Jan Terwolde schreef: 07 mar 2022, 12:05
Zelf de hatchback ooit ook als leaseauto gehad. Wel wat windgeruis meer maar is ook ander segment auto toch. gewoon die bass reflex dingen hun werk laten doen

.
Vond je de benzine niet een onmogelijk k ding? bij een diesel valt het gebrek aan vermogen toch altijd een stuk minder op.
Ik had er voor een Seat Leon 1.8 20VT TopSport, dus de Clio was sowieso wat behelpen qua vermogen.
Maar ach, ik kreeg een hagelnieuwe auto de dag voor mijn eerste werkdag, met 14% bijtelling waren de kosten een lachertje en de tankpas compenseerde het leed ook wel aardig.
De 5e versnelling was véééél te lang, dus op de snelweg was het vooral planken in de 4e versnelling
90pk op net geen 1000kg was "oke" en het turbo'tje gaf je nog een beetje een gevoel van versnelling. Overigens vaak zat met collega's opgereden die wel de DCi hadden en op de snelweg ontliepen ze elkaar niet zoveel
Na 2,5 jaar stapte ik over van werkgever en was ik we blij dat ik een maatje groter kon gaan rijden. Zeker met veel snelweg km's op een wat hoger tempo komt een Clio wel wat te kort qua vermogen en comfort.
Wil je echter een niet al te grote station, dan is er in het B-segment weinig keuze en dan zou ik ook de Clio kiezen. Want al met al geen onaardig apparaat.