Tja. LOLDavid R. schreef:Net terug uit Dld. In zijn 5 loopt hij gewoon 290 en dan schakel je naar zijn 6. Tering

Tja. LOLDavid R. schreef:Net terug uit Dld. In zijn 5 loopt hij gewoon 290 en dan schakel je naar zijn 6. Tering
Dat is inrijdenDavid R. schreef:Net terug uit Dld. In zijn 5 loopt hij gewoon 290 en dan schakel je naar zijn 6. Tering
En dan nog zeggen dat ie raar blauw rooktDavid R. schreef:Net terug uit Dld. In zijn 5 loopt hij gewoon 290 en dan schakel je naar zijn 6. Tering
Ik heb 328 op de teller van de mijne gehaald met nog ruimte denk ik tot 330/335.Rico schreef:Dat is inrijdenDavid R. schreef:Net terug uit Dld. In zijn 5 loopt hij gewoon 290 en dan schakel je naar zijn 6. Tering320 teller mogelijk ?
Ik moet zeggen dat ik jouw auto by far de mooiste auto op DF vind.
Vooral bij koude start is dit een normaal verschijnsel. Geldt hetzelfde bij een Audi RS4 en een R8. Geen zorgen maken David!David R. schreef:Vandaag 2 mensen gebeld die allebei ook een GT3 hebben (of gehad). Welliswaar nog het vorige type maar in grote lijnen is dat wel dezelfde. Ook zij hadden het rookverschijnsel bij koudstart en ook bij hun was het niet altijd maar af en toe. Hun garages hadden overiges hetzelfde antwoord gegeven als ik heb gehad van mijn garage.
Het zal dus wel "normaal" zijn.
Als het een aftermarket opgebouwd blok met gesmede zuigers etc is, willen die ook nog weleens aardig roken als ze koud zijn :idea:Downforce Hans schreef:Ik lees nu wel heel vaak dat het een normaal verschijnsel is,maar het wordt nergens onderbouwd met de reden.
Het is toch raar dat de gemiddelde Subaru oud en nieuw het niet heeft.
Ligt dus aan het concept en dat is misschien weer net iets anders dan de subaru.Porsche 911s routinely blow smoke when first started up. It's from the way oil settled in them. The longer the car sits, the longer it takes to burn out. I wouldn't get too concerned about that yet, but your oil consumption is high. While I consider my usage high, it's within spec. (Porsche cites about a quart every 650 miles as within the acceptable range for these engines, while about 85% of the 997.1 cars use little to no oil between changes).
Het uitlaatsysteem van de 911 is wel veel korter. Ik kan me voorstellen dat de Sub best wel ff een kuchje laat maar dat die vrij snel opgemengd wordt vanwege het langere traject waardoor het niet zichtbaar is/opvalt.Downforce Hans schreef:Misschien dom wat ik nu zeg, maar heeft een gt3 gesmede zuigers?
Het verhaal wat betreft gesmede zuigers ken ik wel want in mijn sub zat een motor met gesmede zuigers.
Met een koude start maakt hij alleen meer herrie maar dat was na 2 minuten weg.
Bij boxermotoren in motorfietsen speelt ook nog mee dat ze vaak na een kant leunen als je ze parkeert waardoor de olie naar het onderste punt (cilinderkop) wil lopen. De 911 schuin wegzetten zou hetzelfde effect kunnen hebben. De ruimte tussen gesmede zuiger en cilinder is nodig vanwege het grote verschil uitzetting dus als de motor het op temperatuur ook doet dan is er zeker wat mis.Capo_Miel schreef: Ik weet wel dat BMW motorfietsen met het boxer blok veelal het zelfde probleem krijgen als men de motorfiets echt gaat tunen (kopflowen, gesmede zuigers, etc) , dan komt het slechte boxer ontwerp van de BMW motorfiets blokken naar boven en word er olie opgepompt via de caterventilatie naar de luchtfilterbak.
Vermogen moet ergens vandaan komen, en dat gaat vaak met wat kleine onvolmaaktheden.
David : Ik zou eens praten met de tuner van je andere auto.
a) Misschien dat een catch tank op de carterventilatie het een en ander op lost.
b) Misschien dat de speling in het blok minder word naarmate de motor warm word en dat in koude toestand er wat olie ergens langsaf kan sijpelen. Zeker als er gesmede zuigers in zitten ga je niet ontkomen aan wat olie verbruik nu of op de langere termijn, tenzij Porsche hun huiswerk heeel goed heeft gedaan ( en waarom zouden ze dat NIET hebben gedaan ? kennis is er genoeg daar )
Ik zou me er niet te druk om maken als Porsche dat niet doet, maar wil je het perfect hebben of opgelost hebben, tja de vraag is waar te beginnen en vooral tegen welke kosten
Nou zeker......vooral die 996 was nooit wat mee aan de handErnst Jan Dekker schreef:De 911 staat al jaren bekend om zijn betrouwbaarheid.. Niks om zorgen om te maken!
Gebruikers op dit forum: Bakker, Estoque, Majestic-12 [Bot], MarcH, matthyssie, maurizio, Peter-Paul, Spinazie en 21 gasten