als je wat verstand van rolexen hebt is het nog wel te doen, maar ik zou zelf niet zo snel bij de eerste de beste marktplaatshandelaar een rolex van 2k+ gaan halen. Wil je het toch; paar tips:Dick schreef:Aangezien hier wel wat kenners zitten.
Op Internet zijn ook tweedehands Rolexen te koop. Volgens mij scheelt het behoorlijk.Is dat nou verstandig om te doen?? Of heb jij nog een koopje Robin?
- stel gerichte vragen, vraag om bonnen, waar hij is gekocht, hoe de staat is, of hij wel eens weggeweest is voor service, of daar bonnen van zijn, etc.
- vraag of het een bezwaar zou zijn om hem bij een AD open te laten maken voor een controle
- vraag een kopie van het paspoort van de verkoper
---------- huivert de verkoper bij de laatste twee punten -> laat maar liggen
Er zijn ook zát wél betrouwbare handelaren op internet die voor een leuke(re dan nieuwprijs) een mooie rolex kunnen leveren.
Ik heb één keer een Rolex (14060) via marktplaats gekocht. Huiverig, maar eenmaal thuis bij de verkoper, die me trots zijn JLC Master Hometime liet zien, en een paar panerais, de bonnen tevoorschijn toverde inclusief de originele bon van de juwelier (horloge was 10 jaar oud!) was die huiverigheid snel voorbij.
Romo, gefeliciteerd met je schitterende aanwinst. Een prachtklok, in het staal maar zo in rg helemaal. Geniet ervan.