De Porsche Boxster Spyder van Ferdi (vanaf blz. 18)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Sperdy » 30 mei 2009, 21:41

Niels v D schreef:Waar is die V voor op de bak? Varen?
Wat bedel je Niels, mis ik iets? :?:

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Re: 135i van Ferdi

Bericht door stefan740 » 30 mei 2009, 21:47

Macboy schreef:De auto trekt als een lier vanaf 120 in zijn V. Dat is gewoon bizar. Onwerkelijk. Daardoor heb je eigenlijk ook geen handbak nodig :) Je kunt de auto bij het stoplicht in zijn V zetten en dan rustig wegrijden om snel door te spuiten naar ver over de 250.
Dit stukje denk ik :wink: Al is je einser een lichtgewicht als je naar de M5 hype kijkt :)

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5095
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Fernando » 30 mei 2009, 22:12

Leuk verslag Ilija, en blijft idd een mooie en indrukwekkende wagen. :thumbup:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Macboy » 03 jun 2009, 17:27

lol @ V(aren)

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Sperdy » 09 jun 2009, 19:35

Vermogensmeting ACS1.35i bij Beek Autoracing

Vermogen: 375 pk
Koppel: 565 Nm (ja, je leest het goed)

Post zo meteen het grafiekje.

ErikS
Berichten: 18930
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: 135i van Ferdi

Bericht door ErikS » 09 jun 2009, 19:44

Holy moke.

vandaar dat dat ding zo achterlijk snel is! :shock:

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Niels v D » 09 jun 2009, 19:51

Jaja, die cijfertjes kennen we nou wel.. Maar er rijdt ergens in het noorden nog een geblazen shoarmajanker rond die even flink op z'n neus moet krijgen.. :mrgreen: :mrgreen:

Edit: Maar dat zijn inderdaad serieuze cijfers voor zo'n winkelwagentje... :bag:

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Eric H » 09 jun 2009, 20:06

Ferdinand schreef:Vermogensmeting ACS1.35i bij Beek Autoracing

Vermogen: 375 pk
Koppel: 565 Nm (ja, je leest het goed)

Post zo meteen het grafiekje.
WTF !!
En wat weegt dat varkentje nou ?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 135i van Ferdi

Bericht door GTRene » 09 jun 2009, 20:21

Ferdinand schreef:Vermogensmeting ACS1.35i bij Beek Autoracing

Vermogen: 375 pk
Koppel: 565 Nm (ja, je leest het goed)

Post zo meteen het grafiekje.
f+ck the Duck wat een power...ik mag blij zijn denk ik dat ik die pk's nog in de Hartge heb, maar dat koppel kan ik nog van dromen :lol:
geen wonder dat je er veel uit rijd :hosanna:
Ik wacht op meer duels tegen jou auto, ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5095
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Fernando » 09 jun 2009, 20:33

Kanonne wat een power!!! Diep respect Ferdinand.... 8)

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Harrie » 09 jun 2009, 21:29

Ferdinand schreef:Vermogensmeting ACS1.35i bij Beek Autoracing

Vermogen: 375 pk
Koppel: 565 Nm (ja, je leest het goed)

Post zo meteen het grafiekje.
:thumbup: :thumbup: Ben benieuwd naar de grafiekjes. Heb je ook de AFR en boost grafiekjes?

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Erik K. » 09 jun 2009, 21:43

Ferdinand schreef:Vermogensmeting ACS1.35i bij Beek Autoracing

Vermogen: 375 pk
Koppel: 565 Nm (ja, je leest het goed)

Post zo meteen het grafiekje.
Gek he dat ik je niet bij hield ;)

We w8-en op het grafiekje!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Macboy » 09 jun 2009, 21:59

Tja ik verbaas me er niet over ... voelde stukken stukken sneller dan de 135i waar ik met Andre en Hielke inreed !

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Erik K. » 09 jun 2009, 22:03

Nog een vraagje, ik had begrepen dat de bank van Beek niet verder gaat dan 500Nm?

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Petrolhead Tom » 09 jun 2009, 23:19

Dikke cijfers Ferdinand! :clap:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: 135i van Ferdi

Bericht door RVV » 09 jun 2009, 23:35

Inderdaad, Bizar veel voor een 1 serie.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Sperdy » 10 jun 2009, 00:56

Zo, hier de wetenschappelijke grafiek :lol: .
Het was alleen maar een vermogensuitdraai, meer niet. Dus weet niets van AFR en/of turbodruk (Zou ik aan Schnitzer moeten vragen). Kwam wel een verhaal bij dat je het opgegeven draaibank vermogen van turbo-intercooler motoren toch wel iets met een korrel zout moet nemen, vanwege de veel te beperkte koelingsmogelijkheden van deze vermogensbank icm. de hoog oplopende temperaturen van turbomotoren. Maar een indruk geeft het wel.

Wat weegt een 135i? 1.380kg volgens opgave RDW. Op 1addicts (USA forum) hebben ze een 135i op de weegschaal gezet: +/- 1.350 kg (lege tank).
De bank van beek gaat tot +/- 500pk en 1000nm.

Enfin, hij wil wel vooruit, maar daar had ik deze vermogensdraai niet echt voor nodig :lol: .
De 'jumpstart' is wel verklaart..

Afbeelding

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Erik K. » 10 jun 2009, 06:38

OK 500pk dus ipv 500Nm ;)

Maar mooie koppelvlakte hoor!
Ondanks de tuning nog steeds mooi veel koppel in de lage toeren.
500Nm bij 2000tpm, dat zijn M5 e39 getallen en die redt dat zelfs net niet :shock:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Rupie » 10 jun 2009, 06:47

Dat is serieuze tuning. Zo goed als geen dip tot 7000 toeren met een (bi)turbo motor 8)

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Harrie » 10 jun 2009, 08:54

In 1 woord.... GEWELDIG!!!!

Boost, het ging mij niet zozeer hoeveel druk hij heeft, maar hoe de opbouw en afbouw van de druk is, en vooral hoe dat eruit ziet met zo'n biturbo motor.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43221
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Arthur » 10 jun 2009, 09:13

Poeh, dat heb je knap "geshopt" :mrgreen:

Zonder gekheid, dat ziet er super uit :thumbup:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Macboy » 10 jun 2009, 10:17

Ik ben niet zo technisch, maar zie ik het goed als ik zeg dat je bij 5500 toeren het beste optimaal kunt schakelen ?

Daar top grafiek pk en daarna neemt ook het koppel sterk af namelijk

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Tristan » 10 jun 2009, 10:18

Nee, want bij 6500 rpm heeft hij nog steeds 360+pk. :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 135i van Ferdi

Bericht door GTRene » 10 jun 2009, 10:19

:clap: chippie geslaagd dus ACS is oke bevonden :mrgreen:
wat heb je allemaal nodig van ACS om daar te komen? chippie en uitlaat en filter ofzo?

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 135i van Ferdi

Bericht door Sperdy » 10 jun 2009, 10:42

@Macboy: In het 'eggie' lopen de peekaa's nog iets op (+/-380?) tot aan 6000-6500 rpm. Het 'coolen' van de IC is onvoldoende op een vermogensbank (uitleg van de geleerden..)

@GTRene: Wat heb je nodig?
Naast je portemonnaie (Schnitzer prijzen :bag: ): software, snelheidsmeter, uitlaat, inbouwen en verzekering.
Maar een grafiekje vertelt niet het hele verhaal. Gasrespons verbetert aanzienlijk. En, bij schakelmomenten, valt het vermogen niet terug. En inderaad, het vermogen past veel beter bij de wat langere overbrenging (heb ik begrepen) zoals MacBoy al zei. Het hele karakter van de auto verandert: van een snelle limousine naar een aggresief (in mijn ogen bijna onbesuist) ding. Maar wel lekker.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bjeffindividual, Google [Bot], Semrush [Bot] en 2 gasten