Wat bedel je Niels, mis ik iets?Niels v D schreef:Waar is die V voor op de bak? Varen?
De Porsche Boxster Spyder van Ferdi (vanaf blz. 18)
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 135i van Ferdi
- stefan740
- Berichten: 1419
- Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
- Locatie: Nijmegen
Re: 135i van Ferdi
Dit stukje denk ikMacboy schreef:De auto trekt als een lier vanaf 120 in zijn V. Dat is gewoon bizar. Onwerkelijk. Daardoor heb je eigenlijk ook geen handbak nodigJe kunt de auto bij het stoplicht in zijn V zetten en dan rustig wegrijden om snel door te spuiten naar ver over de 250.
- Fernando
- Berichten: 5160
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: 135i van Ferdi
Leuk verslag Ilija, en blijft idd een mooie en indrukwekkende wagen. 
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 135i van Ferdi
lol @ V(aren)
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 135i van Ferdi
Vermogensmeting ACS1.35i bij Beek Autoracing
Vermogen: 375 pk
Koppel: 565 Nm (ja, je leest het goed)
Post zo meteen het grafiekje.
Vermogen: 375 pk
Koppel: 565 Nm (ja, je leest het goed)
Post zo meteen het grafiekje.
-
ErikS
- Berichten: 18989
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: 135i van Ferdi
Holy moke.
vandaar dat dat ding zo achterlijk snel is!
vandaar dat dat ding zo achterlijk snel is!
- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
Re: 135i van Ferdi
Jaja, die cijfertjes kennen we nou wel.. Maar er rijdt ergens in het noorden nog een geblazen shoarmajanker rond die even flink op z'n neus moet krijgen..

Edit: Maar dat zijn inderdaad serieuze cijfers voor zo'n winkelwagentje...
Edit: Maar dat zijn inderdaad serieuze cijfers voor zo'n winkelwagentje...
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: 135i van Ferdi
WTF !!Ferdinand schreef:Vermogensmeting ACS1.35i bij Beek Autoracing
Vermogen: 375 pk
Koppel: 565 Nm (ja, je leest het goed)
Post zo meteen het grafiekje.
En wat weegt dat varkentje nou ?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 135i van Ferdi
f+ck the Duck wat een power...ik mag blij zijn denk ik dat ik die pk's nog in de Hartge heb, maar dat koppel kan ik nog van dromenFerdinand schreef:Vermogensmeting ACS1.35i bij Beek Autoracing
Vermogen: 375 pk
Koppel: 565 Nm (ja, je leest het goed)
Post zo meteen het grafiekje.
geen wonder dat je er veel uit rijd
Ik wacht op meer duels tegen jou auto, ben benieuwd.
- Fernando
- Berichten: 5160
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: 135i van Ferdi
Kanonne wat een power!!! Diep respect Ferdinand.... 8)
-
Harrie
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: 135i van Ferdi
Ferdinand schreef:Vermogensmeting ACS1.35i bij Beek Autoracing
Vermogen: 375 pk
Koppel: 565 Nm (ja, je leest het goed)
Post zo meteen het grafiekje.
- Erik K.
- Berichten: 7223
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: 135i van Ferdi
Gek he dat ik je niet bij hieldFerdinand schreef:Vermogensmeting ACS1.35i bij Beek Autoracing
Vermogen: 375 pk
Koppel: 565 Nm (ja, je leest het goed)
Post zo meteen het grafiekje.
We w8-en op het grafiekje!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 135i van Ferdi
Tja ik verbaas me er niet over ... voelde stukken stukken sneller dan de 135i waar ik met Andre en Hielke inreed !
- Erik K.
- Berichten: 7223
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: 135i van Ferdi
Nog een vraagje, ik had begrepen dat de bank van Beek niet verder gaat dan 500Nm?
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: 135i van Ferdi
Dikke cijfers Ferdinand! 
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 135i van Ferdi
Inderdaad, Bizar veel voor een 1 serie.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 135i van Ferdi
Zo, hier de wetenschappelijke grafiek
.
Het was alleen maar een vermogensuitdraai, meer niet. Dus weet niets van AFR en/of turbodruk (Zou ik aan Schnitzer moeten vragen). Kwam wel een verhaal bij dat je het opgegeven draaibank vermogen van turbo-intercooler motoren toch wel iets met een korrel zout moet nemen, vanwege de veel te beperkte koelingsmogelijkheden van deze vermogensbank icm. de hoog oplopende temperaturen van turbomotoren. Maar een indruk geeft het wel.
Wat weegt een 135i? 1.380kg volgens opgave RDW. Op 1addicts (USA forum) hebben ze een 135i op de weegschaal gezet: +/- 1.350 kg (lege tank).
De bank van beek gaat tot +/- 500pk en 1000nm.
Enfin, hij wil wel vooruit, maar daar had ik deze vermogensdraai niet echt voor nodig
.
De 'jumpstart' is wel verklaart..

Het was alleen maar een vermogensuitdraai, meer niet. Dus weet niets van AFR en/of turbodruk (Zou ik aan Schnitzer moeten vragen). Kwam wel een verhaal bij dat je het opgegeven draaibank vermogen van turbo-intercooler motoren toch wel iets met een korrel zout moet nemen, vanwege de veel te beperkte koelingsmogelijkheden van deze vermogensbank icm. de hoog oplopende temperaturen van turbomotoren. Maar een indruk geeft het wel.
Wat weegt een 135i? 1.380kg volgens opgave RDW. Op 1addicts (USA forum) hebben ze een 135i op de weegschaal gezet: +/- 1.350 kg (lege tank).
De bank van beek gaat tot +/- 500pk en 1000nm.
Enfin, hij wil wel vooruit, maar daar had ik deze vermogensdraai niet echt voor nodig
De 'jumpstart' is wel verklaart..
- Erik K.
- Berichten: 7223
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: 135i van Ferdi
OK 500pk dus ipv 500Nm 
Maar mooie koppelvlakte hoor!
Ondanks de tuning nog steeds mooi veel koppel in de lage toeren.
500Nm bij 2000tpm, dat zijn M5 e39 getallen en die redt dat zelfs net niet
Maar mooie koppelvlakte hoor!
Ondanks de tuning nog steeds mooi veel koppel in de lage toeren.
500Nm bij 2000tpm, dat zijn M5 e39 getallen en die redt dat zelfs net niet
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: 135i van Ferdi
Dat is serieuze tuning. Zo goed als geen dip tot 7000 toeren met een (bi)turbo motor 8)
-
Harrie
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: 135i van Ferdi
In 1 woord.... GEWELDIG!!!!
Boost, het ging mij niet zozeer hoeveel druk hij heeft, maar hoe de opbouw en afbouw van de druk is, en vooral hoe dat eruit ziet met zo'n biturbo motor.
Boost, het ging mij niet zozeer hoeveel druk hij heeft, maar hoe de opbouw en afbouw van de druk is, en vooral hoe dat eruit ziet met zo'n biturbo motor.
- Arthur
- Berichten: 43951
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: 135i van Ferdi
Poeh, dat heb je knap "geshopt"
Zonder gekheid, dat ziet er super uit
Zonder gekheid, dat ziet er super uit
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 135i van Ferdi
Ik ben niet zo technisch, maar zie ik het goed als ik zeg dat je bij 5500 toeren het beste optimaal kunt schakelen ?
Daar top grafiek pk en daarna neemt ook het koppel sterk af namelijk
Daar top grafiek pk en daarna neemt ook het koppel sterk af namelijk
- Tristan
- Berichten: 13445
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: 135i van Ferdi
Nee, want bij 6500 rpm heeft hij nog steeds 360+pk. 
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 135i van Ferdi
wat heb je allemaal nodig van ACS om daar te komen? chippie en uitlaat en filter ofzo?
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 135i van Ferdi
@Macboy: In het 'eggie' lopen de peekaa's nog iets op (+/-380?) tot aan 6000-6500 rpm. Het 'coolen' van de IC is onvoldoende op een vermogensbank (uitleg van de geleerden..)
@GTRene: Wat heb je nodig?
Naast je portemonnaie (Schnitzer prijzen
): software, snelheidsmeter, uitlaat, inbouwen en verzekering.
Maar een grafiekje vertelt niet het hele verhaal. Gasrespons verbetert aanzienlijk. En, bij schakelmomenten, valt het vermogen niet terug. En inderaad, het vermogen past veel beter bij de wat langere overbrenging (heb ik begrepen) zoals MacBoy al zei. Het hele karakter van de auto verandert: van een snelle limousine naar een aggresief (in mijn ogen bijna onbesuist) ding. Maar wel lekker.
@GTRene: Wat heb je nodig?
Naast je portemonnaie (Schnitzer prijzen
Maar een grafiekje vertelt niet het hele verhaal. Gasrespons verbetert aanzienlijk. En, bij schakelmomenten, valt het vermogen niet terug. En inderaad, het vermogen past veel beter bij de wat langere overbrenging (heb ik begrepen) zoals MacBoy al zei. Het hele karakter van de auto verandert: van een snelle limousine naar een aggresief (in mijn ogen bijna onbesuist) ding. Maar wel lekker.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: SlowCo en 4 gasten
