Zit veel emotie in dit draadje. Begrijpelijk.
Koop ontbinden omdat een nieuwe auto een paar weken bij de dealer staat. Hmmm, weet niet of dat gaat lukken.
Auto is gewoon straks gemaakt en klaar. Kutgevoel erbij maar dat is het. Mogelijk dat je idd iets van schade kan claimen.
Ontbinding lijkt me alleen reele optie als het nog een tijd duurt en er komt geen oplossing.
Inruil gaat geld kosten, je ruilt een 2 maanden oude auto in. Zo simpel is het.
Geheel escaleert door toevoeging advocaat. Zet druk op de zaak, en dat is goed. Gevolg is wel dat partijen zich ingraven en stelling in gaan nemen. Hoort bij het spel. Emotie daarbij is altijd moeilijk. Zeker als prive persoon tegenover een bedrijf.
Gewoon druk blijven opvoeren, en alle reacties met een korreltje zout nemen. Wel goed voor ogen houden wat je wilt bereiken en m.i. is dat gewoon je gti die goed gerepareerd is en een redelijke vergoeding voor de geleden schade.
Speel het spel. Bijv. prima dat jullie nog een week nemen om dat ding goed af te leveren. Kost je alleen wel weer 1000 euro. Weet je wat, ik kom 'em in jan. wel halen. Scheelt een hoop muntjes. Heb ik een gti met weinig kms voor een occassion prijs...
Emotie is voor thuis...dit is puur zakelijk en is door jezelf (terecht !!!) op scherp gezet. Maar dan niet al te naief / emotioneel worden over het 'spel' wat volgt. Is te verwachten helaas.
Dealer zou zo verstandig moeten zijn om de 'angel' eruit te halen. Iets in de trant van 'geef ons nog x tijd', dan is ie of gerepareerd en krijgt u Y vergoeding of wij ontbinden de koop en leveren een andere gti. Is duidelijk voor iedereen, nemen ze verantwoordelijkheid, laten ze jouw niet in onzekerheid en maken ze het ook niet alleen jouw probleem. Dan stopt ook de escalatie / het juridische spel want er i geen advocaat die een ontbindingszaak begint als een dealer nog x tijd vraagt met een duidelijk alternatief.
Bin there done that...sterker nog zit er middenin (iets met 6% achterstallig loon per jaar vanaf 2009 en duurt ook nog wel ff totdat het is opgelost...ik weet wel dat als ik het krijg ik er geen gti bij Zym van ga bestellen

)
Mark.