Knot schreef:Balansassen verwijderen, gaat ie daar niet brakker van lopen, trillingen, stationair toerental etc?
Tip van het huis: luister niet naar Allen als het over technische zaken gaat 8)
Hij zal achter de komma wel wat rauwer gaan lopen, maar dat boeit alleen de zafira rijder natuurlijk (daar is die motor ook in geleverd, samen met de astra, vectra en signum). Het trilt al vrij hard in het interieur, onder andere door de stuggere motorsteunen, dus ik verwacht dat het niet irritant meer gaat worden... Wat ik wel wil, is 10pk extra en minder rotatiemassa (die dingen draaien 2x het krukastoerental, dus maximaal 14.000rpm

). Dat luie moet even uit die motor getrokken worden
Dan hopelijk nog 15pk extra door nieuwe nokkenassen, 5pk door een grotere gasklep en 1pk extra door de undrive pulley

, en dan hoop ik op 235pk uit te komen uit dat gekke torretje. Maar dat duurt nog wel even. Gelukkig maar, anders was ik alweer snel klaar met die speedster
Gewicht zal ook nog wat naar beneden gaan. Ik weet zeker dat ik nog een paar kg uit de motorruimte kan slopen, radio gaat er nog uit (speakers zijn er al uit), en dan het 5kg lichtere vliegwiel en de lichtere pulley. Dan moet hij toch wel op de 799kg zitten
Maar dat (<800kg) gaat zeker lukken als ik nog eens de Reverie CF stoelen erin ga zetten.... dat staat eigenlijk nog steeds wel op de planning