Pagina 15 van 25
Geplaatst: 16 feb 2008, 13:27
door Thom
Net of dat Fiatje er op verkeerd formaat ingesjopt is
Niets ten nadele van het Fiatje, leuk ding hoor!
Geplaatst: 16 feb 2008, 14:31
door Opa
Uitkomen Audi-S tot uitkomen uitkomen Kumho[Begin Arie Luyendijk] is oud asfalt, vandaar dat 't daar wat gladder is dan op andere plaatsen als 't nat is.

Geplaatst: 16 feb 2008, 14:46
door Maik
GTRene schreef:Peter Tunissen schreef:Mark Nauta schreef:Ik ben bang dat je dat echt niet wilt weten!
Binnenkort misschien wel meer daarover in dit theater.

En nee, zo duur hoeft dat niet te zijn.
benieuwd Peter, niet onbelangrijk op een auto-forum...
heb inderdaad wel eens wat gehoord en dan dacht ik van ..hm...das veel, maarja hoeft maar 1x goed mis te gaan en dan kan het het waard zijn, echter er zijn vaak ook hoge eigen risico's ingebouwd van een paar duizend euro..6.000,- soms wel geloof ik? anyway wat info en tips is altijd welkom 8) maar vaak toch voor de wat beter gestelden qua financien onder ons.
Voor speedsters en elises valt de premie wel mee, sommigen die overstappen hoeven amper meer te betalen. Voor mij persoonlijk scheelt het wel veel omdat ik veel korting krijg bij mijn eigen verzekering via mijn werk.
Maar via Quartz geldt het dus alleen voor trackdays van Lotus on Track of andere trackdays met dezelfde regels.
Geplaatst: 16 feb 2008, 17:05
door RobS
Bij Lotus On Track kun je per evenement verzekeren. Buiten je standaard verzekering om dus.
Geplaatst: 16 feb 2008, 17:33
door Bram
Hielke schreef:Maar hoe is het nu met de Corvette van Cor gegaan? De semi slicks, het intrax onderstel, de Stop Tech remmen. Ik ben immers nog steeds in de Corvette mood 8)
En hoe is het met Cor zelf gegaan? Tis zo stil geworden.
Hans, vertel jij anders eens wat over het verschil tussen jouw auto en die van hem.
Ben gisteren meegereden met Cor. Voor zover ik kan beoordelen is het verschil met eerst echt bizar. Wat een grip en wat een onderstel

Ik was serieus bang als bijrijder en dat heb ik niet zo snel.
Geplaatst: 16 feb 2008, 17:43
door Stéphane
@Maik: Ik heb het nu via Quarz en Fortis geregeld inderdaad. Zal nog wel eens vragen wat het dan verder precies inhoudt, mij is gezegd inclusief circuitdekking.
Geplaatst: 16 feb 2008, 17:50
door Roy
Toch wel gaaf allemaal om zo de verhalen, foto's en videos te bekijken. Lijkt me zelf ook erg leuk om te doen, maar ben veel te voorzichtig op/met de Golf denk ik. ALS ik hem in de prak rijd, heb ik geen privé auto meer

Geplaatst: 16 feb 2008, 18:51
door steve smith
Ben_968CS schreef: Je ziet aan de curb waar dat is: daar is hij zwartig van het rubber. Enne: niet te hard de bocht in, daar komt onderstuur van...
Yep!
Vandaag met het karretje terug naar Vinkeveen geweest waar nog een Alfa op de Carpoolplaats stond. Maakte wat ehhh "moeilijke" geluidjes donderdagavond....
De score: 1 homokineet + 1 achterste/onderste motorsteun. Not bad @ 231dkm

Meteen de andere motorsteunen ook maar ff verversen, en dan kunnen we weer!
Remblokken zijn na 50 rondes Nordschleife en 75 rondjes Zandvoort aan vervanging toe. Schijven is nog geen milimeter af. Mov'it halleluhjah!
Geplaatst: 16 feb 2008, 19:21
door GTRene
lol, HansGP met de DAX had een brandstofprobleempje terwijl z'n tank nog half gevuld was...wij een beetje erom grappen dat het door die bocht daar kwam en alle benzine aan 1 kant starvation moments...ik dacht ik heb daar lekker geen last van
Cor Corvette had z'n tank al leeg, ikke van lol..ik nog half ongeveer...
dus ik stap in m'n Hartge en de meter staat nog op de helft (snelle look) ik rijd weer lekker wat rondjes en ineens in een bepaalde bocht volgens mij daar waar Hans het ook had begint ie te bokken ik dacht huh? kijk naar de meter en staat ie ineens bij rood

denk dat de meter zo snel zakte met rijden dat de meter dat niet aankan

dus net voor het eind om 16:45u nog snel 20L erbij ingedropt want wilde nog ff rijden...toen nog 2 of 3 rondes kunnen rijden...schijnbaar toch meer km gedraaid dan verwacht, zo'n 160km op het circuit geloof ik...dus daar ook wel 1 op 4<>5 damn haha terwijl de heenweg toen het druk was van Almelo tot in zandvoort precies 1 op 10

netjes...
Trouwens ook wat olie verbruikt, maar dacht ik al te zien soms in de spiegel

als je echt volle polle trapt dan gaat er bijna een kwart tot halve liter door schijnbaar...dus iets meer dan 160km gassen en 380km gewoon rijden, want ik had hem max afgetopt.
wat was jullie verbruik op circuit en gewoon? en ook wat olie?
Geplaatst: 16 feb 2008, 19:27
door MarcH
Benzineverbruik heb ik totaal niet op gelet. Aantal rondjes en dus aantal kilometers op het circuit ook niet (maar zijn er wel veel, want bijna continu gereden). Olieverbruik weet ik wel. Ongeveer 1 liter opgestookt.
Marc
Geplaatst: 16 feb 2008, 19:33
door GTRene
MarcH schreef:Benzineverbruik heb ik totaal niet op gelet. Aantal rondjes en dus aantal kilometers op het circuit ook niet (maar zijn er wel veel, want bijna continu gereden). Olieverbruik weet ik wel. Ongeveer 1 liter opgestookt.
Marc
ja met echt volle polle al die uren gaat er wel wat meer olie door dan "normaal" rijden...en het verbruik ook

opzich valt het voor die 5.0 V8 nog mee, hoorde dat sommige 4 pitters er ook wat van kunnen op zo'n dag...
Geplaatst: 16 feb 2008, 19:39
door Bram
Dat zullen dan geen standaard 4 pitters zijn denk ik zo 8)
Geplaatst: 16 feb 2008, 19:41
door indobesar
Hoorde van de eigenaar van de Bruine Rallye dat hij een verbruik had van 1:5,5 die dag.
Geplaatst: 16 feb 2008, 19:42
door Luco
ik rij 1 liter op een rondje
olieverbruik weet ik niet, ververs na elke wedstrijd
Geplaatst: 16 feb 2008, 19:42
door Opa
Met de Sub verstook ik normaal gesproken ongeveer 1 op 2,5 op 't circuit en met redelijk doorrijden op de openbare weg ongeveer 1 op 7 à 1 op 8.
Lange afstand, dus grote weg.......1 op 9 ongeveer en dan rij ik constant 160 à 180 km/h.
Olieverbruik is niet noemenswaardig, op 10.000 km ongeveer 1/4 liter en als ik op 't circuit ben geweest zie ik het peil op de stok ook niet lager staan dan voorheen.

Geplaatst: 16 feb 2008, 19:44
door Wint
Op de track was het 22L : 100 KM
Net iets meer dan een kwart litertje olie erbij gegooid....
BP Ultimate blijft toch echt wel de beste benzine hoor, merk duidelijk verschil met de V-power die er nu inzit.
Geplaatst: 16 feb 2008, 19:47
door Roel SpeedCars
Olieverbruik niet noemenswaardig ... benzineverbruik afgelopen donderdag, één keer gemeten na volgooien >>
105 km met 38 liter is dus ~1:2.7
Roel.
Geplaatst: 16 feb 2008, 20:06
door Dennis van der Schoot
Erg mooie foto's en verhalen hier,ben er de volgende keer zeker bij!
Geplaatst: 16 feb 2008, 20:07
door Steven N.
Had helaas de BC niet op nul gezet, schat rond de 1:4 a 1:4,5
Geplaatst: 16 feb 2008, 20:08
door GTRene
Inderdaad turbo motoren lusten aardig wat benzine met volle polle, normaal elke keer gemiddeld met een tank(niet spaarzaam rijden) 1 op 6 a 7 maar herrinner me nog van mijn subaru's (1 op 6 dan) en nissan sunny's GTI-R met datzelfde rijgedrag maar minder pk's verbruikten die auto's zo 1 op 5, dat vond ik best veel voor op straat...natuurlijk met rustig gedrag of lange afstanden kon je ook wel 1 op 9 halen, maar toch.
wel netjes dat die subaru's bijna geen olie verbruiken, zou dat aan de constructie liggen? boxer...of andere zuigers/veren en cilinder wanden?
volgens mij had Cor ook iets van 1 op 2,5 op het circuit? benieuwd of hij ook wat olie verstookt.
Geplaatst: 16 feb 2008, 20:09
door Macboy
Ik moet zeggen dat met veel respect hier gepraat wordt en excuses over een weer: brengt mij ertoe dat het toch een geweldig forum is waar op een volwassen manier met elkaar wordt omgegaan.
Geweldig heren !
Hier paar van mijn favoriete foto's:
[img:535:800]
http://www.frkhouw.nl/foto/DF@ZV/200.JPG[/img]
[img:700:465]
http://www.marknauta.nl/extra/cpz/MPN_3374copy.jpg[/img]
[img:800:535]
http://www.frkhouw.nl/foto/DF@ZV/029.JPG[/img]
Deze vind ik echt cool:
[img:700:465]
http://www.marknauta.nl/extra/cpz/MPN_3555copy.jpg[/img]
En wat een gaaf gespoten kleur was dit, echt super autootje:
[img:800:530]
http://i266.photobucket.com/albums/ii27 ... 831sMe.jpg[/img]
En ik kan niet geloven dat ik deze gemist heb
[img:800:530]
http://i266.photobucket.com/albums/ii27 ... 821spe.jpg[/img]
Geplaatst: 16 feb 2008, 20:27
door Paul Broere
olie: ik gebruik 0w40 Castrol (standaard 5w40) en heb "normaal" met sportieve rijstijl een verbruik mee van 1ltr op 5000km
nu: tot 80% afgevuld en zojuist stond ie op 20% vol, komt neer op een halve liter verbruikt... beetje veel voor een standaard 1,4 met 100pk... ach.
brandstofverbruik: normaal 1:13
nu met 120km heenreis 1:8,5
laatste 90km circuit na tanken: 17,6ltr / 100km op boordcomp (= 1:5,7 met een PANDA!)
Geplaatst: 16 feb 2008, 20:28
door Paul Broere
ook die laatste foto's zijn weer supermooi!!
Die rode lotus ook niet echt goed bekeken, hij ziet er wel errug gaaf uit!
Geplaatst: 16 feb 2008, 20:32
door Roy
Wat is nou trouwens een heel leuk autootje voor op het circuit? Wat je voor weinig geld kan kopen, maar wel erg veel fun heb op het circuit. Dat ALS je schade rijdt, je niet 10.000 de muur in ramt

Geplaatst: 16 feb 2008, 20:35
door ChrisHK
Energy schreef:Wat is nou trouwens een heel leuk autootje voor op het circuit? Wat je voor weinig geld kan kopen, maar wel erg veel fun heb op het circuit. Dat ALS je schade rijdt, je niet 10.000 de muur in ramt

- Golf GTI type 1 of 2
- 205 GTI
- Clio16V
- E30
- Sierra
- ...
Voordeel van bovenstaande auto's is dat de onderdelen vrij eenvoudig te krijgen zijn.