Alles over de 1 serie (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 09 dec 2007, 01:04

De 1 serie coupe is een...
mooie auto
55% [ 70 ]
lelijke auto
44% [ 56 ]

Totaal aantal stemmen : 126


coupe poll is verwijderd, maar hierboven de einduitslag.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 09 dec 2007, 01:14

Alert nieuwe poll toegevoegd

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43050
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 09 dec 2007, 12:17

Ik kies voor 3 :wink:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 09 dec 2007, 13:37

@ Rico

Toch zou ik maar wel een beetje bang zijn, zeker voor de tussenacceleraties (nu al), en ik hoor door je berichten heen dat je het toch wel een beetje warm krijgt, is het niet?

Een vriend van mij rijdt, sinds vorige week, een, door AC Schnizter in Duitsland, gechipte 335i (model 2007). +/- 360pk, +- 450Nm en de topsnelheid begrenzer er af. Ik zal aan hem vragen om eens fotootje sturen van zijn snelheidsmeter (hangt tegen de 300km/u aan). Hij heeft alleen de chiptuning, niet de vreselijke plastic aanplaksels. AC Schnizter voert geen turbodruk op, alleen een andere brandstof/lucht mengsel en nog meer 'mit dem einspritsung' (weet ik wat allemaal..).
Tussenacceleraties zijn weerzingwekkend, heb er gisteren in gereden. AC Schnitzer doet niet meer dan dat, met de 335i motor, zeggen zei.

Op dit moment zijn ze met de 135i motor bezig. Is dat dan niet hetzelfde?? Vroeg ik. 'Nicht fur 100%, im kleinsten details gibt es ein unterschiet schwissen der 135i und 335i motor, wit erwarten im februar. 2008 alles fertig zu haben fur der 135i. Jetzt haben wir ein demo 135i laufen, aber wir sind nicht ganz zufrieden' (wat spreek ik toch goed Duist!).

Dus, nog even wachten en dan gehts loss ... >>>>

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 09 dec 2007, 13:55

Klinkt goed Ferdinand 8) lekker onopvallend bommetje :wink:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 09 dec 2007, 14:05

Van 305 naar 360 pk zonder de turbodruk op te schroeven?

Zo'n uitspraak kun je direct naar het land der fabelen doorverwijzen.

Mocht je straks toch voor chiptuning kiezen Ferdinand dan hoop ik dat we jouw 135i eens tegen de van een kortere eindoverbrenging voorziene 135i van Andre kunnen zetten. Gezien de fabelachtige verhalen van het gros der tuners zet ik dan alvast op Andre's 135i in.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 09 dec 2007, 14:30

Idd 55 PK erbij zonder aan de turbodruk te sleutelen gaat er bij mij ook niet in.

ACS zou zelfs dom zijn als ze het niet deden: Met een verhoging van turbodruk kan je meer PK's draaien terwijl je het mensel zelf aan de veilige kant houd.

Vergelijk met NA chiptuning tuning is dat het mengsel maximaal gezet word, tegen de detonatiegrens aan. En dat hoeft bij een turbomotor gewoon niet als je alleen de turbodruk verhoogd.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 09 dec 2007, 15:09

I'm with stupids ^^^^^ :D

Als het allemaal zo makkelijk was om die .35i te tunen dan was het al wel gedaan. Er zit meer potentieel in het blok maar het is gewoon niet simpel te doen. De twin turbo constructie is daarvoor te moeilijk denk ik. Eigenlijk vermoed ik dat de vullingsgraad aan de maximale capaciteit zit met de huidige turbo's want anders waren er al legio voorbeelden van gechipte 335i's bekend en dat heeft BMW niet voor niets gedaan natuurlijk. Dus wil je echt meer vermogen dan denk ik dat je serieus geld moet gaan spenderen aan een grotere turbo capaciteit en hou het dan allemaal nog maar eens mooi qua motor karakter.

@Ferdinand: Ik denk dat als Rico het benauwd zou hebben die 135i al in bestelling stond :wink:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 09 dec 2007, 16:09

Duurde het bij de befaamde 1.8T van VAG niet ook een tijdje voordat de aftermarket goed op gang kwam?

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 09 dec 2007, 16:13

Hielke schreef:Van 305 naar 360 pk zonder de turbodruk op te schroeven?

Zo'n uitspraak kun je direct naar het land der fabelen doorverwijzen.

Mocht je straks toch voor chiptuning kiezen Ferdinand dan hoop ik dat we jouw 135i eens tegen de van een kortere eindoverbrenging voorziene 135i van Andre kunnen zetten. Gezien de fabelachtige verhalen van het gros der tuners zet ik dan alvast op Andre's 135i in.
Ik rust ze rauw, happerdehap, nadat allereerst 130i-tjes en BMW 3 M-tjes (ouwe serie) allang uit het zicht zijn, eet ik die 135i met kortere eindoverbening, die angstig hijgend uit mijn klauwen probeer te blijven, op, met huid en haar. Happerdehap, o wat lekker! mmm. The party has begon!

(of zo iets)

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 09 dec 2007, 16:16

Niels schreef:@Ferdinand: Ik denk dat als Rico het benauwd zou hebben die 135i al in bestelling stond :wink:
Welnee, hij heeft er gewoon het geld niet voor. Is ook niet voor iedereen weggelegd, zo'n exclusieve 135i! happerddehap.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 09 dec 2007, 16:19

Niels schreef:I'm with stupids ^^^^^ :D

Als het allemaal zo makkelijk was om die .35i te tunen dan was het al wel gedaan. Er zit meer potentieel in het blok maar het is gewoon niet simpel te doen. De twin turbo constructie is daarvoor te moeilijk denk ik. Eigenlijk vermoed ik dat de vullingsgraad aan de maximale capaciteit zit met de huidige turbo's want anders waren er al legio voorbeelden van gechipte 335i's bekend en dat heeft BMW niet voor niets gedaan natuurlijk. Dus wil je echt meer vermogen dan denk ik dat je serieus geld moet gaan spenderen aan een grotere turbo capaciteit en hou het dan allemaal nog maar eens mooi qua motor karakter.
Ha Niels, tune jij zelf ook auto's?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43050
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 09 dec 2007, 21:56

Ferdinand schreef:(wat spreek ik toch goed Duist!).
Lees het laatste woord nog eens en daarna het hele stukje :lol: :wink:

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 09 dec 2007, 22:49

ADHD? :shock:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 09 dec 2007, 23:42

Nieuwe poll..., dit is mijn stem:

"Geen fan, niet echt mooi, ook na jaren niet, maar een paar leuke pareltjes die mijn interesse hebben."

Looks zijn niet echt geweldig, ben een 3 serie (coupé) rijder; maar kan de glimlach niet onderdrukken als ik weer eens met een 1 serie onderweg ben geweest; met name de 130i M-Sport heeft nog steeds een behoorlijke indruk achtergelaten en de 120i en 120d zijn ook hele leuke stuurauto's (in het voordeel van de 120d); maar uiteindelijk rijd ik het liefst weer met een 3er weg.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 09 dec 2007, 23:47

Ferdinand, grapjas :lol:

leuk die 380pk (zolang het heel blijft) :lol: Maar daar ga je echt geen e46 M3 mee zoek rijden.. Tuurlijk is ie wel wat sneller.. (zolang het heel blijft) maar wil je pas echt werk er van maken, dan moet je toch echt richting de 500pk hoor..vorig jaar hebben we een test gehad met 15 auto's (DF members) op de autobahn met vermogens van tussen de 225pk en 500pk. In het middengebied zeg maar tussen de 300 en 400pk was er geen 1 auto die heel veel sneller was dan een ander. Pas met 500pk een Gallardo ben je pas echt de baas.
Welke conclusie kun je nu trekken na zo’n dagje bewust autobahn blazen ? Het belangrijkste vind ik wel dat de boekjes pk’s niet zoveel meer zeggen. Waar de fabrikanten ons van willen overtuigen dat veel pk’s bepalend zijn voor een snelle auto, blijkt in de praktijk niet zoveel van terecht te komen. De verschillen tussen de 300 pk auto’s en de 450pk auto’s zijn er maar niet zo overtuigend als je op basis van het vermogen zou verwachten. De Gallardo met 500pk stak er boven uit. Maar ook dan is het verschil niet om over naar huis te schrijven.
Omdat we zowel wind tegen als wind mee hebben getest, kon je tot de conclusie komen dat zaken als gewicht (tank vol/leeg wel of geen passagier), rol en luchtweerstand veel belangrijker zijn dan de boekjes pk’s. Voor mij is het nog meer duidelijk dat rauwe testcijfertjes allemaal niets zeggen. Men pakt graag de testcijfers van autofabrikanten erbij om het gelijk te halen wat betreft welke auto het snelst is maar deze dag heeft voor mij bewezen dat boven de 300pk de verschillen heel erg klein zijn en dat er vanaf 500pk weer serieus gepraat kan worden
Leuk motortje die .35i maar ondertussen denken veel van die .35i eigenaren iets te veel in termen van god onder de motorkap ofzo :D

tussen accelaraties doe ik trouwens nooit aan, of het is volle polle door alle versnellingen heen richting 8000 toeren of het is rustig cruisen.. tussenweg ken ik niet.. in het eerste geval heb ik nog niet meegemaakt dat iemand onaangekondigt sneller was.

Verder krijgt die 135i van mij alle credits en is DE potentiële opvolger van mijn e46 M3 CS. Maar als M3 rijder ben je net iets minder onder de indruk van een .35i dan als een Mini rijder :twisted: :lol: haphaphaperdhap :D

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 10 dec 2007, 00:33

Qua snelheid/acceleratie doet een x35i als ik de verhalen zo hoor weinig onder voor een E46 M3. Om de koning op de snelweg te zijn hoef je de M3 niet meer te kopen. Ik ben geen kommaneuker dus voor mij zijn ze min of meer even snel.
Dagelijkse bruikbaarheid lijkt de x35i mij beter geschikt.
Maarrrr voor de beleving heeft de E46 M3 mijn voorkeur, maar ik houd dan ook van het hoogtoerige karakter!
Zou ze beide niet weigeren :lol:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 10 dec 2007, 08:39

Arthur schreef:
Ferdinand schreef:(wat spreek ik toch goed Duist!).
Lees het laatste woord nog eens en daarna het hele stukje :lol: :wink:
let op: miet, nag, bij, tseit, fon, tsoe, aus, nag, oben, in, sgwissen, durg, fur, one, oenter, neben. < na?

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 10 dec 2007, 08:54

Rico v Velzen schreef:Ferdinand, grapjas :lol: ... Maar als M3 rijder ben je net iets minder onder de indruk van een .35i dan als een Mini rijder :twisted: :lol: haphaphaperdhap :D
he jongens, pssst, ik kreeg van BMW alvast een schoonmaakdoekje en wat schoonmaakmiddelen. 'Oefend u maar alvast meneer! - waar is dat voor nodig? vroeg ik. 'Nou, om uw binnenspiegel en achterruit goed schoon te houden, da's belangrijk en nodig voor 't zicht...' - O ja, waarom dan ? vroeg ik. 'Aha, u bent nieuw hoor ik. In uw Mini was u gewend om onder de auto's door te kijken, maar in een BMW135i is dat anders. U zult nl. merken dat u het verkeer in alleen uw binnenspiegel zult zien!

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 10 dec 2007, 08:56

Het 1 serie topic is niet boeiend meer :roll: SSH jullie :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 10 dec 2007, 09:07

Als jullie het nou eens een keer op een DF-circuitdag gaan uitvechten!
Veel boeiender dan dit soort cijfertjes.. :twisted:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 10 dec 2007, 09:25

Ferdinand schreef:
Rico v Velzen schreef:Ferdinand, grapjas :lol: ... Maar als M3 rijder ben je net iets minder onder de indruk van een .35i dan als een Mini rijder :twisted: :lol: haphaphaperdhap :D
he jongens, pssst, ik kreeg van BMW alvast een schoonmaakdoekje en wat schoonmaakmiddelen. 'Oefend u maar alvast meneer! - waar is dat voor nodig? vroeg ik. 'Nou, om uw binnenspiegel en achterruit goed schoon te houden, da's belangrijk en nodig voor 't zicht...' - O ja, waarom dan ? vroeg ik. 'Aha, u bent nieuw hoor ik. In uw Mini was u gewend om onder de auto's door te kijken, maar in een BMW135i is dat anders. U zult nl. merken dat u het verkeer in alleen uw binnenspiegel zult zien!
http://www.youtube.com/watch?v=y_r11wE4rb0

Sommige auto's zullen zelfs beeldvullend in je binnenspiegel te zien zijn Ferdinand :lol:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 10 dec 2007, 10:29

<< o wat een mooi plaatje! is tijdelijk hoor. He jongens, reed ik laatst op de snelweg met mijn 135i en daar was het weer: al die geparkeerde auto's op de snelweg? Het moet niet gekker worden..

@zeg hielke, wat doet dat hobbelpaardje in de binnenspiegel. Zal ik de vergelijking maken (inkoppertje)? Paard van Sinterklaas?

Gebruikersavatar
Hubert D
Berichten: 665
Lid geworden op: 10 jul 2006, 10:52

Bericht door Hubert D » 10 dec 2007, 10:46

Ferdinand=Repelsteeltje12345 op YouTube?

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 10 dec 2007, 11:06

Haha dat dacht ik ook ja :lol: Daarom ook mijn serieuze reply aldaar

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten