Gisteravond nog even wat kunnen doen aan de 320i:

Bedankt voor de bewezen diensten, oude motor. 28 jaar oud, 327dkm en opzich nog wel in goede conditie. Afgezien van het op vijf cylinders lopen nu op het laatst (staat dan ook al een jaar stil), verder nooit iets met de motor gehad. Verbruikte ongeveer een litertje olie op 10dkm, en deed op de testbank bij Van Vucht Tuning ook nog doodleuk 150,3 pk en 183nm koppel (fabrieksopgave 150pk/190nm). Motor was zeker nog niet 'op'. Toch jammer dat er zo weinig animo voor is, als ik er nu geen koper voor had (slechts één geïnteresseerde na een half jaar adverteren


't Oude koppelingsplaatje is wel op. Vernam 'm op 't laatst ook al een beetje, was daarom erg benieuwd naar de staat.

Voila, het enige onderdeel wat in gebruiken ga uit de oude motor; het vliegwiel. Het past nog niet (228mm doorsnee om 240mm voor de ZF S5D 320Z versnellingsbak), maar laat 'm hier op afdraaien. Anders moet ik een DMF gebruiken en ga liever voor een iets meer 'hufterproof' oplossing. Volgens het wereld wijde web zou dit vliegwiel tussen de 12 en 13 kg moeten wegen, dus laat 'm meteen een beetje afslanken. Helaas is er tijdens de bouwvak geen draai- en freeswerk mogelijk dus kunnen we eerst 3 week mooi met andere dingen bezig.
Tot de volgende update!