Alles over de 1 serie (part I)
-
- Berichten: 11422
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Als ik een 135i zou kopen komt die op ca. 55k uit. Veel dure opties zoals bleutooth navi leer electronisch verst. stoelen etc koop ik nooit.
metallic
xenon
bekerhouders
donkerebaan voorraam
donkere achterramen
m pakket
middenarmsteun
knopjes stuur
geen type aanduiding
alarm klasse 3 verzekering technisch
http://www.youtube.com/watch?v=TajW09wZB-8
metallic
xenon
bekerhouders
donkerebaan voorraam
donkere achterramen
m pakket
middenarmsteun
knopjes stuur
geen type aanduiding
alarm klasse 3 verzekering technisch
http://www.youtube.com/watch?v=TajW09wZB-8
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Leen
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Snap ik volledig, zit wel een beetje in dezelfde gedachte lijn.@Rico: Impreza's en EVO's zijn echte gave 'Need-for-speed' auto's. Ook helemaal leuk en vreselijk ver over de top. Maar hoort helemaal bij het genre, supergoed! Hemelsblauw, gouden wielen, haha. Vet vermogen en helemaal leuk. Alleen ik ben zo'n een type bestuurder niet. Ik ben al 45 zeg, en een nette zakeman! Voor Impreza's ed. ben ik echt te oud. Rijdt die dame 'Jorinde' van DGB niet in een Impreza? snap je wel?
Overigens heb ik hem net ook gezien bij de BMW dealer in Groningen. Een zwarte. 123d, standaard bumpers.
Eigenlijk volledig in de lijn der verwachting van de foto's. Vanuit bepaalde hoeken prachtig, vanuit andere hoeken weer minder. Maar dat was ook geen verrassing. Interieur was allemaal bekend, hetzelfde als de 130i die ik had. Ruimte achterin viel me wel wat tegen, niet onbelangrijk in mijn geval. Jammer was dat ie een beetje in een hoek stond weggedrukt, je moet zo'n auto gewoon op de weg zien/straat zien staan.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
WHAHAHAFerdinand schreef:(Heb thuis gewoon gezegd dat ik de Mini heb ingeruild voor de kleinste BMW die BMW in serie maakt, een 1 serie. O, zegt mijn lieve vriendin, die ken ik en dat is goed, want ik was al bang dat je een weer zo een race-monster zou doen als de Mini, ben blij dat het dat niet is geworden).



Over die bedragen: ik blijf me ergeren aan mensen die zich aan die prijzen ergeren. Het is toch niet verplicht om hem vol met opties te kopen??????
Vind dat zo'n gezeik altijd. Een Opela Corsa kun je ook voor 45k kopen met 1.6 motor met alle opties? So what ?
Opties zijn er om uit te kiezen. Voor 53k heb je gewoon een perfecte 135i met alle nodige opties, xenon, m-pakket. Meer heb je echt niet nodig.
Iets anders: waarom noemt geen enkele autojournalist de aangepast sportstoelen????
Waarom moet mij alleen dit opvallen? En rept BMW er ook met geen woord over? Het zitvlak van de sportstoelen is aangepast en ben daar op zich niet heel blij mee lijkt het.
Die sportstoelen uit de 1-serie en 3-serie waren perfect. Waarom nu een aanpassing?
Of ligt dit aan mij ?
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
- Berichten: 22385
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Kreeg zo'n nieuwsbrief van BMW dat de 1 coupe in de showroom stond vandaag. Dus ik naar de dealer: niets te zien op wat boten na. Ding was nog niet binnen en in heel brabant zou er maar 1 staan, omdat BMW Nederland er te weinig had besteld ofzo
hij wist ook niet wanneer ie zou binnenkomen...
Dus ben maar weer gegaan he

Dus ben maar weer gegaan he

- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
http://www.autoweek.nl/images/myreview/ ... g?cache=noleonard schreef: Daar stond ook een WITTE 3- touring met sportpakket en 19 inch alpina's!!! In 2 woorden HELEMAAL GOED!!!
http://www.autoweek.nl/images/myreview/ ... g?cache=no
http://www.autoweek.nl/images/myreview/ ... g?cache=no
Weliswaar geen Alpina's, maartoch, sublieme auto.
Laatst gewijzigd door Sander S. op 25 nov 2007, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joop
- Berichten: 9073
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Ben gister even naar Ekris V'daal geweest.
Ze hadden daar een Titanzilveren 123d coupe met M-sportpakket staan.
Ik moet zeggen dat ie in het echt zeker beter smoelt dan op de foto's; maar is en blijft zeker geen schoonheid. Zeker niet als je hem vergelijkt met de andere coupés in dezelfde showroom:
- E92-330i met M-sport pakket (en prachtig stof-alcantara interieur)
- twee huisselectie E92-335i's
- E92 M3
- nieuwe 635d staan.
- De Z4M Coupe
- een tweedehands Z3M Coupe (hij blijft bijzonder en daarmee uitzonderlijk fraai)
- een tweedehands 850CSI (ook deze erg fraai).
- op de parkeerplaats stond nog een hele mooie (waarschijnlijk gerestaureerde) E9 3.0 Csi 8)
Keus voor mij wordt al een stuk makkelijker: de 1er coupe blijft op basis van het exterieur staan (ondanks de prachtige rijeigenschappen over bochtige weggetjes).
Ze hadden daar een Titanzilveren 123d coupe met M-sportpakket staan.
Ik moet zeggen dat ie in het echt zeker beter smoelt dan op de foto's; maar is en blijft zeker geen schoonheid. Zeker niet als je hem vergelijkt met de andere coupés in dezelfde showroom:
- E92-330i met M-sport pakket (en prachtig stof-alcantara interieur)
- twee huisselectie E92-335i's
- E92 M3
- nieuwe 635d staan.
- De Z4M Coupe
- een tweedehands Z3M Coupe (hij blijft bijzonder en daarmee uitzonderlijk fraai)
- een tweedehands 850CSI (ook deze erg fraai).
- op de parkeerplaats stond nog een hele mooie (waarschijnlijk gerestaureerde) E9 3.0 Csi 8)
Keus voor mij wordt al een stuk makkelijker: de 1er coupe blijft op basis van het exterieur staan (ondanks de prachtige rijeigenschappen over bochtige weggetjes).
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Joop
- Berichten: 9073
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
o sorry... had niet achterop gekeken...Jelmer850i schreef:Gelijk gekeken naar die 850Csi, echter dit is een gewone 850i...
Helaas...
Maar het was idd deze:
[img:480:360]http://www.bmwdealerteam.nl/OccasionPictures/5274-1.jpg[/img][img:480:360]http://www.bmwdealerteam.nl/OccasionPictures/5274-2.jpg[/img]
[img:480:360]http://www.bmwdealerteam.nl/OccasionPictures/5274-3.jpg[/img][img:480:360]http://www.bmwdealerteam.nl/OccasionPictures/5274-4.jpg[/img]
- Joop
- Berichten: 9073
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Nou voor de volledigheid de rest:
[img:480:360]http://www.bmwdealerteam.nl/OccasionPictures/5291-1.jpg[/img]
[img:480:360]http://www.bmwdealerteam.nl/OccasionPictures/4728-1.jpg[/img]
[img:480:360]http://www.bmwdealerteam.nl/OccasionPictures/6032-1.jpg[/img]
de rest was nieuw, dus geen plaatjes...
[img:480:360]http://www.bmwdealerteam.nl/OccasionPictures/5291-1.jpg[/img]
[img:480:360]http://www.bmwdealerteam.nl/OccasionPictures/4728-1.jpg[/img]
[img:480:360]http://www.bmwdealerteam.nl/OccasionPictures/6032-1.jpg[/img]
de rest was nieuw, dus geen plaatjes...
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Ziet er goed uit daar niet van. Maar heeft geen CSI voorbumper en spiegels. Overigens wel een handbak, wat vrij zeldzaam is bij een 850i.Joop schreef:o sorry... had niet achterop gekeken...Jelmer850i schreef:Gelijk gekeken naar die 850Csi, echter dit is een gewone 850i...
Helaas...
Maar het was idd deze:
Die andere wagens zijn ook prachtig!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Joop
- Berichten: 9073
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Foto's zijn dealerfoto's, dus niet van mij...
Maar weer even on topic:
... bij mijn bezoek ook even achterin de 1er coupe gaan zitten; daarmee werd ook meteen duidelijk waarom het nooit een echte coupe kan zijn:
Met mijn beperkte 1,78m lengte zat ik met mijn hoofd al tegen het dak, niet echt heel ruim dus, qua hoogte; beenruimte meer dan voortreffelijk.
Nou zal ik nooit achterin mijn eigen auto zitten, dus voor mij maakt het niet zoveel uit. Maar wil je de echte coupe lijn en daarmee moet het dak toch echt omlaag aan de achterzijde dan kun je net koters van een jaar 6,7 kwijt op de achterbank.
Maar weer even on topic:
... bij mijn bezoek ook even achterin de 1er coupe gaan zitten; daarmee werd ook meteen duidelijk waarom het nooit een echte coupe kan zijn:
Met mijn beperkte 1,78m lengte zat ik met mijn hoofd al tegen het dak, niet echt heel ruim dus, qua hoogte; beenruimte meer dan voortreffelijk.
Nou zal ik nooit achterin mijn eigen auto zitten, dus voor mij maakt het niet zoveel uit. Maar wil je de echte coupe lijn en daarmee moet het dak toch echt omlaag aan de achterzijde dan kun je net koters van een jaar 6,7 kwijt op de achterbank.
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Ik volg je aardig Rene. Alleen de eerste moet nog altijd komen, maar komen gaat hij er.GTRene schreef:mooie foto's Joop, elke keer als ik zo'n Z3 M coupe zie dan voel ik toch weer wat in m'n buik kriebelen, vind ze echt super en helemaal voor het geld, die auto's raken mij gewoon, en dat terwijl ik al met m'n 4d van dat soort rondrijd nog steeds Ubercool en heerlijke all rounders 8)
-
- Berichten: 11422
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Inderdaad liever geen turbo s.
Maar wat nou als je gedwongen wordt. Bmw maakt geen atmo 6cil M versies die nog enigszins betaalbaar zijn. Plus alle M versies komen nooit aan de slurptax max dus kosten ze nog meer. Ik verrekt het om nog meer belasting te betalen over een auto tis zo langzamerhand wel genoeg geweest. Dus dan maar een turbo die binnen de slurptax zit. Kan je zeggen tis maar 3000 euro of tis maar 8000 euro meer etc. Het is niet een kwestie van kan het niet betalen. Ik doe het gewoon niet meer. We worden genoeg genaaid. De grens is bereikt voor mij met het leegtrekken van de autokopers/rijders.
Even chipje dan maar of kortere overbrenging etc.
Je wordt gewoon gedwongen door de overheid om naar die hoek uit te wijken. Tis jammer voor de highpowered atmo motoren. Gelukkig kan ik nog lekker naar 8000rpm trekken met een atmo in de DSC.
Maar wat nou als je gedwongen wordt. Bmw maakt geen atmo 6cil M versies die nog enigszins betaalbaar zijn. Plus alle M versies komen nooit aan de slurptax max dus kosten ze nog meer. Ik verrekt het om nog meer belasting te betalen over een auto tis zo langzamerhand wel genoeg geweest. Dus dan maar een turbo die binnen de slurptax zit. Kan je zeggen tis maar 3000 euro of tis maar 8000 euro meer etc. Het is niet een kwestie van kan het niet betalen. Ik doe het gewoon niet meer. We worden genoeg genaaid. De grens is bereikt voor mij met het leegtrekken van de autokopers/rijders.
Even chipje dan maar of kortere overbrenging etc.
Je wordt gewoon gedwongen door de overheid om naar die hoek uit te wijken. Tis jammer voor de highpowered atmo motoren. Gelukkig kan ik nog lekker naar 8000rpm trekken met een atmo in de DSC.
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Ok, maar nu even op de man af dan Andre:
In welke opzichten kan de 135i Coupe een meerwaarde hebben t.o.v. je Dre edition 130i 3drs? Natuurlijk zul je de 135i ook tot een Dre edition ombouwen, maar wat is nu het grote voordeel? Heeft wat meer pk's (maar ook de nadelen van de turbo's bij jouw intensieve gebruik), ook meer gewicht. Auto is langer/groter (is voor jou ook geen voordeel) en mooier kan ik hem ook niet echt noemen.
Dus: waarom zou je overstappen van de 130i 3drs naar de 135i Coupe?
In welke opzichten kan de 135i Coupe een meerwaarde hebben t.o.v. je Dre edition 130i 3drs? Natuurlijk zul je de 135i ook tot een Dre edition ombouwen, maar wat is nu het grote voordeel? Heeft wat meer pk's (maar ook de nadelen van de turbo's bij jouw intensieve gebruik), ook meer gewicht. Auto is langer/groter (is voor jou ook geen voordeel) en mooier kan ik hem ook niet echt noemen.
Dus: waarom zou je overstappen van de 130i 3drs naar de 135i Coupe?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten