Nederland gaat naar de haaien
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: Nederland gaat naar de haaien
Ik vraag me af waarom iemand 10.000.000 p/j zou moeten verdienen.
-
OnlineSlowCo
Moet niet, mag best.
Ik zou het ook graag verdienen of krijgen
Het gaat erom dat het dan ook proportioneel belast wordt en bijdraagt aan de samenleving. Qua inkomen is Nederland al best aardig genivelleerd maar qua vermogen niet.
Ik zou het ook graag verdienen of krijgen
Het gaat erom dat het dan ook proportioneel belast wordt en bijdraagt aan de samenleving. Qua inkomen is Nederland al best aardig genivelleerd maar qua vermogen niet.
- frankie
Volgens mij wordt er vermogen bedoelt. Dus iemand die 500k heeft of iemand die 10 miljoen heeft.
Ik ben helemaal niet voor alles tot in het extreme kapot nivelleren, maar doe maar gewoon een percentage wat mij betreft hoor. Dat de relatieve belastingdruk afneemt naarmate je meer vermogen hebt lijkt me ook niet ok.
Ik ben helemaal niet voor alles tot in het extreme kapot nivelleren, maar doe maar gewoon een percentage wat mij betreft hoor. Dat de relatieve belastingdruk afneemt naarmate je meer vermogen hebt lijkt me ook niet ok.
-
OnlineTLRS
In mijn beleving kiezen sommige mensen een simpele maatstaf die ze goed uitkomt. Waardoor ze zich heiliger voelen dan een ander. Dus sommige mensen met een bovengemiddeld inkomen kiezen belastingdruk als maatstaf vanwege een behoefte aan zelfbevestiging.Robin schreef: 02 apr 2026, 06:16^ Dan is mijn wedervraag: Welke schouders dragen dan 'nu' de zwaarste lasten(in Nederland)?
Er zijn mensen die in oorlogsgebied een gigantisch trauma oplopen. En jaren later in de supermarkt zich nog net zo onveilig voelen als tijdens hun missie. Eigenlijk al jaren met spanning rondlopen, uitgeput raken, in allerlei problemen komen, afgestompt raken en niet begrepen worden. Ik beschouw dat ook als een zware last.
Zo zijn er nog talloze andere invalshoeken en lijkt het me onmogelijk om op een makkelijke manier vast te stellen wie de zwaarste lasten dragen.
Misschien heb je het niet door maar je negeert m'n vraag.Robin schreef: 02 apr 2026, 06:16 Want ik lees hier iets van 'zelfmedelijden' en 'gebrek aan relativeringsvermogen' hierboven. Dat heb ik nou altijd bij de linkerkant van de samenleving die maar 'het kapitaal' bashen, al decennia.
Wat valt er uit te leggen. Sommige mensen lijken een stuk meer kritiek te hebben op anderen dan op zichzelf.Arthur schreef: 02 apr 2026, 11:06Deze mag je me wel ff uitleggen.TLRS schreef: 02 apr 2026, 02:48 Hoe stellen we nou vast of ze in het grotere plaatje gezien nu echt veel lasten, in bredere zin, dragen.. of dat ze het gevoel hebben veel lasten te dragen. Bot gezegd kan het ook gewoon zelfmedelijden zijn in combinatie met een gebrek aan relativeringsvermogen.
- Arthur
- Auto: Nr.52
-
OnlineSlowCo
@TLRS: geen idee welke geestverruimende/vernauwende medicatie of drugs je gebruikt maar misschien moet het middel of de dosering wat bijgesteld worden zodat de rest hier je verhalen beter kan volgen...