DF Licentiecursus 2008 + nabespreking

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Luco

Bericht door Luco » 12 mar 2008, 20:24

partyondude schreef:Snap ik, kijk maar eens goed wat voor blok daar in ligt [img:15:15]http://www.energyflash.nl/forum/images/ ... ghing7.gif[/img]
daar ligt het juist niet aan :D :D :D :D :D

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 12 mar 2008, 20:28

Hij blijft grappig die bram :lol:

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 12 mar 2008, 22:10

Saker, is dat niet 600 kg en meer dan 300 pk?

Enne, ik wens Cor veel succes: met 220+ de heuvel op richting Scheivlak. Jij liever dan ik Cor!

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 12 mar 2008, 22:54

Niets voor de DSC, maar om lekker mee te kunnen bij de Super Sport in de ZAC:

http://home.mobile.de/home/showDetails. ... Type=false

Corvette

Bericht door Corvette » 13 mar 2008, 00:59

Mathieu schreef:En zoals het een topcoureur betaamt, was Bleekemolen direct vlot onderweg. Na zijn feedback, besloot het Jadbalja team om enkele aanpassingen te doen aan de vering en schokbrekers voor een nog betere balans in de Saker. Vervolgens wist de rijder uit Aerdenhout een zeer snelle 1:46:1 neer te zetten: veruit de snelste tijd ooit van een Saker Sportscar op Circuit Park Zandvoort. “De weersomstandigheden waren vandaag erg goed vanwege het koele weer, maar toch geeft dit de potentie van de Saker Sportscar zeer goed weer!”, aldus Jeroen Bleekemolen.

Als een Saker dit kan dan kan een Corvette het toch ook :wink:
Een vriend van me heeft 2 sakers ( vader en zoon rijden er 1 ) en zij rijden 1.47 ( zoon ) en 1.53 ( pa zelf ). Die dingen zijn echt snel en dat alles voor zo rond de 50 k/stuk.

Gr.

Cor

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 13 mar 2008, 01:05

Ben_968CS schreef:Saker, is dat niet 600 kg en meer dan 300 pk?
Een Saker weegt iets van 750 à 800 kg en heeft in de meeste gevallen idd. zo rond de 300 pk. :wink:

Corvette

Bericht door Corvette » 13 mar 2008, 10:43

Kijk maar eens op de site van mijn vriend Gert-Jan Inpijn.
We hebben vroeger bij elkaar in de klas gezeten en waren destijds schoolvriendjes en kennen elkaar al zo'n 45 jaar. Fijne peer die Gert-Jan en ook veel know how opgedaan. Vroeger heel erg thuis in motorcross.
Bekend van Inpijn Motoren.

http://www.vdi-racing.nl

Zijn zoon Bram rijdt ook met een BMW E30 en is daar erg rap mee. Dacht dat hij op CPZ zo rond de 2.02 :shock: zat.

Met de Saker zo'n beetje rond de 1.46 a 1.47.

Vr. Gr.

Cor

Hielke

Bericht door Hielke » 13 mar 2008, 15:14

Cor Dame schreef:
Zijn zoon Bram rijdt ook met een BMW E30 en is daar erg rap mee. Dacht dat hij op CPZ zo rond de 2.02 :shock: zat.

Met de Saker zo'n beetje rond de 1.46 a 1.47.

Vr. Gr.

Cor
2.06 met de BMW en 1.50 met de Saker. Ik weet nu ook hoe je aan die 1.50 voor de Corvette komt Cor :lol:

Luister nou maar weer naar Ome Hielke: Van die Milksakers rijden er iets van 10 rond. Na een uurtje racen zit de nr. 5 een ronde achter de nr. 1. Ik stel me bij racen iets anders voor. In een race ben je nog wel eens in gevecht met anderen. En heb je wel eens gezien hoe die gasten met hun benen onder het dashboard gepropt zitten? Jij was ook iets van 1.69 lang geloof ik? Geen probleem dus :roll:

En ach, kunstknieën moeten de laatste jaren van een erg goeie kwaliteit zijn 8) Kijk eens naar het filmpje. Die zitpositie in zo'n Saker moet jou wel bevallen :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=DYLqi9pg71E

Corvette

Bericht door Corvette » 13 mar 2008, 21:52

Hielke schreef: 2.06 met de BMW en 1.50 met de Saker. Ik weet nu ook hoe je aan die 1.50 voor de Corvette komt Cor :lol:
Hielke wat bedoel je hiermee.........ikke niet begrijp :?: :?: :?: Bedoel je hiermee dat Bram geen 2.02 rijdt of :?: :?: :?: ik heb er niet bij gestaan met een stopwatch, maar als Gert-Jan en/of Bram mij vertellen dat de Saker op 1.47 zit dan neem ik dat aan. En dat BMW tje van Bram is ook echt goed geprepareerd, dus ook die 2.02 is haalbaar voor hem en ja ook dat heb ik niet gechecked.

Oh ja...ik ben 1.89 Hielke en die zithouding in zo'n milkshaker lijkt meer op de houding die je aanneemt als je in een strandstoel zit/ligt.

En wat bedoelde je met het laatste over die sakercoureurs. Ik weet er namelijk zeer weinig van. Ik heb zelfs niet eens een keer in zo'n ding gezeten. Gert-Jan heeft me wel gevraagd om eens te komen kijken en of rijden, maar nog niet aan toe gekomen.

Vind jij het nou wel wat of vind je het maar balle auto's. :?: :?: :?:
Ik dacht zelf dat die gasten wel serieus bezig waren, toch :?:

Vr. Gr.

Cor

Tristan

Bericht door Tristan » 14 mar 2008, 00:59

2.02 in een E30? Bedoel je een M3 of 325i? Een 325i standaard ZAC/DNRT haalt met semi's nooit de 2.02. Ook met slicks wordt 2.02 erg moeilijk. Dus moet een serieus snelle E30 zijn.

Corvette

Bericht door Corvette » 14 mar 2008, 01:26

Tristan schreef:2.02 in een E30? Bedoel je een M3 of 325i? Een 325i standaard ZAC/DNRT haalt met semi's nooit de 2.02. Ook met slicks wordt 2.02 erg moeilijk. Dus moet een serieus snelle E30 zijn.
Hij rijdt op slicks natuurlijk, want hij raced ermee.

Gr.

Cor

Tristan

Bericht door Tristan » 14 mar 2008, 01:44

Ik race ook met E30's in de E30 cup maar mogen alleen op Toyo R888's rijden. :wink:

Hielke

Bericht door Hielke » 14 mar 2008, 10:00

@Cor,

Ik heb die rondetijden van hun eigen website afgehaald. Het zou best kunnen dat ze op andere dagen sneller hebben gereden.

Ik zou dat aanbod van je vriend om eens in die auto te zitten/sturen zeker aannemen. Hoe meer ervaringen hoe makkelijker het wordt een eventuele keuze te maken. Misschien is die Saker cup door de sfeer wel een ontzettend leuke klasse om in te rijden. Een goede sfeer is voor een boel mensen ook veel waard. Ik weet van de DNRT en ZAC bar weinig af. Simpelweg omdat het de exposure van de DSC niet heeft. En natuurlijk omdat Andre in de DSC rijdt.

Anderzijds is en blijft een klasse waarin niet meer dan 10 auto's rijden, en dan ook nog op gepaste afstand van elkaar, een wat armoedige bezigheid. Ik zie er in ieder geval de meerwaarde tov het rijden van trackdays niet van in. En zo'n auto zal met 270 pk en 700 kilo ook nooit DSC waardig te maken zijn. Te licht met teveel pk's.

DSC hoeft niet idioot duur te zijn (relatief). Die Corvette oriëntatie van mij stond al direct nadat jullie bij Kroymans waren geweest los van jullie plannen. Een Corvette is en blijft gewoon een hele mooie basis voor een relatief betaalbare racer.

Het kan met een nieuwe auto nog veel goedkoper met daarbij de garantie (ook weer relatief) van een bijzonder goede degelijkheid. Koop in de USA voor 20.000 euro een splinternieuwe BMW 135i en zet 'm op de boot. Strip 'm, bouw er een stoeltje, riemen, stuur, brandblusser in, verlaag 'm met een Bilstein set voor minder dan 1000 euro, zet op die standaard reeds geweldige remmen een stel Carbon Lorraine of PFC blokken, laat er een low budget kooi inbouwen, slicks om de velgen en rij. Rij, rij, rij. Ja, op de echte, soms wel tot 10 keer zo dure racers zal ie een seconde of 2 per rondje laten liggen. Maar wat doet dat ertoe? Misschien laat jij als rijder wel 4 sec. liggen. Verderop in het veld kom je je maten/concurrenten/tegenstanders echt wel tegen. Die andere rijders vinden zo'n nieuwe 135i racer mooi, het publiek vindt zo'n auto mooi. Exposure gegarandeerd. Voor eventuele sponsors of mensen die met jou een team willen vormen is dat ook wat waard (knipoog naar Peter :wink: ).

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 mar 2008, 10:45

Zal wel E30-M (Modified) zijn. Dan valt me de rondetijd nog best tegen, aan de andere kant bevestigt dat weer dat je met 40 pk extra en slicks ipv semislicks, niet meteen 10 seconden sneller rijdt, wat veel mensen vaak denken (op fora, op een circuit denken mensen daar heel anders over).

Luco

Bericht door Luco » 14 mar 2008, 11:08

Dennis Cavallino schreef:Zal wel E30-M (Modified) zijn. Dan valt me de rondetijd nog best tegen, aan de andere kant bevestigt dat weer dat je met 40 pk extra en slicks ipv semislicks, niet meteen 10 seconden sneller rijdt, wat veel mensen vaak denken (op fora, op een circuit denken mensen daar heel anders over).
E 30 modified kan onder de 2.00 :D

Hielke

Bericht door Hielke » 14 mar 2008, 11:16

Luco, Tristan of Dennis,

plaats aub eens een lijstje met de kwalificatietijden van de E30 en E30 Modified klasses van zandvoort.

Ik kan me van een tijdje terug herinneren dat het altijd dezelfde 2 mensen waren die ver boven de rest van het veld uitstaken qua snelheid. Ik vond dat altijd heel vreemd. Is dat nog zo?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 mar 2008, 11:22

Hielke, dat waren Remmo Niezen en Peter Popeijus. Die reden in de E30-standaard klasse wel regelmatig met zijn 2-en ver vooraan ja. De grap was dat Peter's auto echt helemaal top was geprepareerd. Toen verkocht 'ie hem en reed de nieuwe eigenaar vele seconden langzamer.

enige tijden die ik zo snel vind met google kun je niet zien.
http://www.google.nl/search?sourceid=na ... peijus+e30
En de 3e link verwijst naar Driving Fun. :)

Remmo racet niet meer, alleen nog driften.
Peter heeft weer een nieuwe auto opgebouwd, ook weer in BMW Art uitmonstering. Echt gaaf.

Ik weet wel van ze, dat een paar dingen sterk afwijken van de rest. Maar dat zijn de tienden die ze winnen, niet hele seconden op de rest. En het zit in het grijze gebied van de reglementen. Denk o.a. aan echt op maat gemaakt onderstel, speciaal gemaakt diff met unieke overbrenging voor E30 (zijn ze 2 seizoenen naar op zoek geweest om de juiste afstelling te vinden voor Zandvoort).

Maar Peter is ook zo eerlijk om te melden dat ze nog helemaal niet alles uit die auto's halen. Jan Lammers reed ooit eens mee in de V360 cup op Assen waar hij ook meereed (en Peter reed vrij vaak vooraan, tussen wat illegale 360's). Maar Jan Lammers was na 2 rondjes 'voelen' gewoon zoveel sneller dan de rest (met illegale auto's) en toen werd iedereen gewoon weer op de feiten gedrukt dat dit een amateursport/hobby is.

Luco

Bericht door Luco » 14 mar 2008, 11:29

Gewoon even naar mylaps.com en dan ff zoeken op dnrt of zac of zandvoort of e-30 enz enz
Bij de E-30 zijn het vaak dezlefde vooraan, maar die kunnen ook een stukkie sturen

E-30 modified zie ik de bovenste elke keer net onder de 2.00 duiken

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 14 mar 2008, 11:34

Op www.raceresults.nu kun je ook veel tijden en uitslagen vinden.

Guiliabc

Bericht door Guiliabc » 14 mar 2008, 11:41

Hielke, dat waren Remmo Niezen en Peter Popeijus. Die reden in de E30-standaard klasse wel regelmatig met zijn 2-en ver vooraan ja.
Peter Popeijus flikt dit in bijna elke auto/klasse waar hij een keer in deelneemt,
Bv in de squadra rijd hij ook 2-3 sec harder dan de eigenaar van de auto, hij kan gewoon echt een stukje sturen......

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 mar 2008, 11:42

Precies. En Remmo ook.

Hielke

Bericht door Hielke » 14 mar 2008, 12:10

Peter Tunissen schreef:Op www.raceresults.nu kun je ook veel tijden en uitslagen vinden.
Mooie site.

Deze uitslag is ook mooi:

http://www.raceresults.nu/uitslagen/200 ... e%20M.html

Ricardo vd Ende 4e met een standaard 130i cup auto. Slechts een paar seconden langzamer per rondje dan de snelste Shaker en dat terwijl de Shaker evenveel pk's, een grote vleugel en 450 kilo minder heeft :lol:

Tijden van onder de 1.51 van de snelste Saker op Zandvoort heb ik nog niet gezien. Nee, niet echt imponerend.

Maik

Bericht door Maik » 14 mar 2008, 12:56

Dat vind ik een beetje zwakke stelling van je Hielke, "niet echt imponerend". Dat kan je pas zeggen als je de prijzen van een cup130i tegen die van een Saker zet. En vier seconden op zo'n tijd is natuurlijk wel lichtjaren sneller.
Of bedoel je dat je de rijders van Sakers niet echt imponerend vind :wink:

Luco

Bericht door Luco » 14 mar 2008, 13:12

Hielke

Bericht door Hielke » 14 mar 2008, 13:33

Maik 8)

Je kunt over die Saker tijden natuurlijk pas echt iets zinnigs zeggen als een A-coureur eens serieus in zo'n auto gereden heeft.

Maar ik kan me niet voorstellen dat een 1.50 met 270 pk op 750 kilo en vleugels voor de downforce de max is.

Plaats reactie