Brandstof, de prijzen.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Martijn_bmw

Re: Brandstof, de prijzen.

Bericht door Martijn_bmw » 11 mei 2025, 07:19

Heeft hij al wel CarPlay? En bedoel je hoe moet connectie? Of hoe je CarPlay op de auto reteofit?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 mei 2025, 07:57

Martijn_bmw schreef: 11 mei 2025, 07:19 Heeft hij al wel CarPlay? En bedoel je hoe moet connectie? Of hoe je CarPlay op de auto reteofit?
Dat laatste, maar neem me niet kwalijk ik ben daar een n00b in Martijn.
Nooit geinteresseerd geweest in die 'stuff' toen ik die auto kreeg, leuk dat je via bluetooth (en de kabel blijkbaar!) je Spotify songs kunt beluisteren. Maar ik heb me daar bij die auto nóóit in verdiept, die Carplay toestanden. Daar ging/gaat 't bij die auto voor mij ook niet om. Al zit er een redelijke(...)HK audio in(da's een ander verhaal en heeft weinig te maken met iDrive en Carplay)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 11 mei 2025, 08:31

Anders gewoon de dealer even vragen, die wil vast helpen om de juiste connectie te maken en wat uitleg te geven hoe het werkt.

Als je het eenmaal doorhebt is echt top.
Ik gebruik de laatste 4 auto’s helemaal niks meer van interne menu, enkel het scherm in gebruik voor CarPlay waar ik alles (muziek, flitsmeister, navi, etc) mee doe.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 11 mei 2025, 09:06

BMW app gebruik ook niet veel. Soms handig om de auto even te openen/sluiten als ik sleutel niet op zak heb of om de ventilatie te starten. Soms een adres naar de navi sturen, maar gebruik tegenwoordig eigenlijk alleen CarPlay.
De statistieken doe ik in elk geval weinig mee.

@ Robin, over CarPlay voor jouw auto hebben we het eerder gehad toch?
Kun je wellicht via de auto zelf aanschaffen, anders via de dealer mits je een antenne hebt. Er zijn echter zat mensen die beide ook voor je kunnen, voor veel minder geld en dan heb je gegarandeerd fullscreen CarPlay. Je hebt bij jouw auto nog de kans dat het via de officiële weg slechts je halve scherm vult.

Richardt.

Bericht door Richardt. » 11 mei 2025, 09:10

Google eens op Motivesupplies in Appelscha. Die bouwen tal van aftermarket CarPlay schermen in, dat hoef jij niet te doen. Ze kunnen ook gewoon de originele CarPlay vrij schakelen en eventueel een antenne installeren.

Even naar Appelscha, kop koffie drinken, afrekenen en weer naar huis

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 11 mei 2025, 10:46

Richardt. schreef: 11 mei 2025, 09:06 BMW app gebruik ook niet veel. Soms handig om de auto even te openen/sluiten als ik sleutel niet op zak heb of om de ventilatie te starten. Soms een adres naar de navi sturen, maar gebruik tegenwoordig eigenlijk alleen CarPlay.
De statistieken doe ik in elk geval weinig mee.
Carplay gebruik ik juist weer niet, doe alles via de BMW interface. Via de app check ik wel eens de bandenspanning (op Alles oké drukken), geef ik tijd in voor de standkachel en idd ook adressen voor de navi.
M’n auto is nu 3 jaar oud en kan niet meer gratis de navi updaten, dus mss binnenkort toch maar eens CarPlay bekijken.

Joop

Bericht door Joop » 11 mei 2025, 11:52

Bij mij ook niet veel beter verbruik dan gemiddeld… :tooth:
Bijlagen
IMG_0810.jpeg
IMG_0810.jpeg (502.22 KiB) 1455 keer bekeken

Richardt.

Bericht door Richardt. » 11 mei 2025, 11:52

Ik heb ook lange tijd de BMW navi gebruikt al vind ik Google Maps of Apple Maps inmiddels toch wat beter qua rijstrook en afrit nummer weergave merk ik. Al is dat misschien ook de gewenning?
Voordeel van Apple Maps is dat je de instructies ook gewoon in je HUD krijgt, al is het wel iets beperkter dan bij de BMW navi.

Bandenspanning heb ik onder een van de 8 sneltoetsen in de auto zitten.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 11 mei 2025, 11:56

Bandenspanning en scherm uit heb ik oa onder de voorkeur. Op de bank checken is ook altijd handig in de app, net zoals ramen, auto afgesloten, etc. Ook kun je rondom foto’s maken maar dat doe ik nooit.
Maar interessant/handig dat Google Maps ook in de HUD verschijnt. Binnenkort maar eens in verdiepen/aanzetten. Ff uitvogelen hoe eea werkt.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 mei 2025, 08:21

Dank voor meedenken jongens
Richardt. schreef: 11 mei 2025, 09:10 Google eens op Motivesupplies in Appelscha. Die bouwen tal van aftermarket CarPlay schermen in, dat hoef jij niet te doen. Ze kunnen ook gewoon de originele CarPlay vrij schakelen en eventueel een antenne installeren.

Even naar Appelscha, kop koffie drinken, afrekenen en weer naar huis
Aha dank Richard, die satnav in de BMW ik vind 't niks tov Waze etc. MdV gebruikt die dan altijd via d'r telefoon(of een andere soortgelijke) , dat is allemaal realtime actueel, BMW nav niet. Iig niet de mijne waar ik wel kaart updates heb , maar die volgens mij een jaartje achterlopen. :lol:

En nu met de Mini een overkill aan info(wél leuk hoor) wat Apple Carplay en de nieuwere iDrive betreft.

Bandenspanning M2 zit gewoon in iDrive menu en dat soort dingen.

Hitz
Auto: KIA

Bericht door Hitz » 12 mei 2025, 11:55

Op vakantie in Spanje, en alle 95 is ook gewoon E5 wat ik tegenkwam..

Afbeelding

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 12 mei 2025, 12:18

Ah juiist, alleen wij hebben de troep.

Plaats reactie