Pagina 14 van 25
Geplaatst: 16 feb 2008, 02:14
door E30-Amateur
Helemaal duidelijk!
Dank je wel Michel!
Ben d'r inderdaad 1x flink vanaf geschoten daar haha, 2 x kunnen opvangen maar toen ik de derde ' zwieper ' maakte ging ik het gras op en was het gedaan.
Maar dat hoef ik jou dan niet te vertellen!

Geplaatst: 16 feb 2008, 02:16
door Elmar
Hielke schreef:Die 2.03,98 van Elmar is volgens mij ook een record voor die auto. En dat dan nog wel in die kille omstandigheden. Knap.
Heb je in de winter nog wat aan de remmerij kunnen doen Elmar? Trekt ie nog steeds scheve schaatsen bij het hard aanremmen?
Is voor mij tot nu toe de snelste ronde met de M3. En het mooie is, dat is met pasagier. Het was weer de oudste dochter van Cor die naast me zat, zij zat er ook al naast met de CBR 07, waar ik de hoogste snelheid met de Viper klokte. Ze moet misschien ook maar mee rijden met de Time Attack.
Ik heb de platen die standaard achter de remschijven bevinden en de lucht naar het hart van de schijf geleiden weg gehaald, dit op advies van Dick Hoekendijk. Tevens is er Castrol SRF in gegaan. Dit heb ik eind vorig jaar gedaan en sinds dien geen last meer gehad van fading.
Geplaatst: 16 feb 2008, 02:17
door E30-Amateur
Waar komt het bekend van voor dan? nu ben ik nieuwsgierig...
Geplaatst: 16 feb 2008, 04:10
door Metchu
Elmar schreef:Het was weer de oudste dochter van Cor die naast me zat, zij zat er ook al naast met de CBR 07, waar ik de hoogste snelheid met de Viper klokte. Ze moet misschien ook maar mee rijden met de Time Attack.
Elmar, heeft dat iets te maken met macho gedrag of die oerkrachten die omhoog komen als er iemand van het andere geslacht naast je zit ?
Je haalt immers het beste uit jezelf met een vrouw/meisje(?) naast je

Geplaatst: 16 feb 2008, 04:43
door Opa
Geplaatst: 16 feb 2008, 08:23
door RVV
Elmar moet je eens voorstellen als rooie Helga naast je had gezeten, dan ga je onder de 2 minuten

Geplaatst: 16 feb 2008, 08:24
door Rupie
Prachtige auto van Rene trouwens. Helemaal nu ik de auto in het echt heb gezien. Proporties van de auto kloppen helemaal. De hoogte, de velgen en hoe zij de wielkasten vullen, de kleur van de auto. Heb helaas maar een keer het geluid echt goed gehoord met wegrijden uit de pits, maar dat was ook super. Zo hoort een V8 te klinken. Nou ja, of je moet iedereen de stuipen op het lijf willen jagen dan heb je Z06 van Cor nodig
[img:800:530]
http://i266.photobucket.com/albums/ii27 ... 849sMe.jpg[/img]
Geplaatst: 16 feb 2008, 08:41
door Ronnie
Michel Huisman schreef:
Eerste paar rondjes achter Harm (aw11) en dan een E36 met vleugel en een Sierra (best rappe sierra, wat ligt daar in?)
dat was een cosworth

Geplaatst: 16 feb 2008, 10:33
door Hielke
Maar hoe is het nu met de Corvette van Cor gegaan? De semi slicks, het intrax onderstel, de Stop Tech remmen. Ik ben immers nog steeds in de Corvette mood 8)
En hoe is het met Cor zelf gegaan? Tis zo stil geworden.
Hans, vertel jij anders eens wat over het verschil tussen jouw auto en die van hem.
Geplaatst: 16 feb 2008, 10:55
door GTRene
[img:390:366]
http://www.fysiotherapeutvoormij.nl/fys ... layout.gif[/img]
In de ochtend de erg gladde plekken waar je echt niet het gas mocht beroeren anders ging je dwars was sowieso uitkomende Hugenholtz...en very scary uitkomende Kumhobocht die 2 waren voor mij het gladst, in m'n eerste rondje ben ik uitkomende Kumhobocht zonder ook maar wat te doen gespind (daar gingen er veel, ook de speedster) ik heb ook een paar Subaru's her en der in de rond zien gaan voor m'n neus

toen dacht ik van, zie...zelfs 4wd red je niet als het zo verradelijk glad is.
Later droogde de baan op maar vertrouwde het nog steeds niet helemaal...pas helemaal de laatste stint en toen ik achter de M3 CSL aanging durfde ik meer maar toen was het ook aardig droog al, maar met die vochtige baan was het af en toe iets uitbreken, maar de hele dag verder geen gekke dingen gehad.
De knijpers? waar ik nog steeds niet helemaal aan kan wennen

zijn de Renaultbocht en de audi S, toch elke keer weer scherper dan je snelheid

de Vodafone is altijd glijden over de voorbanden en de Rob slotemaker als het vochtig is best tricky...daar moet je een groot hart hebben om volle polle te gaan, je wagen wordt daar iets uit balans gebracht als je hard gaat.
Geleerd pas op het eind toen je harder kon is van het Scheivlak...normaal liet ik het gas net voor de bult los, nu weet ik dat je tot over de bult doorkan met de RC6 remblokken, en voorheen nam ik die lange bocht in z'n 3, maar dat hoeft niet...de laatste 3 ronden geprobeerd maar kan in z'n 4, je gaat er hard genoeg en de V8 heeft koppel genoeg.
Geplaatst: 16 feb 2008, 11:08
door elogiov6
Had zelf ook erg veel problemen in het begin met de Kumho bocht. Mijn 75 heeft een redelijk goede wegligging maar in die bocht was het OF overstuur OF onderstuur. (en dan snel achter elkaar)
Geplaatst: 16 feb 2008, 11:11
door Ben_968CS
Goed verteld Rene! Zo leer je de baan kennen, als je bocht voor bocht analyseert wat je hebt gedaan en ontdekt dat je af en toe wat anders kan doen.
Trucje voor bij de Vodafone bocht: op driekwart van de bocht moet je het linkervoorwiel over de curb rijden, dat geeft je net een stukje extra grip en zorgt ervoor dat je precies op de ideale lijn zit. Je ziet aan de curb waar dat is: daar is hij zwartig van het rubber. Enne: niet te hard de bocht in, daar komt onderstuur van...
Nog een paar dingetjes (zei de wijsneus):
- Scheivlak: let op dat het loslaten van het gas niet samen valt met het op lichtst zijn van de auto: je kunt de achterkant dan verliezen (en ik kan het weten). Remmen en gas loslaten liever net na het hoogste punt van de heuvel, dan er boven op;
- Bos in (is dat Kumho?): altijd met meer dan de helft van de auto over de betonnen curbs rechts rijden. je hebt dan veel meer grip en je rijdt dan een betere lijn waardoor je minder kans hebt op een uitglijder;
- Bos uit: helemaal links buiten tegen de lijn aan rijden, heeeel laat naar binnen sturen (net als bij het ingaan van het Scheivlak) en dan pas heel laat de lijn rechts (niet de curb!) raken (ik dacht waar het reclame bord rechts begint). Pas vreselijk op dat je niet buiten de ideale lijn komt, daar is deze bocht spiegelglad. Als ik deze bocht goed neem, krijg ik daar zo'n exitsnelheid van dat de hele dikke jongens mij pas achterhaalden op het moment dat er alweer geremd moet worden (en dat is te laat .

)
Geplaatst: 16 feb 2008, 11:17
door MarcH
Ben_968CS schreef:Enne: niet te hard de bocht in, daar komt onderstuur van...
Ja, dat had ik met name in Audi-S. En heb het mezelf ook niet echt afgeleerd donderdagmiddag
Natte baan had iedereen denk ik wel last van op de door Rene genoemde punten. Ben zelf gelukkig geen enkele keer in de rondte gegaan. Wel een keer door het grint bij de Audi-S vanwege de te hoge snelheid en daardoor optredend onderstuur.
Marc
Geplaatst: 16 feb 2008, 11:27
door GTRene
@Ben_968CS echt te hard die Vodafone in doe ik extra al niet, maar pak hem verkeerd, ik pak sowieso die curb niet mee...bijna nergens eigenlijk, ja soms ergens aan de buitenkant als teken van ow...dat ging nog net

Maar zal het proberen te onthouden, das een goede tip, ik moet daar net ff grip hebben want verder insturen of gas bij kan dan al niet meer als je voorbanden naar grip zoeken, als ik inderdaad die curb kan pakken met het juiste insteken van die bocht dan moet het stukken beter gaan.
Gas loslaten op het moment dat je licht wordt doe ik ook niet, dan stabiliseer ik de auto juist en wacht tot ik voel dat ik weer goed lig zeg maar, dus geen stuur of rem of gas inputs op die momenten, die momenten heb je ook veel op de Nurburgring...dat voelt ook niet goed aan, en kan me voorstellen dat er zo veel afgaan of scary moments meemaken.
Die Kumho of Bos in snij ik wel aan, maar niet over de curb...net ernaast zeg maar en das vooral als het "glad" is niet de goede lijn inderdaad..dan gooit ie de kont ook zo om, als je hem zoals jij zegt behoorlijk over de curb neemt rij je rechter naar de volgende bocht dus minder dwarskrachten op dat gladde punt en minder risico en meer snelheid...maar daar zou ik dan ook het juiste moment van insturen moeten vinden net als bij de Vodafone...
thx Ben, moet ook maar een keer met je meerijden en dan proberen op te letten

Geplaatst: 16 feb 2008, 11:29
door DownforceJan
Rico v Velzen schreef:Jan Ozephius schreef:
Peter en de andere organisatoren en ook alle DF rijders: heel erg bedankt. Ik heb weer een super middag gehad.
En, fijn ook dat zovelen voor mij opzij gingen.
Of was dat uit angst voor mijn mogelijke lompheid?
In de spiegels zie je ook niet zoveel verschil tussen de jouwe en de CSL

Alleen in de spiegels?!

Geplaatst: 16 feb 2008, 11:36
door Maik
Stéphane schreef:christiaan linneweever schreef:.....We gaan alleen bij LoT rijden(lotus on track)dan zijn we namelijk gewoon verzekerd........is net ff iets fijner(zie zwarte speedster)
Off topic hier, maar ook weer niet helemaal: Ik heb mijn Elise nu verzekerd via een verzekeraar
inclusief circuitdekking voor het hele jaar tegen taxatiewaarde ook nog eens. Stuur me even een PBtje voor details, Christiaan.
Dat zal wel via Quartz bij Fortis zijn? Dat is een bekende verzekering in de speedster/elise wereld. Maar via hun zijn niet alle circuitdagen verzekerd, omdat een circuitdag aan behoorlijk strenge eisen moet voldoen. Ik denk dat een DF circuitdag niet gedekt is door hun (hoop het wel voor Herman iig...).
Mooie verhalen hier! De thuisblijvers zullen wel lekker jaloers zijn

Geplaatst: 16 feb 2008, 11:42
door GTRene
wat kost dat wel niet extra dan op jaarbasis als je circuitdagen meeverzekerd en strenge eisen? ook voor andere auto's of...
Geplaatst: 16 feb 2008, 11:52
door atomchris
Maik schreef:Stéphane schreef:christiaan linneweever schreef:.....We gaan alleen bij LoT rijden(lotus on track)dan zijn we namelijk gewoon verzekerd........is net ff iets fijner(zie zwarte speedster)
Off topic hier, maar ook weer niet helemaal: Ik heb mijn Elise nu verzekerd via een verzekeraar
inclusief circuitdekking voor het hele jaar tegen taxatiewaarde ook nog eens. Stuur me even een PBtje voor details, Christiaan.
Dat zal wel via Quartz bij Fortis zijn? Dat is een bekende verzekering in de speedster/elise wereld. Maar via hun zijn niet alle circuitdagen verzekerd, omdat een circuitdag aan behoorlijk strenge eisen moet voldoen. Ik denk dat een DF circuitdag niet gedekt is door hun (hoop het wel voor Herman iig...).
Mooie verhalen hier! De thuisblijvers zullen wel lekker jaloers zijn

heb ik volgens mij al wel eens wat over gelezen ja.........
Geplaatst: 16 feb 2008, 12:08
door RVV
Maik schreef:
Mooie verhalen hier! De thuisblijvers zullen wel lekker jaloers zijn

JA :!:
Geplaatst: 16 feb 2008, 12:12
door Mark Nauta
GTRene schreef:wat kost dat wel niet extra dan op jaarbasis als je circuitdagen meeverzekerd en strenge eisen? ook voor andere auto's of...
Ik ben bang dat je dat echt niet wilt weten!
Geplaatst: 16 feb 2008, 12:19
door Peter Tunissen
Mark Nauta schreef:Ik ben bang dat je dat echt niet wilt weten!
Binnenkort misschien wel meer daarover in dit theater.

En nee, zo duur hoeft dat niet te zijn.
Geplaatst: 16 feb 2008, 12:21
door Dickh.
Maik schreef:[
Mooie verhalen hier! De thuisblijvers zullen wel lekker jaloers zijn

Dat klopt volledig Maik

. Maar zonder auto begin je ook niet veel op 'zo'n dag

Wellicht is mijn auto op tijd klaar voor Papenburg en een eventuele volgende trackday.
Geplaatst: 16 feb 2008, 12:29
door GTRene
Peter Tunissen schreef:Mark Nauta schreef:Ik ben bang dat je dat echt niet wilt weten!
Binnenkort misschien wel meer daarover in dit theater.

En nee, zo duur hoeft dat niet te zijn.
benieuwd Peter, niet onbelangrijk op een auto-forum...
heb inderdaad wel eens wat gehoord en dan dacht ik van ..hm...das veel, maarja hoeft maar 1x goed mis te gaan en dan kan het het waard zijn, echter er zijn vaak ook hoge eigen risico's ingebouwd van een paar duizend euro..6.000,- soms wel geloof ik? anyway wat info en tips is altijd welkom 8) maar vaak toch voor de wat beter gestelden qua financien onder ons.
Geplaatst: 16 feb 2008, 12:44
door ChrisHK
@ Ben, bedankt voor de tips! 8)
Geplaatst: 16 feb 2008, 12:59
door Marc R
Zo te zien hebben de thuisblijver het een en ander gemist....jammer.
Ik hoop dat jullie allemaal veel plezier hebben gehad,ik had helaas geen tijd dit keer.