Prima filosofieAram schreef:Hierin zitten kleppen die iets regelen....geen idee precies waarvoor, iets met mileu eisen dacht ik.
Project Impreza Group-N
- Jurriaan
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
- Locatie: Rotterdam
- Niels
- Berichten: 22550
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Niet te glad maken! Als het te glad wordt dan gaat het ten koste van het opmengen van lucht en benzineAram schreef:
- Maus
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
- Locatie: Onder de rook van R'dam
In een rally-wagen zitten de originele gordels toch ook niet meer? Lijkt me niet dat ze die er voor de apk weer in zetten.Aram schreef:Jij hebt waarschijnlijk 4 punts gordels en je originele gordels erin zitten, maar ik heb geen originele gordels meer, dat is het punt.
Harnassbar icm met 4 / 5 / 6 punts gordels (zonder originele gordels) zou ook door de apk heen moeten komen.
-
Mustafa al-Sahaf
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:33
- Locatie: Baghdad
Bij mijn weten spreken de APK eisen over "deugelijke bevestiging". De FIA spreekt over bevestiging aan de rolkooi.
Ik had mijn schoudergordels aan de rolkooi achter me bevestigd (aan de dwarsligger) en de heupgordels aan de originele ophangingspunten met een nieuw oogje. Ben er vaker mee aangehouden zowel in Nederland als in Duitsland maar nog nooit problemen mee gehad.
Ik had mijn schoudergordels aan de rolkooi achter me bevestigd (aan de dwarsligger) en de heupgordels aan de originele ophangingspunten met een nieuw oogje. Ben er vaker mee aangehouden zowel in Nederland als in Duitsland maar nog nooit problemen mee gehad.
-
Mustafa al-Sahaf
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:33
- Locatie: Baghdad
- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Ik heb besloten om toch voor de IKS keuring te gaan bij de RDW, ik ga ze vanmiddag bellen.
Dit omdat de politie steeds strenger word, bij een fuik ben ik hem kwijt waarschijnlijk.
Word vervolgd dus.

Dan glijd de lucht over dat luchtkussen.
Luchtig verhaal.
Ik maak ze idd niet te glad, welke grofheid ik nodig heb weet ik verder ook niet trouwens.
Dit omdat de politie steeds strenger word, bij een fuik ben ik hem kwijt waarschijnlijk.
Word vervolgd dus.
Nope, ik heb alleen MAVO.Casper schreef:Vet 8)
Heb jij iets van MTS gedaan ofzo?
Ik weet het, je moet eens soort luchtkussen van wervelende lucht creeren.Niels schreef: Niet te glad maken! Als het te glad wordt dan gaat het ten koste van het opmengen van lucht en benzineruw oppervlak zorgt voor een goede wervelling. De kunst is natuurlijk dat je het precies ruw genoeg moet laten maar dat is voor een gewone stervelling niet te doen maar in de praktijk polijst men dit soort delen vaak te ver. Ik heb voor -en na grafieken gezien, een hoop werk van gehad en 6pk minder
Dan glijd de lucht over dat luchtkussen.
Luchtig verhaal.
Ik maak ze idd niet te glad, welke grofheid ik nodig heb weet ik verder ook niet trouwens.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- jaydee
- Berichten: 784
- Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:42
- Locatie: Zeewolde
Aansluitend op wat Niels al zei:Niels schreef:Daar moet je echt een specialist voor zijn. Misschien dat je wat info kunt inwinnen bij een tunerAram schreef: Ik maak ze idd niet te glad, welke grofheid ik nodig heb weet ik verder ook niet trouwens.
Waren die vinnen die je hebt weggeslepen niet bedoeld om de luchtstroom te geleiden? Door de 'deuk' onderin de doorgang kon de lucht wel eens veel ongunstiger stromen dan je verwachten zou...
Ik heb er weinig kaas van gegeten, maar heb inmiddels wel zo links en rechts meegekregen dat je niet per definitie moet streven naar een inlaat met zo min mogelijk weerstand.
- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Die schotten zaten er voor de kleppen die erin zaten, Subaru heeft zelf de body's ook zo zonder schotten geleverd in andere modelen. 
Hier nog een foto van de body's met alles erop en eraan.

Dan nog wat foto's van het werk van vandaag, de gaten zijn nu dicht op 1 body, de andere komt volgende week.

Ook heb de voor en achterkant nog wat bewerkt zodat de bevestigingspunten van de stekkers nu weg zijn.
Naast elkaar voor het verschil:


Hier nog een foto van de body's met alles erop en eraan.
Dan nog wat foto's van het werk van vandaag, de gaten zijn nu dicht op 1 body, de andere komt volgende week.
Ook heb de voor en achterkant nog wat bewerkt zodat de bevestigingspunten van de stekkers nu weg zijn.
Naast elkaar voor het verschil:
Laatst gewijzigd door Aram op 18 sep 2008, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Als ik rechts onder als basis neem ziet die er qua werveling wel goed uit, op het oog. Het zou nog iets meer met de flow mee naar beneden kunnen. Heb jaren lang scootertuning gedaan, daar heb je hetzelfde princiepe. Op een 74cc blok scheelt goede flow gewoon pk's, daar haal je de perfectie uit. Bij een auto zullen deze verschillen vele minder zijn, maar daar weten experts vast meer over de vertellen.Aram schreef:![]()
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Ja
gevonden, het heet Cyclone en hier te vinden
http://www.cyclonenederland.nl/
en hier wat zo'n ding doet in een filmpje van die site
http://www.cyclonenederland.nl/cyclone//film/film.html
maarja...als je allemaal kelken hebt weet ik het niet...
nog een daarover.
http://www.cyclone-eu.com/techniek.html
http://www.cyclonenederland.nl/
en hier wat zo'n ding doet in een filmpje van die site
http://www.cyclonenederland.nl/cyclone//film/film.html
maarja...als je allemaal kelken hebt weet ik het niet...
nog een daarover.
http://www.cyclone-eu.com/techniek.html
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
LOL. Daar ben je toch niet echt ingetrapt heGTRene schreef:Jagevonden, het heet Cyclone en hier te vinden
http://www.cyclonenederland.nl/
en hier wat zo'n ding doet in een filmpje van die site
http://www.cyclonenederland.nl/cyclone//film/film.html
maarja...als je allemaal kelken hebt weet ik het niet...
nog een daarover.
http://www.cyclone-eu.com/techniek.html
Net zoiets als die electric superchargers imho.
Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 04 apr 2008, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Weet niet zeker of het hier ook van toepassing is, want de benzine word er pas in het laatste stukje ingespoten. Er gaat hier dus nog geen benzine/lucht combinatie doorheen, en wat ik lees op het internet mag het vaak niet te glad wezen omdat anders de benzine slecht mengt met de lucht.
Ik ben nu zelf bezig met het poorten en matchen van een cilinderkop voor op mijn auto en ik had ze ook al te glad gemaakt hoorde ik van het revisie bedrijf die nu de klepzittingen voor mij aanpast (komen andere kleppen in voor meer compressie). Ik zal hun wel eens vragen met wat voor korrel ze opgeruwd moeten worden en of dat ook van toepassing is voor het inlaatspruitstuk, want dat moet ik ook nog doen.
Ik ben nu zelf bezig met het poorten en matchen van een cilinderkop voor op mijn auto en ik had ze ook al te glad gemaakt hoorde ik van het revisie bedrijf die nu de klepzittingen voor mij aanpast (komen andere kleppen in voor meer compressie). Ik zal hun wel eens vragen met wat voor korrel ze opgeruwd moeten worden en of dat ook van toepassing is voor het inlaatspruitstuk, want dat moet ik ook nog doen.
- wimprezawrx
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 24 okt 2006, 17:58
- Locatie: Rijswijk Z-H
- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Vandaag mjin throttle bodies afgemaakt, gezandstraald etc.
Nu alleen nog de pakking vlakken met een wet steentje bewerken en misschien laat ik de buitenkant nog shotpeenen, dit omdat het oppervlak na het stralen erg ruw is en er nu makkelijk vuil aan blijft hangen.



Nu alleen nog de pakking vlakken met een wet steentje bewerken en misschien laat ik de buitenkant nog shotpeenen, dit omdat het oppervlak na het stralen erg ruw is en er nu makkelijk vuil aan blijft hangen.
Laatst gewijzigd door Aram op 18 sep 2008, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Evert van der Linde
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 19:55
- Auto: BMW M140i
- Locatie: zuid-holland
Ziet er erg netjes uit. Volg dit project al sinds ik meelees op DF en wat een werk zit er in. Respect daarvoor.
Maar naar mijn weten kan je de binnenkant gewoon polijsten. Heb jaren scooterblokjes getuned, daarbij had je bij een zo glad mogelijk inlaat traject toch wel het meeste vermogen. Eigenlijk is 2-takt niet te vergelijken met 4-takt. Omdat je ook werkt met een onder en een overdruk in je carter.
Maar wat ik altijd deed was voor me gasschuif van me carburateur alles polijsten.. achter me gasschuif, als het gas mengsel in je luchtsroom kwam, liet ik alles een beetje ruw. Dit omdat de oliefilm (je rijd bij 2 takt op mengselsmering) dan beter hecht en dit een veel gladder resultaat geeft.
In dit geval zou ik me inlaattraject gewoon polijsten.
Het filmpje wat rene plaatst gaat om een aanzuiging. Heb geen verstand van auto's opzich. Maar met een turbo heb je toch overdruk, en dus helemaal niks met aanzuiging te maken?
Daarom is de vernauwing in je throttlebody ook belangrijk.. Hierdoor krijg je een venturi werking. En zal je gassnelheid nog hoger worden. Op het moment dat dit je cilinder in komt en je brandstof bijgespoten word hoef je je volgens mij niet meer druk te maken of je mengsel wel goed gemengt word
Maar naar mijn weten kan je de binnenkant gewoon polijsten. Heb jaren scooterblokjes getuned, daarbij had je bij een zo glad mogelijk inlaat traject toch wel het meeste vermogen. Eigenlijk is 2-takt niet te vergelijken met 4-takt. Omdat je ook werkt met een onder en een overdruk in je carter.
Maar wat ik altijd deed was voor me gasschuif van me carburateur alles polijsten.. achter me gasschuif, als het gas mengsel in je luchtsroom kwam, liet ik alles een beetje ruw. Dit omdat de oliefilm (je rijd bij 2 takt op mengselsmering) dan beter hecht en dit een veel gladder resultaat geeft.
In dit geval zou ik me inlaattraject gewoon polijsten.
Het filmpje wat rene plaatst gaat om een aanzuiging. Heb geen verstand van auto's opzich. Maar met een turbo heb je toch overdruk, en dus helemaal niks met aanzuiging te maken?
Daarom is de vernauwing in je throttlebody ook belangrijk.. Hierdoor krijg je een venturi werking. En zal je gassnelheid nog hoger worden. Op het moment dat dit je cilinder in komt en je brandstof bijgespoten word hoef je je volgens mij niet meer druk te maken of je mengsel wel goed gemengt word
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Baidu [Spider] en 5 gasten
