Worden DFers rationeel?
- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Re: Worden DFers rationeel?
Oh op een daily boeit mij dat niet, spul is er om gebruikt te worden. En op de E36 kan ik daar ook niet echt wakker van liggen. Maar op mijn andere auto's zouden die enorm zeer doen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Okay, op m’n daily hoef ik ze ook niet 

-
OnlineMartijn_bmw
Eens! Waarom zou een auto /daily ook meteen lelijk en afgeleefd moeten zijn als de aandrijving niet boeiend is.Arthur schreef: 16 jul 2024, 13:05 Nou plaats ik deuken en krassen niet echt onder rationeel. Dat wil ik op geen enkele auto, iig (of zeker) niet als ze nog erg jong zijn.
Mijn auto passie (noem het DF

Ook al moet ik nu daily EV rijden dan alsnog zie ik graag dat het wel een mooie auto is en dat hij er netjes bij staat

- Sabberjoch
- Auto: 981C S
Dat heb ik ook hoor. Echter ook wel eens jaloers op wat Eeuwe als dagelijkse auto's heeft gehad hiervoor. Soms is het ook wel lekker om gewoon een auto te hebben staan die echt 0,0 inspireert. Waarbij je voor de deur van de supermarkt durft parkeren, waar je de boodschappen op het dak kan zetten, de hond nat in de kofferbak gooit etc.Martijn_bmw schreef: 16 jul 2024, 13:42
Eens! Waarom zou een auto /daily ook meteen lelijk en afgeleefd moeten zijn als de aandrijving niet boeiend is.
Mijn auto passie (noem het DF) gaat verder dan alleen de aandrijving.
Ook al moet ik nu daily EV rijden dan alsnog zie ik graag dat het wel een mooie auto is en dat hij er netjes bij staat![]()
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Mark is wel echt een grootheid in de wereld van tunen. En dan met name als je wat verder dan een ander sjippie erin. Kwam hem paar jaar geleden nog terug op Spa, was bezig met het afstellen van een zieke GTR met geen idee meer hoeveel vermogen, overduidelijk heel erg veelveejay schreef: 16 jul 2024, 12:40 Over subaru's gesproken, persoonlijk hele goede ervaringen met Mark Verhoeven uit een ver ver verleden. Die wist zelfs raad met mijn 110pk TD rode I destijds. Ik check net zijn site en die is dus al meer als 20 jaar 'under construction'
http://www.ems-tuning.nl/

- Eeuwe
Jullie willen niet weten hoe relaxed het is om geen fuck om een auto te geven. In de binnenstad kost het je ook veel te veel stress om op een auto te moeten letten. Maar het is gewoon relaxed om overal te kunnen parkeren, alles in een auto te kunnen vervoeren wat los en vast zit, alle wegen te kunnen rijden ongeacht onverhard of whatever. Vroeger had ik het met Franse auto's van maximaal 250 euro, nu een splinternieuwe Toyota. Die laatstgenoemde is nu 9 maand oud en heeft een deuk in linker voorportier, en krassen links en rechts. Couldn't care less, als ik alles zou laten herstellen zitten ze er over 9 maand weer in.
Ik kan enorm genieten als ik een paar keer per jaar met een van de andere leuke auto's rijden kan. Maar het is altijd om denken waar je parkeert, wat je er mee doet, hoe je dat doet. En ze MOETEN na iedere rit weer schoon in de garage staan, wat mij altijd meer dan een uur kost (was ook altijd binnenkant wielen, bodem zo ver als mogelijk, wielkasten etc mee). En dat ergert soms ook wel.
Ik kan enorm genieten als ik een paar keer per jaar met een van de andere leuke auto's rijden kan. Maar het is altijd om denken waar je parkeert, wat je er mee doet, hoe je dat doet. En ze MOETEN na iedere rit weer schoon in de garage staan, wat mij altijd meer dan een uur kost (was ook altijd binnenkant wielen, bodem zo ver als mogelijk, wielkasten etc mee). En dat ergert soms ook wel.
Laatst gewijzigd door Eeuwe op 16 jul 2024, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineBram
Als je maar geen deuk in mijn Twingo schopt jungske. Want dan ben je nog niet jarigEeuwe schreef: 16 jul 2024, 13:30 Oh op een daily boeit mij dat niet, spul is er om gebruikt te worden. En op de E36 kan ik daar ook niet echt wakker van liggen. Maar op mijn andere auto's zouden die enorm zeer doen.

- Eeuwe
Ik zou er nooit een deuk in schoppen! Maar als we in dezelfde straat zouden wonen, zou ik er misschien wel een deuk in rijdenBram schreef: 16 jul 2024, 14:05Als je maar geen deuk in mijn Twingo schopt jungske. Want dan ben je nog niet jarigEeuwe schreef: 16 jul 2024, 13:30 Oh op een daily boeit mij dat niet, spul is er om gebruikt te worden. En op de E36 kan ik daar ook niet echt wakker van liggen. Maar op mijn andere auto's zouden die enorm zeer doen.![]()

-
OnlineBram
Schavuit!

- Arthur
Parkeren is idd wel een dingetje. Verder vervoer ik er ook van alles mee, al doe ik niet (meer) aan verbouwingen etc. En schoon maken doe ik ook allang niet meer elke week/rit whatever. Afhankelijk van weer eens in de zoveel tijd door de wasstraat en dan meteen stofzuiger er ff globaal door. Auto is schoon en netjes tot bepaalde hoogte. Deuken en krassen baal ik nog steeds van, als dat erop dit, of komt. Vandaar dat parkeren idd wel een dingetje is. Maar parkeergarages, vliegvelden etc geen probleem. Meestal op de openbare krappe plekken in een stad of winkelgebied liever niet.
-
Dit zeg je al jaren. Tot nu toe komt er steeds iets uit wat je bevalt.Andre schreef: 16 jul 2024, 12:33 Rationeel nee joh.
Elektrische troep moet ik niet.
Zware hybride troep ook niet.
Ik geniet heerlijk van de GR86, Yaris GR en GT4RS.
Komt er niks leuks meer uit door fabrikanten dan gaan mijn euro s niet meer naar nieuwe auto’s.
Voor daily en als karren trekker is mild hybrid prima.

- Knot
Daarom hebben we de cuore erbij van € 40 vaste lasten per maand, krasje extra liever niet maar ook geen drama, ding past in elk parkeervak, tussen de fietspad paaltjes, je komt overal.Eeuwe schreef: 16 jul 2024, 14:04 Jullie willen niet weten hoe relaxed het is om geen fuck om een auto te geven. In de binnenstad kost het je ook veel te veel stress om op een auto te moeten letten. Maar het is gewoon relaxed om overal te kunnen parkeren, alles in een auto te kunnen vervoeren wat los en vast zit, alle wegen te kunnen rijden ongeacht onverhard of whatever.
En dan evt een leuke/nette auto gewoon in de garage erbij.
Maargoed, ook ik zit te kijken naar een 330e etc, ook omdat er weinig bpm op zit en je meer auto voor je geld krijgt. Nu nog 50% mrb, volgend jaar 75% en 2026 volle mep, tsja, zien we dan wel hoe het loopt.
Autoweek rollenbank filmpje op YT kwam een C450 AMG voorbij, dacht klink gaaf die V6 maar tot ik ging zoeken en de prijzen van 2016 auto's zag.... zo gaat het elke keer, ben er dan weer snel klaar mee. Het geld is er wel maar vind het gewoon zonde om zoveel aan al gedateerd spul uit te geven.
- Arthur
Jonger kopen en afschrijving accepteren. Vind de ‘oudere’ auto’s ook aardig prijzig, dan maar wat kozijnen erbij en een jongere kopen 

- Baboulah
Als er 1 ding is wat ik niet rationeel kan kopen, dan zijn dat wel auto's....
- Knot
Komt het vaak wel op neer, liever een paar duizend meer voor een jaar jonger of de helft van de kilometers, zie voorbeeld van die M340i met 121.000km erop voor 48k... dan liever paar duizend erbij en de helft van de kilometers.
-
Zolang merken nog leuk spul brengen prima. Maar van BMW waar ik altijd groot liefhebber van ben geweest kan voor mij op dit moment niks leuks meer bieden en neem qua fun auto’s afscheid van dat merk. Helaas moest ik er wel duur aan om de vervanger van de M2 aan te schaffen:)Gijzert schreef: 16 jul 2024, 15:42Dit zeg je al jaren. Tot nu toe komt er steeds iets uit wat je bevalt.Andre schreef: 16 jul 2024, 12:33 Rationeel nee joh.
Elektrische troep moet ik niet.
Zware hybride troep ook niet.
Ik geniet heerlijk van de GR86, Yaris GR en GT4RS.
Komt er niks leuks meer uit door fabrikanten dan gaan mijn euro s niet meer naar nieuwe auto’s.
Voor daily en als karren trekker is mild hybrid prima.![]()
En Gelukkig heeft een merk als Toyota voor mij ook leuk spul in productie!
Zolang er merken zijn die de sweetspot qua fun auto raken zal dat mijn interesse wekken.
Auto’s die van lood zijn met veel pk mogen ze houden welk merk dan ook. Een hybrid Porsche van 1700kg hoef ik ook niet.
-
OnlineMartijn_bmw
^^ ik denk dat het moment nu echt snel daar is dat er nieuw niks meer te koop gaat zijn binnen jou eisenpakket.
Vanwege uitstoot en veiligheid eisen wettelijke door EU voorgeschreven ontkomen merken er niet meer aan zwaar te worden.
Zie ook de Toyota GR86 niet meer leverbaar door veiligheid eisen (ADAS) wat er niet op zit en nieuwe M5 / Porsche die verplicht hybride (=zwaaar) worden om te voldoen aan de steeds strengere uitstoot normen.
Vanwege uitstoot en veiligheid eisen wettelijke door EU voorgeschreven ontkomen merken er niet meer aan zwaar te worden.
Zie ook de Toyota GR86 niet meer leverbaar door veiligheid eisen (ADAS) wat er niet op zit en nieuwe M5 / Porsche die verplicht hybride (=zwaaar) worden om te voldoen aan de steeds strengere uitstoot normen.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
^^^Tja, dit zagen we vooral het laatste decennium al ten kwade veranderen: Vooral 'vandaag' wordt de wereld geregeerd door idioten, bijna zonder uitzondering... alhoewel Het Goede Doel daar indirect in 1982 al over zong, in België zijn de auto's nog wel goedkoper.... :
De politiek corrumpeert de wetenschap/engineering.
Onze liefhebberij staat onder druk vooral hier in NL/EU.
Maar wat te doen? Ouwe meuk opknappen en hopen dat ie door de keuring komt?
Koffietijd!
De politiek corrumpeert de wetenschap/engineering.
Onze liefhebberij staat onder druk vooral hier in NL/EU.
Maar wat te doen? Ouwe meuk opknappen en hopen dat ie door de keuring komt?
Koffietijd!
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dit is wat we dan krijgen;
ING: verkoop nieuwe auto’s zakt weg; wagenpark groter, maar ook steeds ouder
https://archive.ph/BbLGX
ING: verkoop nieuwe auto’s zakt weg; wagenpark groter, maar ook steeds ouder
https://archive.ph/BbLGX
-
Yep exact romo.
Merendeel hoeft die EV troep niet en het wagenpark word met de dag ouder.
Merendeel hoeft die EV troep niet en het wagenpark word met de dag ouder.
- Djessey
Rationeel?
Dat woord ken ik niet

Dat woord ken ik niet

- Baboulah
Zo te zien een Targa, handbak of automaat C6? Blijft lekker zo in het rood! Geniet ervan! wat zijn de plannen? gewoon op straat als fun car of weer een track/drift build?

- Djessey
LS2 met handbak.Baboulah schreef: 17 jul 2024, 09:46 Zo te zien een Targa, handbak of automaat C6? Blijft lekker zo in het rood! Geniet ervan! wat zijn de plannen? gewoon op straat als fun car of weer een track/drift build?![]()
![]()
Wordt gewoon een lekkere straatauto , geen plannen mee verder.
Eerst nog even invoeren
-
Dat hebben we eerder gehoordDjessey schreef: 17 jul 2024, 10:52Wordt gewoon een lekkere straatauto , geen plannen mee verder.Baboulah schreef: 17 jul 2024, 09:46 Zo te zien een Targa, handbak of automaat C6? Blijft lekker zo in het rood! Geniet ervan! wat zijn de plannen? gewoon op straat als fun car of weer een track/drift build?![]()
![]()

- Arthur
Geen plannen mee?!?Djessey schreef: 17 jul 2024, 10:52LS2 met handbak.Baboulah schreef: 17 jul 2024, 09:46 Zo te zien een Targa, handbak of automaat C6? Blijft lekker zo in het rood! Geniet ervan! wat zijn de plannen? gewoon op straat als fun car of weer een track/drift build?![]()
![]()
Wordt gewoon een lekkere straatauto , geen plannen mee verder.
Eerst nog even invoeren