Robin schreef: 18 sep 2024, 12:29
Dit gaat dus uiteindelijk door(?)
https://www.ad.nl/politiek/zo-raar-werk ... ~a0441146/
Ik snap dat er meer geld nodig is om:
-puin te ruimen/teveel uitgegeven geld van vorige kabinetten te bekostigen
-conflicten/ oorlogen mede te blijven voeren
Maar is dit wel zo'n goed idee?
Ik wil 130 terug!
Ja, en werken 'moet weer lonen' dus wel even een ruige 0,7% koopkracht erbij (maar je zorgverzekering wordt wel weer duurder, net als je sportschool etc.) en het aantal verkeersboetes moet verder omhoog om de begroting rond te krijgen. Veel plezier.
Op zulke momenten ben ik echt blij dat ik op Curaçao zit. Ik rij hier rond met een goot op de trekhaak met daarop een crossmotor. Zonder verlichting, zonder kenteken (kenteken auto ook niet meer zichtbaar/leesbaar), zonder richtingaanwijzers (die toch niemand hier ooit gebruikt) en het interesseert niemand iets. Ook politie niet die ik tegenkwam. Ik zie hier auto's rijden met überhaupt geen kenteken of totaal onleesbaar. Nog nooit gezien dat iemand staande werd gehouden hier. Links of rechts inhalen, mensen of dieren los achterin pickups, maakt allemaal niet uit. Motorrijders die zonder helm driftend over de weg gaan op hun Hayabusa's. Prima, mooi om te zien. En hun probleem als het misgaat. Ik zou het niet doen maar ik heb geen oordeel over hen. Veel van onze nieuwe motorcrossvrienden rijden gewoon met hun niet-straatlegale crossmotors (dus ook zonder kenteken) over de weg naar de crossbaan toe. Geen probleem.
Ik vind het heerlijk, totaal geen betutteling hier. Sommigen zullen roepen dat het onverantwoord is en ja, het verkeer is hier wat gevaarlijker dan in Nederland. Iets beter opletten dus. Maar ik werd totaal krankjorum van het steeds kleiner wordende hokje waar je in NL met regelgeving, voorschriften, controles, extra belastingen, trajectcontroles, boetes enzovoorts in wordt gedrukt. Soms verbazingwekkend dat Curaçao (alhoewel het een eigen land is sinds 2010) onderdeel is van 'Het Koninkrijk der Nederlanden' (samen met Nederland, Aruba en Sint Maarten). Ik vergelijk dit eiland vaak met een soort van piratennest in het koninkrijk.

Maar ik geniet daar wel van, de vrijheid hier. Je beseft dat pas echt als je weg bent uit Nederland.