Het grote "Wie gaat er naar de Nordschleife 2008"

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Gesloten
Dexter

Bericht door Dexter » 11 mei 2008, 23:27

Style schreef:oh dat maakt t weer interessant om morgen te gaan (was er gisteren ook al na mn ritje naar Hockenheim :lol: )

Waar is 'box 1' waar je je moet aanmelden?
Gewoon de pitbox waat 1 op staat.... :wink:
En anders moet je maar even kijken waar iedereen naar binnen gaat. :mrgreen:

Knot

Bericht door Knot » 11 mei 2008, 23:37

LOL.. ff kijken waar iedereen naar binnen gaat... zal t niet een beetje druk zijn met inschrijvingen, bedoel weinig geld voor de tijd die je mag knallen.

Denk alleen dat ik er met mn 110pk'tjes niet echt tussen zal passen.

Knot

Bericht door Knot » 12 mei 2008, 06:50

Nou, gaan zo die kant op, als iemand/bekenden van hier me tegenkomen tik ff op mn bol, leuk om kennis te maken dan. Ben makkelijk te herkennen met de zwarte nep typeR. 8)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 12 mei 2008, 07:22

Veel plezier!

Dexter

Bericht door Dexter » 12 mei 2008, 08:04

Knot schreef:LOL.. ff kijken waar iedereen naar binnen gaat... zal t niet een beetje druk zijn met inschrijvingen, bedoel weinig geld voor de tijd die je mag knallen.

Denk alleen dat ik er met mn 110pk'tjes niet echt tussen zal passen.
Misschien valt het wel mee Rody.....deze tekst komt uit een nieuwsbrief van de Pistenclub en is dus niet voor de hele wereld bestemd. En het is inderdaad erg goedkoop!

Voor waar het je 110 PK'tjes betreft.....er wordt door Pistenclub leden altijd met groot respect voor elkaar gereden, waardoor iedereen met veel plezier kan rijden.
Net zoals bij DF dus.... :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 12 mei 2008, 10:14

Style

Bericht door Style » 12 mei 2008, 11:58

verkeerde topic 8)

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 12 mei 2008, 22:53

Knot schreef:Nou, gaan zo die kant op, als iemand/bekenden van hier me tegenkomen tik ff op mn bol, leuk om kennis te maken dan. Ben makkelijk te herkennen met de zwarte nep typeR. 8)
Heb vandaag geen Civic Sport gezien, wel enkele NL 75's, S2000, Paskal en z'n Speedster, de ex-525i van Paskal, zwarte Leon FR en zilvere 207 "wieldop" en Frits met zijn wite M3.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 13 mei 2008, 00:26

Mijn eerste Ringweekend met de Speedster is alweer voorbij....

Hoe het me vergaan is, kun je hier lezen. Veel leesplezier.

Macboy

Bericht door Macboy » 13 mei 2008, 11:38

Als vanouds geweldig verslag !

M@rcel

Bericht door M@rcel » 13 mei 2008, 15:40

Gaaf verslag Paskal.. je Speedster ook echt heel erg mooi.

Tom V

Bericht door Tom V » 13 mei 2008, 18:03

Mooi verslag Paskal, kan me zo inleven!

GTRene

Bericht door GTRene » 13 mei 2008, 18:06

zow, wat een verslag 8) en aardig wat rondjtes gedraaid, goed voor de ervaring 8)

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 13 mei 2008, 18:49

GTRene schreef:zow, wat een verslag 8) en aardig wat rondjtes gedraaid, goed voor de ervaring 8)
thankx, normaal gesproken draaide ik de laatste tijd een ronde of 15 per dag, maar dat ging enerzijds niet door de drukte en anderzijds wil ik de Speedster in het begin niet direct te zwaar voor de leeuwen gooien :)

Hunter

Bericht door Hunter » 13 mei 2008, 21:51

Geweldig weekend gehad... Wat een speelgoed reed er rond...
Had uiteindelijk geen kwijl meer over :P
(of had ik nu een droge mond vanwege de hitte) :wink:

Hier krijg ik nooit genoeg van vrees ik... :D

Knot

Bericht door Knot » 13 mei 2008, 23:56

Na wat twijfelen de laatste dag van mn minivakantie (30 april tm 12 mei met bonusvoordeel) toch maar ingezet om mn eerste rondjes van 2008 te draaien. Na al het gedoe met leaseauto's en de te zware M3 GT met DS2500 blokken nu dan wat nieuws, de Honda Civic EP2 Sport mee (1.6i 110pk op 1127kg). De auto een dikke maand in bezit en tijd om getest te worden. Zondagavond spulletjes klaargezet, bandenspanning en oliepeil gecontroleerd en maandagochtend vroeg weggereden. Rustig door NL heen richting Venlo en over de grens de kruissnelheid rond de 160-180 gehouden. Tegen 11 uur werd het al warmer in de auto dus een mooie tijd om aan te komen. Ik had eigenlijk nog veel meer drukte verwacht maar vond het best meevallen!

Mooi, even een 15 ronden kaartje scoren dacht ik.. niet dus.. creditcard en pin werkte niet. Had ik toevallig net geen 235 euro cash dus dan maar voor een 8 ronden kaart gegaan, geen zin om eerst weer te gaan pinnen etc. Meteen maar de eerste 2 rondjes gedaan, was even wennen maar moet zeggen dat de nieuwe stukken asfalt me wel bevallen, waar vroeger risico was (Schwedenkreuz, Brunnchen, noem maar op, nu lekker kleverig zwart asfalt), heerlijk.

De rondjes met de Astra GTC Sport zaten nog goed in mn geheugen, 120pk/280nm op 1300kg dieselpower. Met de Civic Sport is het toch wel heel anders rijden, benzine 1600je, wel lekker in de toeren jagen maar compleet andere bakverhoudingen, dat is nog het meeste wennen, het op lagere toeren uitaccelereren door Adenauer Forst bijvoorbeeld vond ik nog meevallen, autotje deed goed zijn best. De remmen is altijd een verhaal apart, ook bij de Civic Sport zijn de verhalen middelmatig, het remt wel maar niet super, ik heb dus veel marge gehouden, geen 200km/u zo laat mogelijk aanremmen voor Aremberg acties etc maar ik vond dat ze het redelijk uithielden voor standaard 262mm schijven met standaard honda blokjes. Zat wat minder gevoel in het 2e rondje achtereenvolgens maar geen rookgordijnen uit de wielkasten na uitrijden Dottinger Hohe en in de rij de koppeling eruit slippen om de parkeerplaats/rotonde af te kunnen komen. Enige wat je wel merkte is dat de remtijd net iets te lang is, topsnelheid door Fuchsrohre en dan na de dip aanremmen geeft je net te weinig vertraging om netjes linksaf te gaan, kom je niet helemaal op je lijn uit. Hopelijk is dit op te lossen met andere blokken als ik de boel moet/ga vervangen. Denk aan standaard (beste kwaliteit staal) Honda remschijven met Hawk HP plus blokken.

De banden was ook een verhaal apart, op de vooras Toyo Proxes T1R en op de achteras Roadhog Supreme 5000... tsja, ooit de achterbandjes door de dealer vervangen voor de vorige eigenaar en daar was op bezuinigd, hoewel de eigenaar dan wel bij de 60.000km beurt dure T1R heeft gekocht om de auto 6000km later te verkopen, zie verschil rijder/dealer :). Maargoed, op nat is het extreem, rijden op Papenburg zorgde voor ongeveer gelijke drifts als ik die met de M3 GT maakte alleen wat later ingezet en door gas los ipv intrappen maar op nat zijn die banden nog slechter dan Wanli of LingLong! Op deze zonnige dag was het echter anders, eerste rondje echt rustig aan en merkte al dat de achterbandjes toch wel plakten, paar keer proberen om uit te breken daar moest ik toch goed mn best doen en op de juiste maximale bochtensnelheid doorsturen en gas lossen voordat er wat gebeurde. Best vaag dat die meukbanden het op nat zo extreem slecht doen en op droog/heet asfalt toch best wel aardig. Tevens een pluspuntje voor het onderstel dus, dat helpt ook wel mee er nog wat van te maken kwa grip. De EP2 sport deelt (na de facelift van 2004) grotendeels het onderstel van de EP3 typeR en dat merk je goed! De auto stuurt straks (op de zachte wang van de Toyo na dan) in, ligt stabiel in de bochten, zoekt alleen bij te hard insturen en komt heel vloeiend terug vanuit de lichte hellingshoek bij uitaccelereren. Combinatie van dit onderstel + T1R gaf duidelijk aan dat er veel meer in de auto mag liggen dan die 110pk! Bochten als insturen naar Metzgesfeld had ik altijd de 150 teller van de GTC in mn hoofd maar de civic heeft marge zat over bij die snelheid, dikke plus voor Honda t.o.v. Opel dus!

Kwa verbruik heb ik een keertje de boordcomputer gereset, een vlotte ronde resulteerde in een verbruik van 1 op 5,5 en dat is toch best fors voor een 1.6je. Het bord bij de ingang is ook wel oke, kan je prima zien waar er wat gebeurd is als je er toevallig wandelt!

Er waren veel S2000's aanwezig viel me op.. maar kan ook gewoon zijn dat ik die graag voor de deur wil hebben staan dat ik er daarom wat meer op let misschien.

De Rent-Racecar hokken deden ook lekker hun ding, die tent loopt echt super heb ik het idee en een mooie gelegenheid voor mensen die hun eigen auto niet in de strijd willen gooien. Sommigen gaan echt hard, maar de meesten zijn nog in het begin van hun leerfase om "circuit"ervaring op te doen. Wel gaaf als je dan achter een 170pk 120i'tje aan zit, door de juiste lijnen erlangs prikt en de oplettende bestuurder die het Honda logo al in zn binnenspiegel heeft gezien de afgelopen paar bochten duidelijk ziet zeggen tegen zn passagier "Jah, Type R pfff"... en hem vervolgens de Sport badge presenteert... hehe... 90pk minder dan je had verwacht ;) En zu zullen er meer zijn.. maar voor mij juist de sport om met de Sport mee te komen tussen het TypeR "geweld". 8)

Na de 2 "opwarm" ronden hebben we wat gewandeld, terug naar de karussell gelopen en een beetje rondkijken en mn kop verbranden. Nienke was er nog nooit geweest dus voor haar ook leuk om een beetje langs de baan te wandelen en te ontdekken hoe stijl/gek het eigenlijk allemaal loopt.

Tussen 3 en 5 heb ik alleen nog 3 rondjes gereden, gewacht op een baanafsluiting, en in mn 3e ronde was het wederom raak, een MX5 in de vangrail, hoop koelvloeistof op de baan, wiel wat er half afgebroken bij hing.. zonde dat dat toch steeds moet gebeuren. Dacht, rij even terug via de 258/257 om bij Hatzenbach te kijken, zijn er op de 257 2 auto's frontaal op elkaar geklapt, weg afgezet... dus 257 afgezet en de Nordschleife dicht.. zie dan maar eens door het verkeer te komen terug naar je vriendin die gezellig ergens in het gras zit/ligt te kijken :)

Rond half 6 nog even mn 6e rondje gedaan met passagier, direct na de afsluiting erop gegaan dus vrijwel lege baan, ging echt lekker voor mn gevoel en ook stukken sneller dan ik met de GTC ging, puur door het onderstel van de Civic Sport. Deze keer probleem 2, brandstoflampje aan, en ik dacht nog wel even 3 rondjes te doen met die 1/5 tankinhoud... die was dus na 1 ronde aardig opgegaan. Mede doordat de baan net weer open was stonden er dikke wachtrijen van mensen die nog even hun laatste rondjes wilden maken voordat het 19:30 werd. Tanken en terug was geen optie eigenlijk. Op mn kaartje zijn nog 2 rondjes over maar ik weet zeker dat ik binnenkort weer die kant op ga want het virus heeft me weer goed te pakken! :P

We zijn lekker via de 257 teruggereden, bij Die Blauwe Ecke gegeten (vind het eten echt prima daar, bier smaakt goed (Nienke rijdt daarna terug dus mag ik er eindelijk een paar :)), borden zijn voorverwarmd, vlees smaakt goed, ideaal dus!) en vervolgens lekker rustig aan met een gangetje van 180 naar huis gecruised.

Ik kijk uit naar de volgende weekenden waar het zondag 08:00-19:30 en vervolgens maandag vanaf 13:00 is, de zondag lekker kijken en de maandagmiddag rijden!

Hoop dat iedereen die verder op 12 mei gereden heeft t ook naar zijn/haar zin gehad heeft!

[img:1024:681]http://www.olieroe.nl/auto/civicsport/C ... heAcht.jpg[/img]

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 14 mei 2008, 19:03

Ik was van plan om maandag even te gaan. mits het droog weer is natuurlijk!

Macboy

Bericht door Macboy » 14 mei 2008, 19:45

Geweldig verslag Knot ! Leest heerlijk weg en goed als je in de stemming wilt komen :)

Nienke

Bericht door Nienke » 14 mei 2008, 22:31

Helemaal mee eens.. en het was wel grappig.. na al die verhalen om dan toch ook zelf eens te gaan kijken.. maar voor mijn eerste rondje moet het toch wel iets rustiger zijn:) inplaats van een een of andere gast die zich super goed vind.. en heeeel wat meer pk'tjs heeft> je voorbij gast en dan boven op zijn supersonische remmen gaat staan om als een slak (vergeleken met de civic sport dan) door de bocht heen te gaan.. :?
Dus nog even geduld en dan moet ik het er ook maar eens op gaan wagen.
Ik weet wel dat ik er niet met de motor heen moet gaan, want die vind ik echt eng ertussen door :evil:

Tom

Bericht door Tom » 14 mei 2008, 22:52

Leuk verhaal Knot en we moeten eigenlijk weer een kansloos weekendje inplannen met Rossi, Sjef, Debby en Tim... :)

Sjef

Bericht door Sjef » 15 mei 2008, 00:28

Tom schreef:Leuk verhaal Knot en we moeten eigenlijk weer een kansloos weekendje inplannen met Rossi, Sjef, Debby en Tim... :)
:roll: ik weet het :roll: Veel te druk laatste tijd :( Komt goed!

Knot

Bericht door Knot » 15 mei 2008, 09:02

Nienke, kan best hoor, zelf een paar rondjes rijden op een rustige maandagmiddag, beste nog in de regen dan durft driekwart toch niet meer te rijden :)

Tom, idd, wordt weer eens tijd he.. ik had pas een overzicht gemaakt van zondag/maandagmiddag mogelijkheden, zal die er nog een bij pakken straks. Neem jij ook een "breezertje" mee dan?? ;)

Macboy

Bericht door Macboy » 15 mei 2008, 11:00

Als mensen gewoon een normaal moment uitkiezen, is er niets aan de hand.

Of zondag om 08.00 uur bij de poort.

Maar zondag gewoon mijden in de maanden mei/juni. Rest is allemaal prima te doen hoor !

Christoph

Bericht door Christoph » 15 mei 2008, 11:23

Sjef schreef:
Tom schreef:Leuk verhaal Knot en we moeten eigenlijk weer een kansloos weekendje inplannen met Rossi, Sjef, Debby en Tim... :)
:roll: ik weet het :roll: Veel te druk laatste tijd :( Komt goed!
Als ik ook mee kan, zullen we dan maar een aanhanger meenemen? :roll: :P

Knot

Bericht door Knot » 15 mei 2008, 11:32

Macboy schreef: Maar zondag gewoon mijden in de maanden mei/juni. Rest is allemaal prima te doen hoor !
Zelf vind ik het niet zo'n probleem hoor, een beetje snellere auto's opduwen in de drukte 8)

Gesloten