Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten

De nieuwe M3 vind ik:

Een fantastische wagen, een waardige M en echte opvolger van de e46 M3
93
62%
Een M maar niet meer mijn M. Styling is overdone, te zwaar en te groot
37
25%
Wat een lelijk rothok
19
13%
 
Totaal aantal stemmen: 149

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 06 mar 2007, 12:18

Je kunt mbt de nieuwe M3 wensen wat je wilt, lichter dan het huidige model zal ie niet worden. Zo'n wens is niet realistisch.

///M3 heeft gewoon gelijk door te stellen dat de huidige groep M3 rijders tevreden is met de M's zoals ze er nu zijn en dat de massaliteit van deze groep liefhebbers BMW geen windeieren heeft gelegd. BMW ziet marketingtechnisch dan ook geen enkele reden om het beleid te wijzigen.

En als er binnen de burelen van BMW echt nog motorsport liefhebbers rondlopen dan bestaat er geen enkele reden om van de 1-serie iets M-achtigs te maken. Iets van om de 1300 kg zeg maar. Dat heeft dan met de toekomstige M3 niets meer te maken.

Ik ga er op voorhand nog niet vanuit dat de M3 die vandaag geopenbaard wordt dynamisch slechter zal zijn dan de E46 M3. Ik heb teveel goede ervaringen met de E90/E92 opgedaan om wantrouwend te zijn. Te zwaar voor puristen is ie sinds de E36 allang, bij 1300 kg begint de pijngrens voor alle auto's, maar dat ie automatisch op dynamiek minder zal zijn geloof ik niet. Eerst rijden.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 06 mar 2007, 12:18

335i coupe is 1600kg dat voel je mega als je in bochten aan pushen bent.

Reed laatst mee met robin in zijn 335i en in bochten voel je de massa mega.

Dus nu moet ik ca. 95k gaan betalen voor 420pk en 1600kg om fun te hebben met een Motorsport boot. bwahahahaha.

Mooi omschreven rico en hielke.

Alleen de 1 serie biedt nog enig potentieel. De rest is een snelle luxe autobahn brenner.

Op een engels forum denken ze nog dat de nieuwe m3 nog een circuit wagen is. Dan kan ik niet meer stoppen met lachen.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 06 mar 2007, 13:00

BMW had van de E46 M3 ook nog wel 100 KG af kunnen krijgen denk ik zonder dat de daily drivability in het gedrang komt.

Denk maar aan:
-4 pots aluminium remklauwen
-veel lichter uitlaatsysteem zonder die 4 pijpen
-aluminium dempers
-aluminium deuren + motorkap en kofferklep
-geen reservewiel en in plaats daarvan zo'n spuitbus

Dus niet kunnen is het niet imho. Ze doen het alleen niet :lol:

Kan je aan de CSL ook wel zien dat het alleen maar ///Marketing is, duur carbon dak maar in de rest van de auto zaten ook nog wel zat dingen waar gemakkelijk gewicht te halen is.

Niet zeggende dat de CSL een slechte auto is, qua afstelling is het juist top. Maar zou nog wel iets beter kunnen denk ik met wat andere onderdelen.
Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 06 mar 2007, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 mar 2007, 13:00

Andre schreef:335i coupe is 1600kg dat voel je mega als je in bochten aan pushen bent.

Reed laatst mee met robin in zijn 335i en in bochten voel je de massa mega.

Dus nu moet ik ca. 95k gaan betalen voor 420pk en 1600kg om fun te hebben met een Motorsport boot. bwahahahaha.

Mooi omschreven rico en hielke.

Alleen de 1 serie biedt nog enig potentieel. De rest is een snelle luxe autobahn brenner.

Op een engels forum denken ze nog dat de nieuwe m3 nog een circuit wagen is. Dan kan ik niet meer stoppen met lachen.
De meesten rijden er alleen maar mee op de openbare weg, omgekeerd; een F1 zie je toch ook niet in de bebouwde kom, niet dan?

Daar komt bij dat de concurenten het nog slechter doen, niet te veel drukte om maken is mijn advies, we zien het wel, we zullen het wel beleven, maar kan het niet een beetje snel, want het leven duurt maar even.
Genieten dat moeten we, de rest kan geen f.ck schelen. Doe je ogen dicht, dan weet je wat je mee kunt nemen...........................niets dus.

Gebruikersavatar
kris
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59

Bericht door kris » 06 mar 2007, 13:04

"Even inhaken, mischien dat sommige het commentaar over het gewicht/groeien zuur vinden. Maar Andre heeft gewoon wel een punt !

Ik ben nu erg tevreden over de M3, MAAR hij zit gewoon voor mij op de grens van wat ik acceptabel vind qua gewicht/handling/balans/massa (relatief dan) "


--> klopt rico, maar ik denk dat heel nederland dit onderhand al lang weet :)
Je moet realistich zijn, de M3 was misschien ooit een hardcore racertje, dat is ie al lang niet meer, en zal ie ook nooit meer worden ('t is niet echt politiek correct om nog een zuivere racer op de baan te zetten vrees ik)
Imho zal de M3 perfect de rol vervullen waar hij voor ontworpen werd... nl. en snelle luxueuze rwd coupe/sedan
(en nee, deze rol wordt NIET door de 1 serie vervult, want die is gewoon traag :))

Nu kan je er over zeuren tot vierkant rond is en omgekeerd, maar 't zal geen lightweigth racer worden, daar is hij immers niet voor ontworpen...




"Alleen de 1 serie biedt nog enig potentieel. De rest is een snelle luxe autobahn brenner.

Op een engels forum denken ze nog dat de nieuwe m3 nog een circuit wagen is. Dan kan ik niet meer stoppen met lachen."

--> hehehe klopt wb die Engelsen, maar ze rossen er tenminste wel op trackdays mee, in tegenstelling tot NL en B, waar je tussen 80% oude rommel rijd...


persoonlijk denk ik dat hij fijn zal worden, al zou ik hem nooit kopen (idd, wegens te zwaar :lol: )

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 06 mar 2007, 14:25

Dré, er is maar 1 oplossing

Haal een GT3(RS) uit Duitsland, zet hem niet op kenteken en rijd er van trackday naar trackday mee. (op een trailer dus) Tussen de trackdays zet je hem in je karthal, reclame erop: klaar.

Zo'n ding op kenteken heeft geen zin, een M versie van de 1 Coupe zal ook niet voldoen aan jouw eisen (te duur/zwaar/verkeerd blok etc etc etc etc), geen gezeik met de blauwe brigade en wij zijn verlost van je klaagzang 8)

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 06 mar 2007, 14:36

Ik wacht met smart op....het nieuwe E90/92 M DIFFERENTIEEL en of dat gaat passen op mijn 335i. Het zou best eens kunnen.


En dan een chip, andere remblokken en 'n Reiger onderstel en TSCHUESS E90/92 M3.

LOL

Of wachten op de (M?) 135i.

M'n motor is nu al ZO potent, ik twijfel of een M V8 4.2 dat trekt in 't dagelijks leven...een lsd is niet teveel gevraagd. Moet je een 335d zonder lsd op droog proberen. En dan lullen dat 't de koning van de weg is.Ik had zondag jl al binnenstewieltjerookwolken dat bijna de voltallige brandweer moest uitrukken. :(

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 mar 2007, 14:40

Martijn waarom zou Dre, met een GT3 trackdays gaan rijden terwijl hij dit seizoen volledig in de 130i cup gaat rijden, daarnaast nog een paar uur races in een e90 V8. Hij komt er niet eens aan toe als zou die willen.

En klaagzang... Liever kritische noten dan hallejullaa in koor de autobladen achterna.


Ieder bepaald maar voor zichzelf hoeveel waarde hij hecht aan die kritische noten... maar ga achteraf niet mekkeren "Wir haben es nicht gewußt"

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 06 mar 2007, 14:45

Als 't mij over een paar jaar 'meezit' wil ik wel een e90 M3(never een E92 langerekt ding) alleen na 1 of 2 jaar spijt en afschrijving. Maar hij lijkt me wel wat.

Z06 trouwens ook(serieus)

Toch eens proefrijden in de Z06 en een goeie garagebox aanschaffen.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 06 mar 2007, 14:54

Buiten dat heb je dan een dure GT3 voor trackdays en de eerste beste E36 M3 op slicks die voor 20K naar een raceauto geconverteerd is rijd je nog voorbij. Ex DSC M3 uit de sport klasse kan je op de kop tikken voor 25-30K en die reden ook al rond 1.56. Dan moet je nog aardig aanpoten in je GT3 met stock trim.

M3 is al duur als je een keer wat sloopt maar een GT3 al helemaal. Is leuk als het gesponsord is maar als je het zelf moet betalen wel een ander verhaal.

Soms vraag ik me wel eens af of mensen hier onbeperkt geld hebben :lol: Even een GT3 laten aanrukken voor een paar trackdays per jaar of M3 motoren in 1 series lepelen welja het kan allemaal. Op papier dan. Want voor 99.99999% zijn dat soort fratsen gewoon niet weggelegd.

///M3
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 feb 2006, 14:13
Locatie: Zeeland

Bericht door ///M3 » 06 mar 2007, 14:56

ANdre,

Kom gewoon tot de conclusie dat de M3 niet meer jou auto is. Vraag en aanbod weet je wel. Ga voor een Lotus of een andere exoot. De marketing machine heeft bepaald dat de meeste vraag is naar wat er nu uitkomt. Het % dat met een m3 gaat racen is 0,1% schat ik en voor "dagelijks" gebruik is het een mage snelle sportcoupe.

Wie zegt dat BMW sportieve auto's moet maken die maximaal gericht zijn op track gebruik etc.??? Dat beeld is allang achterhaald...

MVG,
Niels

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 06 mar 2007, 15:06


Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 06 mar 2007, 15:07

Tomme man, zo'n mokkel zal je maar 'n trap onder je hol geven als je probeert dat doek er stiekum af te trekken.

:shock: :P

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 06 mar 2007, 15:18

Ilija
wit leer wit leer!! :lol:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Bericht door Roy » 06 mar 2007, 15:26

Word spannend ;)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 mar 2007, 15:32

Was het al zover ?

Iemand enig idee wanneer die geleverd gaat worden ?

Zomer 2007 ? Najaar 2007 ?

Of toch pas voorjaar 2008 ? Kan ik me bijna niet voorstellen, maar bij de e46 M3 was het bijna niet anders. Stond in september 1999 op de IAA in Frankfurt en pas zomer 2000 werden ze mondjesmaat uitgeleverd, Levering was pas goed op gang eind 2000 begin 2001

Gebruikersavatar
kris
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59

Bericht door kris » 06 mar 2007, 15:56

Rico,

weet niet wanneer hij geleverd werd, maar m'n dealer wist me te vertellen dat de wachtlijst bij hun al 2jaar bedroeg...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 06 mar 2007, 16:04

pfff , dan heb je al zolang moeten wachten tot je een ons weegt... dan maakt die 100 kilo meer gewicht ook niet meer uit :wink:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 06 mar 2007, 16:08

Misschien hier straks live te zien!?!

http://genflive.auto-motor-und-sport.de ... am_dsl.wvx

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 06 mar 2007, 16:14

ErikKramer schreef:Misschien hier straks live te zien!?!

http://genflive.auto-motor-und-sport.de ... am_dsl.wvx

Of hier: http://www.press.bmwgroup.com/pressclub/de01.nsf

en dan " 77. Internat. Automobilsalon Genf " aanklikken aan de rechterkant.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 06 mar 2007, 16:20

Ziet er goed uit :shock:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 06 mar 2007, 16:33


Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Bericht door Roy » 06 mar 2007, 16:34

Hahaha... chatten met je vrienden, Erik?

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 06 mar 2007, 16:37

Rico v Velzen schreef:Martijn waarom zou Dre, met een GT3 trackdays gaan rijden terwijl hij dit seizoen volledig in de 130i cup gaat rijden, daarnaast nog een paar uur races in een e90 V8. Hij komt er niet eens aan toe als zou die willen.

En klaagzang... Liever kritische noten dan hallejullaa in koor de autobladen achterna.

Ieder bepaald maar voor zichzelf hoeveel waarde hij hecht aan die kritische noten... maar ga achteraf niet mekkeren "Wir haben es nicht gewußt"
De beste man kan zelf ook wel reageren denk ik, verder hoef ik jou niet uit te leggen dat er op trackdays heel wat anders gebeurt dan in races in een cupklasse of DSC.

Bovendien: als het allemaal niet uitmaakt.. waarom dan die eeuwige klaagzang over prijzen/gewichten e.d. van nieuwe M modellen? Duidt toch echt op enige frustratie imho. BMW bouwt geen auto's (meer) voor mensen die het onderste uit de kan willen en per definitie bijna een racer met een pietsje comfort op kenteken en voorzien van fabrieksgarantie willen.

Als je dat niet kunt of wil begrijpen is het misschien tijd naar andere merken over te stappen danwel een reality-check te doen :lol:

Maargoed, ik zal wel degene zijn die het niet begrijpt...

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 06 mar 2007, 16:38

Laatst gewijzigd door Erik K. op 06 mar 2007, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1234pk6, beske, Bing [Bot], Fabian, Joost H., Robbert92 en 10 gasten