Sja...ware het niet dat het op zaterdag valt.Robin schreef: 23 apr 2025, 15:56 @Martijn, mee eens hoor, in bijvoorbeeld Australië hebben ze geen dag vrij op Koningsdag, laten we daar over een paar dagen van genieten!

Sja...ware het niet dat het op zaterdag valt.Robin schreef: 23 apr 2025, 15:56 @Martijn, mee eens hoor, in bijvoorbeeld Australië hebben ze geen dag vrij op Koningsdag, laten we daar over een paar dagen van genieten!
Leuk dat vogels kijken, ik ben zelf meer van het brommers kieken.KARAKTER : Rustige realist. COMPETENTIES : Klantgericht, samenwerken, stressbestendig, resultaatgericht. LEERDOEL: "Leer van Mij dat Ik zachtmoedig ben en nederig van hart, en je zult rust vinden voor je ziel" (Jezus). HOBBY: vogels kijken.
Kans op wat beters. Hoe klein ook.Eric Z schreef: 25 apr 2025, 12:33 De poppenkast duurt langer dan dit kabinet, wat lost het laten vallen precies op?
Pfff, wat een gezeik… Wat is het volgende wat niet meer mag?Robin schreef: 25 apr 2025, 12:02 Daarop inhakend:)
https://www.ad.nl/binnenland/gemeente-d ... ~aea88d11/
MdV zei zonet lichtelijk irri: En wel coffeeshops hier op elke hoek van de straat.
De belachelijkheid van de NL rechtspraak, is die al op een dieptepunt of?
Dat stel ik ook niet ter discussie toch. Zei zelf ook dat ik het er niet mee eens ben? Echter is het NIET zo dat de ambtenaren moeten uitvoeren wat een minister roept. Ook hoeven ze het niet openlijk met de minister eens te zijn. Sterker nog, het overgrote deel van het kabinet was het niet met haar eens over die lintjes.Tom schreef: 25 apr 2025, 10:50 En dat haar wetsvoorstellen tegengewerkt worden heeft zeker niks te maken met de cultuur die daar heerst onder de ambtenaren? Die wetsvoorstellen moeten wel deugen/kloppen, maar iets zegt mij dat er met een ander oog naar gekeken wordt dan wetten die ze wel welwillend willen uitvoeren. Ik vind zo'n advertentie veelzeggend over de club met ambtenaren.
Uit alles blijkt dat er volgens ambtenaren en rechters vooral meer asiel moet komen, niet minder. Gemeenten houden inspraakavonden waar de uitkomst al vast staat. Van mij mogen ambtenaren zeggen en vinden wat ze willen, maar als je kiest om voor de overheid te werken kan dat betekenen dat je uitvoerend werk moet doen waar je zelf niet achter staat, de boel blijven frusteren helpt niet mee met het vertrouwen in de overheid en democratie overeind te houden.
Ministerie van Asiel en Migratie is het schip, Faber is de kapitein, niet doen wat de kapitein aangeeft is muiterij.tomgtr schreef: 25 apr 2025, 09:57 Sinds wanneer moeten ambtenaren politiek neutraal zijn. Heb ik ergens een wet gemist?? En de opdrachten van de minister uitvoeren? He wat? Ze moeten hun werk doen volgens de wet en de minister moet uitleggen / verdedigen wat ze doen. Niet dat ik het eens ben met asielbeleid van de linkse ambtenarenkliek, maar zoals jij het zegt is het dus echt NIET zo geregeld in dit land. Als dingen anders moeten dan wettelijk geregeld dan moet de wet veranderd worden.
Het wel of niet eens zijn met een mening over lintjes van de minister moet alle ambtenaren het zwijgen opleggen? Wat doe je nog hier als je echt in een land wilt leven waar dit zo is? Zoek een leuke dictatuur uit. Of naar USA, ben je al aardig op weg.
Ik lees Tom zijn bericht niet als werkweigering, ik lees erin dat Tom het hebben van die eigen mening en het uitdragen daarvan geen enkel probleem vindt, zoals je maar de wet volgt. En dat anders de wet maar moet worden aangepast.350 Z schreef: 26 apr 2025, 10:12 Je moet eens NIET uitvoeren wat de directeur van een bedrijf je opdraagt en je kan je biezen pakken. Sorry Tom maar wat jij vind dat ambtenaren gewoon hun werk mogen weigeren is echt…….
De bezem erdoor halen is praktisch zo goed als onuitvoerbaar gemaakt. De laatste 20 jaar is er gericht geselecteerd op gelijkgezinden, dat werd als de belangrijkste “kwaliteit” gezien om in, en zeker door, te stromen. Hoe je werkte was en is nog steeds bijzaak. Dat betekend tig jaren goede beoordelingen en ieder jaar een lofzang over jou functioneren. De rechter, toevallig ook een beroepsgroep waar een politieke stroming domineert, gaat die bezem bij jou terugstoppen waar het licht niet schijnt. Het proces wat dit heeft mogelijk gemaakt heeft zomaar 20 jaar geduurd, misschien wel langer. Wil je dit veranderen ben je zo maar weer 10 jaar verder voordat je iets van een resultaat ziet, laat staan wanneer de veranderingen gaan renderen.Tom schreef: 26 apr 2025, 12:01 Een minister werkt op hoofdlijnen. Ambtenaren zorgen voor de uitvoering.
Bij Faber en het hele asielbeleid voel je aan alle kanten de onwil van de ambtenaren onder haar. De onwil om niet eens te willen zoeken naar een oplossing (terwijl meer asiel, zoals een spreidingswet, wel in een oogwenk geregeld kan worden). Daar mag van mij ook de bezem door, want dan ben je gewoon niet professioneel. Het gedoe over lintjes is ook moedwillig gelekt aan de pers om Faber in kwaad daglicht te stellen, want normaal blijft zoiets gewoon geheim tot ze uitgereikt worden. Zo'n advertentie bevestigd alleen maar wat velen al dachten.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Hielke en 11 gasten