Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)
- Hielke
Je kunt mbt de nieuwe M3 wensen wat je wilt, lichter dan het huidige model zal ie niet worden. Zo'n wens is niet realistisch.
///M3 heeft gewoon gelijk door te stellen dat de huidige groep M3 rijders tevreden is met de M's zoals ze er nu zijn en dat de massaliteit van deze groep liefhebbers BMW geen windeieren heeft gelegd. BMW ziet marketingtechnisch dan ook geen enkele reden om het beleid te wijzigen.
En als er binnen de burelen van BMW echt nog motorsport liefhebbers rondlopen dan bestaat er geen enkele reden om van de 1-serie iets M-achtigs te maken. Iets van om de 1300 kg zeg maar. Dat heeft dan met de toekomstige M3 niets meer te maken.
Ik ga er op voorhand nog niet vanuit dat de M3 die vandaag geopenbaard wordt dynamisch slechter zal zijn dan de E46 M3. Ik heb teveel goede ervaringen met de E90/E92 opgedaan om wantrouwend te zijn. Te zwaar voor puristen is ie sinds de E36 allang, bij 1300 kg begint de pijngrens voor alle auto's, maar dat ie automatisch op dynamiek minder zal zijn geloof ik niet. Eerst rijden.
///M3 heeft gewoon gelijk door te stellen dat de huidige groep M3 rijders tevreden is met de M's zoals ze er nu zijn en dat de massaliteit van deze groep liefhebbers BMW geen windeieren heeft gelegd. BMW ziet marketingtechnisch dan ook geen enkele reden om het beleid te wijzigen.
En als er binnen de burelen van BMW echt nog motorsport liefhebbers rondlopen dan bestaat er geen enkele reden om van de 1-serie iets M-achtigs te maken. Iets van om de 1300 kg zeg maar. Dat heeft dan met de toekomstige M3 niets meer te maken.
Ik ga er op voorhand nog niet vanuit dat de M3 die vandaag geopenbaard wordt dynamisch slechter zal zijn dan de E46 M3. Ik heb teveel goede ervaringen met de E90/E92 opgedaan om wantrouwend te zijn. Te zwaar voor puristen is ie sinds de E36 allang, bij 1300 kg begint de pijngrens voor alle auto's, maar dat ie automatisch op dynamiek minder zal zijn geloof ik niet. Eerst rijden.
-
335i coupe is 1600kg dat voel je mega als je in bochten aan pushen bent.
Reed laatst mee met robin in zijn 335i en in bochten voel je de massa mega.
Dus nu moet ik ca. 95k gaan betalen voor 420pk en 1600kg om fun te hebben met een Motorsport boot. bwahahahaha.
Mooi omschreven rico en hielke.
Alleen de 1 serie biedt nog enig potentieel. De rest is een snelle luxe autobahn brenner.
Op een engels forum denken ze nog dat de nieuwe m3 nog een circuit wagen is. Dan kan ik niet meer stoppen met lachen.
Dus nu moet ik ca. 95k gaan betalen voor 420pk en 1600kg om fun te hebben met een Motorsport boot. bwahahahaha.
Alleen de 1 serie biedt nog enig potentieel. De rest is een snelle luxe autobahn brenner.
Op een engels forum denken ze nog dat de nieuwe m3 nog een circuit wagen is. Dan kan ik niet meer stoppen met lachen.
- Bert ///M3
BMW had van de E46 M3 ook nog wel 100 KG af kunnen krijgen denk ik zonder dat de daily drivability in het gedrang komt.
Denk maar aan:
-4 pots aluminium remklauwen
-veel lichter uitlaatsysteem zonder die 4 pijpen
-aluminium dempers
-aluminium deuren + motorkap en kofferklep
-geen reservewiel en in plaats daarvan zo'n spuitbus
Dus niet kunnen is het niet imho. Ze doen het alleen niet
Kan je aan de CSL ook wel zien dat het alleen maar ///Marketing is, duur carbon dak maar in de rest van de auto zaten ook nog wel zat dingen waar gemakkelijk gewicht te halen is.
Niet zeggende dat de CSL een slechte auto is, qua afstelling is het juist top. Maar zou nog wel iets beter kunnen denk ik met wat andere onderdelen.
Denk maar aan:
-4 pots aluminium remklauwen
-veel lichter uitlaatsysteem zonder die 4 pijpen
-aluminium dempers
-aluminium deuren + motorkap en kofferklep
-geen reservewiel en in plaats daarvan zo'n spuitbus
Dus niet kunnen is het niet imho. Ze doen het alleen niet

Kan je aan de CSL ook wel zien dat het alleen maar ///Marketing is, duur carbon dak maar in de rest van de auto zaten ook nog wel zat dingen waar gemakkelijk gewicht te halen is.
Niet zeggende dat de CSL een slechte auto is, qua afstelling is het juist top. Maar zou nog wel iets beter kunnen denk ik met wat andere onderdelen.
Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 06 mar 2007, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
De meesten rijden er alleen maar mee op de openbare weg, omgekeerd; een F1 zie je toch ook niet in de bebouwde kom, niet dan?Andre schreef:335i coupe is 1600kg dat voel je mega als je in bochten aan pushen bent.
Daar komt bij dat de concurenten het nog slechter doen, niet te veel drukte om maken is mijn advies, we zien het wel, we zullen het wel beleven, maar kan het niet een beetje snel, want het leven duurt maar even.
Genieten dat moeten we, de rest kan geen f.ck schelen. Doe je ogen dicht, dan weet je wat je mee kunt nemen...........................niets dus.
- kris
"Even inhaken, mischien dat sommige het commentaar over het gewicht/groeien zuur vinden. Maar Andre heeft gewoon wel een punt !
Ik ben nu erg tevreden over de M3, MAAR hij zit gewoon voor mij op de grens van wat ik acceptabel vind qua gewicht/handling/balans/massa (relatief dan) "
--> klopt rico, maar ik denk dat heel nederland dit onderhand al lang weet
Je moet realistich zijn, de M3 was misschien ooit een hardcore racertje, dat is ie al lang niet meer, en zal ie ook nooit meer worden ('t is niet echt politiek correct om nog een zuivere racer op de baan te zetten vrees ik)
Imho zal de M3 perfect de rol vervullen waar hij voor ontworpen werd... nl. en snelle luxueuze rwd coupe/sedan
(en nee, deze rol wordt NIET door de 1 serie vervult, want die is gewoon traag
)
Nu kan je er over zeuren tot vierkant rond is en omgekeerd, maar 't zal geen lightweigth racer worden, daar is hij immers niet voor ontworpen...
"Alleen de 1 serie biedt nog enig potentieel. De rest is een snelle luxe autobahn brenner.
Op een engels forum denken ze nog dat de nieuwe m3 nog een circuit wagen is. Dan kan ik niet meer stoppen met lachen."
--> hehehe klopt wb die Engelsen, maar ze rossen er tenminste wel op trackdays mee, in tegenstelling tot NL en B, waar je tussen 80% oude rommel rijd...
persoonlijk denk ik dat hij fijn zal worden, al zou ik hem nooit kopen (idd, wegens te zwaar
)
Ik ben nu erg tevreden over de M3, MAAR hij zit gewoon voor mij op de grens van wat ik acceptabel vind qua gewicht/handling/balans/massa (relatief dan) "
--> klopt rico, maar ik denk dat heel nederland dit onderhand al lang weet

Je moet realistich zijn, de M3 was misschien ooit een hardcore racertje, dat is ie al lang niet meer, en zal ie ook nooit meer worden ('t is niet echt politiek correct om nog een zuivere racer op de baan te zetten vrees ik)
Imho zal de M3 perfect de rol vervullen waar hij voor ontworpen werd... nl. en snelle luxueuze rwd coupe/sedan
(en nee, deze rol wordt NIET door de 1 serie vervult, want die is gewoon traag

Nu kan je er over zeuren tot vierkant rond is en omgekeerd, maar 't zal geen lightweigth racer worden, daar is hij immers niet voor ontworpen...
"Alleen de 1 serie biedt nog enig potentieel. De rest is een snelle luxe autobahn brenner.
Op een engels forum denken ze nog dat de nieuwe m3 nog een circuit wagen is. Dan kan ik niet meer stoppen met lachen."
--> hehehe klopt wb die Engelsen, maar ze rossen er tenminste wel op trackdays mee, in tegenstelling tot NL en B, waar je tussen 80% oude rommel rijd...
persoonlijk denk ik dat hij fijn zal worden, al zou ik hem nooit kopen (idd, wegens te zwaar

-
Dré, er is maar 1 oplossing
Haal een GT3(RS) uit Duitsland, zet hem niet op kenteken en rijd er van trackday naar trackday mee. (op een trailer dus) Tussen de trackdays zet je hem in je karthal, reclame erop: klaar.
Zo'n ding op kenteken heeft geen zin, een M versie van de 1 Coupe zal ook niet voldoen aan jouw eisen (te duur/zwaar/verkeerd blok etc etc etc etc), geen gezeik met de blauwe brigade en wij zijn verlost van je klaagzang 8)
Haal een GT3(RS) uit Duitsland, zet hem niet op kenteken en rijd er van trackday naar trackday mee. (op een trailer dus) Tussen de trackdays zet je hem in je karthal, reclame erop: klaar.
Zo'n ding op kenteken heeft geen zin, een M versie van de 1 Coupe zal ook niet voldoen aan jouw eisen (te duur/zwaar/verkeerd blok etc etc etc etc), geen gezeik met de blauwe brigade en wij zijn verlost van je klaagzang 8)
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik wacht met smart op....het nieuwe E90/92 M DIFFERENTIEEL en of dat gaat passen op mijn 335i. Het zou best eens kunnen.
En dan een chip, andere remblokken en 'n Reiger onderstel en TSCHUESS E90/92 M3.
LOL
Of wachten op de (M?) 135i.
M'n motor is nu al ZO potent, ik twijfel of een M V8 4.2 dat trekt in 't dagelijks leven...een lsd is niet teveel gevraagd. Moet je een 335d zonder lsd op droog proberen. En dan lullen dat 't de koning van de weg is.Ik had zondag jl al binnenstewieltjerookwolken dat bijna de voltallige brandweer moest uitrukken.
En dan een chip, andere remblokken en 'n Reiger onderstel en TSCHUESS E90/92 M3.
LOL
Of wachten op de (M?) 135i.
M'n motor is nu al ZO potent, ik twijfel of een M V8 4.2 dat trekt in 't dagelijks leven...een lsd is niet teveel gevraagd. Moet je een 335d zonder lsd op droog proberen. En dan lullen dat 't de koning van de weg is.Ik had zondag jl al binnenstewieltjerookwolken dat bijna de voltallige brandweer moest uitrukken.

- RVV
Martijn waarom zou Dre, met een GT3 trackdays gaan rijden terwijl hij dit seizoen volledig in de 130i cup gaat rijden, daarnaast nog een paar uur races in een e90 V8. Hij komt er niet eens aan toe als zou die willen.
En klaagzang... Liever kritische noten dan hallejullaa in koor de autobladen achterna.
Ieder bepaald maar voor zichzelf hoeveel waarde hij hecht aan die kritische noten... maar ga achteraf niet mekkeren "Wir haben es nicht gewußt"
En klaagzang... Liever kritische noten dan hallejullaa in koor de autobladen achterna.
Ieder bepaald maar voor zichzelf hoeveel waarde hij hecht aan die kritische noten... maar ga achteraf niet mekkeren "Wir haben es nicht gewußt"
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- Bert ///M3
Buiten dat heb je dan een dure GT3 voor trackdays en de eerste beste E36 M3 op slicks die voor 20K naar een raceauto geconverteerd is rijd je nog voorbij. Ex DSC M3 uit de sport klasse kan je op de kop tikken voor 25-30K en die reden ook al rond 1.56. Dan moet je nog aardig aanpoten in je GT3 met stock trim.
M3 is al duur als je een keer wat sloopt maar een GT3 al helemaal. Is leuk als het gesponsord is maar als je het zelf moet betalen wel een ander verhaal.
Soms vraag ik me wel eens af of mensen hier onbeperkt geld hebben
Even een GT3 laten aanrukken voor een paar trackdays per jaar of M3 motoren in 1 series lepelen welja het kan allemaal. Op papier dan. Want voor 99.99999% zijn dat soort fratsen gewoon niet weggelegd.
M3 is al duur als je een keer wat sloopt maar een GT3 al helemaal. Is leuk als het gesponsord is maar als je het zelf moet betalen wel een ander verhaal.
Soms vraag ik me wel eens af of mensen hier onbeperkt geld hebben

-
ANdre,
Kom gewoon tot de conclusie dat de M3 niet meer jou auto is. Vraag en aanbod weet je wel. Ga voor een Lotus of een andere exoot. De marketing machine heeft bepaald dat de meeste vraag is naar wat er nu uitkomt. Het % dat met een m3 gaat racen is 0,1% schat ik en voor "dagelijks" gebruik is het een mage snelle sportcoupe.
Wie zegt dat BMW sportieve auto's moet maken die maximaal gericht zijn op track gebruik etc.??? Dat beeld is allang achterhaald...
MVG,
Niels
Kom gewoon tot de conclusie dat de M3 niet meer jou auto is. Vraag en aanbod weet je wel. Ga voor een Lotus of een andere exoot. De marketing machine heeft bepaald dat de meeste vraag is naar wat er nu uitkomt. Het % dat met een m3 gaat racen is 0,1% schat ik en voor "dagelijks" gebruik is het een mage snelle sportcoupe.
Wie zegt dat BMW sportieve auto's moet maken die maximaal gericht zijn op track gebruik etc.??? Dat beeld is allang achterhaald...
MVG,
Niels
- Erik K.
De eerste foto's!!
[IMG:640:480]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... cover3.jpg[/img]
[IMG:640:480]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... cover2.jpg[/img]
[IMG:640:480]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... cover1.jpg[/img]

[IMG:640:480]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... cover3.jpg[/img]
[IMG:640:480]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... cover2.jpg[/img]
[IMG:640:480]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... cover1.jpg[/img]

- RVV
Was het al zover ?
Iemand enig idee wanneer die geleverd gaat worden ?
Zomer 2007 ? Najaar 2007 ?
Of toch pas voorjaar 2008 ? Kan ik me bijna niet voorstellen, maar bij de e46 M3 was het bijna niet anders. Stond in september 1999 op de IAA in Frankfurt en pas zomer 2000 werden ze mondjesmaat uitgeleverd, Levering was pas goed op gang eind 2000 begin 2001
Iemand enig idee wanneer die geleverd gaat worden ?
Zomer 2007 ? Najaar 2007 ?
Of toch pas voorjaar 2008 ? Kan ik me bijna niet voorstellen, maar bij de e46 M3 was het bijna niet anders. Stond in september 1999 op de IAA in Frankfurt en pas zomer 2000 werden ze mondjesmaat uitgeleverd, Levering was pas goed op gang eind 2000 begin 2001
- Erik K.
- Erik K.
ErikKramer schreef:Misschien hier straks live te zien!?!
http://genflive.auto-motor-und-sport.de ... am_dsl.wvx
Of hier: http://www.press.bmwgroup.com/pressclub/de01.nsf
en dan " 77. Internat. Automobilsalon Genf " aanklikken aan de rechterkant.
- Erik K.
[IMG:320:236]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... oncept.jpg[/img]
-
De beste man kan zelf ook wel reageren denk ik, verder hoef ik jou niet uit te leggen dat er op trackdays heel wat anders gebeurt dan in races in een cupklasse of DSC.Rico v Velzen schreef:Martijn waarom zou Dre, met een GT3 trackdays gaan rijden terwijl hij dit seizoen volledig in de 130i cup gaat rijden, daarnaast nog een paar uur races in een e90 V8. Hij komt er niet eens aan toe als zou die willen.
Bovendien: als het allemaal niet uitmaakt.. waarom dan die eeuwige klaagzang over prijzen/gewichten e.d. van nieuwe M modellen? Duidt toch echt op enige frustratie imho. BMW bouwt geen auto's (meer) voor mensen die het onderste uit de kan willen en per definitie bijna een racer met een pietsje comfort op kenteken en voorzien van fabrieksgarantie willen.
Als je dat niet kunt of wil begrijpen is het misschien tijd naar andere merken over te stappen danwel een reality-check te doen

Maargoed, ik zal wel degene zijn die het niet begrijpt...
- Erik K.
Hahaha de grootste lol
[IMG:326:241]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... 5/m3_1.jpg[/img]
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=49988

[IMG:326:241]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... 5/m3_1.jpg[/img]
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=49988
Laatst gewijzigd door Erik K. op 06 mar 2007, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.