Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?
-
Re: Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?
Ik had andere Kumho's dus kan daar geen ervaringen over delen.
Wat ik wel vond is dat Kumho's erg zachte wangen hebben; Dat is iets om te checken dus!!!!
Op een lichte auto was de KU13 een érg fijne band!! (318IS +/- 1100 kilo)
Wat ik wel vond is dat Kumho's erg zachte wangen hebben; Dat is iets om te checken dus!!!!
Op een lichte auto was de KU13 een érg fijne band!! (318IS +/- 1100 kilo)
- Bert ///M3
Kuhmo straatband heeft alleen niks met een circuitband te maken.
Je kan er niet zo heel veel over zeggen tot je ze alle 2 op je auto gehad hebt. Maar over het algemeen zie je de V70A toch wat meer op de grotere auto's waar Yoko A048R's meer voorkeur lijken bij de lightweight brigade, Exiges etc.
Je kan deze banden beiden ook nog eens in meerdere compounds bestellen. Met 1700 KG zou ik er alleen geen te zachte band onder doen, maar het is van meer dingen afhankelijk. Racewagens bijvoorbeeld zijn veel aggressiever uitgelijnd en hebben dus minder problemen om temperatuur in hun banden te krijgen.
Je kan er niet zo heel veel over zeggen tot je ze alle 2 op je auto gehad hebt. Maar over het algemeen zie je de V70A toch wat meer op de grotere auto's waar Yoko A048R's meer voorkeur lijken bij de lightweight brigade, Exiges etc.
Je kan deze banden beiden ook nog eens in meerdere compounds bestellen. Met 1700 KG zou ik er alleen geen te zachte band onder doen, maar het is van meer dingen afhankelijk. Racewagens bijvoorbeeld zijn veel aggressiever uitgelijnd en hebben dus minder problemen om temperatuur in hun banden te krijgen.
-
Nee, is totaal geen vergelijk inderdaad....
(Weet ik, zeg ik ook.)
Maar dat is dus wel een eigenschap van Kumho's!
Iets om dus naar te kijken!

Maar dat is dus wel een eigenschap van Kumho's!
Iets om dus naar te kijken!
- Downforce Hans
Ik rij gewoon met straat banden, vandaar die 2,minuut 50 

- Rich
Thx voor de feedback.
Ik weet dat de a048's af fabriek bij sommige lotussen eronder zitten, dat is dan wel de LTS versie en je ziet ze idd meer bij dat soort wagens eronder zitten.
Hmm, blijft lastig want ik heb op tirerack.com veel goede feedback over de a048 van gebruikers gelezen die dikke mustangs en porsche 928 enzo rijden. De band komt daar op de 2e plek na de michelin pilot sport cup (die laatste zijn me ietwat te prijzig trouwens).
Ik weet dat de a048's af fabriek bij sommige lotussen eronder zitten, dat is dan wel de LTS versie en je ziet ze idd meer bij dat soort wagens eronder zitten.
Hmm, blijft lastig want ik heb op tirerack.com veel goede feedback over de a048 van gebruikers gelezen die dikke mustangs en porsche 928 enzo rijden. De band komt daar op de 2e plek na de michelin pilot sport cup (die laatste zijn me ietwat te prijzig trouwens).
- Rich
Ben voor de Kumho V70A in medium compound gegaan in de maat 255/40/17. Heb staartmans nog naar zijn ervaring gevraagd, daar hij deze band op z'n vipert heeft en hij is er tevreden over.
Ze zitten er nu net onder en ze staan mooi 'vierkant' op de velg, in de rijrichting gezien dan. Als ik het wegcontact opmeet heb ik zo'n 2cm gewonnen tov de vorige straatband in dezelfde maat.
Ik heb ze trouwens bij Camskill besteld, 10 pond verzendkosten en binnen een weekje netjes afgeleverd bij me thuis.
Nou nog ff weer een gelegenheid vinden om ze op 't circuit uit te proberen 8)
Ze zitten er nu net onder en ze staan mooi 'vierkant' op de velg, in de rijrichting gezien dan. Als ik het wegcontact opmeet heb ik zo'n 2cm gewonnen tov de vorige straatband in dezelfde maat.
Ik heb ze trouwens bij Camskill besteld, 10 pond verzendkosten en binnen een weekje netjes afgeleverd bij me thuis.
Nou nog ff weer een gelegenheid vinden om ze op 't circuit uit te proberen 8)
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Die Kumho V70A's heb ik er vandaag ook om laten leggen bij Pitbox[Deep] in Den Haag, in de maat 205/40/17.....ze hadden daar nog nooit zo'n stugge band meegemaakt.
Ik had ze ook via Camskill trouwens.
Ook ik had naar de ervaringen van Elmar gevraagd, omdat ie ze onder de Viper en onder de BMW heeft liggen.
Ben benieuwd hoe ze 't doen op 't circuit van 't voorjaar.

Ik had ze ook via Camskill trouwens.
Ook ik had naar de ervaringen van Elmar gevraagd, omdat ie ze onder de Viper en onder de BMW heeft liggen.
Ben benieuwd hoe ze 't doen op 't circuit van 't voorjaar.
- Knot
Ik heb nu nog rondom (als er geen driftdag op het programma staat) Pilot Sport (volgens mij type 1 want nergens een 2 te bekennen op de banden) 225/45/17.
Moet straks nieuwe voorbanden hebben maar zou eigenlijk blind Pilot Sport 2 bestellen.
- Toyo T1R deden het op de civic goed, veel grip op nat en droog, alleen een erg zachte wang. Op een zwaardere auto als de E36 doen ze het minder heb ik vernomen.
- De Bridgestond RE050A hadden een hardere wang dan de T1R, voelde lekkerder aan, alleen minder grip dan de T1R (geval Civic 1100kg).... doen deze het op een E36 beter dan de Pilot Sport 2 kwa grip nat/droog??
Moet straks nieuwe voorbanden hebben maar zou eigenlijk blind Pilot Sport 2 bestellen.
- Toyo T1R deden het op de civic goed, veel grip op nat en droog, alleen een erg zachte wang. Op een zwaardere auto als de E36 doen ze het minder heb ik vernomen.
- De Bridgestond RE050A hadden een hardere wang dan de T1R, voelde lekkerder aan, alleen minder grip dan de T1R (geval Civic 1100kg).... doen deze het op een E36 beter dan de Pilot Sport 2 kwa grip nat/droog??
- Rich
Bij de garage waar ik 't heb laten doen hadden ze ook twee man nodig voor 't er om leggen :oOpa schreef:Die Kumho V70A's heb ik er vandaag ook om laten leggen bij Pitbox[Deep] in Den Haag, in de maat 205/40/17.....ze hadden daar nog nooit zo'n stugge band meegemaakt.![]()
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Re: Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks
Net even een mailtje gestuurd naar Camskill voor R888 banden voor de Lotus.. maarre.. wat zijn die duur geworden!
Prins is nu zelfs iets goedkoper maar nog steeds duur.. iemand nog een ander adresje?
Ik heb 2x 195/50/15inch en 2x 225/45/16inch R888 soft nodig. Anders rijden nog maar nog even door met de R1R

Ik heb 2x 195/50/15inch en 2x 225/45/16inch R888 soft nodig. Anders rijden nog maar nog even door met de R1R
- Damir Vukovic
Smijt even de prijzen op het forum Hans (als je wil tenminste). Als iedereen dat doet dan houden we als collectief een redelijk beeld van waar je op een willekeurig moment het beste boodschappen kunt doen.
- Hans R
Geen probleem:
Camskill: http://www.camskill.co.uk/products.php? ... 8b0s4429p0
Hier staan gelijk alle maten bij!
Die van Prins via hun website alleen is die prijslijst uit 2008 dus ik weet niet of die nog steeds geldt.
http://www.prins-techniek.nl/
Camskill: http://www.camskill.co.uk/products.php? ... 8b0s4429p0
Hier staan gelijk alle maten bij!
Die van Prins via hun website alleen is die prijslijst uit 2008 dus ik weet niet of die nog steeds geldt.
http://www.prins-techniek.nl/
- Downforce Hans
Alleen het contact makenmet camskill valt volgens mij niet mee........
Volgens mij kan je het beste naar ze bellen......
Volgens mij kan je het beste naar ze bellen......
- Downforce Hans
Hans R schreef:Net even een mailtje gestuurd naar Camskill voor R888 banden voor de Lotus.. maarre.. wat zijn die duur geworden!Prins is nu zelfs iets goedkoper maar nog steeds duur.. iemand nog een ander adresje?
OOOOOOOOOOOOOOOO rij jij met de r1r

- Hans R
- Downforce Hans
Bedoel je, ja dus met of zonder , tussen ja en dus? 

- GTRene
het mooie is dat Toyo R888 nu ook in 19 en zelfs 20inch is te krijgen...
volgens mij is deze goedkoper in Duitsland en dus euro of...
bovendien hebben ze ook speciale setjes voor bv de Lotus Elise/exige en Opel speedster en Porsche
http://www.pro-track.de/rennreifen/toyor888/index.php
bovendien handige tips voor bandendruk vragen enz enz....
en hans, jou bandjes staan hier setje Lotus
http://www.pro-track.de/rennreifen/toyo ... /index.php
volgens mij is deze goedkoper in Duitsland en dus euro of...
bovendien hebben ze ook speciale setjes voor bv de Lotus Elise/exige en Opel speedster en Porsche
http://www.pro-track.de/rennreifen/toyor888/index.php
bovendien handige tips voor bandendruk vragen enz enz....
en hans, jou bandjes staan hier setje Lotus
http://www.pro-track.de/rennreifen/toyo ... /index.php
- Hans R
Hmm.. ze zijn overal dus even duur..
@Hanz, sorry dat ik zo onduidelijk was.. Ja, dus? had het moeten zijn, sorry

- GTRene
duitse is goedkoper...das in euro's de engelse in ponden + het pond over...Hans R schreef:Hmm.. ze zijn overal dus even duur..![]()
het gekke is je kan die maat achter van jou auto in verschillende compounds krijgen? je hebt een goedkope en een duurdere...jij hebt denk ik die duurdere soort nodig?
- N!co
- Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650
Ik ga binnenkort eens kijken wat m'n nieuwe setje hankook rs2 gaat doen op zandvoort. Zijn iedergeval erg goedkoop, 370 euro inc. bezorgen bij camskill voor elise S1 maten.
- Downforce Hans
Hans R schreef:Hmm.. ze zijn overal dus even duur..![]()
Hmmm. ik vergeef het je.......maar dan begreep ik het toch goed

- PD power
Hans R schreef:Die Ps2 geloof ik zijn best goed van Hankook ik hoor er goede verhalen over, zeker voor dat geld!
Ik heb mijn nieuwe semi slicks binnennou ja zeg maar slicks! Dit mag toch nooit op de weg?? Ze zeggen van wel en het heeft een DOT keurmerk.
Ik ben benieuwd wat dit gaat brengen 8) Compound is nog zachter dan de R888 alleen moet je geen regenbuitje tegenkomen..
Het is de bedoeling dat ik deze ga gebruiken voor op de Ring of af en toe op Zandvoort met de Mini want ze hadden niet de goede maat voor de Lotus helaas..
Ff een lijk uit de kast halen...

Maar Hans hoe zijn de bandjes bevallen?
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Op de speedster zitten nu nog R1R's, de volgende set worden 888.
Ga wel voor medium GG, want GGG smeer je geloof ik makkelijk uit, en das toch wat zuur voor dat geld.
Ga wel voor medium GG, want GGG smeer je geloof ik makkelijk uit, en das toch wat zuur voor dat geld.
- Hans R
Ze waren niet straat legaal dus nooit geprobeerdPD power schreef:Hans R schreef:Die Ps2 geloof ik zijn best goed van Hankook ik hoor er goede verhalen over, zeker voor dat geld!
Ik heb mijn nieuwe semi slicks binnennou ja zeg maar slicks! Dit mag toch nooit op de weg?? Ze zeggen van wel en het heeft een DOT keurmerk.
Ik ben benieuwd wat dit gaat brengen 8) Compound is nog zachter dan de R888 alleen moet je geen regenbuitje tegenkomen..
Het is de bedoeling dat ik deze ga gebruiken voor op de Ring of af en toe op Zandvoort met de Mini want ze hadden niet de goede maat voor de Lotus helaas..
Ff een lijk uit de kast halen...![]()
Maar Hans hoe zijn de bandjes bevallen?

- PD power
Oke, als de prijs erop lijkt ga ik ze binnenkort proberen.
Toch bedankt voor reageren Hans
Toch bedankt voor reageren Hans