Help mijn rijplezier staat onder zware druk. De jacht is....
- Joop
Ik ben het met wimwerf eens. Je zult toch je fun ergens anders moeten zoeken als je het nodig vindt om met 170 door een 60km zone te moeten gaan (ook al was het ooit 80 dan overschrijdt je de snelheid nog 2x). Als dat de fun is die je zoekt, zoek je toch verkeerd.
Het noorden een beetje kennende zijn het toch voornamelijk rechtuitwegen met weinig bochten, dus als je hard wilt kun je ook oostwaarts een stukje Duitse Autobahn pakken.
dit kan gewoon in NL niet (meer). Vind het eigenlijk ook niet zo gek dat ze je dan in de gaten houden. Daar heeft die M3 dan ook helemaal niets mee te maken.
Als je normaal sportief met een M3 rijdt, ook al is ie kanariegeel en rij je er gewoon verantwoord te snel mee dan val je echt niet op.
En met verantwoord te snel bedoel ik dan tegen de registratiegrens aan en zeker niet er over heen (tevens ruim om fietsers/wandelaars en ruiters heen). Neem gewoon de bochten wat vlotter en stevig en laat de snelheid op de rechte stukken terugzakken; doodleuk het gas intrappen naar hoogst illegale snelheden kan iedere Jan Boerenlul.
Ik weet zeker als je dit doet, dat je DF weer terugkomt en je weer van de M3 gaat genieten.
Dus gewoon je M3 een maandje wegzetten, je stijl aanpassen, en genieten van de auto waar die het beste tot zijn recht komt, nl. in de bochten, voor het lange werk zoek je maar een circuit of de Duitse Autobahn op.
Ik hanteer dit zelf ook en ik heb nergens last van en op deze manier kan echt genieten van een eindje rond.
Het noorden een beetje kennende zijn het toch voornamelijk rechtuitwegen met weinig bochten, dus als je hard wilt kun je ook oostwaarts een stukje Duitse Autobahn pakken.
dit kan gewoon in NL niet (meer). Vind het eigenlijk ook niet zo gek dat ze je dan in de gaten houden. Daar heeft die M3 dan ook helemaal niets mee te maken.
Als je normaal sportief met een M3 rijdt, ook al is ie kanariegeel en rij je er gewoon verantwoord te snel mee dan val je echt niet op.
En met verantwoord te snel bedoel ik dan tegen de registratiegrens aan en zeker niet er over heen (tevens ruim om fietsers/wandelaars en ruiters heen). Neem gewoon de bochten wat vlotter en stevig en laat de snelheid op de rechte stukken terugzakken; doodleuk het gas intrappen naar hoogst illegale snelheden kan iedere Jan Boerenlul.
Ik weet zeker als je dit doet, dat je DF weer terugkomt en je weer van de M3 gaat genieten.
Dus gewoon je M3 een maandje wegzetten, je stijl aanpassen, en genieten van de auto waar die het beste tot zijn recht komt, nl. in de bochten, voor het lange werk zoek je maar een circuit of de Duitse Autobahn op.
Ik hanteer dit zelf ook en ik heb nergens last van en op deze manier kan echt genieten van een eindje rond.
Laatst gewijzigd door Joop op 15 mei 2007, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Zo is het precies; altijd hard rijden is niets aan, net als elke dag sex ( alhoewel
)...........................................een tijdje van beide niets ( zal "een tijdje" even maar niet kwantificeren) en je kan er weer tegen.
Is dit niet wat er speelt, maar idd last van je verantwoordelijkheidsgevoel dan is er eigenlijk maar 1 oplossing; STOPPEN met autorijden, want normaal rijden vergalt je DF, dus dat valt weg. Nee helemaal stoppen , das het beste, geen politie die je achtervolgt, niet door je eigen geweten achtervolgt. Klaar ben je er mee, geen gefrustreerde gevoelens meer, heerlijk toch. In je vrije tijd met de kids op de skelter, met een bolderkar erachter.............................dat zal ze leren daar.

Is dit niet wat er speelt, maar idd last van je verantwoordelijkheidsgevoel dan is er eigenlijk maar 1 oplossing; STOPPEN met autorijden, want normaal rijden vergalt je DF, dus dat valt weg. Nee helemaal stoppen , das het beste, geen politie die je achtervolgt, niet door je eigen geweten achtervolgt. Klaar ben je er mee, geen gefrustreerde gevoelens meer, heerlijk toch. In je vrije tijd met de kids op de skelter, met een bolderkar erachter.............................dat zal ze leren daar.
- Will F.
Is het misschien een idee om je M3 te laten "wrappen" in een decente grijstint? Blijft zeker een jaar of 4 mooi als je het goed laat doen (kost dacht ik wel ruim 2000 euro) en beschermt natuurlijk tegelijk de originele lak.Rico schreef:Nu zal iemand slim opmerken koop dan je 130i terug,, dat zie ik niet als een oplossing want die auto is praktisch gelijk aan de M3 qua uitstraling. ivm kleur en uitvoering (voor een leek dan hé)
-
Rico: ik heb alles gelezen.
Jij moet je licentie gaan halen, en dan om te beginnen 3 of 4 keer per jaar een race of rally auto huren, en meedoen aan een race of rally(sprint).
Daar wordt je een ander mens van, DF in de overtreffende trap.
Je zal zien dat puur hard rijden af gaat nemen, maar dat je totale DF toe zal nemen.
Dit is een goedbedoeld advies, wat je niet zomaar weg mag gooien.
Ik wil je best meer informeren, maar denk er maar eens over.
Vraag het Andre maar eens, hij zal mij (hoop ik) gelijk geven.
Je moet de oorzaak aanpakken, niet het gevolg (M3 verkopen).
Jij moet je licentie gaan halen, en dan om te beginnen 3 of 4 keer per jaar een race of rally auto huren, en meedoen aan een race of rally(sprint).
Daar wordt je een ander mens van, DF in de overtreffende trap.
Je zal zien dat puur hard rijden af gaat nemen, maar dat je totale DF toe zal nemen.
Dit is een goedbedoeld advies, wat je niet zomaar weg mag gooien.
Ik wil je best meer informeren, maar denk er maar eens over.
Vraag het Andre maar eens, hij zal mij (hoop ik) gelijk geven.
Je moet de oorzaak aanpakken, niet het gevolg (M3 verkopen).
- Kasteel
Nja, leuk met een stadsbus, maar met een m3 doortrekken naar 110 voor een 80km bocht en constant rijden en nog een paar keer een bocht zo. Denk dat je van geluk mag spreken als jij zo aan je dosis driving fun komt.Joop schreef: Als je normaal sportief met een M3 rijdt, ook al is ie kanariegeel en rij je er gewoon verantwoord te snel mee dan val je echt niet op.
Het gaat volgens mij bij Rico ook niet om het constant op zeer hoge snelheid rijden (wat idd iedere Jan Boerenlul kan).
Lijkt mij eerder dat het gewoon is; ff terugschakelen, paar versnellingen door (idd al snel richting 160+), ankeren voor bocht, lekker door heen jakkeren en weer acceleren. 2 a 3 van zulke combi's en Rico heeft ws de grootste df-smile op z'n face. Echter een paar uur later/thuis realiseert ie zich de risico's en voelt zich daar klote over. Terecht dat je je dan onveilig voelt.
Heb me ook een tijd lang over alles wat los van vast zit opgewonden qua flitsers/methodieken/aanpak ed. Spuugzat was ik alles qua autorijden, zag alleen nog maar controles, ellene en rijbewijzen vliegen. Bij mij was het gelukkig een periode; sinds ik me er gewoon minder mee bezig houd (niet denk aan flitsers/stingers/flitsservice.nl/rijbewijzen/punten), valt het allemaal best mee. Hoop voor Rico dan ook dat hij over een tijdje gewoon weer 'schijt' aan het gezeik heeft en de paranoïde genaaid-wordt-vrees een beetje zakt. Denk dat dat de oplossing is tot het herleven van de feestvreugde van de m3. Die lol moet toch wel terug gekomen zijn, na zo'n filmpje van André? *niet zo zeer de afrit of de rotonde, maar vooral dat industrieterrein gaf echt plaatsvervangende lol*
-
@kasteel: als je je op die manier wil uitleven moet je sowieso naar het circuit. Nogmaals, ben echt de braafste niet maar goed, 160 op een 60 km weg is zelfs mij nog te gortig. Hoe overzichtelijk een landweg dan ook is.
Denk dat Rico best wel plezier zou kunnen hebben van een m3 wanneer hij bijv. een paar weekendjes ring pakt. Rustig door NL tuffen, even planken op de autobahn, dan weer een klein stukje over de b258 slingeren en een drankje op een terras nemen. Door naar de ring om wat rondjes te knallen en weer hop naar huis. De auto in de garage parkeren en de hele week in een Toyota Aygo gti vvti turbo glxi naar z'n werk.
Denk dat Rico best wel plezier zou kunnen hebben van een m3 wanneer hij bijv. een paar weekendjes ring pakt. Rustig door NL tuffen, even planken op de autobahn, dan weer een klein stukje over de b258 slingeren en een drankje op een terras nemen. Door naar de ring om wat rondjes te knallen en weer hop naar huis. De auto in de garage parkeren en de hele week in een Toyota Aygo gti vvti turbo glxi naar z'n werk.

- Joop
Heb zelf ook een paar van dergelijke routes (die ik hier overigens niet ga noemen anders ben ik de sjaak...Kasteel schreef:...Lijkt mij eerder dat het gewoon is; ff terugschakelen, paar versnellingen door (idd al snel richting 160+), ankeren voor bocht, lekker door heen jakkeren en weer acceleren. 2 a 3 van zulke combi's en Rico heeft ws de grootste df-smile op z'n face. ...

Dergelijke wegen zijn uiterst vermakelijk en aanstekelijk voor broodnodige DF. Maar maak hier geen dagelijkse route van, zoals ik eigenlijk uit het verhaal van Rico opmaak (de landelijke weggetjes naar en van de zaak). Je wordt snel herkend en er hoeft er maar één bij te zitten die je kenteken doorbrieft naar het lokale politiebureau om je vervolgens op de zwarte lijst te zetten.
Maar ik vind wel dat je dit alles wel zoveel mogelijk binnen de grenzen moet blijven doen wat hier in NL kan en mag.
- GTRene
Volgens mij zegt ie niet dat hij het doet 170 in een 60 zone, maar als hij dat zou doen en...
anyway its the feeling of loosing the joy of driving cause of all hidden camera's and or laserguns and Nanny behaivior, Rico is volgens mij geen Aso en wil gewoon lekker rijden, de ene keer gewoon go with the flow en soms als het kan lekker gassen net als ik dat voel en denk, en ik voel me daar ook erg in beperkt maar doe het nog wel maar erg korte stukjes en moet dan echt tegen mezelf zeggen van...heel even dan want je kunt me wel bekeuren maar laat niet mijn hele vrijheid afpakken als ik eigenlijk niks fout doe of iemand benadeel als ik alleen ergens rijd...dat vrijheidsgevoel het lekker relaxed genieten niet scheuren altijd maar gewoon als het kan en voelt lekker even acceleren of wat harder het boggie in of een stukje met iemand meerijden enz enz...
In het begin na mijn 3 maanden zonder rijbewijs en 2 jaar voorwaardelijk was mijn leven niet zo leuk meer en ernstig aangetast ik zit al hele dagen thuis vanwege WAO en die enkele keer dat ik eens uit mijn huis kom in de weekenden en kan genieten werden me afgenomen terwijl ikniemand in de weg zat op de snelweg en meestal alleen reed...achja regels en regels en regels..ow en regels
maarja tis niet anders voorlopig maar helemaal mij afpakken mogen ze niet en sta ik niet toe, en tja als ze dan een crimineel willen hebben dan ach als ze mij dan zo willen noemen terwijl ik niemand wat aandoe maar alleen de staat spek met accijnzen tja dan moet dat dan maar..ik weet beter 8)
anyway its the feeling of loosing the joy of driving cause of all hidden camera's and or laserguns and Nanny behaivior, Rico is volgens mij geen Aso en wil gewoon lekker rijden, de ene keer gewoon go with the flow en soms als het kan lekker gassen net als ik dat voel en denk, en ik voel me daar ook erg in beperkt maar doe het nog wel maar erg korte stukjes en moet dan echt tegen mezelf zeggen van...heel even dan want je kunt me wel bekeuren maar laat niet mijn hele vrijheid afpakken als ik eigenlijk niks fout doe of iemand benadeel als ik alleen ergens rijd...dat vrijheidsgevoel het lekker relaxed genieten niet scheuren altijd maar gewoon als het kan en voelt lekker even acceleren of wat harder het boggie in of een stukje met iemand meerijden enz enz...
In het begin na mijn 3 maanden zonder rijbewijs en 2 jaar voorwaardelijk was mijn leven niet zo leuk meer en ernstig aangetast ik zit al hele dagen thuis vanwege WAO en die enkele keer dat ik eens uit mijn huis kom in de weekenden en kan genieten werden me afgenomen terwijl ikniemand in de weg zat op de snelweg en meestal alleen reed...achja regels en regels en regels..ow en regels

-
Hier in het zuiden zijn nog redelijk veel wegen waar je je kunt uitleven binnendoor. Ik rij dagelijks op wegen waar ik nog nooit een controle heb meegemaakt.
Ik denk dat dat in het hoge noorden hetzelfde zal zijn.
In de randstad waar alles veel drukker is, is dit bijna niet meer mogelijk lijkt me.
Maar dat wil niet zeggen, dat wij boven de wet staan, en dit dus wel kunnen.
Ik vind de berichtgeving in de krant hoopvol en het spreekt juist voor de bevolking dat ze toch de dicipline krijgen en inzien dat het geen zin meer heeft om gek te doen met je auto.
Vaak zijn het jongere mensen die nog steeds doorschieten in acties, of mensen die hun kunsten op een circuit niet durven te wagen, of bang zijn dat ze hun bolide afschrijven.
Ik ben van mening als het dagelijkse verkeer "saaier" wordt dat bij sommige de verlangens naar trackday's of andere gelegenheden waar je legaal toch nog nog kunt genieten, en het uiterste uit je auto kunt halen, alleen maar zal groeien.
Dit zou kunnen leiden tot meer behoefte, en dus meer georganiseerde trackday's, en in de toekomst misschien meer locaties voor dit soort doeleinden.
Soort van Kartbanen, maar dan met je eigen auto (uiteraard op eigen risico) Ik zou hier wel een toekomst in zien, mits dit wettelijk mogelijk was. En mits er natuurlijk verzekeringtechnisch afspraken gemaakt konden worden.
En tot die tijd, naar Zandvoort, Spa, Zolder of de Ring.
Want laten we eerlijk zijn, wat moet je met een M3 op de nederlandse wegen? Een auto die gebouwd is door Motorsport en geboren is op de Ring, en zoveel potentie in zicht heeft. Waar wil je dat ervaren hier in Nederland, binnen de marges van de wet? Dan lukt je met een Golf 1.4 misschien nog net.
Hoe je het ook went of keert, hard rijden in het dagelijkse verkeer is zo uncool en onverantwoord. En het bericht in de krant vandaag geeft aan, dat de gemiddelde Nederlander dit langszaam begint in te zien.
Ik denk dat dat in het hoge noorden hetzelfde zal zijn.
In de randstad waar alles veel drukker is, is dit bijna niet meer mogelijk lijkt me.
Maar dat wil niet zeggen, dat wij boven de wet staan, en dit dus wel kunnen.
Ik vind de berichtgeving in de krant hoopvol en het spreekt juist voor de bevolking dat ze toch de dicipline krijgen en inzien dat het geen zin meer heeft om gek te doen met je auto.
Vaak zijn het jongere mensen die nog steeds doorschieten in acties, of mensen die hun kunsten op een circuit niet durven te wagen, of bang zijn dat ze hun bolide afschrijven.
Ik ben van mening als het dagelijkse verkeer "saaier" wordt dat bij sommige de verlangens naar trackday's of andere gelegenheden waar je legaal toch nog nog kunt genieten, en het uiterste uit je auto kunt halen, alleen maar zal groeien.
Dit zou kunnen leiden tot meer behoefte, en dus meer georganiseerde trackday's, en in de toekomst misschien meer locaties voor dit soort doeleinden.
Soort van Kartbanen, maar dan met je eigen auto (uiteraard op eigen risico) Ik zou hier wel een toekomst in zien, mits dit wettelijk mogelijk was. En mits er natuurlijk verzekeringtechnisch afspraken gemaakt konden worden.
En tot die tijd, naar Zandvoort, Spa, Zolder of de Ring.
Want laten we eerlijk zijn, wat moet je met een M3 op de nederlandse wegen? Een auto die gebouwd is door Motorsport en geboren is op de Ring, en zoveel potentie in zicht heeft. Waar wil je dat ervaren hier in Nederland, binnen de marges van de wet? Dan lukt je met een Golf 1.4 misschien nog net.
Hoe je het ook went of keert, hard rijden in het dagelijkse verkeer is zo uncool en onverantwoord. En het bericht in de krant vandaag geeft aan, dat de gemiddelde Nederlander dit langszaam begint in te zien.
- RVV
De 160 op 60 weg moet niet het zwaartepunt worden hé... Alsof ik alleen 160 of meer zou rijden..
Het verschil tussen bv een 320ci en een M3 is dat het zo verdomd makkelijk en snel gaat. een 320ci doet er 22,2 seconden over en een M3 11 seconden vanuit 0 tot 160.
van 80 tot 160 in een 320ci kost je 16,4 seconden
van 80 tot 160 in een M3 slechts 7.5 seconden
Ik wil niet een 320ci bekritiseren, verre van dat, maar het gaat allemaal heel erg rap met een M3, als je even terugflippert van 100 naar 80 in de 2 en vol op het gas.
Ik wil er niks goed mee praten, maar het potentieel is letterlijk onder hand bereik.. .en je maakt er gewoon af en toe gebruik van, doe je dit niet dan is een M3 totaal overbodig en kun je inderdaad netzo goed in een 320ci rijden voor DF.
Ik ga de M3 echt niet afkammen, nu niet straks niet, nooit niet, het is de meest pefecte auto die ik ooit heb mogen bezitten... En uiteraard nog steeds bezit.. Maar het is helaas een olifant in een porcelein kast geworden.
Ik blijf er gewoon mee rijden totdat ik hem verkocht heb, heb ook geen andere keuze.
Verder kan ik iedereen een M3 aanraden, beter word het niet.
Het verschil tussen bv een 320ci en een M3 is dat het zo verdomd makkelijk en snel gaat. een 320ci doet er 22,2 seconden over en een M3 11 seconden vanuit 0 tot 160.
Ik wil niet een 320ci bekritiseren, verre van dat, maar het gaat allemaal heel erg rap met een M3, als je even terugflippert van 100 naar 80 in de 2 en vol op het gas.
Ik wil er niks goed mee praten, maar het potentieel is letterlijk onder hand bereik.. .en je maakt er gewoon af en toe gebruik van, doe je dit niet dan is een M3 totaal overbodig en kun je inderdaad netzo goed in een 320ci rijden voor DF.
Ik ga de M3 echt niet afkammen, nu niet straks niet, nooit niet, het is de meest pefecte auto die ik ooit heb mogen bezitten... En uiteraard nog steeds bezit.. Maar het is helaas een olifant in een porcelein kast geworden.
Ik blijf er gewoon mee rijden totdat ik hem verkocht heb, heb ook geen andere keuze.
- Joop
Je hebt groot gelijk dat je het potentieel van de auto gebruikt, zou ik immers ook gedaan hebben (zal ook graag iets meer gang in mijn auto willen hebbenRico v Velzen schreef:De 160 op 60 weg moet niet het zwaartepunt worden hé... Alsof ik alleen 160 of meer zou rijden..

En ik geloof ook graag dat je niet constant het uiterste van de auto vraagt (lees: constant richting de 160 gaat), maar op sommige punten is het gewoon even verstandiger rustiger aan te doen.
BMW-rijders hebben nou eenmaal een slecht imago of je nou een sjonnie-versie of een nette 7er rijdt (of alles daar tussen in), je doet het nooit goed, dus als ze een keer de kans krijgen je te pakken zullen ze dat ook niet laten ook.
Kwestie van jezelf niet bij anderen in de kijker te rijden en de DF ook enkel voor jezelf te houden. Je zult zien dat je dan niemand tot last bent en zeker uit het zichtveld van de coppers blijft.
Dus neem dit advies nou ter hand, en hou die M3 CS. Je zult er zeker weer vrij mee rond kunnen touren.
- RVV
Wel grappig om te lezen dat zoveel mensen "moeite" er mee hebben dat ik deze beslissing heb genomen, terwijl ik er helemaal geen moeite er mee heb.
Zou het kunnen zijn dat ik met mijn keuze, veel DF'ers een spiegel voor hou ?
Zijn er mensen bang om datgene te moeten verliezen wat hun juist heel dierbaar is, het driving fun gevoel (vul voor jezelf dat gevoel maar in)?
Er zijn een aantal mensen die het heel helder zien. Dat zijn de realisten..
Ik ga mezelf niet voor de gek houden, door willens en wetens aan iets vast te houden wat zo "fantastisch" is maar geen voldoening meer geeft.
Let wel alles slaat op mijn persoon en niet op het DF gevoel van iemand anders, want ik heb over niemand een waardeoordeel van hoe hij zijn DF beleeefd.
Zou het kunnen zijn dat ik met mijn keuze, veel DF'ers een spiegel voor hou ?
Zijn er mensen bang om datgene te moeten verliezen wat hun juist heel dierbaar is, het driving fun gevoel (vul voor jezelf dat gevoel maar in)?
Er zijn een aantal mensen die het heel helder zien. Dat zijn de realisten..
Ik ga mezelf niet voor de gek houden, door willens en wetens aan iets vast te houden wat zo "fantastisch" is maar geen voldoening meer geeft.
Let wel alles slaat op mijn persoon en niet op het DF gevoel van iemand anders, want ik heb over niemand een waardeoordeel van hoe hij zijn DF beleeefd.
-
Als ik heel eerlijk ben ik geniet onder normale omstandigheden en in normale verkeersituaties, steeds meer, van de opties die minder met de sportieve rijeigenschappen te maken hebben maar eerder met de totale beleving in een auto tijdens een rit van A naar B.
En in de toekomst zal dit alleen nog maar meer worden.
We gaan dit weekend weer eens Karten met een groepje waar ik voorheen vaker mee ging, en dat geeft ook voldoening. Liefst zou ik een trackcar erbij willen zoals Elmar en bij mijn volgende auto nog meer de nadruk leggen op comfort.
Kortom ik heb totaal geen moeite met je beslissing
p.s. Ik heb een kennis die ook langdurig last heeft gehad van overmatige controle omdat zijn kenteken en voertuig was doorgespeelt naar de politie wegens veelvoudig zogenaamd asociaal weggedrag.
Er blijven altijd mensen die "de zon niet in het water kunnen zien schijnen"..
En in de toekomst zal dit alleen nog maar meer worden.
We gaan dit weekend weer eens Karten met een groepje waar ik voorheen vaker mee ging, en dat geeft ook voldoening. Liefst zou ik een trackcar erbij willen zoals Elmar en bij mijn volgende auto nog meer de nadruk leggen op comfort.
Kortom ik heb totaal geen moeite met je beslissing

p.s. Ik heb een kennis die ook langdurig last heeft gehad van overmatige controle omdat zijn kenteken en voertuig was doorgespeelt naar de politie wegens veelvoudig zogenaamd asociaal weggedrag.
Er blijven altijd mensen die "de zon niet in het water kunnen zien schijnen"..
-
@Rico...
Weet je wat t is....er begint nu gewoon een verrantwoordelijkheidsbesef aan je te trekken..waarom...misschien verantwoording richting je kids..gezin..etc...tenminste..dit had ik ook...
Misschien ben je gewoon toe aan een rustigere auto...eentje die gevoelsmatig wel snel is...maar waar je niet gelijk na 3 sec volgas je rijbewijs kwijt ben...
Ik ben van mn cossie overgestapt naar een mondeo mkIII diesel met 130pk en 330Nm...ok.niet zo snel als mn excossie..
Maar wel lekker vlot nog..heerlijk rustig etc etc...en is ook genieten op een andere manier..de snelste hoef ik niet meer te zijn...er rijd er toch altijd wel een voor je neus...hehehe...en 1 op 17 is ook leuk ipv de helft qua verbruik..maar daar was het nooit om te doen geweest...
Weet je wat t is....er begint nu gewoon een verrantwoordelijkheidsbesef aan je te trekken..waarom...misschien verantwoording richting je kids..gezin..etc...tenminste..dit had ik ook...
Misschien ben je gewoon toe aan een rustigere auto...eentje die gevoelsmatig wel snel is...maar waar je niet gelijk na 3 sec volgas je rijbewijs kwijt ben...
Ik ben van mn cossie overgestapt naar een mondeo mkIII diesel met 130pk en 330Nm...ok.niet zo snel als mn excossie..
Maar wel lekker vlot nog..heerlijk rustig etc etc...en is ook genieten op een andere manier..de snelste hoef ik niet meer te zijn...er rijd er toch altijd wel een voor je neus...hehehe...en 1 op 17 is ook leuk ipv de helft qua verbruik..maar daar was het nooit om te doen geweest...
- Daniel
Hoewel ik er geen last van heb dat ik persoonlijk in de gaten gehouden wordt is wat Rico stelt precies de reden waarom ik geen M5 heb gekocht. De momenten waarop je veilig het vermogen kunt aanspreken zijn dusdanig zeldzaam dat het allemaal weinig zin meer heeft. En als je het dan kunt doen bega je meteen zo'n grote snelheidsovertreding dat het maatschappelijk echt niet meer acceptabel is. Dat besef lijkt nu, met bijbehorend schuldgevoel, door te gaan dringen.
Helaas is snelheid in de beleving van de maatschappij maatgevend geworden voor de hoeveelheid gevaar die iets oplevert. Dat is er de afgelopen jaren aardig goed ingeramd. Snel rijden is gelijk geworden aan gevaarlijk rijden en wordt maatschapplijk steeds minder geaccepteerd. Het is ook niet zo zeer de politiecontrole die Rico het meest frustreert maar meer dat volslagen wildvreemden hem meteen als een losgeslagen aso zien, enkel en alleen vanwege het soort auto dat hij rijdt. Dat is dan niet terecht maar ik kan me ook wel voorstellen dat het je niet in de koude kleren gaat zitten.
Ik geloof niet dat er geen ruimte meer is voor een beetje stevig doorrijden in dit land, maar de plaatsen en tijden waarop het kan worden zeldzamer. Het snelheidsaspect van driving fun wordt gewoon steeds moeizamer en daar doe je niks aan. Het is dan verstandiger om te zoeken naar een vervoermiddel dat ook bij legale snelheden flink wat fun biedt, door wegligging, bochtgedrag en snelheidsbeleving.
Helaas is snelheid in de beleving van de maatschappij maatgevend geworden voor de hoeveelheid gevaar die iets oplevert. Dat is er de afgelopen jaren aardig goed ingeramd. Snel rijden is gelijk geworden aan gevaarlijk rijden en wordt maatschapplijk steeds minder geaccepteerd. Het is ook niet zo zeer de politiecontrole die Rico het meest frustreert maar meer dat volslagen wildvreemden hem meteen als een losgeslagen aso zien, enkel en alleen vanwege het soort auto dat hij rijdt. Dat is dan niet terecht maar ik kan me ook wel voorstellen dat het je niet in de koude kleren gaat zitten.
Ik geloof niet dat er geen ruimte meer is voor een beetje stevig doorrijden in dit land, maar de plaatsen en tijden waarop het kan worden zeldzamer. Het snelheidsaspect van driving fun wordt gewoon steeds moeizamer en daar doe je niks aan. Het is dan verstandiger om te zoeken naar een vervoermiddel dat ook bij legale snelheden flink wat fun biedt, door wegligging, bochtgedrag en snelheidsbeleving.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ellenlange verhalen. Rico kerel, wanner hou je nou 'ns op jezelf voor de gek te houden? Je rijdt geen Veyron, Enzo, Koenigsegg of Carrera GT ofzo! Hij lijkt in de verste verte niet op een 911 of Ferrari. Het is een dikkere BMW, dat inderdaad en die valt meer op dan de grijzemuizenmassa ja. En die kleur zal tegen je werken, dat zal en knalrode ook doen in dit hele verhaal, maar niet zozeer hoe jij 't stelt.Te zwart wit. De acc cijfers die je noemt zijn er idd. Maar dat doet en 535d ook exact 't zelfde(hij blijft in je kielzog zegmaar). Er zijn 'genoeg' net zo snelle wagens in 't dagelijks verkeer. Hebben die 't dan zo moeilijk? IK heb nerens last van. JA 't is een 'grote' 'dikke' BMW. En ik rij rustig door 't verkeer. Soms een uitspatting, mag niet te lang duren. Jij moet racedagen gaan doen man. Ik weet dat de M3 me soms opfokte, maar jij bent als mens veel minder opgefokt en een hard driver dan bijv Andre in ik(geen gein of insult). En als ik nu in 'n E46 M3 stap vind ik die motor tegenvallen voor wat ik in herinnering heb.
HET IS GEEN VEYRON/GT3/Sportquattro met 530pk/Radical oid!
Kortom:Trackdays en niet zeure! :twisted:
HET IS GEEN VEYRON/GT3/Sportquattro met 530pk/Radical oid!

Wordt het wel. Is er al. Tijd schrijdt voort.Rico v Velzen schreef:Verder kan ik iedereen een M3 aanraden, beter word het niet.
Kortom:Trackdays en niet zeure! :twisted:
Laatst gewijzigd door Robin op 16 mei 2007, 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Je kunt het prachtig verwoorden Daniël.Daniel schreef:Hoewel ik er geen last van heb dat ik persoonlijk in de gaten gehouden wordt is wat Rico stelt precies de reden waarom ik geen M5 heb gekocht. De momenten waarop je veilig het vermogen kunt aanspreken zijn dusdanig zeldzaam dat het allemaal weinig zin meer heeft. En als je het dan kunt doen bega je meteen zo'n grote snelheidsovertreding dat het maatschappelijk echt niet meer acceptabel is. Dat besef lijkt nu, met bijbehorend schuldgevoel, door te gaan dringen.

Is een cabriootje niets? Met mooi weer lekker toeren, ook driving-fun en geen snelheidsmonster.
- Jochem Vaartjes
- Damir Vukovic
Ik geloof dat Rico net een beetje begon in te zien wat de beweegredenen kunnen zijn van de mensen die hem als een verkeerscrimineel zien. Bijvoorbeeld doordat ze net 5 minuten geleden hun kids over diezelfde weg hebben gestuurd. Dat heeft fuck all te maken met de auto die hij rijdt, hoe graag jullie dat ook zouden willen (afserveren is makkelijker dan begrijpen). Als een Opel Corsa met 160 over die weg aan komt stuiven dan staan ze er net zo te gebaren.Helaas is snelheid in de beleving van de maatschappij maatgevend geworden voor de hoeveelheid gevaar die iets oplevert. Dat is er de afgelopen jaren aardig goed ingeramd. Snel rijden is gelijk geworden aan gevaarlijk rijden en wordt maatschapplijk steeds minder geaccepteerd. Het is ook niet zo zeer de politiecontrole die Rico het meest frustreert maar meer dat volslagen wildvreemden hem meteen als een losgeslagen aso zien, enkel en alleen vanwege het soort auto dat hij rijdt. Dat is dan niet terecht maar ik kan me ook wel voorstellen dat het je niet in de koude kleren gaat zitten.
- RVV
Robin jij zit op een compleet andere golflengte dan ik. het gaat niet alleen om de M3. Maar hoe ik de auto ervaar en wat ik er nog mee durf en dat is bar weinig. en dat een 335i beter is.. dat is wel duidelijk ondertussen. dat vergelijk met die supercars slaat natuurlijk als een tang op een varken want die staan allemaal in monaco voor het casino.