Alles over de 1 serie (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten
Andre
Berichten: 11422
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 24 nov 2007, 11:07

Als ik een 135i zou kopen komt die op ca. 55k uit. Veel dure opties zoals bleutooth navi leer electronisch verst. stoelen etc koop ik nooit.

metallic
xenon
bekerhouders
donkerebaan voorraam
donkere achterramen
m pakket
middenarmsteun
knopjes stuur
geen type aanduiding
alarm klasse 3 verzekering technisch

http://www.youtube.com/watch?v=TajW09wZB-8

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 24 nov 2007, 11:29

8) ik krijg gister een folder van Smudde dat ze vanaf 24 november vandaag dus de 1 serie coupe introduceren :lol: dus daar zal ik volgende week eens een bezoekje brengen om zelf de lijnen te zien 8)

de 1 serie coupe is er al vanaf 37.050,-euro volgens de folder...

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1218
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 24 nov 2007, 11:48

moet eerlijk zeggen , net een zilveren 123d coupe zien staan in de showroom en eerlijk is eerlijk IRL ziet het er goed uit .

Alleen de uitvoering die bij van poelgeest stond was een 123d handbak met 17" voor 68500,= :shock:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 24 nov 2007, 11:57

@Rico: Impreza's en EVO's zijn echte gave 'Need-for-speed' auto's. Ook helemaal leuk en vreselijk ver over de top. Maar hoort helemaal bij het genre, supergoed! Hemelsblauw, gouden wielen, haha. Vet vermogen en helemaal leuk. Alleen ik ben zo'n een type bestuurder niet. Ik ben al 45 zeg, en een nette zakeman! Voor Impreza's ed. ben ik echt te oud. Rijdt die dame 'Jorinde' van DGB niet in een Impreza? snap je wel?
Snap ik volledig, zit wel een beetje in dezelfde gedachte lijn.


Overigens heb ik hem net ook gezien bij de BMW dealer in Groningen. Een zwarte. 123d, standaard bumpers.

Eigenlijk volledig in de lijn der verwachting van de foto's. Vanuit bepaalde hoeken prachtig, vanuit andere hoeken weer minder. Maar dat was ook geen verrassing. Interieur was allemaal bekend, hetzelfde als de 130i die ik had. Ruimte achterin viel me wel wat tegen, niet onbelangrijk in mijn geval. Jammer was dat ie een beetje in een hoek stond weggedrukt, je moet zo'n auto gewoon op de weg zien/straat zien staan.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 24 nov 2007, 11:59

Leen schreef:
Alleen de uitvoering die bij van poelgeest stond was een 123d handbak met 17" voor 68500,=
Ja dit zijn echt TE bizare bedragen. Snap dat zo'n dealer auto een visite kaartje is, maar geen hond die zoveel geld er voor uit gaat geven.

Andre
Berichten: 11422
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 24 nov 2007, 12:12

De eerste worden altijd vol besteld er is altijd wel iemand die snel wil rijden en de hoofdprijs gaat betalen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 24 nov 2007, 16:57

Ferdinand schreef:(Heb thuis gewoon gezegd dat ik de Mini heb ingeruild voor de kleinste BMW die BMW in serie maakt, een 1 serie. O, zegt mijn lieve vriendin, die ken ik en dat is goed, want ik was al bang dat je een weer zo een race-monster zou doen als de Mini, ben blij dat het dat niet is geworden).
WHAHAHA :lol: :o :D kwam niet meer bij hier toen ik dit las :)


Over die bedragen: ik blijf me ergeren aan mensen die zich aan die prijzen ergeren. Het is toch niet verplicht om hem vol met opties te kopen??????

Vind dat zo'n gezeik altijd. Een Opela Corsa kun je ook voor 45k kopen met 1.6 motor met alle opties? So what ?

Opties zijn er om uit te kiezen. Voor 53k heb je gewoon een perfecte 135i met alle nodige opties, xenon, m-pakket. Meer heb je echt niet nodig.

Iets anders: waarom noemt geen enkele autojournalist de aangepast sportstoelen????

Waarom moet mij alleen dit opvallen? En rept BMW er ook met geen woord over? Het zitvlak van de sportstoelen is aangepast en ben daar op zich niet heel blij mee lijkt het.

Die sportstoelen uit de 1-serie en 3-serie waren perfect. Waarom nu een aanpassing?

Of ligt dit aan mij ?

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 24 nov 2007, 17:36

Vandaag bij dealer ook de 1 serie coupé bewonderd. (de Fonkert)

Vind hem heel geslaagd!! mooie lijnen en een lekker kontje.Ik denk wel dat het een vrouwenauto wordt!!!!



Daar stond ook een WITTE 3- touring met sportpakket en 19 inch alpina's!!! In 2 woorden HELEMAAL GOED!!!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 24 nov 2007, 18:59

Meen je niet !! Geen pics ?

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 24 nov 2007, 20:21

Uit een ander topic;
Andre schreef:met 2.5 kan het zeker betrouwbaar.

In de nieuwe m2 hebben ze het over 4cil turbo en dat zou ik heel jammer vinden.

Bmw en turbo is diesel.
Ik zou zelf ook nooit de 3l turbo van bmw kiezen als had ie 400pk.
135i Coupe voor Dré? Nah, dacht het niet! :lol: :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 24 nov 2007, 20:26

Mwah je ziet de meningen steeds meer veranderen... Nee Nee Nee hoewel....

En ondertussen zitten we op misschien :lol:

Tom
Berichten: 22385
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 24 nov 2007, 20:57

Kreeg zo'n nieuwsbrief van BMW dat de 1 coupe in de showroom stond vandaag. Dus ik naar de dealer: niets te zien op wat boten na. Ding was nog niet binnen en in heel brabant zou er maar 1 staan, omdat BMW Nederland er te weinig had besteld ofzo :? hij wist ook niet wanneer ie zou binnenkomen...
Dus ben maar weer gegaan he :D

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 24 nov 2007, 21:58

Als ik volgende week weer in Friesland ben, ga ik zeker even bij De Beier een kijkje nemen.

Kom misschien dan ook nog wel even een trainingsrondje bij je doen André ;)

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 25 nov 2007, 12:35

leonard schreef: Daar stond ook een WITTE 3- touring met sportpakket en 19 inch alpina's!!! In 2 woorden HELEMAAL GOED!!!
http://www.autoweek.nl/images/myreview/ ... g?cache=no
http://www.autoweek.nl/images/myreview/ ... g?cache=no
http://www.autoweek.nl/images/myreview/ ... g?cache=no

Weliswaar geen Alpina's, maartoch, sublieme auto.
Laatst gewijzigd door Sander S. op 25 nov 2007, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9073
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 25 nov 2007, 12:35

Ben gister even naar Ekris V'daal geweest.

Ze hadden daar een Titanzilveren 123d coupe met M-sportpakket staan.

Ik moet zeggen dat ie in het echt zeker beter smoelt dan op de foto's; maar is en blijft zeker geen schoonheid. Zeker niet als je hem vergelijkt met de andere coupés in dezelfde showroom:
- E92-330i met M-sport pakket (en prachtig stof-alcantara interieur)
- twee huisselectie E92-335i's
- E92 M3
- nieuwe 635d staan.
- De Z4M Coupe
- een tweedehands Z3M Coupe (hij blijft bijzonder en daarmee uitzonderlijk fraai)
- een tweedehands 850CSI (ook deze erg fraai).
- op de parkeerplaats stond nog een hele mooie (waarschijnlijk gerestaureerde) E9 3.0 Csi 8)

Keus voor mij wordt al een stuk makkelijker: de 1er coupe blijft op basis van het exterieur staan (ondanks de prachtige rijeigenschappen over bochtige weggetjes).

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 25 nov 2007, 12:44

Gelijk gekeken naar die 850Csi, echter dit is een gewone 850i...
Helaas...

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9073
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 25 nov 2007, 12:47

Jelmer850i schreef:Gelijk gekeken naar die 850Csi, echter dit is een gewone 850i...
Helaas...
o sorry... had niet achterop gekeken...

Maar het was idd deze:

[img:480:360]http://www.bmwdealerteam.nl/OccasionPictures/5274-1.jpg[/img][img:480:360]http://www.bmwdealerteam.nl/OccasionPictures/5274-2.jpg[/img]
[img:480:360]http://www.bmwdealerteam.nl/OccasionPictures/5274-3.jpg[/img][img:480:360]http://www.bmwdealerteam.nl/OccasionPictures/5274-4.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9073
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 25 nov 2007, 12:56

Nou voor de volledigheid de rest:

[img:480:360]http://www.bmwdealerteam.nl/OccasionPictures/5291-1.jpg[/img]
[img:480:360]http://www.bmwdealerteam.nl/OccasionPictures/4728-1.jpg[/img]
[img:480:360]http://www.bmwdealerteam.nl/OccasionPictures/6032-1.jpg[/img]

de rest was nieuw, dus geen plaatjes...

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 25 nov 2007, 12:59

Joop schreef:
Jelmer850i schreef:Gelijk gekeken naar die 850Csi, echter dit is een gewone 850i...
Helaas...
o sorry... had niet achterop gekeken...

Maar het was idd deze:
Ziet er goed uit daar niet van. Maar heeft geen CSI voorbumper en spiegels. Overigens wel een handbak, wat vrij zeldzaam is bij een 850i.

Die andere wagens zijn ook prachtig!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 25 nov 2007, 13:44

mooie foto's Joop, elke keer als ik zo'n Z3 M coupe zie dan voel ik toch weer wat in m'n buik kriebelen, vind ze echt super en helemaal voor het geld, die auto's raken mij gewoon, en dat terwijl ik al met m'n 4d van dat soort rondrijd nog steeds Ubercool en heerlijke all rounders 8)

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9073
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 25 nov 2007, 14:23

Foto's zijn dealerfoto's, dus niet van mij...

Maar weer even on topic:

... bij mijn bezoek ook even achterin de 1er coupe gaan zitten; daarmee werd ook meteen duidelijk waarom het nooit een echte coupe kan zijn:

Met mijn beperkte 1,78m lengte zat ik met mijn hoofd al tegen het dak, niet echt heel ruim dus, qua hoogte; beenruimte meer dan voortreffelijk.

Nou zal ik nooit achterin mijn eigen auto zitten, dus voor mij maakt het niet zoveel uit. Maar wil je de echte coupe lijn en daarmee moet het dak toch echt omlaag aan de achterzijde dan kun je net koters van een jaar 6,7 kwijt op de achterbank.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 25 nov 2007, 14:25

Ik denk dan altijd lui die achterin je auto zitten mogen vaak al blij zijn dat ze met je mee mogen rijden, dus dan maar iets minder ruimte, in elk geval beter dan in een bus of trein zitten/wachten enz :wink:

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 25 nov 2007, 16:05

GTRene schreef:mooie foto's Joop, elke keer als ik zo'n Z3 M coupe zie dan voel ik toch weer wat in m'n buik kriebelen, vind ze echt super en helemaal voor het geld, die auto's raken mij gewoon, en dat terwijl ik al met m'n 4d van dat soort rondrijd nog steeds Ubercool en heerlijke all rounders 8)
Ik volg je aardig Rene. Alleen de eerste moet nog altijd komen, maar komen gaat hij er.

Andre
Berichten: 11422
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 25 nov 2007, 17:28

Inderdaad liever geen turbo s.

Maar wat nou als je gedwongen wordt. Bmw maakt geen atmo 6cil M versies die nog enigszins betaalbaar zijn. Plus alle M versies komen nooit aan de slurptax max dus kosten ze nog meer. Ik verrekt het om nog meer belasting te betalen over een auto tis zo langzamerhand wel genoeg geweest. Dus dan maar een turbo die binnen de slurptax zit. Kan je zeggen tis maar 3000 euro of tis maar 8000 euro meer etc. Het is niet een kwestie van kan het niet betalen. Ik doe het gewoon niet meer. We worden genoeg genaaid. De grens is bereikt voor mij met het leegtrekken van de autokopers/rijders.
Even chipje dan maar of kortere overbrenging etc.

Je wordt gewoon gedwongen door de overheid om naar die hoek uit te wijken. Tis jammer voor de highpowered atmo motoren. Gelukkig kan ik nog lekker naar 8000rpm trekken met een atmo in de DSC.

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 25 nov 2007, 18:05

Ok, maar nu even op de man af dan Andre:

In welke opzichten kan de 135i Coupe een meerwaarde hebben t.o.v. je Dre edition 130i 3drs? Natuurlijk zul je de 135i ook tot een Dre edition ombouwen, maar wat is nu het grote voordeel? Heeft wat meer pk's (maar ook de nadelen van de turbo's bij jouw intensieve gebruik), ook meer gewicht. Auto is langer/groter (is voor jou ook geen voordeel) en mooier kan ik hem ook niet echt noemen.

Dus: waarom zou je overstappen van de 130i 3drs naar de 135i Coupe?

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten