VW Up! + Audi A3 besteld [up p21]
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: BMW 'M3' E36 Semi-racer
Uiteraard is dit een indicatie. Ik zit namelijk wel erg te denken om begin volgend jaar de KW var 2 set aan te schaffen. Zou graag op Zolder nog even bij Tristan in willen stappen of het echt wat voor mij is. Daarna ga ik de keuze maken. Om van mijn B8 set naar KW var2 te gaan hoef ik namelijk maar 2 bankjes bij te leggen, alleen nog zien of het dat ook waard is. Als ik verderop in het jaar nog wat budget vrij kan maken dan ga ik zeker opzoek naar een setje stabi's.
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: BMW 'M3' E36 Semi-racer
Na wat geld opzij gezet te hebben, weer wat onderdelen kunnen kopen en financieel wat trackdays veilig gesteld.
Wat is er gebeurd?
- Extra set 17" Motorsport velgen met banden aangeschafd, styling 22
- Sper differentieel van een M3 3.0 gekocht en laten monteren met nieuwe olie
- Vanos laten reviseren
- Vers sap met filter
Voor de komende driftdag heb ik nu dus 2 setjes velgen met banden. Hiervan zijn 2 banden in erg goede staat, deze komen dus om de voor-as. Dan heb ik 4 banden voor de achter-as en 2 banden voor Mark zijn achter-as. Zo ben ik dan ook wel weer
Na de driftdag laat ik mijn huidige set velgen kaal in de schuur staan omdat deze echt te goor zijn en bijna niet schoon te krijgen. Om de nieuwe velgen komen dan nieuwe Dunlop Sportmaxx bandjes, ben benieuwd hoe deze presteren 4 maart op CPZ.
Vandaag de auto weer opgehaald na revisie en diff montage. Maar een dik half uur gereden maar damn wat heb ik me vermaakt. Nooit eerder flink gedrift met een sper diff, maar dit is toch wel genieten hoor. Rechte stuk gewoon hop dwars zetten dat ding, bochtje in, rechte stuk flicken en volgende bocht in. Heerlijk! Motor klinkt na vanos revisie ook weer een enorm stuk frisser. Heb ook het idee dat hij iets geleidelijker door de toeren loopt, maar dat kan ook verbeelding zijn.
Uiteraard heb ik nog veel meer plannen, maar dit kost ook weer de wereld dus ga ik nu lekker trackdays rijden. Kilometers maken en vooral ervaring opdoen. Ook ga ik hem nog wat degelijker maken, dus rails onder de stoel vandaan wat ook een lagere zit met zich meebrengt. Er zitten achterin ook nog wat rammels, dus ik moet even zorgen dat alles wat netter komt te zitten of eruit gesloopt wordt. En de deurpanelen moeten nog vervangen worden door carbon platen of alu platen.
Foto's komen nog wel, anders 8 feb. wel
Wat is er gebeurd?
- Extra set 17" Motorsport velgen met banden aangeschafd, styling 22
- Sper differentieel van een M3 3.0 gekocht en laten monteren met nieuwe olie
- Vanos laten reviseren
- Vers sap met filter
Voor de komende driftdag heb ik nu dus 2 setjes velgen met banden. Hiervan zijn 2 banden in erg goede staat, deze komen dus om de voor-as. Dan heb ik 4 banden voor de achter-as en 2 banden voor Mark zijn achter-as. Zo ben ik dan ook wel weer

Na de driftdag laat ik mijn huidige set velgen kaal in de schuur staan omdat deze echt te goor zijn en bijna niet schoon te krijgen. Om de nieuwe velgen komen dan nieuwe Dunlop Sportmaxx bandjes, ben benieuwd hoe deze presteren 4 maart op CPZ.
Vandaag de auto weer opgehaald na revisie en diff montage. Maar een dik half uur gereden maar damn wat heb ik me vermaakt. Nooit eerder flink gedrift met een sper diff, maar dit is toch wel genieten hoor. Rechte stuk gewoon hop dwars zetten dat ding, bochtje in, rechte stuk flicken en volgende bocht in. Heerlijk! Motor klinkt na vanos revisie ook weer een enorm stuk frisser. Heb ook het idee dat hij iets geleidelijker door de toeren loopt, maar dat kan ook verbeelding zijn.
Uiteraard heb ik nog veel meer plannen, maar dit kost ook weer de wereld dus ga ik nu lekker trackdays rijden. Kilometers maken en vooral ervaring opdoen. Ook ga ik hem nog wat degelijker maken, dus rails onder de stoel vandaan wat ook een lagere zit met zich meebrengt. Er zitten achterin ook nog wat rammels, dus ik moet even zorgen dat alles wat netter komt te zitten of eruit gesloopt wordt. En de deurpanelen moeten nog vervangen worden door carbon platen of alu platen.
Foto's komen nog wel, anders 8 feb. wel

- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: BMW 'M3' E36 Semi-racer
Mooi Steven je bent klaar voor de DF-CPZ dag 

- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 'M3' E36 Semi-racer
Goed bezig Steven.
Mijn sper is vandaag ook gemonteerd.

Mijn sper is vandaag ook gemonteerd.

- Knot
- Berichten: 40280
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 'M3' E36 Semi-racer
Mooi werk Steven, hij kan er maar weer helemaal fris bij staan, niks mis mee!
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Re: BMW 'M3' E36 Semi-racer
Goed bezig Steven, dat wordt 8 februari met een big smile in de auto zitten 

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW 'M3' E36 Semi-racer
Vanos laten reviseren????
duur geintje nog lijkt me gezien die handel goed op tijd gezet moet worden.
Maar goed bezig Steven
duur geintje nog lijkt me gezien die handel goed op tijd gezet moet worden.
Maar goed bezig Steven

- yorick
- Berichten: 996
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: BMW 'M3' E36 Semi-racer
Mooi werk Steven. Met een fijn gevoel het nieuwe seizoen in.
-
- Berichten: 5513
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: BMW 'M3' E36 Semi-racer
Goede upgrades ! Sperdifje is echt geweldig, ik zou ook echt niet meer zonder willen.
-
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 26 apr 2008, 12:30
- Locatie: Randstad
Re: BMW 'M3' E36 Semi-racer
vanos revisie? je zet er toch gewoon een nieuwe op..


-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: BMW 'M3' E36 Semi-racer
Revisie is voldoende. Hij is nu even fris als een nieuwe en dit kost incl. arbeid ongeveer € 150,-
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 'M3' E36 Semi-racer
Hoe zit het met je motorrubbers? Die van waren door het circuitgebruik aardig kapot gescheurd. Heb nu aluminium exemplaren, trilt wel meer maar iig zekerheid dat de fan niet tegen de radiateur komt. 

- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
Re: BMW 'M3' E36 Semi-racer
Gaaf Steven, na Lelystad direct maar even inschrijven voor Papenburg 

- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW 'M3' E36 Semi-racer
Fan er af slopen, evt een M3 radiateur gebruiken. Alleen moet je bij een gewone E36 dan wel een andere thermostaat geloof ik.Tristan schreef:Hoe zit het met je motorrubbers? Die van waren door het circuitgebruik aardig kapot gescheurd. Heb nu aluminium exemplaren, trilt wel meer maar iig zekerheid dat de fan niet tegen de radiateur komt.
Ik heb hem er op de M3 ook niet meer op zitten, ook bij stilstand loopt de temperatuur niet op, misschien als het echt heel warm is maar de keren dat ik het probeerde in elk geval niet. Die electrische fans zie je wel vaak om wat koeling bij stilstand te geven, maar als je eenmaal rijd zitten ze je airflow naar de radiateur alleen maar in de weg.
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 'M3' E36 Semi-racer
Maar toch omdat ik er ook regelmatig mee op de weg rij wil ik de fan er wil op hebben zitten. Bij mijn E30 zit er idd ook geen fan meer op.
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: BMW 'M3' E36 Semi-racer
Ja fan blijft er bij mij ook gewoon op. Motorsteunen is misschien nog wel eens een idee, loopt inderdaad niet enorm soepel meer daar voorin. Dan meteen de complete airco maar laten verwijderen.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: BMW 'M3' E36 Semi-racer
Als je die nou netjes verwijderd kun je die misschien slijten aan Rody? Die wil graag een E36 mét airco, en die zie je niet zo vaak! 8)
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: BMW 'M3' E36 Semi-racer
Nou dan laat ik hem de zooi er wel uitslopen, kan hij het voor een zeer zacht prijsje hebben natuurlijk 8)Martijn Koevoets schreef:Als je die nou netjes verwijderd kun je die misschien slijten aan Rody? Die wil graag een E36 mét airco, en die zie je niet zo vaak! 8)
Re: BMW 'M3' E36 Semi-racer
allereerste wat ik gedaan heb, aircobrut eruit.. en de luchtpomp een schop gegeven.... weg ermee...
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: BMW 'M3' E36 Semi-racer
Heb de afgelopen tijd natuurlijk niet stil gezeten. Na de driftdag ook weer wat dingen aangepast en verbeterd. Voornaamste verranderingen zijn;
- Wiechers veerpootbrug
- 25% Sper diff 3,15
- Dunlop Sportmaxx TT banden
- Tapeinden ipv wielbouten
- Meer gewicht eruit gesloopt, voornamelijk achterin
Ook maar weer eens foto's gemaakt, zo kan je mooi zien hoe verneukt mijn lak is vanwege de CL RC06 blokken. Heb nu setje originele besteld voor erbij, anders kan ik mijn nieuwe setje velgen ook weer afschrijven.
Mijn sleutelplek

Tapeinden gemonteerd, werkt nu echt ideaal. Ook geen gekloot meer met wielsloten

Foto van de motorruimte. De enige aanpassingen die hier te zien zijn, zijn de M3 3.2 inverted topmounts, veerpootbrug en airbox

Hier is goed te zien dat de lak minder wordt. Nu is hij ook al een tijdje niet schoongemaakt dus ik doe het zelf ook wel. Ook is het linker voorspatbord toch wel erg rot nu, net als de grill-houder. Misschien die twee dingen eens nieuw monteren + spuiten en de auto laten poetsen.


Hier de nieuwe Dunlop banden die ik van aan de Dunlop Drivers Cup heb overgehouden. De stukken missen er gewoon uit, schijnt top off the range van Dunlop te zijn qua straatbanden
Na een dagje DF @ CPZ waarvan de helft ook nog nat was.

Het diff is weer een verhaal apart. Diff gekocht bij Koopman racing, nieuwe olie zat erin. Na Zandvoort dacht ik dat rechtsachter het wiellager overleden was, maar dat was dus het diff. Bij Offenga op de brug gehad, stethoscoop tegen het diff gehad. Alleen maar knarsende geluiden en duidelijk geen fris diff meer. Sper werking was naar mijn mening ook al niet de 25% die het hoort te zijn, al heb ik daar weinig ervaring mee. Koopman trekt het diff iig weer uit elkaar om alles netjes te maken, kijken wat we aan de sperwerking kunnen doen. Eventuele 40% upgradeplaten wil ik wel bijleggen als hij dan weer fris is.

Wat moet er allemaal nog gebeuren om hem compleet naar mijn zin te krijgen? Op volgorde:
- Harde uitlaat ophanging
- AST Sportline 2 onderstel
- Alu deurpanelen en voetplaten
- Schroefkooi van Wiechers
- Semi of gewone slicks
- Shortshifter
- Misschien GT achterspoiler voor betere balans
Tot zover mijn update
Volgende trackday zal 25 juni pas weer zijn denk ik, zo kan ik mooi wat geld opzij leggen voor de upgrades.
- Wiechers veerpootbrug
- 25% Sper diff 3,15
- Dunlop Sportmaxx TT banden
- Tapeinden ipv wielbouten
- Meer gewicht eruit gesloopt, voornamelijk achterin
Ook maar weer eens foto's gemaakt, zo kan je mooi zien hoe verneukt mijn lak is vanwege de CL RC06 blokken. Heb nu setje originele besteld voor erbij, anders kan ik mijn nieuwe setje velgen ook weer afschrijven.
Mijn sleutelplek

Tapeinden gemonteerd, werkt nu echt ideaal. Ook geen gekloot meer met wielsloten
Foto van de motorruimte. De enige aanpassingen die hier te zien zijn, zijn de M3 3.2 inverted topmounts, veerpootbrug en airbox
Hier is goed te zien dat de lak minder wordt. Nu is hij ook al een tijdje niet schoongemaakt dus ik doe het zelf ook wel. Ook is het linker voorspatbord toch wel erg rot nu, net als de grill-houder. Misschien die twee dingen eens nieuw monteren + spuiten en de auto laten poetsen.
Hier de nieuwe Dunlop banden die ik van aan de Dunlop Drivers Cup heb overgehouden. De stukken missen er gewoon uit, schijnt top off the range van Dunlop te zijn qua straatbanden

Het diff is weer een verhaal apart. Diff gekocht bij Koopman racing, nieuwe olie zat erin. Na Zandvoort dacht ik dat rechtsachter het wiellager overleden was, maar dat was dus het diff. Bij Offenga op de brug gehad, stethoscoop tegen het diff gehad. Alleen maar knarsende geluiden en duidelijk geen fris diff meer. Sper werking was naar mijn mening ook al niet de 25% die het hoort te zijn, al heb ik daar weinig ervaring mee. Koopman trekt het diff iig weer uit elkaar om alles netjes te maken, kijken wat we aan de sperwerking kunnen doen. Eventuele 40% upgradeplaten wil ik wel bijleggen als hij dan weer fris is.
Wat moet er allemaal nog gebeuren om hem compleet naar mijn zin te krijgen? Op volgorde:
- Harde uitlaat ophanging
- AST Sportline 2 onderstel
- Alu deurpanelen en voetplaten
- Schroefkooi van Wiechers
- Semi of gewone slicks
- Shortshifter
- Misschien GT achterspoiler voor betere balans
Tot zover mijn update

-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: BMW 'M3' E36 Semi-racer
Gaat lekker hoor Stijve! En fail @ dunlop...
weet je trouwens wat het totale gewicht nu van de wagen is ? en het vermogen ?
weet je trouwens wat het totale gewicht nu van de wagen is ? en het vermogen ?
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 'M3' E36 Semi-racer
Tapeinden is ideaal. Ook makkelijk te vervangen als er geen schroefdraad meer op zit door het wisselen van wielen. Misschien ook handig op je lijstje (mits je het nog niet gemonteerd hebt): M3 casterogen (excentrisch).
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: BMW 'M3' E36 Semi-racer
Die AST set staat verrassend hoog in je lijstje Steven!
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: BMW 'M3' E36 Semi-racer
Lekker bezig Steven!
Maar damn wat een ellende met die Lorraine's :o

Maar damn wat een ellende met die Lorraine's :o
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten