Maar het gaat niet meer om de auto, het gaat om het plezier van de auto, het plezier dat iets moet bieden als je het koopt plezier wat ik had tot 2 a 3 maanden geleden voldoende had.
Als ik nu naar buiten kijk zie ik een Een prachtstuk techniek, emotie en kwaliteit voor de winkel staan waarvan ik erg kan genieten, omdat het mijn auto is.
Maar vanavond om 6 uur stap ik weer achter het stuur en rij naar huis, en dan slaat het gevoel weer toe, het gevoel dat ik geen vrijheid meer heb met die auto, bang moeten zijn of er geen videowagen achter me zit, of ik niet opgewacht word.
Ik geniet nog wel van de auto maar niet meer van het rijden in de auto. Als je dat niet snapt dan kan ik je dat niet kwalijk nemen. Ik heb angst en die angst is wat ik voel, heel veel mensen hebben die angst, geen DF'ers, maar gewoon Jan met de pet in de Opel Astra (zie link michel), maar die heeft toch geen auto die het potentieel heeft zoals een M3.
elke week is het raak op het forum, weer een rijbewijs in beslag genomen, weer een dikke boete hier een zware overtreding daar. Het word alleen maar meer...
En straks pakken ze mij, met 170 in een 60 zone.. iedereen zal roepen eigen schuld dikke bult en niemand heeft meelij, part of the deal... maar het zijn geen grappen meer, in beslagname, rijbewijs, mischien wel auto zoals ReneGTR,, voorkomen, rechtzaken, afgeslacht worden door een rechter officier van Justitie, grote koppen in de krant.. vul maar in... daar kan ik niet tegen. Dat gevoel ontneemt me alle plezier in het rijden van de M3.
Een voorbeeldje om aan te geven hoe iets mijn plezier kan vergallen.
Voor een aantal weken reed ik op een voor mij bekend landweggetje, de weg voor mij was leeg, ik trapte serieus het gas, 120/130/140 (= 60 zone) ik reed langs een boederij stukje van de weg, en daar stonden 2 mensen in de tuin een man en een vrouw, wild gebarend, briesenende hoofden aan te geven dat ik langzamer moest rijden.. de woestheid straalde er van af... ...ik dacht wat the fuck,,,, waar bemoeien ze zich mee,, stelletje ...nouja vul maar in..... ik zag het weer als een directe aantasting van mijn rijplezier..
Ik vervolg mijn weg, wel voor de zekerheid gas terug genomen, pak een paar overzichtelijke bochten en zie ongeveer 300 meter voor mij aan de rechterkant 2 ruitertjes op de weg, kinderen van 10/12 jaar beide op een paardje met opvallende jasjes aan.. zodra ik ze zie ga ik vol op de rem en mijn snelheid laat ik zakken tot 25 km/h en ik rij ruim om de ruitertjes heen.....Ik hou altijd rekening met paarden/ruiters en rij er altijd met 25 km/h omheen of nog langzamer.
Geen gevaar alles 100% onder controle.. maar ik voelde me gewoon een dikke klootzak.. omdat ik die 2 mensen.. ouders of grootouders dat weet ik niet, zo ongelovelijk de stuipen op het lijf had gejaagd... die mensen moeten gewoon doodsangsten hebben uitgestaan toen ik langs reed.. en afstoof op hun kindertjes op de paardjes....die onzekerheid waar ik ze in hun ogen als terechte wegpiraat mee opzadelde... Terwijl ik lekker aan genieten was van het potentieel van de M3..
Zo egoistisch..

Als men 70 door onze straat heenknalt met mijn kindertjes aan de stoep spelend... ik zou gek worden

Dit overdenkend kan en moet ik die mensen 100% gelijk geven als ze de politie bellen en hun verhaal doen...
Ik hoop nu dat meer mensen begrijpen hoe ik er tegen aan kijk... en hoe ik het ervaar...
Op dit soort dingen kun je gewoon niet trots zijn...ik tenminste niet..