net de TV aan en daar is Business Class op met iets wat lijkt op een terugblik op een uitzending van een paar jaar terug met Pim Fortuyn.

Wat is het toch jammer dat die man te vroeg aan z'n einde is gekomen. Hij heeft nog geen woord gezegd wat niet klopt. Ik had die man graag verder zien komen in de politiek
ik zag het heel toevallig ook net, echt super zo die sprak en het uitlegde, dat deed ie veel subtieler dan Wilders in het begin, alhoewel hij ook wel iets subtieler is geworden, doch Pim was meer de nette woorden kunstenaar met een heel goede visie, ik sta er helemaal achter zo hij net vertelde in die herhaling :thumbup:

Elise

Bericht door Elise » 08 mei 2011, 13:03

Brava schreef:Ach, als je 1% meer woordenschat als het gemiddelde hebt, bv. je kent het woord troglodiet, dan word je weer als neerbuigend weggezet.
Het gaat niet om het kennen van een bepaald woord, het gaat om het gebruik ervan.
Je was wel degelijk neerbuigend aan het reageren op Maus335i met je bijbelcitaten en parafraseer geneuzel.

Brava

Bericht door Brava » 09 mei 2011, 13:16

Elise schreef:
Brava schreef:Ach, als je 1% meer woordenschat als het gemiddelde hebt, bv. je kent het woord troglodiet, dan word je weer als neerbuigend weggezet.
Het gaat niet om het kennen van een bepaald woord, het gaat om het gebruik ervan.
Je was wel degelijk neerbuigend aan het reageren op Maus335i met je bijbelcitaten en parafraseer geneuzel.
Tuurlijk joh.

Brava

Bericht door Brava » 09 mei 2011, 13:20

Elise schreef:
Ahmed schreef:
Tom schreef:http://www.telegraaf.nl/binnenland/9703 ... binnenland

"Thee, koekjes, en prikstokken staan al paraat.
EUSSR | 05-05-11 | 19:38 | + 0 -"
Jongens zonder NL paspoort, enkeltje waar ze vandaan komen.
Het waren nog maar lieve kleine kereltjes van een jaar of 12 lees ik, dus of die een paspoort hebben.... :wink:
Ik denk dat ze uit Amersfoort komen, maar ze zouden ook nog uit Veenendaal of Zeist kunnen zijn.
Het Henschotermeer is een recreatieplas die veel jongeren aantrekt.
In het AD/Utrechts Nieuwsblad, helaas niet online, staat dat toezichthouders bij het Henschotermeer grote twijfels hebben bij het bovenstaande verhaal.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 09 mei 2011, 13:35

Wat ik dan altijd wel leuk vind; die mensen die wel woorden als troglodiet (wut?!) kennen, maar niet het verschil tussen als en dan. :D

Maus335i

Bericht door Maus335i » 09 mei 2011, 14:22

Brava schreef:
Elise schreef:
Tuurlijk joh.
Het lijkt er op dat je de enige bent die niet ziet wat ik probeer te zeggen :bag: Nouja... prima. Over tot de orde van de dag en nog bedankt voor de bekendmaking van het woord troglodiet ;)

Elise

Bericht door Elise » 09 mei 2011, 15:14

Brava schreef:
Elise schreef:
Tuurlijk joh.
Dus je doet jezelf voorkomen als een talenwonder, maar ziet niet in dat je woordgebruik neerbuigend is?
Bijzonder!

ps.
Brava schreef:Taal- en spelfouten zoeken in menu's is een sport voor mij. Het is me nog nooit niet gelukt.
Ik zoek altijd in een menu iets wat me lekker lijkt, een taalvoud meer of minder maakt mij niet uit :bag:

Brava

Bericht door Brava » 09 mei 2011, 16:04

Elise schreef:Dus je doet jezelf voorkomen als een talenwonder, maar ziet niet in dat je woordgebruik neerbuigend is?
Bijzonder!

ps.
Brava schreef:Taal- en spelfouten zoeken in menu's is een sport voor mij. Het is me nog nooit niet gelukt.
Ik zoek altijd in een menu iets wat me lekker lijkt, een taalvoud meer of minder maakt mij niet uit :bag:

Joh!

Luco

Bericht door Luco » 09 mei 2011, 16:25

Joh, tuurlijk Joh

Jezus wat heb jij een uitgebreide woordenschat, kan je me les geven, ben er zo jaloers op :goodnight:

Brava

Bericht door Brava » 09 mei 2011, 16:33

Pennucciracing Luco schreef:Joh, tuurlijk Joh

Jezus wat heb jij een uitgebreide woordenschat, kan je me les geven, ben er zo jaloers op :goodnight:
Mijn God, wat een heerlijk groepscultuurtje, joh.

Luco

Bericht door Luco » 09 mei 2011, 17:02

Hee Joh

Joh zeg je maar tegen je vrouw of vriendin ofzo, ik heb niet met je op school gezeten.
Want dan had je beter je best moeten doen :roflol:

Brava

Bericht door Brava » 09 mei 2011, 17:42

Pennucciracing Luco schreef:Hee Joh

Joh zeg je maar tegen je vrouw of vriendin ofzo, ik heb niet met je op school gezeten.
Want dan had je beter je best moeten doen :roflol:
Scherp.

Plaats reactie