Exact wat ik dacht. Ik heb vandaag een nieuwe sensor gekocht, dus we gaan het meemaken... Nu nog ergens VCDS scoren voor wenig.erwin20vt schreef:Vcds geeft idd gewoon koelvloeistof temp. aan. in motor lees je uiteraard signaal voor motorsignaal uit.
in het meetwaardenblok in je instrumentenpaneel lees je de temp. uit voor de meter.
'93 BMW M3 (exit)/'04 Audi A4 1.8T (exit)/'04 BMW 330i
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Nou, voor de geinteresseerden onder jullie...hij is weer gefixed.
Het bleek inderdaad de koelvloeistoftemperatuursensor te zijn achterop het blok.

Zo'n ding heeft 4 pinouts. 2 Gaan er naar de ECU en 2 gaan er naar de meter in het dashboard. Toen ik de sensor loshaalde zat het complete 'bakje' van de plug vol met koelvloeistof. De o-ring is gewoon oud en heeft gelekt, waardoor vanwege de waterdruk de stekker is ondergelopen. Dat is ook duidelijk te zien op de foto.
Een snelle test met de multimeter op de pinouts kwam uit op:
Oude sensor: 2,60 kOhm & 3,78 kOhm
Nieuwe sensor: 2,60 kOhm & 1,70 kOhm
Dat was dus alvast een goed teken. Even klooien met het erin zetten, want er is vrijwel geen ruimte, maar uiteindelijk toch gelukt zonder vloeistof te verliezen.
Nu weer netjes naar de 90 graden zoals het hoort!
Alles klopte dus volgens mijn beredenering. Vcds gaf de juiste motortemp aan en er was geen foutcode, want dat loopt natuurlijk via de ECU (wat dus de 2,60 kOhm kant lijkt te zijn, die nog werkte). De kant naar het dash was dus gaar en die staat los van alles.
Het bleek inderdaad de koelvloeistoftemperatuursensor te zijn achterop het blok.
Zo'n ding heeft 4 pinouts. 2 Gaan er naar de ECU en 2 gaan er naar de meter in het dashboard. Toen ik de sensor loshaalde zat het complete 'bakje' van de plug vol met koelvloeistof. De o-ring is gewoon oud en heeft gelekt, waardoor vanwege de waterdruk de stekker is ondergelopen. Dat is ook duidelijk te zien op de foto.
Een snelle test met de multimeter op de pinouts kwam uit op:
Oude sensor: 2,60 kOhm & 3,78 kOhm
Nieuwe sensor: 2,60 kOhm & 1,70 kOhm
Dat was dus alvast een goed teken. Even klooien met het erin zetten, want er is vrijwel geen ruimte, maar uiteindelijk toch gelukt zonder vloeistof te verliezen.
Nu weer netjes naar de 90 graden zoals het hoort!
Alles klopte dus volgens mijn beredenering. Vcds gaf de juiste motortemp aan en er was geen foutcode, want dat loopt natuurlijk via de ECU (wat dus de 2,60 kOhm kant lijkt te zijn, die nog werkte). De kant naar het dash was dus gaar en die staat los van alles.
- Riceaux
- Berichten: 8207
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Goed bezig Joost! Heb je een mooie garage waarin je sleutelt of doe je dit gewoon op straat?
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Ik heb het geluk dat ik op de zaak een fijne werkplaats kan gebruiken.Riceaux schreef:Goed bezig Joost! Heb je een mooie garage waarin je sleutelt of doe je dit gewoon op straat?
- Paskal
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
En anders is er nog iemand op niet al te grote afstand die ook wel een ruimte heeft waar je voor dit soort klusjes terecht kunt 
Lekker bezig en moet voldoening geven dat je het zelf hebt kunnen analyseren en oplossen
Lekker bezig en moet voldoening geven dat je het zelf hebt kunnen analyseren en oplossen
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
das weer mooi opgelost
kan soms best lastig zijn elektrische gremlins in je kar op te sporen.
kan soms best lastig zijn elektrische gremlins in je kar op te sporen.
-
PvdH
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 18 mar 2012, 17:07
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Hele mooie A4. Het "aankoek" probleem/oliezeef doet zich vooral voor met LL olie icm met een carter wat aan één kant afkoelt door de rijwind. Mijn advies is overstappen naar jaarlijks/15k km interval en een andere olie te kiezen (bijv. 5w40). Naast het minder koeken een stuk vriendelijker voor de portemonnee.
Ik gebruik inmiddels ook al 70k km 5w40 (Kendall/Mobil 1) in mijn 1.8T met 10-15k km interval.
Ik gebruik inmiddels ook al 70k km 5w40 (Kendall/Mobil 1) in mijn 1.8T met 10-15k km interval.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Niet echt een nieuwtje, maar ik kom er bij de Audi net achter dat er een bagagenet in het roldek van de laadruimte verstopt zit.
Dit kun je verticaal omhoog uitrollen.
-Erik, heb jij dit al gezien?
-Erik, heb jij dit al gezien?
-
ErikS
- Berichten: 18989
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Ja tuurlijk! 
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Hahaha...en gewoon 5 min later reageren.ErikS schreef:Ja tuurlijk!
-
ErikS
- Berichten: 18989
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Ik heb overal van die 'rollo's' zitten. Ook bij de ramen achter ed. 
Zit lekker tuis te niksen.
Zit lekker tuis te niksen.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Ow, dat klopt ja. Dat is wel een lekkere optie. Ik ga binnenkort de Sonnyboys bestellen.ErikS schreef:Ik heb overal van die 'rollo's' zitten. Ook bij de ramen achter ed.
Zit lekker tuis te niksen.
Heb jij eigenlijk Bluetooth? Ik zit een beetje met een euveltje, wat ik op het forum wil voorleggen. Ik heb de Gen II telefoonvoorbereiding. Dus wel de console voor de cradle, zoals je op de foto's ziet, maar geen BT. Voor zover ik gelezen heb is dit een redelijk uitzonderlijke combo, aangezien de meeste auto's met telefoonvoorbereiding ook BT hadden. Wellicht moet ik een keer naar de werkelijke module kijken bij de bijrijdersstoel, maar hij vindt geen Audi BT signaal op mijn iphone.
Nu denk ik erover om zo'n iphone houder aan te schaffen, zodat ik toch de Tom Tom navi op mijn iphone kan blijven gebruiken terwijl hij bijlaadt in de cradle. Ik hoef niet per se te kunnen bellen. Ik weet alleen niet of de telefoon in de cradle nog te bedienen is.
Ik probeer ook al uit te vinden of ik met een simpele 2e hands OEM Audi BT module + antenne, en kabeltje van Kufatec ook gewoon BT kan hebben. Ik heb heel Internet afgezocht, maar ik kan niemand vinden die dit ooit heeft gedaan.
-
ErikS
- Berichten: 18989
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Nee, geen BT.
is een speciale module voor nodig....
maar de parrot bevalt me eigenlijk te goed.
is een speciale module voor nodig....
maar de parrot bevalt me eigenlijk te goed.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Foto updeetje...






- Barend
- Berichten: 1887
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
- Auto: F20 m135i
- Locatie: Breda
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Wat ziet dat ding er toch ook goed uit eigenlijk hé!
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Mooie kont, zo zonder trekhaak oogt de dubbele uitlaat stukken beter.
(wel ff een naamloze houder voor het kenteken plaatsen dit is wel erg schreeuwerig)
(wel ff een naamloze houder voor het kenteken plaatsen dit is wel erg schreeuwerig)
- Paskal
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Van een afstandje en op de foto welBarend schreef:Wat ziet dat ding er toch ook goed uit eigenlijk hé!
Maar het is zekers wel een gave bak
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Ik weet het...de houder gaat binnenkort weg. Het is een tussenoplossing ivm de dealerplaathouder.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
nette kar, die nummerplaat-houder letters deed ik vroeger met Thinner
long time ago, maar dan tast je het plastic ook wat aan.
wat ik later wel eens deed als ik me er aan stoorde was bv er zwart isolatie plakband overheen plakken (netjes) maar tegenwoordig haal je zo een stukje zwarte wrap oid en knipt een strookje uit en hup er over
wat ik later wel eens deed als ik me er aan stoorde was bv er zwart isolatie plakband overheen plakken (netjes) maar tegenwoordig haal je zo een stukje zwarte wrap oid en knipt een strookje uit en hup er over
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Poorboys Trim Restorer of soortgelijk interieur spul wil ook nog wel eens helpen, heb al eens een wit symbooltje van een zijspiegelversteller af gepoetst zonder het te verwachten

-
erwin20vt
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
een kentekenplaat houder zonder die brede tekstrand kost al snel een €5,-!!
daarvoor zou ik ook een stukje zwarte wrap halen en erop plakken
daarvoor zou ik ook een stukje zwarte wrap halen en erop plakken
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Misschien kan Bram me helpen om dat ding wat op te fleuren. Bram?
-
ErikS
- Berichten: 18989
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Zeurpieten.
Nou, voor EUR 1,60 weten we het weer....

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten
