Help mijn rijplezier staat onder zware druk. De jacht is....

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Bericht door RVV » 15 mei 2007, 16:41

Kees en ook velen anderen begrijp ik wel, jullie praten vanuit het perspectief van de auto, een droomauto voor velen, ook voor mij nog steeds, ik heb ook geen dubbele agenda om hem weg te doen al denken sommigen dat mischien, maar dat moet iedereen ook zelf weten.

Maar het gaat niet meer om de auto, het gaat om het plezier van de auto, het plezier dat iets moet bieden als je het koopt plezier wat ik had tot 2 a 3 maanden geleden voldoende had.

Als ik nu naar buiten kijk zie ik een Een prachtstuk techniek, emotie en kwaliteit voor de winkel staan waarvan ik erg kan genieten, omdat het mijn auto is.

Maar vanavond om 6 uur stap ik weer achter het stuur en rij naar huis, en dan slaat het gevoel weer toe, het gevoel dat ik geen vrijheid meer heb met die auto, bang moeten zijn of er geen videowagen achter me zit, of ik niet opgewacht word.

Ik geniet nog wel van de auto maar niet meer van het rijden in de auto. Als je dat niet snapt dan kan ik je dat niet kwalijk nemen. Ik heb angst en die angst is wat ik voel, heel veel mensen hebben die angst, geen DF'ers, maar gewoon Jan met de pet in de Opel Astra (zie link michel), maar die heeft toch geen auto die het potentieel heeft zoals een M3.

elke week is het raak op het forum, weer een rijbewijs in beslag genomen, weer een dikke boete hier een zware overtreding daar. Het word alleen maar meer...

En straks pakken ze mij, met 170 in een 60 zone.. iedereen zal roepen eigen schuld dikke bult en niemand heeft meelij, part of the deal... maar het zijn geen grappen meer, in beslagname, rijbewijs, mischien wel auto zoals ReneGTR,, voorkomen, rechtzaken, afgeslacht worden door een rechter officier van Justitie, grote koppen in de krant.. vul maar in... daar kan ik niet tegen. Dat gevoel ontneemt me alle plezier in het rijden van de M3.

Een voorbeeldje om aan te geven hoe iets mijn plezier kan vergallen.

Voor een aantal weken reed ik op een voor mij bekend landweggetje, de weg voor mij was leeg, ik trapte serieus het gas, 120/130/140 (= 60 zone) ik reed langs een boederij stukje van de weg, en daar stonden 2 mensen in de tuin een man en een vrouw, wild gebarend, briesenende hoofden aan te geven dat ik langzamer moest rijden.. de woestheid straalde er van af... ...ik dacht wat the fuck,,,, waar bemoeien ze zich mee,, stelletje ...nouja vul maar in..... ik zag het weer als een directe aantasting van mijn rijplezier..

Ik vervolg mijn weg, wel voor de zekerheid gas terug genomen, pak een paar overzichtelijke bochten en zie ongeveer 300 meter voor mij aan de rechterkant 2 ruitertjes op de weg, kinderen van 10/12 jaar beide op een paardje met opvallende jasjes aan.. zodra ik ze zie ga ik vol op de rem en mijn snelheid laat ik zakken tot 25 km/h en ik rij ruim om de ruitertjes heen.....Ik hou altijd rekening met paarden/ruiters en rij er altijd met 25 km/h omheen of nog langzamer.

Geen gevaar alles 100% onder controle.. maar ik voelde me gewoon een dikke klootzak.. omdat ik die 2 mensen.. ouders of grootouders dat weet ik niet, zo ongelovelijk de stuipen op het lijf had gejaagd... die mensen moeten gewoon doodsangsten hebben uitgestaan toen ik langs reed.. en afstoof op hun kindertjes op de paardjes....die onzekerheid waar ik ze in hun ogen als terechte wegpiraat mee opzadelde... Terwijl ik lekker aan genieten was van het potentieel van de M3..

Zo egoistisch.. :oops: :oops:

Als men 70 door onze straat heenknalt met mijn kindertjes aan de stoep spelend... ik zou gek worden :oops: :oops:

Dit overdenkend kan en moet ik die mensen 100% gelijk geven als ze de politie bellen en hun verhaal doen...

Ik hoop nu dat meer mensen begrijpen hoe ik er tegen aan kijk... en hoe ik het ervaar...

Op dit soort dingen kun je gewoon niet trots zijn...ik tenminste niet..

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 15 mei 2007, 16:46

Je kan toch ook binnen de 30/40 te hard blijven? Dat moet toch lukken lijkt me. Lukt je dat nu niet dan kan je dat toch ook niet in een 320i. 170 in een 60 zone vind ik zelfs een tikkie aso.

1x 200 in 80z was genoeg :twisted:

Knot

Bericht door Knot » 15 mei 2007, 16:48

Rico, niet om het een of ander hoor maar hij lijkt wel of heel je leven om deze auto draait....

:?

k33z

Bericht door k33z » 15 mei 2007, 16:51

@Rico, ik heb mij in mijn reactie niet duidelijk genoeg geuit.

De auto kan me eigenlijk in jou betoog weinig schelen. Al is de M3 CS een schitterende auto, het is een blijft een stuk blik. Dat je die auto verkoopt kan ik me voorstellen.

Wat ik me niet kan voorstellen is dat je geen plezier meer hebt in het rijden van een snelle auto. Ik kan me niet voorstellen dat dit gevoel INEENS opgekomen is. Een half jaar geleden kocht je nog een M3, dit doe je niet als dit gevoel toen ook al speelde.

Iedereen zal door een periode gaan waarin je je stoort aan dingen. De voorbeelden die je noemt kan ik me goed in vinden. Ik denk dat iedereen na zo een actie even denkt van waar hij mee bezig is, enz enz.

Wat mij altijd opvalt is dat je heel erg emotioneel reageert. Je mening gaat van het ene uiterste naar het andere uiterste, om vervolgens weer ergens in het midden uit te komen.

Met dit in mijn achterhoofd denk ik ook dat je deze opwelling over een paar maanden weer vergeten bent. Daarom lijkt het mij niet zinvol om een M3 te koop te zetten en misschien weg te doen om iets wat mijns inziens gebaseerd is op een tijdelijke emotie.

Autorijden en genieten van autorijden zit in je bloed, gaat er niet uit. Ook in Nederland kan je nog volop genieten van een dikke auto in mijn ogen.

RVV

Bericht door RVV » 15 mei 2007, 16:52

Knot schreef:Rico, niet om het een of ander hoor maar hij lijkt wel of heel je leven om deze auto draait....

:?
Juist niet Knot, daarom kan ik hem ook met een gerust hart weg doen.

Michel P

Bericht door Michel P » 15 mei 2007, 16:53

Die paarden op de weg is ook gevaarlijk, ik zou mijn kids niet op de openbare weg laten met en paard, blijft een dier wat onverwachts kan reageren. Die dat lekker in een weiland ofzo. (ik passeer fietsers en paardrijders ook altijd rustig) Die gebaren van mensen als je eens flink op het gas gaat, ja die pak ik niet aan, dat zijn de zelfde kneuzen die altijd zelf onnodig links rijden, of op de middelste baan, met 2 km snelheidsverschil een ander inhalen, en nooit in de spiegel kijken. Dit Aso gedrag is echter geaccepteerde in NL, als KooSSpee daar nu eens een mooie formule op los zou laten, dan loopt die pas binnen :twisted:

Gino

Bericht door Gino » 15 mei 2007, 17:10

Ik snap je wel Rico, het blijft een stuk ijzer en als het plezier weg is... dumpen nu ie nog aantrekkelijk is op de 2ehands markt. Zolang je besluit maar weloverwogen is.

RVV

Bericht door RVV » 15 mei 2007, 17:10

Kees de M3 heb ik ondertussen al weer een jaar hoor. zo snel gaat de tijd. En het gevoel komt ook niet ineens van de ene op de andere dag, maar het speelt al een paar maanden, af en toe liet ik er in een post wel wat over los, maar daar word of over heen gelezen of niet op gereageerd. En dat maakt ook verder niet zoveel uit natuurlijk.

Ik zeg ook niet dat ik nooit meer een vlotte auto wil, of dat ik een hekel aan hard rijden heb gekregen. alles behalve dat. maar auto's zoals M3's en vul maar in die zo veel vermogen hebben, snel zijn dat ik pas de kicks eruit kan halen op het moment dat de snelheden zo hoog zijn dat ik een verkeerscriminineel ben ik ogen van andere weggebruikers... dat hoeft van mij niet meer..

Als ik al mijn auto's van de afgelopen 5 jaar de revu laat paseren dan heeft de Cooper S me altijd heel veel plezier geboden voor het geld. En zelfs een arosaatje met 100pk was een lekker ding om mee te scheuren.

Een M3 kan mij nog veel meer plezier bieden dan die 2 auto's maar daar moet ik in mijn ogen hele grote persoonlijke risico's tegenover zetten in het huidige paket waarin ik verkeer.

Dikke snelle auto's blijf ik altijd prachtig vinden, maar het moet ook leuk blijven.

En verder ben ik de M3 nog niet kwijt hé, het kan zomaar een jaar duren voordat ie verkocht is.

Weet je wat ik altijd de mooiste power package/prijs gebodene heb gevonden ? de BMW 130i. Vlot genoeg, maar niet zodanig dat je iedereen er mee bang maakt.

Nu zal iemand slim opmerken koop dan je 130i terug,, dat zie ik niet als een oplossing want die auto is praktisch gelijk aan de M3 qua uitstraling. ivm kleur en uitvoering (voor een leek dan hé)

Mocht ik de M3 verkopen dan wil ik eerst een beetje rust en me afvragen en relativeren wat ik uiteindelijk echt wil.

Als je een auto als een M3 hebt gehad en de volgende stap richting Porsche's nooit aan de orde zal zijn dan kun je goed relativeren wat je uiteindelijk wilt.

Rare moves van een M3 naar een passat 130pk diesel ofzo hoeft niemand van mij te verwachten.. ik ga in ieder geval geen geld uitgeven aan vervoersmiddelen. of het moet even een overgangsmodeltje voor een weinig zijn, want ik heb uiteindelijk wel een vervoersmiddel nodig om op mijn werk te komen.

Tom

Bericht door Tom » 15 mei 2007, 17:12

En een 320Si?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 mei 2007, 17:17

Rico v Velzen schreef:Nu zal iemand slim opmerken koop dan je 130i terug,, dat zie ik niet als een oplossing want die auto is praktisch gelijk aan de M3 qua uitstraling. ivm kleur en uitvoering (voor een leek dan hé).
Zelfs een leek ziet dat verschil. Er rijden hier een aantal 'dikkere' 1ers rond en die zijn heerlijk 'onopvallend' en leuk. Ook rijden hier E36 en E46 dikkere 3ers(en dus M3s) rond , van netjes tot Johnny. Nou die vallen dus WEL op.

EN 't feit dat een M3 motor je WEL opfokt(mij iig wel) en een 130i blok minder...

Gewoon een 130/135i 3 deurs bestellen oid.
DAT is wat je wilt man. Je schrijft 268 A4tjes vol met gelul in de ruimte. maar DAT moet je doen. Of een kar die er op lijkt oid. :P

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 15 mei 2007, 17:19

Waarom geen caterham in bouwpakketje uit engeland kopen, in elkaar sleutelen en er dan mee rijden?? Misschien wel een ideetje, of je koopt gewoon bij ons autobedrijf een Suzuki Swift Sport, ook vet 8)

Marc R

Bericht door Marc R » 15 mei 2007, 17:20

Robin schreef:
Rico v Velzen schreef:Nu zal iemand slim opmerken koop dan je 130i terug,, dat zie ik niet als een oplossing want die auto is praktisch gelijk aan de M3 qua uitstraling. ivm kleur en uitvoering (voor een leek dan hé).
Zelfs een leek ziet dat verschil. Er rijden hier een aantal 'dikkere' 1ers rond en die zijn heerlijk 'onopvallend' en leuk. Ook rijden hier E36 en E46 dikkere 3ers(en dus M3s) rond , van netjes tot Johnny. Nou die vallen dus WEL op.

EN 't feit dat een M3 motor je WEL opfokt(mij iig wel) en een 130i blok minder...

Gewoon een 130/135i 3 deurs bestellen oid.
DAT is wat je wilt man. Je schrijft 268 A4tjes vol met gelul in de ruimte. maar DAT moet je doen. Of een kar die er op lijkt oid. :P
Tja Robin.........verhelderend. :wink:

Robin

Bericht door Robin » 15 mei 2007, 17:22

En Rico, ik ken je persoonlijk, maar je schrijfstijl komt bijv op K33Z over alsof je van Wassenaar/Aerdenhout/Monaco/Beverly Hills/Geneve, of welk ander luxe oord opeens verplaatst bent naar een bunker in bijv de Gazastrook/Beirut/Darfur/Irak, qua sentiment/emotie....even beeldspraak dan he. :P

Dat is dus NIET helemaal de realiteit, maak je mij niet wijs.
Laatst gewijzigd door Robin op 15 mei 2007, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 15 mei 2007, 17:22

Robin is helderziend :wink: alleen kijkt ie in de verkeerde glazen bol :lol:

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 15 mei 2007, 17:23

Als jij/jullie die M3 verkopen zal er wel een last van je/jullie schouders vallen....pagina's vol heb je erover geschreven......

Good Luck :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 15 mei 2007, 17:24

Ja Rico, je voelt dat je een niet nieuw model M3 hebt en de oncoming E90/92 M3 of 135i coupe is dat weer wel. Je wilt wat nieuws. Had/heb ik ook.

Kom er maar voor uit.Dat andere niet, want dan wordt Tom weer gijl(...) op je :twisted: :P

Mathieu

Bericht door Mathieu » 15 mei 2007, 17:31

[img:750:300]http://www.fourtitude.com/news/uploads/ ... header.jpg[/img]

Ook leuk en fun als het niet zo hard hoeft.
Ook leuk en fun als het wel hard mag.

Geen daily driver dus het verlangen naar de auto blijft altijd aanwezig.

Resumé, het gaat toch om de fun bij ALLE snelheden dus ook de niet zo snelle :?:

Geen auto behalve de Speedsters en Elises hier op D-F die meer respons aan de bestuurder geven op lage snelheid dan de auto op de foto hierboven.

Doe jezelf een plezier en overtuig jezelf eens in Lelystad.

[img:800:600]http://www.ritsaert.com/pics/albums/Don ... ium%29.JPG[/img]
Zie je je kleine meisje al zitten, zelfs zij zou dan stilstaande DF hebben :wink:

levensnevel

Bericht door levensnevel » 15 mei 2007, 17:40

Tja Rico,
Ik heb niet de moeite genomen om alle 14 pagina's door te worstelen want
eigenlijk geeft Michel op de eerste pagina van dit draadje al het antwoord.
Ruil je Beemer in voor bijv. een Westfield Eleven of een Donkervoort, leuk voor trackdays e.d.
En schaf je voor het dagelijkse vervoer een Corolla Oliestoker aan. Echt, met mijn elfje heb ik, binnen haar mogelijkheden en 9 van de 10 keer ook binnen de grenzen van herr Spee, de grootse lol.
En dat kwartiertje wat ik als 'bijrijder zonder goggles' op Zandvoort in een Westfield mocht meerijden zijn nog steeds de 900 meest memorabele seconden uit mijn gouden koe carriere.

RVV

Bericht door RVV » 15 mei 2007, 17:43

Robin schreef:Ja Rico, je voelt dat je een niet nieuw model M3 hebt en de oncoming E90/92 M3 of 135i coupe is dat weer wel. Je wilt wat nieuws. Had/heb ik ook.

Kom er maar voor uit.Dat andere niet, want dan wordt Tom weer gijl(...) op je :twisted: :P
Robin als ik nu naar buiten kijk zie ik een nieuwe auto staan, zo gevoelig als jij ben ik niet voor modelwisselingen. Steeds maar weer het nieuwste moeten hebben... en volle bakken met afschrijving leeggooien.. nee dat punt had ik al achter me gelaten..

Ik rij ook nog steeds in een e46 touring, 6 jaar oud en nog steeds niet vervangen voor het "nieuwste" ... Nieuw is na 3 maand ook weer oud en 2e hands.

Hele M3 e92 verhaal speelt geen enkele rol.. een 1 serie coupe een 130i bv... is geen auto die ik afwijs, maar dat op basis van mijn 130i ervaring en niet omdat het weer het nieuwste is.

M3 wegdoen is voor mij geen noodsprong oid.

k33z

Bericht door k33z » 15 mei 2007, 17:55

Wat schiet je op met een 130i / 135i / M1 als je de M3 om deze redenen weg doet?

met een 1 serie heb je net zo veel (of weinig) lol bij lage snelheden.

Een BMW die hard rijdt is een BMW die hard rijdt voor de mensen die negatief reageren op die auto's. Of dit nu een blauwe M3 is, of een grijze 1-serie zonder M-pakket.

Je schiet er volgens mij allemaal geen reet mee op. Gevoelsmatig zeg ik ook dat je weer toe bent aan iets nieuws, net als Robin. Alleen weet je het zelf nog niet :)

Anders kan ik geen enkele reden bedenken om de M3 weg te doen en zeer waarschijnlijk weer een mooie BMW terug te kopen. Het is een feit en dat zeg je zelf ook al, dat je niet in een grijze muizen auto gaat rijden.

RVV

Bericht door RVV » 15 mei 2007, 18:15

Kees ik weet absoluut nog niet wat ik wil... Mischien wel een Golf GTI !

Ik bedoel maar een gekke zijstraat.

k33z

Bericht door k33z » 15 mei 2007, 18:19

Rico v Velzen schreef:Kees ik weet absoluut nog niet wat ik wil... Mischien wel een Golf GTI !

Ik bedoel maar een gekke zijstraat.
Grijze muis! ;)

Rebel

Bericht door Rebel » 15 mei 2007, 18:24

Goeie post martijn.

Ik denk dat dit meer dan genoeg zegt.
Ik ben geen moraalridder, maar toen ik vandaag de krant las, en zag dat er 30% minder boetes zijn geschreven afgelopen jaar, dacht ik hetzelfde.
De automobilisten beginnen dan toch slimmer te worden.
En het beleid van Spee begint dan toch eindelijk vruchten af te werpen.
Discipline moet je bijbrengen, en zonder straffen en boetes lukt dit nu eenmaal niet in onze cultuur.
Als nu achter 2-3 jaar blijkt dat de boetes, ondanks verhoogde controles met 60-70% zijn teruggelopen, dan is dit een teken dat we eraan gewend zijn dat we ons aan de regels moeten houden. En dat niemand boven de wet staat, ook niet als je een M3 hebt :wink:
In Amerika kunnen ze ook omgaan met snelheden, dus waarom hier ook niet?

Rico ik zou gewoon een degelijk vervoermiddel kopen en een leuke auto voor trackday's. Scheuren of stevig doorrijden op binnenwegen raakt steeds meer uit de gratie. Daarom vaker eens een circuit bezoeken en daar je adrenalinekick halen.
Of ga vaker karten bij Andre'.

Ons land wordt niet groter maar het aantal verkeersdeelnemers wordt wel steeds groter. Dus het wordt alleen nog drukker, dus erger.

Daarnaast ben ik ook van mening, dat jij niet het type bent dat jarenlang met een overjarig type auto blijft rijden. Ik heb dit zelf ook. Ik bewonder de vooruitgang en inovatie van techniek en vormgeving, en wil daar vaak in meegaan.
En of dit nu het interieur betreft of electronische artikelen zoals fotocamara, gsm, tv,etc etc of een auto, of kleding is. Vaak worden artikelen veel eerder vervangen omdat je gevoelig bent voor nieuwe technologieen. Niks mis mee. En iedereen moet dat voor zich zelf uitmaken. Maar ik denk dat het inderdaad ook meespeelt dat jij geen type bent die een M3 van 4 of 5 jaar oud blijft rijden.

Hielke

Bericht door Hielke » 15 mei 2007, 18:42

Dit topic doorlezend denk ik ineens......

.....was ik met de über Leon op Zandvoort maar nooit achter die M3 aan gegaan! Sinds dat moment is er bij Rico iets geknakt. :D

Nu zonder gekheid. Ben je erop uit gekeken dan snel wegdoen. Een GT3 schrijft na verloop van jaren leuk gering af. Dat is met een jonge M3 niet het geval. De lage km stand is inderdaad een grote pré.

wimwerf

Bericht door wimwerf » 15 mei 2007, 19:02

@Rico....

Nou moet ik ook eerlijk zeggen....als je vind dat je 170 moet rijden waar je maar 60 mag....en weet ik veel wat voor soortgelijke praktijken...of anders kan je niet van je auto genieten

Dan denk ik van....koop inderdaad maar een andere auto...

Want dan is een monster niks (meer) voor jou...

Dat geld ook voor de rest natuurlijk...

Maar ik denk dat je verantwoordelijkheidsbesef aan je aan vreten is...zeker omdat je ook kids heb...

Wat had iedereen dan gedacht...dat de overheid vrolijk toe gaat zitten kijken omdat de DF mensen vinden dat ze hun auto uit moeten kunnen laten...

Uiteraard hoop ik dat je je mooie M3 houd...want t is een mooi ding...maar zon dergelijke auto uit laten gaat steeds moeilijker...

Plaats reactie