Help mijn rijplezier staat onder zware druk. De jacht is....

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Macboy

Bericht door Macboy » 15 mei 2007, 10:58

Ben ik nu de enige die in de gaten heeft dat de E92 M3 besteld is ???

En als het verhaal wél waar is, dan adviseer ik een graphite of zilvergrijze 130i zónder M-pakket.

Meer auto voor meer stealth is er gewoonweg niet :)

Michel P

Bericht door Michel P » 15 mei 2007, 11:03

Macboy schreef:Ben ik nu de enige die in de gaten heeft dat de E92 M3 besteld is ???

En als het verhaal wél waar is, dan adviseer ik een graphite of zilvergrijze 130i zónder M-pakket.

Rico koopt geen boot Macboy!

@Dennis, nee, dan rij je een Astra, met trekhaak een sleurhut :lol: Of je vliegt naar Turkije met Easycrash voor een All-inclusief vreet en zuip vakantie :twisted:

Tom

Bericht door Tom » 15 mei 2007, 11:04

Macboy schreef:Ben ik nu de enige die in de gaten heeft dat de E92 M3 besteld is ???
Dan zou Rico z'n auto nooit particulier verkopen..... heeft meerdere malen aangegeven dat ie daar sowieso geen fan van is.....

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 mei 2007, 11:10

Met de M3 reed ik altijd erg en erg hard over 's Heeren Weegen, dat ding was ervoor bedoeld. Rustig rijden kon ook wel, maar hij wilde altijd. M'n looks waren rustiger dan die van Rico.De stealthy 335i is misschien een oplossing, maar je gaat nog altijd TE hard(altans ik)

Tip:
KIJKEN, KIJKEN, KIJKEN! In elke spiegel en ruit die je aan boord hebt.

Ik rij nog vaak stukkies te hard en ik klop 't af, maar 't gaat goed. En dan bedoel ik ECHT te hard. Noorden is groot genoeg om dat nog te doen, en je moet de momenten uitzoeken en die momenten duren hooguit een paar minuten. Hooguit.

En inderdaad Macboy. Rico's basisreden is dat ie gewoon een andere auto wil, een 'nieuwere' BMW. En dit is zijn manier van brengen... :twisted: :P

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 15 mei 2007, 11:25

http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2007 ... recht.html

Rico weet niet of jij hier in de buurt woont. Maar misschien een lichtpuntje.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 15 mei 2007, 11:33

Dus eigenlijk zijn wij al 13 pagina's aan het lullen om zijn aankooplust goed te praten? :lol:

Knot

Bericht door Knot » 15 mei 2007, 11:34

Ik snap het niet helemaal, zie Rico toch als een veel rustiger persoon. Wanneer ik in de M3 stapte was het na 15km altijd 7300rpm, driften, burnen, 200 op de B-wegen, 270 op de A-wegen enz enz enz.

Maar punt blijft, er komt elke rit, of elke week een moment dat je het zat bent om met 100km/u op de rechterbaan je dashbordkastje voor de zoveelste keer op te ruimen en dan nog bakken aandacht over te hebben voor zaken als schoenen poetsen, sudoku op je pda/telefoon, dan komen de paardjes los.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 mei 2007, 11:36

Dat zit echt tussen je oren Knot.

Tristan

Bericht door Tristan » 15 mei 2007, 11:37

Ik vind 'persoonlijk' rustig rijden in de drukte soms een rustmoment. Radio tandje harder en CC aan, en dan rustig tot adem komen na een hectische dag.

Knot

Bericht door Knot » 15 mei 2007, 11:39

Dennis Cavallino schreef:Dat zit echt tussen je oren Knot.
En daarom heb ik de M3 onder andere ook verkocht, Rico volgt alleen het zit bij hem wat minder tussen de oren dus hij is een half jaartje later...

k33z

Bericht door k33z » 15 mei 2007, 12:03

Nee dat ben je niet Ilija, hierbij even een copy paste van mijn reactie op de eerste pagina van dit topic :)

"Ik denk dat dit Rico zijn inleiding is richting een E92 of E90 M3

E46 te sportief, etc etc. Goede reden om een wat geciviliseerdere auto te kopen, namelijk een boot als een E92 M3

Komt sneller dan gedacht!"

Marc R

Bericht door Marc R » 15 mei 2007, 12:04

Damn! hij zet ons zo allemaal effe op het verkeerde been/wiel :wink:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 15 mei 2007, 12:44

Rico,

Koop een auto die bij lage snelheden al de nodige snelheidsbeleving geeft.
Iets waarbij autorijden nog autorijden betekent.
Geen luxe of andere frapatsen, daar heb je de touring voor.
Iets waar je in gaat rijden als je klaar bent met werken en nadat de kindjes lekker in bedje liggen.
Waar je de autopyjama van af haalt en bewonderend naar kijkt, haast verliefd. Waar je je daarna inwurmt en één wordt met je wagen.
Je daarna het sleutel omdraaid en haar wakker schudt.

Je de weg op gaat voor het ultieme DF gevoel.

Een auto die je op intuitie rijdt, die doet wat JIJ wil.
Een rotonde dwars of een rotonde strak
Een bocht dwars of een bocht strak. Jij bent de baas.

Waar langzaamrijden al hard lijkt te gaan en waar hard rijden heeeeeeel erg hard lijkt te gaan.

Waar je bij de eerste de beste trackday voor niemand hoeft onder te doen.

300 km/u? Nee, daar zijn ze niet voor gemaakt.
Nederlands kwaliteitsproduct? Yep!
Lifestyle? Misschien!
DF? JA, met nadruk op de hoofdletters.

[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/d/ca9 ... fc31bd.jpg[/img]

[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/d/34c ... 59d1ed.jpg[/img]

[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/7/888 ... b86357.jpg[/img]

[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/f/d61 ... 4d565f.jpg[/img]

RVV

Bericht door RVV » 15 mei 2007, 13:27

ja zoiets maakt wel weer reacties los :wink:

Even een aantal dingetjes verduidelijken.

-De verkoop is niet nodig om een volgende aankoop goed te praten, verhalen over e92 M3's ed is niet van toepassing. 400+pk is geen oplossing, ik weet niet enes wat momenteel de beste oplossing qua autorijden.
-Tom de drukte in het Noorden, vrij rijden ed. Ik denk dat er een aantal zaken spreken. Het is hier veel minder druk bevolkt, veel minder opvallende auto's op de weg als in de randstad, juist die rijden vallen daarom des te meer op. Politie moet hier ook gewoon scoren, de intensieve controles zijn hier ook gewoon van toepassing.
-Veel mensen missen mijn punt totaal. Het gaat er niet om of ik bang ben voor een bekeuring, die kan ik wel "lije" Maar ik voel geen vrijheid meer, het gevoel dat je kunt rijden zoals je graag wilt, en dat is niet de verkeerspiraat willen uithangen, maar gewoon ontspannen kunnen rijden, ik kan met de M3 niet meer ontspannen rijden. Zelfs als ik me keurig aan de snelheid an het houden ben rij ik nog krampachtig. Dat kan nooit de bedoeling zijn van DF. En helemaal niet als het ook nog eens allemaal veel geld kost.
-Ik lees wat over vakanties. Jongens ik heb geen stress aan de kop buiten de auto om. een uurtje spelen met de kleintjes is voor mij echte ontspanning. Wat je daar uit haalt is door geen enkele auto te evenaren. Juist daardoor ga je ook relativeren. 70 euro per uur in een M3 en vol stress of een uurtje robbedoesen met je kindjes voor 0 euro en maximale ontspanning. Iemand die geen kinderen heeft kan dit niet goed begrijpen.
-De M3 ga ik geen rotschop geven. Is financieel geen blok aan me been ofzo. Hij is te koop maar niet van harte. initatief van de verkoop ligt bij mij, een prijszeikerd ? Rot ff op denk ik dan. Geen interesse bij kopers ? Jammer dan. Verkoop via de dealer is ook een optie, maar dan heb ik de auto niet meer ter beschikking, daarnaast verkopen dealers liever hun eigen auto's ipv jouw auto. Ik heb geen invloed op het verkooptraject en iedere dagdromer zal wel een proefrit willen bietsen. Niet dus. Via de dealer zal ik pas doen als de auto na een onbepaalde periode ofzo particulier niet te verkopen is. Ik realiseer me dat de markt uiterst klein is en het aanbod groot genoeg, maar een paar dingen heeft die in M3 land mee, en dat is zijn lage kilomterstand, zijn staat/uitvoering en ook nog een jaar huisselectie garantie. Er is nog een M3 uit 2005 te koop bij een autohandelaar met ongeveer dezelfde km stand en die kost 65K. Die van mij 62,5K.
Het kan maar zo zijn dat ik hem nog een half jaar tot een jaar zal rijden, maar hij kan ook vlot weg zijn omdat de juiste liefhebber de auto treft.

En inruilen in de toekomst kan altijd nog.

Emotioneel is er iets stuk en dat gaat voorlopig niet meer goedkomen, in ieder geval niet met deze auto.

Marc R

Bericht door Marc R » 15 mei 2007, 13:43

Je hebt ook mazzel aan de kleur en wielen.

VERUIT de mooiste die ik ooit op een BMW M3 heb gezien.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 15 mei 2007, 13:52

Je tweede en derde punt snap ik heel goed. Hier in het noorden zijn de wegen relatief leeg, maar toch voel ik altijd dat gehijg in m'n nek van politie of de "oplettende" burger. Het enige waar ik nog echt van kan genieten zijn de dijkweggetjes hier in Friesland, maar die zijn op de zondag zo druk bevolkt met fietsers ed. dat daar na een half uur á uur ook de lol wel weer af is. Dit is dan ook de enige plek waar mijn bescheiden 136pk nog enigzins tot zijn recht komen in de e30.

Je vierde punt over de kinderen kan ik begrijpen maar geen ervaring dus kan er geen mening over vellen. Dat de M3 eventueel weggaat is jammer en ben dan ook heel benieuwd wat je gaat kiezen als nieuwe speeltje, als je die nog wilt ten minste (waar ik een volmondig JA op verwacht).

mvg Steven

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 mei 2007, 13:54

Bladiebladiebla @ Rico. Ik begrijp 't allemaal wel, maar snap niet dat je DAAROM de M3 wegdoet. Dat Mathieu met een Donkervoort aankomt is leuk, maar raakt kant noch wal:Je kunt er niks mee in dagelijks verkeer/lange afstanden en valt nog meer op.

IK deed de M3 weg om genoemde redenen, dus:
-bijtelling
-afschrijving
-verzekering
- oud model in MIJN beleving
-wachten op t moment dat ie gaar was en uitmekaar flikkerde(want ik reed en driftte d'r erg mee!)
-vaak voelde ik me opgefokt door de M3 en wilde altijd als een idioot
-ik wilde wat anders

-en als laatste om de buitenwacht, stress van politie.

Als je jezelf voor de gek wil houden, moet je dat blijven doen Rico. :twisted: :P

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 mei 2007, 13:55

Martijn Koevoets schreef:Dus eigenlijk zijn wij al 13 pagina's aan het lullen om zijn aankooplust goed te praten? :lol:
Freudiaans lullen dus................................. :wink:

Rico, neem eens even plaats op de sofa, want idd emotioneel zit het niet allemaal even lekker.

"Emotioneel is er iets stuk en dat gaat voorlopig niet meer goedkomen, in ieder geval niet met deze auto"

Het zit diep, wil je er over praten?

Andre

Bericht door Andre » 15 mei 2007, 14:49

ik deed de m3 weg om de volgende reden

1 bijtelling.
2 afschrijving.
3 dure verzekering en klasse 5 noodzakelijk.
4 Einser stuurt fijner.

Dus waarom nog duur gaan rijden als iets anders minder opvallend en naar mijn maatstaven beter rijdt. Dan ben je dief van je eigen beurs.

k33z

Bericht door k33z » 15 mei 2007, 14:58

Ik snap werkelijk niets van dit hele verhaal. Vaak kan ik me wel iets goed voorstellen, ook als ik het ergens niet mee eens ben.

Maar dit kan ik me gewoon totaal niet voorstellen. Dat je een auto wegdoet om deze 'reden', terwijl je een half jaar geleden nog riep dat dit een blijver was enz enz.

Michel P

Bericht door Michel P » 15 mei 2007, 16:04

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 mei 2007, 16:12

Ja en als we nu eens allemaal een maand lang EXACT volgens de snelheid gaan rijden. Dan zijn we in no time van dit probleem af.

Laten we 15 juli beginnen tot 15 augustus.

:wink: 8)

RVV

Bericht door RVV » 15 mei 2007, 16:20

Michel ik zag het al vanochtend in de krant, :cry:

Michel P

Bericht door Michel P » 15 mei 2007, 16:23

Rico v Velzen schreef:Michel ik zag het al vanochtend in de krant, :cry:
Ik ook, maar wilde het nog ff melden :-) Tarieven zullen binnenkort wel worden verhoogd t.b.v. onze veiligheid.

Nogmaals, koop een Mazda 5 busje op de zaak, makelijk voor de kids en familie en zet de M3 CS lekker weg, en pik die 1 a 2 maal per maand mee, en in de winter niet, genot is dan top, en ome agent is er dan ook klaar mee. Mazda kost 30k dus kwa bijtelling ook acceptabel.

Michel

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 15 mei 2007, 16:40

Plaats reactie