GT 3 opgehaald

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Stéphane

Re: GT 3 opgehaald

Bericht door Stéphane » 19 aug 2009, 17:13

David R. schreef:Net terug uit Dld. In zijn 5 loopt hij gewoon 290 en dan schakel je naar zijn 6. Tering
Tja. LOL :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 19 aug 2009, 17:16

David R. schreef:Net terug uit Dld. In zijn 5 loopt hij gewoon 290 en dan schakel je naar zijn 6. Tering
Dat is inrijden :thumbup: 320 teller mogelijk ?

Ik moet zeggen dat ik jouw auto by far de mooiste auto op DF vind.

Kgroot.nl
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2

Bericht door Kgroot.nl » 19 aug 2009, 17:17

En dan nog zeggen dat ie raar blauw rookt :lol:
Wel dik om bij 290 nog een versnelling over te hebben 8)

David R.

Bericht door David R. » 19 aug 2009, 17:40

Staat 2000 km op dus moet nu kunnen. Ben niet veel harder gegaan ivm verkeer.Topsnelheid boeit me ook niet zo want dat gebruik je bijna toch nooit. Denk ook dat de M5 misschien boven de 275 km wel makkelijker te rijden was want de Porsche is dan toch wel erg hard afgeveerd. Maar tot de 275 wat een feest (daarna trouwens ook :D )

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 19 aug 2009, 17:44

Rico schreef:
Dat is inrijden :thumbup: 320 teller mogelijk ?

Ik moet zeggen dat ik jouw auto by far de mooiste auto op DF vind.
Ik heb 328 op de teller van de mijne gehaald met nog ruimte denk ik tot 330/335.

Overigens kwijlmode:

Afbeelding

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 19 aug 2009, 19:29

Het blauwe pluimpje heb ik wel meer bij 911's gezien ook bij frisse en ook bij zowel frisse water -als luchtgekoelden. Naast mijn studie heb ik jaren bij een grote VAG dealer gewerkt en mijn (eerste) baas kocht in 99 een nieuwe 996 en had nog een 97-er 993 met zeer weinig kilometers en daar kwamen toch ook wel eens een blauw pluimpje uit. Aangezien de man eigenaar was (voor 51% dan :wink: ) van het bedrijf weet ik 100% zeker dat als het niet correct was de auto's absoluut van nieuwe motoren waren voorzien destijds. Ik denk dat het toch te maken heeft met de liggende cilinders.

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 19 aug 2009, 20:38

David R. schreef:Vandaag 2 mensen gebeld die allebei ook een GT3 hebben (of gehad). Welliswaar nog het vorige type maar in grote lijnen is dat wel dezelfde. Ook zij hadden het rookverschijnsel bij koudstart en ook bij hun was het niet altijd maar af en toe. Hun garages hadden overiges hetzelfde antwoord gegeven als ik heb gehad van mijn garage.
Het zal dus wel "normaal" zijn.
Vooral bij koude start is dit een normaal verschijnsel. Geldt hetzelfde bij een Audi RS4 en een R8. Geen zorgen maken David!

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 19 aug 2009, 20:43

Ik lees nu wel heel vaak dat het een normaal verschijnsel is,maar het wordt nergens onderbouwd met de reden.
Het is toch raar dat de gemiddelde Subaru oud en nieuw het niet heeft.

Niels

Bericht door Niels » 19 aug 2009, 20:52

Op zich heb je daar gelijk in en ik zou het ook graag weten :hmmm: Blijft wel dat het kennelijk iets is waar je je niet druk om hoeft te maken (anders waren die van de baas destijds zeker wel aangepakt), en met name niet in de garantie periode :wink:

Het zou best kunnen dat er gesmede zuigers inzitten die koud nogal ruim zijn, iemand een idee?

RVV

Bericht door RVV » 19 aug 2009, 20:56

Sjoerd, das serieus snel :shock:

Niall

Bericht door Niall » 19 aug 2009, 20:59

Schijnt normaal te zijn:

http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... rt-up.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 911s routinely blow smoke when first started up. It's from the way oil settled in them. The longer the car sits, the longer it takes to burn out. I wouldn't get too concerned about that yet, but your oil consumption is high. While I consider my usage high, it's within spec. (Porsche cites about a quart every 650 miles as within the acceptable range for these engines, while about 85% of the 997.1 cars use little to no oil between changes).

erwin20vt

Bericht door erwin20vt » 19 aug 2009, 22:28

Gesmede zuigers hebben bij koude motor idd behoorlijk veel speling als deze koud zijn, zal er vast mee te maken hebben!

Emiel

Bericht door Emiel » 19 aug 2009, 22:41

Als er gesmede zuigers in zitten dan is het normaal dat je wat olie verbruik hebt helaas.

Of de speling groter, kleiner of juist gelijk blijft ligt aah het ontwerp van de motor.zover ik weet. :)

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 20 aug 2009, 08:03

Downforce Hans schreef:Ik lees nu wel heel vaak dat het een normaal verschijnsel is,maar het wordt nergens onderbouwd met de reden.
Het is toch raar dat de gemiddelde Subaru oud en nieuw het niet heeft.
Als het een aftermarket opgebouwd blok met gesmede zuigers etc is, willen die ook nog weleens aardig roken als ze koud zijn :idea:

Het zou me dus ook niks verbazen als dat bij de GT3 ook het geval is.

David R.

Bericht door David R. » 20 aug 2009, 08:39

Wat ik vooral vreemd vindt is dat hij het niet altijd doet. Het is sowieso alleen als de auto lang heeft stilgestaan maar ook dan niet altijd. Het is een pluim bij het starten en daarna is het gelijk weg. Garage zegt ook dat hij eerst maar eens 5000 km moet lopen.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 20 aug 2009, 08:48

Misschien dom wat ik nu zeg, maar heeft een gt3 gesmede zuigers?

Het verhaal wat betreft gesmede zuigers ken ik wel want in mijn sub zat een motor met gesmede zuigers.
Met een koude start maakt hij alleen meer herrie maar dat was na 2 minuten weg.

David R.

Bericht door David R. » 20 aug 2009, 08:57

Ik zou het niet weten

Emiel

Bericht door Emiel » 20 aug 2009, 09:15

Downforce hans : Dat vraag ik mij af.

http://www.topgearmagazine.nl/uitgelich ... -997-2006/" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar zegt men wel gesmede zuigers, titanium drijfstangen, etc. Het vermogen moet natuurlijk ook ergens vandaan gehaald worden.

Zover ik weet slijten gesmede zuigers wel sneller als reguliere zuigers dus ben benieuwd hoe Porsche daar mee omgaat.

Ik vind het moeilijk om er iets nuttigs van te zeggen. De olie moet ergens vandaan komen, of het glipt via de zuiger veren , via de kleppen of via de carterventilatie via het inlaat gedeelte, kan ik me allemaal moeilijk voorstellen.

Ik weet wel dat BMW motorfietsen met het boxer blok veelal het zelfde probleem krijgen als men de motorfiets echt gaat tunen (kopflowen, gesmede zuigers, etc) , dan komt het slechte boxer ontwerp van de BMW motorfiets blokken naar boven en word er olie opgepompt via de caterventilatie naar de luchtfilterbak.

Vermogen moet ergens vandaan komen, en dat gaat vaak met wat kleine onvolmaaktheden.

David : Ik zou eens praten met de tuner van je andere auto.

a) Misschien dat een catch tank op de carterventilatie het een en ander op lost.
b) Misschien dat de speling in het blok minder word naarmate de motor warm word en dat in koude toestand er wat olie ergens langsaf kan sijpelen. Zeker als er gesmede zuigers in zitten ga je niet ontkomen aan wat olie verbruik nu of op de langere termijn, tenzij Porsche hun huiswerk heeel goed heeft gedaan ( en waarom zouden ze dat NIET hebben gedaan ? kennis is er genoeg daar )

Ik zou me er niet te druk om maken als Porsche dat niet doet, maar wil je het perfect hebben of opgelost hebben, tja de vraag is waar te beginnen en vooral tegen welke kosten :sealed:

David R.

Bericht door David R. » 20 aug 2009, 09:22

Toevallig vorige week over gehad met tuner en die wist het ook niet. Dry sump was volgens hem onzin en dat had er niets mee te maken. Het is overigens geen drama. Motor loopt perfect en auto is super. Je verwacht het alleen niet bij Porsche en zeker niet als het "probleem" bij de vorige gt3 ook al bekend was.
Olie verbruik is nihil. Nu op 2000 km 1/4 liter verbruikt.

Luco

Bericht door Luco » 20 aug 2009, 09:27

Volgens mij hierboven al perfect uitgelegd hoe het komt?
Porsche 911s routinely blow smoke when first started up. It's from the way oil settled in them. The longer the car sits, the longer it takes to burn out. I wouldn't get too concerned about that yet, but your oil consumption is high. While I consider my usage high, it's within spec. (Porsche cites about a quart every 650 miles as within the acceptable range for these engines, while about 85% of the 997.1 cars use little to no oil between changes).
Ligt dus aan het concept en dat is misschien weer net iets anders dan de subaru.

Wat ik eruit opmaak is dat olie die op de liggende cilinder ligt dus bij stilstaan langzaam langs de zuigerveren in de verbrandingskamer komt en dan dus bij starten verbrand en vandaar dus een beetje rook.

Niels

Bericht door Niels » 20 aug 2009, 09:34

Downforce Hans schreef:Misschien dom wat ik nu zeg, maar heeft een gt3 gesmede zuigers?

Het verhaal wat betreft gesmede zuigers ken ik wel want in mijn sub zat een motor met gesmede zuigers.
Met een koude start maakt hij alleen meer herrie maar dat was na 2 minuten weg.
Het uitlaatsysteem van de 911 is wel veel korter. Ik kan me voorstellen dat de Sub best wel ff een kuchje laat maar dat die vrij snel opgemengd wordt vanwege het langere traject waardoor het niet zichtbaar is/opvalt.
Capo_Miel schreef: Ik weet wel dat BMW motorfietsen met het boxer blok veelal het zelfde probleem krijgen als men de motorfiets echt gaat tunen (kopflowen, gesmede zuigers, etc) , dan komt het slechte boxer ontwerp van de BMW motorfiets blokken naar boven en word er olie opgepompt via de caterventilatie naar de luchtfilterbak.

Vermogen moet ergens vandaan komen, en dat gaat vaak met wat kleine onvolmaaktheden.

David : Ik zou eens praten met de tuner van je andere auto.

a) Misschien dat een catch tank op de carterventilatie het een en ander op lost.
b) Misschien dat de speling in het blok minder word naarmate de motor warm word en dat in koude toestand er wat olie ergens langsaf kan sijpelen. Zeker als er gesmede zuigers in zitten ga je niet ontkomen aan wat olie verbruik nu of op de langere termijn, tenzij Porsche hun huiswerk heeel goed heeft gedaan ( en waarom zouden ze dat NIET hebben gedaan ? kennis is er genoeg daar )

Ik zou me er niet te druk om maken als Porsche dat niet doet, maar wil je het perfect hebben of opgelost hebben, tja de vraag is waar te beginnen en vooral tegen welke kosten :sealed:
Bij boxermotoren in motorfietsen speelt ook nog mee dat ze vaak na een kant leunen als je ze parkeert waardoor de olie naar het onderste punt (cilinderkop) wil lopen. De 911 schuin wegzetten zou hetzelfde effect kunnen hebben. De ruimte tussen gesmede zuiger en cilinder is nodig vanwege het grote verschil uitzetting dus als de motor het op temperatuur ook doet dan is er zeker wat mis.

Emiel

Bericht door Emiel » 20 aug 2009, 09:57

Niet verwachten bij Porsche kan ik inkomen maar vermogen komt vaak met karakter ;)
( slecht stationair lopen, olie verbruik, gerammel als de motor koud is, etc. etc. etc. )

[quote="Niels]
Bij boxermotoren in motorfietsen speelt ook nog mee dat ze vaak na een kant leunen als je ze parkeert waardoor de olie naar het onderste punt (cilinderkop) wil lopen. De 911 schuin wegzetten zou hetzelfde effect kunnen hebben. De ruimte tussen gesmede zuiger en cilinder is nodig vanwege het grote verschil uitzetting dus als de motor het op temperatuur ook doet dan is er zeker wat mis.[/quote]

Dat is ook 1 van de dingen, maar ook als de motorfiets rechtopstaat bij bmw hebben ze het wel wat.Maargoed porsche ontwikkeld door, BMW blokken zijn al uit de jaren 70/80 :angel:

Luuk

Bericht door Luuk » 20 aug 2009, 18:03

Fantastische kar, David! Heel mooi. :beer:

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 21 aug 2009, 13:22

De 911 staat al jaren bekend om zijn betrouwbaarheid.. Niks om zorgen om te maken! :D

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 21 aug 2009, 17:36

Ernst Jan Dekker schreef:De 911 staat al jaren bekend om zijn betrouwbaarheid.. Niks om zorgen om te maken! :D
Nou zeker......vooral die 996 was nooit wat mee aan de hand :thumbup:

Plaats reactie