Welnee, bij mij passen er wel 5 dozen in de auto. (hoeft de achterbank nog niet plat)Stéphane schreef:InderdaadBert ///M3 schreef:Scheelt wel dat er geen 20x12J jetsers onder een Smart zittenAnders had ik 4 keer moeten rijden
Smart Roadster
- Stefan R
- Berichten: 2248
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
LOLStefan R schreef:Welnee, bij mij passen er wel 5 dozen in de auto. (hoeft de achterbank nog niet plat)Stéphane schreef:InderdaadBert ///M3 schreef:Scheelt wel dat er geen 20x12J jetsers onder een Smart zittenAnders had ik 4 keer moeten rijden
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
G$@#$%#! Wat een prutsers lopen er toch rond op deze wereld
Lijkt zo onderhand wel een soap te worden daarzo.
Komend weekend had ik afgesproken met Engelse smart roadster-rijders op de Ring. Vorige maand al de belofte gehad dat mijn auto deze week klaar zou zijn. Tussendoor ook meerdere keren telefonisch nogmaals bevestigd gekregen. De afgelopen weken kreeg ik die kerel de hele tijd niet te pakken. Bleek eerst dat hij op vakantie was. En later dat hij het bedrijf niet in kon omdat de eigenaar zelf weg was.
Zou dus deze week moeten gebeuren. Ook gisteren en vandaag weer geen gehoor en geen reacties op SMS. Zodoende de eigenaar zelf maar eens gebeld. Bleek dat een en ander op persoonlijk vlak tussen die twee niet helemaal goed meer zat. Redenen zal ik hier achterwege laten, maar laat ik zeggen dat ik er wel begrip voor heb. Zodoende was er dus vanmorgen niemand die aan mijn roadster kon gaan werken. Dat zou dus betekenen dat ik nog een maand zou moeten wachten, totdat die andere toko open zou gaan. En daarvan hoorde ik ook al dat de kans vrij groot was dat er dan nog geen materiaal (brug, gereedschap) en andere essentiële zaken zouden zijn om een bedrijf mee te laten draaien. Lekker hoopvol dus, maar niet heus
Zodoende vandaag contact opgenomen met Sander (SmartmanGT op andere fora). Gelukkig kan hij me nu gaan helpen om samen (hij en ik zelf dus) de auto weer op te gaan bouwen. Dat is dus nogal wat anders dan ik van plan was, om het voorzichtig uit te drukken. Grote voordeel is dat de huidige eigenaar ons wel gebruik laat maken van de faciliteiten in zijn pand. Aan hem ligt het zeker niet. Hij gaat donderdag beginnen en vrijdag/zaterdag ga ik ook meehelpen. Sander had zelf al gezien dat 8 augustus de deadline was, voor Zandvoort. Dat is tenminste nog eens meedenken, klasse
Sander vertrouw ik ook meer dan 100% toe om dit te doen, zie zijn eigen werkzaamheden op http://www.turbosmart.nl De brug daar op de foto is trouwens dezelfde als waar de mijne nu op gaat staan.
Vandaag stond hij er nog steeds zo bij. Motor en bak waren al wel in elkaar gezet, maar dat was dan ook alles:
[img:500:375]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC00385.JPG[/img]
[img:500:375]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC00386.JPG[/img]
[img:500:375]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC00387.JPG[/img]
[img:500:375]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC00388.JPG[/img]
Echt ongekend hoe je iemand denkt te kunnen vertrouwen, die je dan gewoon beloften maakt en je dan zo laat zitten. Echt te kansloos voor woorden...
Lijkt zo onderhand wel een soap te worden daarzo.
Komend weekend had ik afgesproken met Engelse smart roadster-rijders op de Ring. Vorige maand al de belofte gehad dat mijn auto deze week klaar zou zijn. Tussendoor ook meerdere keren telefonisch nogmaals bevestigd gekregen. De afgelopen weken kreeg ik die kerel de hele tijd niet te pakken. Bleek eerst dat hij op vakantie was. En later dat hij het bedrijf niet in kon omdat de eigenaar zelf weg was.
Zou dus deze week moeten gebeuren. Ook gisteren en vandaag weer geen gehoor en geen reacties op SMS. Zodoende de eigenaar zelf maar eens gebeld. Bleek dat een en ander op persoonlijk vlak tussen die twee niet helemaal goed meer zat. Redenen zal ik hier achterwege laten, maar laat ik zeggen dat ik er wel begrip voor heb. Zodoende was er dus vanmorgen niemand die aan mijn roadster kon gaan werken. Dat zou dus betekenen dat ik nog een maand zou moeten wachten, totdat die andere toko open zou gaan. En daarvan hoorde ik ook al dat de kans vrij groot was dat er dan nog geen materiaal (brug, gereedschap) en andere essentiële zaken zouden zijn om een bedrijf mee te laten draaien. Lekker hoopvol dus, maar niet heus
Zodoende vandaag contact opgenomen met Sander (SmartmanGT op andere fora). Gelukkig kan hij me nu gaan helpen om samen (hij en ik zelf dus) de auto weer op te gaan bouwen. Dat is dus nogal wat anders dan ik van plan was, om het voorzichtig uit te drukken. Grote voordeel is dat de huidige eigenaar ons wel gebruik laat maken van de faciliteiten in zijn pand. Aan hem ligt het zeker niet. Hij gaat donderdag beginnen en vrijdag/zaterdag ga ik ook meehelpen. Sander had zelf al gezien dat 8 augustus de deadline was, voor Zandvoort. Dat is tenminste nog eens meedenken, klasse
Sander vertrouw ik ook meer dan 100% toe om dit te doen, zie zijn eigen werkzaamheden op http://www.turbosmart.nl De brug daar op de foto is trouwens dezelfde als waar de mijne nu op gaat staan.
Vandaag stond hij er nog steeds zo bij. Motor en bak waren al wel in elkaar gezet, maar dat was dan ook alles:
[img:500:375]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC00385.JPG[/img]
[img:500:375]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC00386.JPG[/img]
[img:500:375]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC00387.JPG[/img]
[img:500:375]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC00388.JPG[/img]
Echt ongekend hoe je iemand denkt te kunnen vertrouwen, die je dan gewoon beloften maakt en je dan zo laat zitten. Echt te kansloos voor woorden...
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
tering de tering Stephane.......Niet normaal meer man. Ik denk dat jij wel een boek kan schrijven zo langzamerhand.
Ik hoop dat je met de hulp van Sander de auto weer snel op de weg kan krijgen. En dat je de 8e gewoon aanwezig kan zijn met de auto, iedereen is nu wel erg nieusgierig natuurlijk
Sterkte en succes verder nog.....
Ik hoop dat je met de hulp van Sander de auto weer snel op de weg kan krijgen. En dat je de 8e gewoon aanwezig kan zijn met de auto, iedereen is nu wel erg nieusgierig natuurlijk
Sterkte en succes verder nog.....
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Ja, inderdaad. En degene die het eigenlijk zou doen staat bij nu bekend als een drieletterig woord wat begint met een l en eindigt op een l, met een u in het midden.Mark Nauta schreef:tering de tering Stephane.......Niet normaal meer man. Ik denk dat jij wel een boek kan schrijven zo langzamerhand.
Ik weet zeker dat Sander dat voor elkaar gaat krijgen. Ik probeer zelf ook nog zo veel als ik kan mee te helpen, waar dat nodig is. De eigenaar zelf heeft ook al aangeboden om nog mee te helpen, hij is ook automonteur en ook wel gewend om aan smarts te sleutelen. Toen ik net weg reed was hij er nog met eentje bezigMark Nauta schreef:Ik hoop dat je met de hulp van Sander de auto weer snel op de weg kan krijgen. En dat je de 8e gewoon aanwezig kan zijn met de auto, iedereen is nu wel erg nieusgierig natuurlijk![]()
Sterkte en succes verder nog.....
De 8e moet nu wel gaan lukken. Nu gebeurt er tenminste iets. Enige wat nu nog kan gebeuren, en waarschijnlijk zal dat ook nog wel, is dat er dingen tegenzitten of niet goed gaan. Maar goed, dat zien we dan wel weer
- Stefan R
- Berichten: 2248
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
- Prins Claus †
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 16:38
- Auto: Tuscon familiecontainer
- Locatie: Zuid-Limburg
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Dat is dan in ieder geval goed nieuws, StefanStefan R schreef:Gelukkig zijn je wielen wel op tijd klaar.....![]()
Maarre, zwaar köt Stéphane. Maar aan de andere kant weet je dat het met Sander z'n hulp wel goed gaat komen 8)
Kreeg net nog een excuus-telefoontje van die andere gast. Heb je wat aan. Auto staat nog net zo hard stof te vangen nu
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Uiteraard moet het blok nog wel ingereden worden. Maar dat is wel te doen in een paar dagen. Paar honderd kilometers zijn in een dag of twee wel te rijden.allen schreef:Rottig dat het allemaal misloopt maar ff een praktisch vraagje omdat je ook nog van plan bent (ja toch?) om 8 augustus te rijden. Hoef jij je blok niet in te rijden? Ik kan me herinneren dat jouw blok toch ook uitelkaar is geweest voor modificaties?
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Kreeg vanmorgen een SMS van Sander dat hij de hele dag vrij was en aan mijn roadster zou kunnen werken. Echt zo super. Na al die tegenslag eindelijk goede berichten
Ongeveer tegelijkertijd bericht van Stefan dat de wielen klaar zijn, dus nog een goed bericht er achteraan, dus mijn dag kan niet meer stuk 8)
Ongeveer tegelijkertijd bericht van Stefan dat de wielen klaar zijn, dus nog een goed bericht er achteraan, dus mijn dag kan niet meer stuk 8)
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
En nu eindelijk echte updates. Eindelijk
Motorblok en versnellingsbak:
[img:1024:768]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02372.JPG[/img]
Motor in het subframe (wat ik morgenochtend nog schoon ga maken):
[img:1024:768]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02373.JPG[/img]
Zelfde gezien vanuit andere hoeken:
[img:1024:768]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02374.JPG[/img]
[img:1024:768]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02375.JPG[/img]
[img:1024:768]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02376.JPG[/img]
De fuel rail met originele injectoren:
[img:1024:768]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02380.JPG[/img]
De fuel rail met Brabus injectoren:
[img:1024:768]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02381.JPG[/img]
De injectie en ontstekingselectronica geïnstalleerd:
[img:1024:768]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02384.JPG[/img]
[img:1024:768]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02386.JPG[/img]
De 45Kw/61HP turbo (rechts/donkergrijs) en de Brabus turbo (links/zilver):
[img:1024:768]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02389.JPG[/img]
[img:1024:768]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02391.JPG[/img]
En de turbo en intercooler ook geassembleerd:
[img:1024:768]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02393.JPG[/img]
Sander is echt een held 8)
Motorblok en versnellingsbak:
[img:1024:768]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02372.JPG[/img]
Motor in het subframe (wat ik morgenochtend nog schoon ga maken):
[img:1024:768]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02373.JPG[/img]
Zelfde gezien vanuit andere hoeken:
[img:1024:768]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02374.JPG[/img]
[img:1024:768]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02375.JPG[/img]
[img:1024:768]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02376.JPG[/img]
De fuel rail met originele injectoren:
[img:1024:768]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02380.JPG[/img]
De fuel rail met Brabus injectoren:
[img:1024:768]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02381.JPG[/img]
De injectie en ontstekingselectronica geïnstalleerd:
[img:1024:768]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02384.JPG[/img]
[img:1024:768]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02386.JPG[/img]
De 45Kw/61HP turbo (rechts/donkergrijs) en de Brabus turbo (links/zilver):
[img:1024:768]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02389.JPG[/img]
[img:1024:768]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02391.JPG[/img]
En de turbo en intercooler ook geassembleerd:
[img:1024:768]http://www.8200rpm.com/gallery/101/DSC02393.JPG[/img]
Sander is echt een held 8)
Laatst gewijzigd door Stéphane op 26 jul 2007, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Zo! Vandaag weer vooruitgang geboekt:
[img:600:400]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_1987.jpg[/img]
[img:600:400]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_1991.jpg[/img]
[img:600:400]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_1992.jpg[/img]
[img:600:400]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_1993.jpg[/img]
De motor hangt er onder. Leidingen zijn aangesloten (koelvloeistof, remvloeistof), connectoren zijn aangesloten en de aandrijfassen ook.
Hij staat nu dus weer op zijn pootjes. Morgenochtend gaan we verder met nog wat bekabeling aanleggen voor de meters, uitlaat monteren, oliekoeler monteren en de vloeistoffen (olie en koelvloeistof) in de motor gooien.
[img:600:400]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_1987.jpg[/img]
[img:600:400]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_1991.jpg[/img]
[img:600:400]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_1992.jpg[/img]
[img:600:400]http://www.8200rpm.com/gallery/101/IMG_1993.jpg[/img]
De motor hangt er onder. Leidingen zijn aangesloten (koelvloeistof, remvloeistof), connectoren zijn aangesloten en de aandrijfassen ook.
Hij staat nu dus weer op zijn pootjes. Morgenochtend gaan we verder met nog wat bekabeling aanleggen voor de meters, uitlaat monteren, oliekoeler monteren en de vloeistoffen (olie en koelvloeistof) in de motor gooien.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13068
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Prins Claus †
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 16:38
- Auto: Tuscon familiecontainer
- Locatie: Zuid-Limburg
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Peter-Paul en 7 gasten
