Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
MParallel
Auto: BMW

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door MParallel » 23 apr 2025, 17:37

Robin schreef: 23 apr 2025, 15:56 @Martijn, mee eens hoor, in bijvoorbeeld Australië hebben ze geen dag vrij op Koningsdag, laten we daar over een paar dagen van genieten!
Sja...ware het niet dat het op zaterdag valt. :lol:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 apr 2025, 19:46

^^^^ Ha ééntje die 'm wél vat!

Ik ben lekker puh wel een dag vrij.....

Elise

Bericht door Elise » 23 apr 2025, 19:52

D'r zijn toch al wat politieke partijen die Koningsdag willen afschaffen, zal wel Suikerfeest voor in de plaats komen :sealed:

Elise

Bericht door Elise » 25 apr 2025, 07:58

Geen minister die het asielprobleem gaat oplossen met deze club matennaaiers.

Afbeelding

Ah, dit is Jan Verboom
KARAKTER : Rustige realist. COMPETENTIES : Klantgericht, samenwerken, stressbestendig, resultaatgericht. LEERDOEL: "Leer van Mij dat Ik zachtmoedig ben en nederig van hart, en je zult rust vinden voor je ziel" (Jezus). HOBBY: vogels kijken.
Leuk dat vogels kijken, ik ben zelf meer van het brommers kieken. :tooth:

350 Z

Bericht door 350 Z » 25 apr 2025, 09:23

Die ambtenaren behoren onpartijdig en neutraal te zijn en behoren te luisteren naar hun minister, ofwel die 40 'collega's' op staande voet ontslaan.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 apr 2025, 09:57

Sinds wanneer moeten ambtenaren politiek neutraal zijn. Heb ik ergens een wet gemist?? En de opdrachten van de minister uitvoeren? He wat? Ze moeten hun werk doen volgens de wet en de minister moet uitleggen / verdedigen wat ze doen. Niet dat ik het eens ben met asielbeleid van de linkse ambtenarenkliek, maar zoals jij het zegt is het dus echt NIET zo geregeld in dit land. Als dingen anders moeten dan wettelijk geregeld dan moet de wet veranderd worden.

Het wel of niet eens zijn met een mening over lintjes van de minister moet alle ambtenaren het zwijgen opleggen? Wat doe je nog hier als je echt in een land wilt leven waar dit zo is? Zoek een leuke dictatuur uit. Of naar USA, ben je al aardig op weg.

Tom

Bericht door Tom » 25 apr 2025, 10:50

En dat haar wetsvoorstellen tegengewerkt worden heeft zeker niks te maken met de cultuur die daar heerst onder de ambtenaren? Die wetsvoorstellen moeten wel deugen/kloppen, maar iets zegt mij dat er met een ander oog naar gekeken wordt dan wetten die ze wel welwillend willen uitvoeren. Ik vind zo'n advertentie veelzeggend over de club met ambtenaren.

Uit alles blijkt dat er volgens ambtenaren en rechters vooral meer asiel moet komen, niet minder. Gemeenten houden inspraakavonden waar de uitkomst al vast staat. Van mij mogen ambtenaren zeggen en vinden wat ze willen, maar als je kiest om voor de overheid te werken kan dat betekenen dat je uitvoerend werk moet doen waar je zelf niet achter staat, de boel blijven frusteren helpt niet mee met het vertrouwen in de overheid en democratie overeind te houden.

Robin

Bericht door Robin » 25 apr 2025, 12:02

Daarop inhakend:)
https://www.ad.nl/binnenland/gemeente-d ... ~aea88d11/

MdV zei zonet lichtelijk irri: En wel coffeeshops hier op elke hoek van de straat.

De belachelijkheid van de NL rechtspraak, is die al op een dieptepunt of?

MParallel

Bericht door MParallel » 25 apr 2025, 12:28

Dit kabinet moet maar zo snel mogelijk vallen. Deze poppenkast heeft lang genoeg geduurd.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 25 apr 2025, 12:33

De poppenkast duurt langer dan dit kabinet, wat lost het laten vallen precies op?

MParallel

Bericht door MParallel » 25 apr 2025, 12:57

Eric Z schreef: 25 apr 2025, 12:33 De poppenkast duurt langer dan dit kabinet, wat lost het laten vallen precies op?
Kans op wat beters. Hoe klein ook.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 25 apr 2025, 13:41

Robin schreef: 25 apr 2025, 12:02 Daarop inhakend:)
https://www.ad.nl/binnenland/gemeente-d ... ~aea88d11/

MdV zei zonet lichtelijk irri: En wel coffeeshops hier op elke hoek van de straat.

De belachelijkheid van de NL rechtspraak, is die al op een dieptepunt of?
Pfff, wat een gezeik… Wat is het volgende wat niet meer mag?

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 apr 2025, 16:15

Tom schreef: 25 apr 2025, 10:50 En dat haar wetsvoorstellen tegengewerkt worden heeft zeker niks te maken met de cultuur die daar heerst onder de ambtenaren? Die wetsvoorstellen moeten wel deugen/kloppen, maar iets zegt mij dat er met een ander oog naar gekeken wordt dan wetten die ze wel welwillend willen uitvoeren. Ik vind zo'n advertentie veelzeggend over de club met ambtenaren.

Uit alles blijkt dat er volgens ambtenaren en rechters vooral meer asiel moet komen, niet minder. Gemeenten houden inspraakavonden waar de uitkomst al vast staat. Van mij mogen ambtenaren zeggen en vinden wat ze willen, maar als je kiest om voor de overheid te werken kan dat betekenen dat je uitvoerend werk moet doen waar je zelf niet achter staat, de boel blijven frusteren helpt niet mee met het vertrouwen in de overheid en democratie overeind te houden.
Dat stel ik ook niet ter discussie toch. Zei zelf ook dat ik het er niet mee eens ben? Echter is het NIET zo dat de ambtenaren moeten uitvoeren wat een minister roept. Ook hoeven ze het niet openlijk met de minister eens te zijn. Sterker nog, het overgrote deel van het kabinet was het niet met haar eens over die lintjes.

Ik zou ook graag de asielstroom stoppen en een heel groot deel terugsturen. Maar dat was de discussie niet.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 25 apr 2025, 16:34

Het zou raar zijn als ambtenaren het altijd maar eens zijn met wat jun bewindspersoon uit moet voeren. Een minister pakt na vier jaar of eerder z'n spullen en dan komt er iemand anders te zitten, met mogelijk een hele andere opdracht, en politieke kleur.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 25 apr 2025, 18:14

Natuurlijk mag iedere ambtenaar een mening en politieke voorkeur hebben. Tenminste, als je de goede mening en politieke voorkeur hebt volgens de 5e colonne……. Dat wordt ook gewoon in een documentaire over de rechtspraak benoemd en bevestigd. Het was daarna oorverdovend stil. Wat denk je zelf als je daar solliciteert en je zit tegenover Jan Verboom en of Jort van Gennip ? Iets zegt me dat je niet moet zeggen dat jij je mouwen op gaat stropen om, binnen de wettelijke kaders, beleid te maken voor mevrouw Faber en haar op basis van de expertise die je hebt, goed te adviseren om de asielstroom in te dammen……… Ik vrees dat je niet in het gewenste profiel past……

Gr Ron

Elise

Bericht door Elise » 25 apr 2025, 23:48

tomgtr schreef: 25 apr 2025, 09:57 Sinds wanneer moeten ambtenaren politiek neutraal zijn. Heb ik ergens een wet gemist?? En de opdrachten van de minister uitvoeren? He wat? Ze moeten hun werk doen volgens de wet en de minister moet uitleggen / verdedigen wat ze doen. Niet dat ik het eens ben met asielbeleid van de linkse ambtenarenkliek, maar zoals jij het zegt is het dus echt NIET zo geregeld in dit land. Als dingen anders moeten dan wettelijk geregeld dan moet de wet veranderd worden.

Het wel of niet eens zijn met een mening over lintjes van de minister moet alle ambtenaren het zwijgen opleggen? Wat doe je nog hier als je echt in een land wilt leven waar dit zo is? Zoek een leuke dictatuur uit. Of naar USA, ben je al aardig op weg.
Ministerie van Asiel en Migratie is het schip, Faber is de kapitein, niet doen wat de kapitein aangeeft is muiterij.
Nieuwe kapitein, nieuwe koers! Als je het er niet mee eens bent moet je van boord gaan.

Juist denken dat je het muiten van ambtenaren kunt vatten in wetten is de absurditeit ten top.
Het zijn juist de wetten, regels en afspraken waar ambtenaren en de RvS, en ook jij, naar verwijzen, die ervoor zorgen dat Nederland met de kop in de strop hangt. Blind opvolgen van wetten en regels zorgt er juist voor dat Nederland naar de haaien gaat. Het roer moet om!

Robin

Bericht door Robin » 26 apr 2025, 09:13

@Elise neem even 'n lekkere visstick bij de koffie joh :P

Elise

Bericht door Elise » 26 apr 2025, 09:22

:mrgreen:

350 Z

Bericht door 350 Z » 26 apr 2025, 10:12

Je moet eens NIET uitvoeren wat de directeur van een bedrijf je opdraagt en je kan je biezen pakken. Sorry Tom maar wat jij vind dat ambtenaren gewoon hun werk mogen weigeren is echt…….

Elise

Bericht door Elise » 26 apr 2025, 11:17

350 Z schreef: 26 apr 2025, 10:12 Je moet eens NIET uitvoeren wat de directeur van een bedrijf je opdraagt en je kan je biezen pakken. Sorry Tom maar wat jij vind dat ambtenaren gewoon hun werk mogen weigeren is echt…….
Ik lees Tom zijn bericht niet als werkweigering, ik lees erin dat Tom het hebben van die eigen mening en het uitdragen daarvan geen enkel probleem vindt, zoals je maar de wet volgt. En dat anders de wet maar moet worden aangepast.
Dus daarop voortbordurend is het dus prima dat je als perschef van de ING rondloopt in een net colbertje waarop je uitingen van XR uitdraagt, of dat je in de olie-industrie werkt en rondloopt in kleding met opdruk "just stop oil".
Ik denk dat je morele kompas dan een beetje zoek is, om maar een beetje bij kapitein iglo te blijven :tooth:

Tom

Bericht door Tom » 26 apr 2025, 12:01

Een minister werkt op hoofdlijnen. Ambtenaren zorgen voor de uitvoering. Maatje van mij werkt bij de belastingdienst, die zit ook dicht op de politiek als het gaat om wetswijzigingen en het toetsen op inhoud. Ook daar worden dingen weer teruggelegd (met adviezen en bezwaren op de inhoud) tot er iets ligt wat praktisch uitvoerbaar is, en persoonlijk heeft hij er natuurlijk ook een mening over. Maar dat alles blijft binnenskamers en als het goed is beseft iedereen bij de belastingdienst dat ze 'in dienst van' zijn.

Bij Faber en het hele asielbeleid voel je aan alle kanten de onwil van de ambtenaren onder haar. De onwil om niet eens te willen zoeken naar een oplossing (terwijl meer asiel, zoals een spreidingswet, wel in een oogwenk geregeld kan worden). Daar mag van mij ook de bezem door, want dan ben je gewoon niet professioneel. Het gedoe over lintjes is ook moedwillig gelekt aan de pers om Faber in kwaad daglicht te stellen, want normaal blijft zoiets gewoon geheim tot ze uitgereikt worden. Zo'n advertentie bevestigd alleen maar wat velen al dachten.

350 Z

Bericht door 350 Z » 26 apr 2025, 13:22

Eens, asielindustrie is een miljarden business (van ons geld) die ze niet zomaar willen aanpassen.

Luco

Bericht door Luco » 26 apr 2025, 13:36

Ga je toch voor het COA werken, kan je lekker een graantje meepikken :coffee:

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 26 apr 2025, 14:18

Tom schreef: 26 apr 2025, 12:01 Een minister werkt op hoofdlijnen. Ambtenaren zorgen voor de uitvoering.

Bij Faber en het hele asielbeleid voel je aan alle kanten de onwil van de ambtenaren onder haar. De onwil om niet eens te willen zoeken naar een oplossing (terwijl meer asiel, zoals een spreidingswet, wel in een oogwenk geregeld kan worden). Daar mag van mij ook de bezem door, want dan ben je gewoon niet professioneel. Het gedoe over lintjes is ook moedwillig gelekt aan de pers om Faber in kwaad daglicht te stellen, want normaal blijft zoiets gewoon geheim tot ze uitgereikt worden. Zo'n advertentie bevestigd alleen maar wat velen al dachten.
De bezem erdoor halen is praktisch zo goed als onuitvoerbaar gemaakt. De laatste 20 jaar is er gericht geselecteerd op gelijkgezinden, dat werd als de belangrijkste “kwaliteit” gezien om in, en zeker door, te stromen. Hoe je werkte was en is nog steeds bijzaak. Dat betekend tig jaren goede beoordelingen en ieder jaar een lofzang over jou functioneren. De rechter, toevallig ook een beroepsgroep waar een politieke stroming domineert, gaat die bezem bij jou terugstoppen waar het licht niet schijnt. Het proces wat dit heeft mogelijk gemaakt heeft zomaar 20 jaar geduurd, misschien wel langer. Wil je dit veranderen ben je zo maar weer 10 jaar verder voordat je iets van een resultaat ziet, laat staan wanneer de veranderingen gaan renderen.

Als je de cultuur wilt veranderen moet je van goede huize komen, haal je als verantwoordelijk leidinggevende de teugels aan hoor je morgenavond in nieuwsuur dat er op jou departement een angstcultuur heerst, ongewenste omgangsvormen, intimidatie en dat allemaal volgens meerdere anonieme bronnen en vertrouwenspersonen. Nou ik vrees dat ik wel weet wie er kan bukken voor de bezem……. Niet degene die heel de week zijn best doet om vooral het beleid van een jou onwelgevallige minister/kabinet (lees politieke stroming) te frustreren. Ik moet eerlijk zeggen, ik zou niet weten hoe je dat op een korte/redelijke termijn op een beschaafde manier moet realiseren. Misschien allemaal als interieurverzorger aka koffie-rondbrenger inzetten met behoud van salaris ?

Gr Ron

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 26 apr 2025, 15:00

Ik begin inmiddels wel begrip te krijgen waarom er zo'n grote wissel van wacht is in posities als in de US de dems en de reps stuivertje wisselen.

Plaats reactie