Andre schreef:Dat je een e92 M3 alleen met een vaarbewijs mag besturen weten we wel.
1M oordeel is de 25e
Have fun.................
Andre schreef:Dat je een e92 M3 alleen met een vaarbewijs mag besturen weten we wel.
1M oordeel is de 25e
Precies wat ik ook al als punt gemaakt hadRVV schreef:En toch blijft het jammer dat er helemaal niets met de motor is gedaan. Ook al is het verplicht een turbomotor, BMW ///M had er best wat serieuzer mee aan de slag mogen gaan. Ipv alleen wat software matige aanpassingen. Zoals ik het nu een beetje inschat is het als daily driver niet veel anders dan een 135i.
Tis toch qua rijden schijnbaar een heel andere auto dan de 135i...RVV schreef:En toch blijft het jammer dat er helemaal niets met de motor is gedaan. Ook al is het verplicht een turbomotor, BMW ///M had er best wat serieuzer mee aan de slag mogen gaan. Ipv alleen wat software matige aanpassingen. Zoals ik het nu een beetje inschat is het als daily driver niet veel anders dan een 135i.
Ze hadden idd op z'n minst de cilinderinhoud een beetje kunnen vergroten.RVV schreef:En toch blijft het jammer dat er helemaal niets met de motor is gedaan. Ook al is het verplicht een turbomotor, BMW ///M had er best wat serieuzer mee aan de slag mogen gaan. Ipv alleen wat software matige aanpassingen. Zoals ik het nu een beetje inschat is het als daily driver niet veel anders dan een 135i.
Nou, over dat vergelijk tussen een GTI van 33.000 euro tegenover de 1M brigade van rond de 80.000 euro weet ik het nog niet. In eerste instantie was ik ook geneigd om Wouter's post te negeren maar ik ben er toen evenover na gaan denken. Ik heb nl. nogal wat ervaring met een paar 270 pk Seat Leon's met 2 liter turbo blok opgedaan. Deze auto's waren ook voorzien van een Bilstein sportonderstel. Gewoon heerlijke machines die alleen op het vlak van de remmerij behoorlijke steken lieten vallen. Ik heb mezelf met een externe videocamera op Zandvoort met zo'n auto op 2.10 geklokt. Met semi's maar ook met passagier. Zonder passagier en met bijterige remmen waren daar beslist 3 seconden vanaf gegaan. In handen van een coureur met veel circuitkilometers onder z'n riem (ik had toen al heel wat jaartjes niet meer op Zandvoort gereden) verwacht ik zelfs dat er wel een 2.05 in had gezeten.FerdiACS1 schreef:... en dan lekker achteraan stuntelen met je gti-tje...Wouter81 schreef:Gewoon een Golf GTI nemen, ben je voor ca. 31K klaar. Chipje erin voor 500 euri en je hebt 270 pk.
Wouter, maak je geen ilusie. Zo'n gti heeft tov. deze 3 niets te zoeken. Zelfs een GolfR met tjippie redt het niet.
Leuke test AM sport. Ik zet mijn geld op de Cayman R als winnaar
Waarom? BMW beweert al sinds de jaren '70 dat een cilinderinhoud van 0,5 liter per cilinder het beste is. Het exacte hoe en waarom weet ik ook niet, maar ze zeiden het onder meer toen de 3.0 CS uitkwam - en daarna nog regelmatig. Waarom zou je die inhoud dan vergroten als je al de perfecte cilinderinhoud hebt?M@rcel schreef:Ze hadden idd op z'n minst de cilinderinhoud een beetje kunnen vergroten.RVV schreef:En toch blijft het jammer dat er helemaal niets met de motor is gedaan. Ook al is het verplicht een turbomotor, BMW ///M had er best wat serieuzer mee aan de slag mogen gaan. Ipv alleen wat software matige aanpassingen. Zoals ik het nu een beetje inschat is het als daily driver niet veel anders dan een 135i.
Bij de M3GTS dachten ze daar blijkbaar anders overSnipe schreef:Waarom? BMW beweert al sinds de jaren '70 dat een cilinderinhoud van 0,5 liter per cilinder het beste is. Het exacte hoe en waarom weet ik ook niet, maar ze zeiden het onder meer toen de 3.0 CS uitkwam - en daarna nog regelmatig. Waarom zou je die inhoud dan vergroten als je al de perfecte cilinderinhoud hebt?M@rcel schreef:Ze hadden idd op z'n minst de cilinderinhoud een beetje kunnen vergroten.RVV schreef:En toch blijft het jammer dat er helemaal niets met de motor is gedaan. Ook al is het verplicht een turbomotor, BMW ///M had er best wat serieuzer mee aan de slag mogen gaan. Ipv alleen wat software matige aanpassingen. Zoals ik het nu een beetje inschat is het als daily driver niet veel anders dan een 135i.
Precies waar ik ook aan moest denken. En wat dacht je van de andere 4.4's in de 550i en de 650i?Erik K. schreef:Bij de M3GTS dachten ze daar blijkbaar anders over
Snipe schreef:Waarom? BMW beweert al sinds de jaren '70 dat een cilinderinhoud van 0,5 liter per cilinder het beste is. Het exacte hoe en waarom weet ik ook niet, maar ze zeiden het onder meer toen de 3.0 CS uitkwam - en daarna nog regelmatig. Waarom zou je die inhoud dan vergroten als je al de perfecte cilinderinhoud hebt?M@rcel schreef:Ze hadden idd op z'n minst de cilinderinhoud een beetje kunnen vergroten.RVV schreef:En toch blijft het jammer dat er helemaal niets met de motor is gedaan. Ook al is het verplicht een turbomotor, BMW ///M had er best wat serieuzer mee aan de slag mogen gaan. Ipv alleen wat software matige aanpassingen. Zoals ik het nu een beetje inschat is het als daily driver niet veel anders dan een 135i.
Ik heb ook de beruchte Leon FR met VDV pakket gehad (Bilstein+Eibach, JD chip, Milltek en remmen upgrade) en voor 38K had je idd veel pk's/snelheid. Enorm genoten van deze super auto maar als het echt om sturen gaat dan gaat de voorkeur echt naar de 123d. Niks lekkerder dan sturen met het gas en met het kontje schuivend de bocht door. Alleen qua snelheid kicks wel wat minder spectaculair.Hielke schreef:
Nou, over dat vergelijk tussen een GTI van 33.000 euro tegenover de 1M brigade van rond de 80.000 euro weet ik het nog niet. In eerste instantie was ik ook geneigd om Wouter's post te negeren maar ik ben er toen evenover na gaan denken. Ik heb nl. nogal wat ervaring met een paar 270 pk Seat Leon's met 2 liter turbo blok opgedaan. Deze auto's waren ook voorzien van een Bilstein sportonderstel. Gewoon heerlijke machines die alleen op het vlak van de remmerij behoorlijke steken lieten vallen. Ik heb mezelf met een externe videocamera op Zandvoort met zo'n auto op 2.10 geklokt. Met semi's maar ook met passagier. Zonder passagier en met bijterige remmen waren daar beslist 3 seconden vanaf gegaan. In handen van een coureur met veel circuitkilometers onder z'n riem (ik had toen al heel wat jaartjes niet meer op Zandvoort gereden) verwacht ik zelfs dat er wel een 2.05 in had gezeten.
De lekkere besturing, de goede wegligging, de enorm potente motor, plaats voor 4 mensen, een eenvoudige sub 2.10, en dat voor 33.000. Hoeveel beter hoort een concurrerende auto uit eveneens het C segment het wel niet te doen om een prijs van 80.000 euro te rechtvaardigen?
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Marc Sierra, MarcF en 14 gasten