Tja. LOLDavid R. schreef:Net terug uit Dld. In zijn 5 loopt hij gewoon 290 en dan schakel je naar zijn 6. Tering
GT 3 opgehaald
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: GT 3 opgehaald
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: GT 3 opgehaald
Dat is inrijdenDavid R. schreef:Net terug uit Dld. In zijn 5 loopt hij gewoon 290 en dan schakel je naar zijn 6. Tering
Ik moet zeggen dat ik jouw auto by far de mooiste auto op DF vind.
-
Kgroot.nl
- Berichten: 1246
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 15:07
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
- Locatie: Reeuwijk
Re: GT 3 opgehaald
En dan nog zeggen dat ie raar blauw rooktDavid R. schreef:Net terug uit Dld. In zijn 5 loopt hij gewoon 290 en dan schakel je naar zijn 6. Tering
Wel dik om bij 290 nog een versnelling over te hebben 8)
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: GT 3 opgehaald
Staat 2000 km op dus moet nu kunnen. Ben niet veel harder gegaan ivm verkeer.Topsnelheid boeit me ook niet zo want dat gebruik je bijna toch nooit. Denk ook dat de M5 misschien boven de 275 km wel makkelijker te rijden was want de Porsche is dan toch wel erg hard afgeveerd. Maar tot de 275 wat een feest (daarna trouwens ook
)
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: GT 3 opgehaald
Ik heb 328 op de teller van de mijne gehaald met nog ruimte denk ik tot 330/335.Rico schreef:Dat is inrijdenDavid R. schreef:Net terug uit Dld. In zijn 5 loopt hij gewoon 290 en dan schakel je naar zijn 6. Tering320 teller mogelijk ?
Ik moet zeggen dat ik jouw auto by far de mooiste auto op DF vind.
Overigens kwijlmode:
- Niels
- Berichten: 22550
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: GT 3 opgehaald
Het blauwe pluimpje heb ik wel meer bij 911's gezien ook bij frisse en ook bij zowel frisse water -als luchtgekoelden. Naast mijn studie heb ik jaren bij een grote VAG dealer gewerkt en mijn (eerste) baas kocht in 99 een nieuwe 996 en had nog een 97-er 993 met zeer weinig kilometers en daar kwamen toch ook wel eens een blauw pluimpje uit. Aangezien de man eigenaar was (voor 51% dan
) van het bedrijf weet ik 100% zeker dat als het niet correct was de auto's absoluut van nieuwe motoren waren voorzien destijds. Ik denk dat het toch te maken heeft met de liggende cilinders.
- Adje ///M3
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
- Locatie: Golfke
Re: GT 3 opgehaald
Vooral bij koude start is dit een normaal verschijnsel. Geldt hetzelfde bij een Audi RS4 en een R8. Geen zorgen maken David!David R. schreef:Vandaag 2 mensen gebeld die allebei ook een GT3 hebben (of gehad). Welliswaar nog het vorige type maar in grote lijnen is dat wel dezelfde. Ook zij hadden het rookverschijnsel bij koudstart en ook bij hun was het niet altijd maar af en toe. Hun garages hadden overiges hetzelfde antwoord gegeven als ik heb gehad van mijn garage.
Het zal dus wel "normaal" zijn.
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: GT 3 opgehaald
Ik lees nu wel heel vaak dat het een normaal verschijnsel is,maar het wordt nergens onderbouwd met de reden.
Het is toch raar dat de gemiddelde Subaru oud en nieuw het niet heeft.
Het is toch raar dat de gemiddelde Subaru oud en nieuw het niet heeft.
- Niels
- Berichten: 22550
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: GT 3 opgehaald
Op zich heb je daar gelijk in en ik zou het ook graag weten
Blijft wel dat het kennelijk iets is waar je je niet druk om hoeft te maken (anders waren die van de baas destijds zeker wel aangepakt), en met name niet in de garantie periode 
Het zou best kunnen dat er gesmede zuigers inzitten die koud nogal ruim zijn, iemand een idee?
Het zou best kunnen dat er gesmede zuigers inzitten die koud nogal ruim zijn, iemand een idee?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: GT 3 opgehaald
Sjoerd, das serieus snel 
- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Re: GT 3 opgehaald
Schijnt normaal te zijn:
http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... rt-up.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 911s routinely blow smoke when first started up. It's from the way oil settled in them. The longer the car sits, the longer it takes to burn out. I wouldn't get too concerned about that yet, but your oil consumption is high. While I consider my usage high, it's within spec. (Porsche cites about a quart every 650 miles as within the acceptable range for these engines, while about 85% of the 997.1 cars use little to no oil between changes).
http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... rt-up.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 911s routinely blow smoke when first started up. It's from the way oil settled in them. The longer the car sits, the longer it takes to burn out. I wouldn't get too concerned about that yet, but your oil consumption is high. While I consider my usage high, it's within spec. (Porsche cites about a quart every 650 miles as within the acceptable range for these engines, while about 85% of the 997.1 cars use little to no oil between changes).
-
erwin20vt
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13
Re: GT 3 opgehaald
Gesmede zuigers hebben bij koude motor idd behoorlijk veel speling als deze koud zijn, zal er vast mee te maken hebben!
-
Emiel
- Berichten: 4279
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: GT 3 opgehaald
Als er gesmede zuigers in zitten dan is het normaal dat je wat olie verbruik hebt helaas.
Of de speling groter, kleiner of juist gelijk blijft ligt aah het ontwerp van de motor.zover ik weet.
Of de speling groter, kleiner of juist gelijk blijft ligt aah het ontwerp van de motor.zover ik weet.
- Stefan R
- Berichten: 2248
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Re: GT 3 opgehaald
Als het een aftermarket opgebouwd blok met gesmede zuigers etc is, willen die ook nog weleens aardig roken als ze koud zijn :idea:Downforce Hans schreef:Ik lees nu wel heel vaak dat het een normaal verschijnsel is,maar het wordt nergens onderbouwd met de reden.
Het is toch raar dat de gemiddelde Subaru oud en nieuw het niet heeft.
Het zou me dus ook niks verbazen als dat bij de GT3 ook het geval is.
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: GT 3 opgehaald
Wat ik vooral vreemd vindt is dat hij het niet altijd doet. Het is sowieso alleen als de auto lang heeft stilgestaan maar ook dan niet altijd. Het is een pluim bij het starten en daarna is het gelijk weg. Garage zegt ook dat hij eerst maar eens 5000 km moet lopen.
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: GT 3 opgehaald
Misschien dom wat ik nu zeg, maar heeft een gt3 gesmede zuigers?
Het verhaal wat betreft gesmede zuigers ken ik wel want in mijn sub zat een motor met gesmede zuigers.
Met een koude start maakt hij alleen meer herrie maar dat was na 2 minuten weg.
Het verhaal wat betreft gesmede zuigers ken ik wel want in mijn sub zat een motor met gesmede zuigers.
Met een koude start maakt hij alleen meer herrie maar dat was na 2 minuten weg.
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: GT 3 opgehaald
Ik zou het niet weten
-
Emiel
- Berichten: 4279
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: GT 3 opgehaald
Downforce hans : Dat vraag ik mij af.
http://www.topgearmagazine.nl/uitgelich ... -997-2006/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar zegt men wel gesmede zuigers, titanium drijfstangen, etc. Het vermogen moet natuurlijk ook ergens vandaan gehaald worden.
Zover ik weet slijten gesmede zuigers wel sneller als reguliere zuigers dus ben benieuwd hoe Porsche daar mee omgaat.
Ik vind het moeilijk om er iets nuttigs van te zeggen. De olie moet ergens vandaan komen, of het glipt via de zuiger veren , via de kleppen of via de carterventilatie via het inlaat gedeelte, kan ik me allemaal moeilijk voorstellen.
Ik weet wel dat BMW motorfietsen met het boxer blok veelal het zelfde probleem krijgen als men de motorfiets echt gaat tunen (kopflowen, gesmede zuigers, etc) , dan komt het slechte boxer ontwerp van de BMW motorfiets blokken naar boven en word er olie opgepompt via de caterventilatie naar de luchtfilterbak.
Vermogen moet ergens vandaan komen, en dat gaat vaak met wat kleine onvolmaaktheden.
David : Ik zou eens praten met de tuner van je andere auto.
a) Misschien dat een catch tank op de carterventilatie het een en ander op lost.
b) Misschien dat de speling in het blok minder word naarmate de motor warm word en dat in koude toestand er wat olie ergens langsaf kan sijpelen. Zeker als er gesmede zuigers in zitten ga je niet ontkomen aan wat olie verbruik nu of op de langere termijn, tenzij Porsche hun huiswerk heeel goed heeft gedaan ( en waarom zouden ze dat NIET hebben gedaan ? kennis is er genoeg daar )
Ik zou me er niet te druk om maken als Porsche dat niet doet, maar wil je het perfect hebben of opgelost hebben, tja de vraag is waar te beginnen en vooral tegen welke kosten
http://www.topgearmagazine.nl/uitgelich ... -997-2006/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar zegt men wel gesmede zuigers, titanium drijfstangen, etc. Het vermogen moet natuurlijk ook ergens vandaan gehaald worden.
Zover ik weet slijten gesmede zuigers wel sneller als reguliere zuigers dus ben benieuwd hoe Porsche daar mee omgaat.
Ik vind het moeilijk om er iets nuttigs van te zeggen. De olie moet ergens vandaan komen, of het glipt via de zuiger veren , via de kleppen of via de carterventilatie via het inlaat gedeelte, kan ik me allemaal moeilijk voorstellen.
Ik weet wel dat BMW motorfietsen met het boxer blok veelal het zelfde probleem krijgen als men de motorfiets echt gaat tunen (kopflowen, gesmede zuigers, etc) , dan komt het slechte boxer ontwerp van de BMW motorfiets blokken naar boven en word er olie opgepompt via de caterventilatie naar de luchtfilterbak.
Vermogen moet ergens vandaan komen, en dat gaat vaak met wat kleine onvolmaaktheden.
David : Ik zou eens praten met de tuner van je andere auto.
a) Misschien dat een catch tank op de carterventilatie het een en ander op lost.
b) Misschien dat de speling in het blok minder word naarmate de motor warm word en dat in koude toestand er wat olie ergens langsaf kan sijpelen. Zeker als er gesmede zuigers in zitten ga je niet ontkomen aan wat olie verbruik nu of op de langere termijn, tenzij Porsche hun huiswerk heeel goed heeft gedaan ( en waarom zouden ze dat NIET hebben gedaan ? kennis is er genoeg daar )
Ik zou me er niet te druk om maken als Porsche dat niet doet, maar wil je het perfect hebben of opgelost hebben, tja de vraag is waar te beginnen en vooral tegen welke kosten
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: GT 3 opgehaald
Toevallig vorige week over gehad met tuner en die wist het ook niet. Dry sump was volgens hem onzin en dat had er niets mee te maken. Het is overigens geen drama. Motor loopt perfect en auto is super. Je verwacht het alleen niet bij Porsche en zeker niet als het "probleem" bij de vorige gt3 ook al bekend was.
Olie verbruik is nihil. Nu op 2000 km 1/4 liter verbruikt.
Olie verbruik is nihil. Nu op 2000 km 1/4 liter verbruikt.
-
Luco
Re: GT 3 opgehaald
Volgens mij hierboven al perfect uitgelegd hoe het komt?
Wat ik eruit opmaak is dat olie die op de liggende cilinder ligt dus bij stilstaan langzaam langs de zuigerveren in de verbrandingskamer komt en dan dus bij starten verbrand en vandaar dus een beetje rook.
Ligt dus aan het concept en dat is misschien weer net iets anders dan de subaru.Porsche 911s routinely blow smoke when first started up. It's from the way oil settled in them. The longer the car sits, the longer it takes to burn out. I wouldn't get too concerned about that yet, but your oil consumption is high. While I consider my usage high, it's within spec. (Porsche cites about a quart every 650 miles as within the acceptable range for these engines, while about 85% of the 997.1 cars use little to no oil between changes).
Wat ik eruit opmaak is dat olie die op de liggende cilinder ligt dus bij stilstaan langzaam langs de zuigerveren in de verbrandingskamer komt en dan dus bij starten verbrand en vandaar dus een beetje rook.
- Niels
- Berichten: 22550
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: GT 3 opgehaald
Het uitlaatsysteem van de 911 is wel veel korter. Ik kan me voorstellen dat de Sub best wel ff een kuchje laat maar dat die vrij snel opgemengd wordt vanwege het langere traject waardoor het niet zichtbaar is/opvalt.Downforce Hans schreef:Misschien dom wat ik nu zeg, maar heeft een gt3 gesmede zuigers?
Het verhaal wat betreft gesmede zuigers ken ik wel want in mijn sub zat een motor met gesmede zuigers.
Met een koude start maakt hij alleen meer herrie maar dat was na 2 minuten weg.
Bij boxermotoren in motorfietsen speelt ook nog mee dat ze vaak na een kant leunen als je ze parkeert waardoor de olie naar het onderste punt (cilinderkop) wil lopen. De 911 schuin wegzetten zou hetzelfde effect kunnen hebben. De ruimte tussen gesmede zuiger en cilinder is nodig vanwege het grote verschil uitzetting dus als de motor het op temperatuur ook doet dan is er zeker wat mis.Capo_Miel schreef: Ik weet wel dat BMW motorfietsen met het boxer blok veelal het zelfde probleem krijgen als men de motorfiets echt gaat tunen (kopflowen, gesmede zuigers, etc) , dan komt het slechte boxer ontwerp van de BMW motorfiets blokken naar boven en word er olie opgepompt via de caterventilatie naar de luchtfilterbak.
Vermogen moet ergens vandaan komen, en dat gaat vaak met wat kleine onvolmaaktheden.
David : Ik zou eens praten met de tuner van je andere auto.
a) Misschien dat een catch tank op de carterventilatie het een en ander op lost.
b) Misschien dat de speling in het blok minder word naarmate de motor warm word en dat in koude toestand er wat olie ergens langsaf kan sijpelen. Zeker als er gesmede zuigers in zitten ga je niet ontkomen aan wat olie verbruik nu of op de langere termijn, tenzij Porsche hun huiswerk heeel goed heeft gedaan ( en waarom zouden ze dat NIET hebben gedaan ? kennis is er genoeg daar )
Ik zou me er niet te druk om maken als Porsche dat niet doet, maar wil je het perfect hebben of opgelost hebben, tja de vraag is waar te beginnen en vooral tegen welke kosten
-
Emiel
- Berichten: 4279
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: GT 3 opgehaald
Niet verwachten bij Porsche kan ik inkomen maar vermogen komt vaak met karakter
( slecht stationair lopen, olie verbruik, gerammel als de motor koud is, etc. etc. etc. )
[quote="Niels]
Bij boxermotoren in motorfietsen speelt ook nog mee dat ze vaak na een kant leunen als je ze parkeert waardoor de olie naar het onderste punt (cilinderkop) wil lopen. De 911 schuin wegzetten zou hetzelfde effect kunnen hebben. De ruimte tussen gesmede zuiger en cilinder is nodig vanwege het grote verschil uitzetting dus als de motor het op temperatuur ook doet dan is er zeker wat mis.[/quote]
Dat is ook 1 van de dingen, maar ook als de motorfiets rechtopstaat bij bmw hebben ze het wel wat.Maargoed porsche ontwikkeld door, BMW blokken zijn al uit de jaren 70/80
( slecht stationair lopen, olie verbruik, gerammel als de motor koud is, etc. etc. etc. )
[quote="Niels]
Bij boxermotoren in motorfietsen speelt ook nog mee dat ze vaak na een kant leunen als je ze parkeert waardoor de olie naar het onderste punt (cilinderkop) wil lopen. De 911 schuin wegzetten zou hetzelfde effect kunnen hebben. De ruimte tussen gesmede zuiger en cilinder is nodig vanwege het grote verschil uitzetting dus als de motor het op temperatuur ook doet dan is er zeker wat mis.[/quote]
Dat is ook 1 van de dingen, maar ook als de motorfiets rechtopstaat bij bmw hebben ze het wel wat.Maargoed porsche ontwikkeld door, BMW blokken zijn al uit de jaren 70/80
-
Luuk
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12
Re: GT 3 opgehaald
Fantastische kar, David! Heel mooi. 
-
EJGT3CS
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
- Locatie: Dwingeloo
Re: GT 3 opgehaald
De 911 staat al jaren bekend om zijn betrouwbaarheid.. Niks om zorgen om te maken! 
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: GT 3 opgehaald
Nou zeker......vooral die 996 was nooit wat mee aan de handErnst Jan Dekker schreef:De 911 staat al jaren bekend om zijn betrouwbaarheid.. Niks om zorgen om te maken!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: bartb, bartje325i, beske, Bokkepoot, Kadett en 2 gasten
