Reind schreef:Ik heb een paar weken terug een 325i coupe gekocht om mee te driften. Tijdens mijn zoektocht had een 535 eigenlijk de voorkeur maar kon geen geschikte (goedkope) vinden.
Nu komt hier langs dat een 525 24v bijna net zo snel is als een 535i. Ik dacht juist dat de 535 stukken sneller is en dat hij aangenaam veel koppel heeft. Nu heb ik nooit met een E34 535 gereden maar is die echt maar fractioneel sneller?
Deze is trouwens wel erg leuk.
De 525 24v was dus GESTRIPT. Scheelt een kilo of 200 minimaal. Overigens was 't dezelfde auto als Paskal later had. Die kocht hem nadat Aernoudt hem van mij (en Arnoud) had gekocht. Kleine wereld.
De 535 is dus (veel) sneller, voelt vooral veel sneller dankzij 't koppel, maar met de snelle nokkenas is 'ie NOG sneller bij hoge toeren (daar waar de 525 24v ook lekker liep) dan toen ik de 535 nog had. Duidelijk zo?
Overigens vond ik de 535i lekkerder sturen dan de 525 24v, maar dat komt denk ik ook door het M5 stuurhuis. De 535i is tijdens 't driften gewoon een gooi en smijt auto. Ik heb er op Niederrhein mijn oude baas (ex NL Rallykampioen) in zijn geprepareerde E30 325 al driftend lopen opduwen en was toen vooral onder de indruk hoe je een 1500+ kilo wegende 5 serie op de vierkante meter van een volledige linksdrift in een rechtsdrift kunt gooien alsof het een gestript E30-je is. De balans vond ik altijd veel leuker dan in de E30. Veel stabieler, meer grip achter, meer tractie en dus de mogelijkheid om op hogere snelheid te driften, of juist net onder de grens te blijven zonder dat 'ie uitbreekt. Daarom vind ik 't zo'n fantastische allrounder. Meer dan alle 5's die erna zijn gekomen. En laatst reed ik in een E28 M5 op de Ring, maar ik durf niet te zeggen dat ik die per sé leuker vind (en die is écht heel erg leuk).