Gisteren weer iets verder gekomen met de motor.
Ik heb een water en inlaat manifold gekocht van Powerflo.
Hoe goed het ook in elkaar zit er waren er toch wat kleine dingetjes die afweken omdat de spullen gebouwd zijn voor een ander blok dan de mijne.
Het watermanifold komt net in aanraking met de carter ontluchting en kan dus nog niet worden gemonteerd, de plek op het blok van de ontluchting verschilt tussen de 2 liter en de 2.5 liter blokken, en dit ding is ontworpen op de 2 liter.
De diameter van de bevestigings bouten van het gasklephuis komt niet overeen met degene van mijn gasklephuis, dit komt omdat ik een drive-by-wire gasklep huis heb in plaats van eentje met een gaskabel, plus mijn huis is met M6 bouten bevestigd, niet met M8 zoals doorgaands.
Deze dingetjes worden natuurlijk gewoon in orde gemaakt, helaas betekend dat wel weer dat ik niet door kan gaan met de rest van het blok.
Desondanks heb al wel een begin gemaakt met de bevestiging van de dynamo en stuurbekrachtigings pomp.
Ik had bij Gerrit 2 dezelfde beugels gehaald omdat ik van plan was deze samen te voegen, dus de onderkant van de aircopomp beugel op de boven kant van stuurbekrachtigingspomp lassen en vise versa voor de airco pomp
Maar ik heb vandaag na wat verder prakiseren toch besloten dat de pomp alsnog te hoog zou komen te zitten en ga dus van staal een andere beugel maken waardoor de pomp maximaal zakt.
Ik ga morgen bij de dynamo boer langs om te kijken of ik een kleinere versie kan nemen of dat de bevestiging van de plus kabel van de bovenkant naar de achterkant verplaatst kan worden.
Waarom de hoogte van belang is komt door 2 dingen, de eerste is dat de FMIC buis boven de dynamo en stuurbekrachtigingspomp langs loopt.
En er komt een afdekplaat van de radiateur naar de motorkap om de lucht naar buiten te begeleiden, hoe lager de motor hoe beter ik dit kan maken.
Eerst de body's even neergezet:
Alien!!!!! Aarghh.... uhm, sorry.
Mooi afgewerkt!:
Op zijn plek:
Kijk eens hoe mooi die FMIC buis eronder door kan:
Zo is de beugel eerst:
En zo na wat geslijp:
Pompbeugel verbouwd:
Afstand meten:
Niet dat het uitmaakt want ik gooi nou toch alles weg.
Watermanifold, zonde dat ie niet in 1x past, mooi stukje werk:
En alles bij elkaar: