VW Golf R20T
- Pluggie
Re: VW Golf R20T
De buurman R32 V6 nu krijgt er een afgeleverd over een maand. Gaat van 240 naar 260 pk of 270 pk.
Alleen VW maakt geen 6 cylinders meer vanwege het label. Wordt een 4 cylinder met turbo.
Is dat goed ? Nee tuurlijk niet.
Leuk om te zien 2e hands hoe bv de in 10 Mille markt bv de 2.0Ts van Renault veel minder waard zijn 2e hands dan de atmospherische 2.0s.
Dit is niet goed. Magoed.
Die die nu heeft, vette bak, die die krijgt, daar wil je net als de BMW 330Ds met automaat, qua aan gort slaande koppelomvormers standaard, 2e hands niks meer mee te maken hebben na 70k.
Conclusie: door millieu-eisen: wordt de levensduur van auto's ver onder de 10 jaar ? Leuke getallen, maar alle 1.4s met compressor en turbo's ook. Gaat geen bal waard zijn 2e hands, en slaat allemaal stuk. Gaat alleen bij liefhebbers belanden: en die gaan dan voor het model ervoor, de huidige R32.
Tis wel zo.
Dus sja, ik vind de vorige R32 gaaf, deze, dit wil je niet hebben na 2 jaar.
Afschrijving gaat ook veel groter zijn dan huidige model.
Lees maar eens terug over een jaar....
Tis wel zo.
Alleen VW maakt geen 6 cylinders meer vanwege het label. Wordt een 4 cylinder met turbo.
Leuk om te zien 2e hands hoe bv de in 10 Mille markt bv de 2.0Ts van Renault veel minder waard zijn 2e hands dan de atmospherische 2.0s.
Die die nu heeft, vette bak, die die krijgt, daar wil je net als de BMW 330Ds met automaat, qua aan gort slaande koppelomvormers standaard, 2e hands niks meer mee te maken hebben na 70k.
Conclusie: door millieu-eisen: wordt de levensduur van auto's ver onder de 10 jaar ? Leuke getallen, maar alle 1.4s met compressor en turbo's ook. Gaat geen bal waard zijn 2e hands, en slaat allemaal stuk. Gaat alleen bij liefhebbers belanden: en die gaan dan voor het model ervoor, de huidige R32.
Tis wel zo.
Tis wel zo.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
*vraagt zich af hoe 't qua inruil met 'n F40 zit*
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Alsof ik me druk ga maken over de inruil over 2 jaar.. (dat haal ik niet eens
)
Inruilprijs is niks meer dan vraag en aanbod, zo simpel is dat!
Wordt een auto goed ontvangen dan merk je dat in de inruil, andersom natuurlijk ook..
Natuurlijk is het jammer dat de VR6 weg is maar er komt een mooi motortje voor terug wel beter voor de rijeigenschappen (lichter in de neus) eigenlijk is het alleen jammer van het motorgeluid maar ik durf te wedden dat die beter rijd dan een R32 Golf V (sneller op het circuit) Auto's worden beter, helaas soms daardoor ook minder leuk, zie bv new Mini mk1 & new Mini mk2
Voorlopig heeft er nog niemand een meter gereden in de Golf R, dus laten we nog geen conclusies trekken over hoe en wat.
Op papier ziet het er goed uit

Inruilprijs is niks meer dan vraag en aanbod, zo simpel is dat!
Wordt een auto goed ontvangen dan merk je dat in de inruil, andersom natuurlijk ook..
Natuurlijk is het jammer dat de VR6 weg is maar er komt een mooi motortje voor terug wel beter voor de rijeigenschappen (lichter in de neus) eigenlijk is het alleen jammer van het motorgeluid maar ik durf te wedden dat die beter rijd dan een R32 Golf V (sneller op het circuit) Auto's worden beter, helaas soms daardoor ook minder leuk, zie bv new Mini mk1 & new Mini mk2
Voorlopig heeft er nog niemand een meter gereden in de Golf R, dus laten we nog geen conclusies trekken over hoe en wat.
Op papier ziet het er goed uit

-
Zoals de 270/280pk getunede 2007 Cupra trok waar ik 'n jaar ofzo geleden in reed, doe mij die motor maar tov een lame V6 onderin geen koppel , ja 't geluid is (misschien) mooier van de V6, maar da's ook alles, naar mijn idee.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Tis eigenlijk vrij simpel.
Plussen en minnen van de VR6 tov. van de 2.0T
+ mooier geluid
- Minder koppel
- Minder vermogen
- Slurpt veel meer
- Meer gewicht in de neus
- 2.0T beter te tunen
Dus ja... als je over het puntje geluid heen kunt stappen biedt de nieuwe motor vooral voordelen.
Plussen en minnen van de VR6 tov. van de 2.0T
+ mooier geluid
- Minder koppel
- Minder vermogen
- Slurpt veel meer
- Meer gewicht in de neus
- 2.0T beter te tunen
Dus ja... als je over het puntje geluid heen kunt stappen biedt de nieuwe motor vooral voordelen.
- RVV
Gvd.. Hans wat doe je toch een mooie Mini weg. Maar ik snap het uitgangspunt wel..
Pluggie ik heb een 330d met automaat en 95000 Km op de klok.. moet ik me nu zorgen maken ? (ding mankeert overigens niks)
Pluggie ik heb een 330d met automaat en 95000 Km op de klok.. moet ik me nu zorgen maken ? (ding mankeert overigens niks)
-
@Mike, ik denk dat het antwoord op jou Cupra R vraag makkelijk te geven is. Ja, de Cupra R is beter. Als je een nieuwe Cupra zou kopen, dan zou ik de meerprijs overwegen. Is de Cupra R interessant als je al een Cupra hebt? Dat lijkt me makkelijk te beantwoorden, nee. Je zal veel te veel moeten bij betalen voor het verschil.
@Pluggie, wat een onduidelijk verhaal
Maar hopen dat het snel Januari is Hans, dan brullen met die spullen:)
@Pluggie, wat een onduidelijk verhaal

Maar hopen dat het snel Januari is Hans, dan brullen met die spullen:)
-
Dank je wel. Ik was al bang dat ik de enige was.k33z schreef: @Pluggie, wat een onduidelijk verhaal![]()

- Hans R
Ik begreep er ook geen reet van maar er staat iets over inruilprijs.. ach, pluggie komt net van school denk ik of was erg dronken 

-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
De IV R32 VR6 heb ik toen gekocht om het concept, een kleine auto met een dikke VR6.
4-motion was een extraatje. Nu met de R20T verliest de opvolger van de R32 wat mij betreft een groot deel van zijn uitstraling.
Moet wel zeggen dat de 2.0 tfsi een fijne motor is maar verliest het wat mij betreft op alle vlakken van een 3.2 VR6.
4-motion was een extraatje. Nu met de R20T verliest de opvolger van de R32 wat mij betreft een groot deel van zijn uitstraling.
Moet wel zeggen dat de 2.0 tfsi een fijne motor is maar verliest het wat mij betreft op alle vlakken van een 3.2 VR6.
-
Qua alle vlakken? Motorsound ok, maar de rest...Mike R32 schreef:De IV R32 VR6 heb ik toen gekocht om het concept, een kleine auto met een dikke VR6.
-
Had wel een R32 met turbo 

-
verrek inderdaad 

- Sperdy
Ha Pluggie, ik heb je post wel 5 keer gelezen, woord voor woord, regel voor regel. Maar ik begrijp er geen barst van. Ik beschouw je post als Dadaistische Poezie. En als je je post dan leest ... snap ik het nog niet. Maar in dat geval geeft dat niet want kunst moet je niet begrijpen.Pluggie schreef:De buurman R32 V6 nu krijgt er een afgeleverd over een maand. Gaat van 240 naar 260 pk of 270 pk.
Tis wel zo.
Tis wel zo.

-
Ik heb de rest van zijjn 12 posts nog niet gelezen, maar zijn die van hetzelfde niveau? 

- Hans R
Uit een ander topic:

Had ik toch gelijkPluggie schreef:Ja kwas wat bezopen, sorry![]()
.

- Hans R
Weet iemand al hoe de Golf R rijd? test ofzo.. ik heb nog niks kunnen vinden.. ben wel benieuwd namelijk..
-
Als een natte krant 

-
Heb ook de (duitse) bladen al uitgepluist maar nog niets te vindenHans GP schreef:Weet iemand al hoe de Golf R rijd? test ofzo.. ik heb nog niks kunnen vinden.. ben wel benieuwd namelijk..

@Hans
Wanneer komt jouw R binnen?
- Hans R
Productie week 48, volgende week dus en dan nog 2 weken wachten ofzo dat die bij de dealer staat..
I let you know
I let you know

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
In de laatste EVO leggen ze wel de Sciroco R op de pijnbank :banaan:Hans GP schreef:Weet iemand al hoe de Golf R rijd? test ofzo.. ik heb nog niks kunnen vinden.. ben wel benieuwd namelijk..
- SteV6
Ik denk dat je gewoon even een proefritje in een S3 zou kunnen maken ... ook een 2.0T met Haldex 4x4. En mocht dat toch kompleet anders zijn, dan kan jij ons dat in januari vertellen HansHans GP schreef:Weet iemand al hoe de Golf R rijd? test ofzo.. ik heb nog niks kunnen vinden.. ben wel benieuwd namelijk..

Stephan
-
Laten we hopen dat de R20T niet veel weg heeft van een S3. De S3 is een van de saaiste auto's in z'n klasse.
-
Maar ook een van de snelste.Mike R32 schreef:Laten we hopen dat de R20T niet veel weg heeft van een S3. De S3 is een van de saaiste auto's in z'n klasse.

- RutgerK
Heb je hem bij de lokale garage besteld?Hans GP schreef:Productie week 48, volgende week dus en dan nog 2 weken wachten ofzo dat die bij de dealer staat..
I let you know