Na 25 dagen de auto retour. Nu alles afgesloten.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Luca

Re: Een nieuwe auto die al bijna 3 weken stil staat...... GT

Bericht door Luca » 05 sep 2013, 20:51

JP schreef:
WJ schreef:Of prop iets/link op de officiele VW Facebook pagina? 161k likes, volgensmij als iemand dat daarop plaatst en half DF liked of reageerd daarop dan komt dat vanzelf groot in beeld?
Ja......maar (als ze slim zijn) hebben ze wel iemand die klaar staat om negatieve berichten te wissen. Daarbij moeten "wij" niet ongevraagd de dealer op sociale media gaan zwart maken. Dat komt Luca ook niet ten goede
Ik wil zeker een oplossing. Om nu de dealer zwart te maken is ook niet mijn bedoeling. Daar zijn beide partijen (zijm en ik) niet bij geholpen.

Social media kan positief werken of juist negatief (als de schade al zo groot is voor de dealer zullen ze niks meer doen voor de klant. Schade is toch aangericht)

MAAR aan de andere kant ben ik dan ook wel iemand die bij een positieve oplossing iedereen zou informeren hoe goed de dealer het heeft opgelost.

Alleen moet die oplossing nog komen :bag:

Luco

Bericht door Luco » 05 sep 2013, 20:53

Niet om je te ontmoedigen, maar gezien de belachelijke voorstellen van de dealer zal er voor jouw echt geen bevredigende oplossing komen.

Luca

Bericht door Luca » 05 sep 2013, 20:56

Ik heb via mijn werk http://www.arag.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Rechtsbijstand wordt vergoed door mijn werkgever.

Daarnaast ex medewerker Pon benaderd en ex directeur van een BMW vestiging benaderd. Alle adviezen zijn welkom.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 05 sep 2013, 20:57

Luco schreef:Niet om je te ontmoedigen, maar gezien de belachelijke voorstellen van de dealer zal er voor jouw echt geen bevredigende oplossing komen.
Daar ben ik ook bang voor. Volgens mij vind de dealer het volstrekt acceptabel om een auto een maand in de garage te zetten.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 sep 2013, 21:12

Robin Hartog schreef:
RVV schreef:https://www.facebook.com/paul.zijm

Weet de grote sheriff er al van?
Hij kijkt wel alsof hij meeleest met dit verhaal. :tooth:
whahah :TV kijken: idd, zou je een funny (ware het niet zo lastig) gifje van kunnen maken :tooth:

alt

Bericht door alt » 05 sep 2013, 21:34

Luca, ik zou eerst eens kijken op euro-lex en zien hoe sterk je staat als consument.
Want jij bent consument en geen bedrijf.
Dus jij staat veel sterker.
Er zijn hier mensen op df,die mij in het verleden ook hebben geholpen met de juiste euro-lex pagina's.

Voorst zou met de advocaat overleggen of je geen schadeclaim kan indienen.
Je nieuwe auto staat bij de dealer, wordt steeds ouder, zakt in waarde.
De waardevermindering zou ik zo wie zo claimen.
Daarnaast het moeten rijden in een auto waar je niet mee geasisoseerd wil worden.
Nog een claim.

Je moet een advocaat handvaten geven om mee te kunnen stoeien.
Dank er goed over na wat je nog meer kan claimen, extra brandstof, milieuverontreiniging v.w. het rijden met een oude auto.

Zelf met mijn Audi een probleem met de koppeling gehad, waar men mij ook aaan mee wilden laten betalen.
Dus mooi niet, heb zij met euro-lex om de oren geslagen.
De crafter, in het einde van de garantie termijn, blok naar de galamiezen,
Ook hebben zij het blok vervangen.

Dus je poot stijf houden.

ONTHOUD JE BENT CONSUMENT.

Luca

Bericht door Luca » 05 sep 2013, 21:38

De tip doorgestuurd naar mijn advocaat.

Maar welke euro- Lex bedoel je?

Maus335i

Bericht door Maus335i » 05 sep 2013, 21:43

Luca schreef:Maar helaas dus wederom geen oplossing. Er werd verwacht dat de gti wel volgende week klaar zou zijn. Maar zeker wist men dit dus niet. Men vroeg om nog extra tijd. Ik heb aangegeven dit niet te willen en vandaag na contact met mijn advocaat de dealer in gebreke zou gaan stellen mbv mijn advocaat. Daar hadden ze hun begrip voor. Wel wilde ze mededelen dat ze volgens hun eigen juridische afdeling erg sterk stonden?!
Roepen ze allemaal, zou ik me niet druk om maken :) Als je je rechtsbijstand hebt ingeschakeld kun je je het beste er zo weinig mogelijk mee bezig houden. Laat je advocaat alles regelen/bespreken en oplossen. Ook hier goede ervaring met DAS overigens (maar dan zakelijk).

De eigenaar/directeur van de dealer heeft hier echt wel iets van meegekregen en als dat niet het geval is, zijn er serieuze dingen mis binnen dat bedrijf. Als directeur/eigenaar is het praktisch gezien je plicht om op de hoogte te zijn van dit soort gevallen. Heb dan ook weinig meegemaakt dat de hoogste bazen (in diverse branches) niet op de hoogte zijn van serieuze problematiek. Wat ik alleen niet snap is dat ze daar nog niet gekozen hebben voor het zelf betalen van gelijkwaardig vervangend vervoer. Of je desnoods schadeloos hadden gesteld voor de periode dat de auto nu niet rijdt (afschrijving e.d.). Laat het een euro of 2000 zijn.... Wat ze nu kwijt zijn aan verloren zijn aan imago en toekomstige business van Luca & Family + Friends is een VEELvoud van dat geld.

Maar goed, kortzichtig denken is de autobranche niet vreemd. Het duurt verbazingwekkend lang totdat deze branche uit 1960 stapt :)

Luca

Bericht door Luca » 05 sep 2013, 21:48

Mijn zwager (nieuwe S3 gekocht bij de dealer) is ook nog klant

Volgens eigen zeggen vd dealer is mijn "probleem" (of ik als probleem) besproken in een directieoverleg

Misschien is een gesprek met de directeur geen slecht idee!?

ASW

Bericht door ASW » 05 sep 2013, 21:53

Nou gefeliciteerd dan maar, dat je bent besproken in HET directieoverleg. Nu wordt er echt serieus naar je probleem gekeken.. Nu echt hoor!

Ouderwetse instelling in nieuwerwetse tijd. Heel veel succes aan ZIJM in deze hoogconjunctuur! :thumbup:

Metchu

Bericht door Metchu » 05 sep 2013, 21:58

Volkswagen Audi dealer zijm heeft een grove fout gemaakt en een Perfecte kans gemist vandaag als je het mij vraagt... Maar gelukkig sta je als consument zeer sterk in Nederland! Ongelofelijk dit!

Luco

Bericht door Luco » 05 sep 2013, 22:12

Al hadden die sukkels vandaag de koop ontbonden en Luca zijn geld terug hadden gegeven en hem met de ibiza hadden laten rijden tot die een nieuwe auto had, hadden ze er zo een aantal klanten bij gehad.

Nu zetten ze zichzelf neer als een stel incompetente sukkels.
Goh, wat zou nu uiteindelijk meer kosten?

markk

Bericht door markk » 05 sep 2013, 22:37

Zit veel emotie in dit draadje. Begrijpelijk.

Koop ontbinden omdat een nieuwe auto een paar weken bij de dealer staat. Hmmm, weet niet of dat gaat lukken.
Auto is gewoon straks gemaakt en klaar. Kutgevoel erbij maar dat is het. Mogelijk dat je idd iets van schade kan claimen.

Ontbinding lijkt me alleen reele optie als het nog een tijd duurt en er komt geen oplossing.
Inruil gaat geld kosten, je ruilt een 2 maanden oude auto in. Zo simpel is het.

Geheel escaleert door toevoeging advocaat. Zet druk op de zaak, en dat is goed. Gevolg is wel dat partijen zich ingraven en stelling in gaan nemen. Hoort bij het spel. Emotie daarbij is altijd moeilijk. Zeker als prive persoon tegenover een bedrijf.

Gewoon druk blijven opvoeren, en alle reacties met een korreltje zout nemen. Wel goed voor ogen houden wat je wilt bereiken en m.i. is dat gewoon je gti die goed gerepareerd is en een redelijke vergoeding voor de geleden schade.

Speel het spel. Bijv. prima dat jullie nog een week nemen om dat ding goed af te leveren. Kost je alleen wel weer 1000 euro. Weet je wat, ik kom 'em in jan. wel halen. Scheelt een hoop muntjes. Heb ik een gti met weinig kms voor een occassion prijs...

Emotie is voor thuis...dit is puur zakelijk en is door jezelf (terecht !!!) op scherp gezet. Maar dan niet al te naief / emotioneel worden over het 'spel' wat volgt. Is te verwachten helaas.

Dealer zou zo verstandig moeten zijn om de 'angel' eruit te halen. Iets in de trant van 'geef ons nog x tijd', dan is ie of gerepareerd en krijgt u Y vergoeding of wij ontbinden de koop en leveren een andere gti. Is duidelijk voor iedereen, nemen ze verantwoordelijkheid, laten ze jouw niet in onzekerheid en maken ze het ook niet alleen jouw probleem. Dan stopt ook de escalatie / het juridische spel want er i geen advocaat die een ontbindingszaak begint als een dealer nog x tijd vraagt met een duidelijk alternatief.

Bin there done that...sterker nog zit er middenin (iets met 6% achterstallig loon per jaar vanaf 2009 en duurt ook nog wel ff totdat het is opgelost...ik weet wel dat als ik het krijg ik er geen gti bij Zym van ga bestellen ;))

Mark.

Luca

Bericht door Luca » 05 sep 2013, 22:38

Aankomende dagen even ergens anders aan denken (ondanks dat de planning was om met de gti te gaan)

Nu drie dagen in de omgeving van de ring. Plaatsje altena.

Nu met de motor.

DDX

Bericht door DDX » 05 sep 2013, 22:41

Ze hebben genoeg leuke auto's as occasion staan, hadden ze die dan niet gewoon kunnen meegeven tot probleem verholpen was ?

markk

Bericht door markk » 05 sep 2013, 22:44

edit -kut android...

RVV

Re: Een nieuwe auto die al meer dan 3 weken stil staat... GT

Bericht door RVV » 05 sep 2013, 22:47

Mark in de Twighlight Zone :tooth:

alt

Bericht door alt » 05 sep 2013, 22:49

Luca hier euro-lex, nu heb wat te lezen..
http://eur-lex.europa.eu/en/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 05 sep 2013, 23:01

Echt ongeloveloos dit.

Als ze in service al met zulk incompetente medewerkers de markt moeten BEDIENEN, hoop ik dat er voor de overige klanten in ieder geval iets competentere technici aan boord zijn bij ZIJM.

vrees het ergste.

Consumentenrecht geeft toch aan dat een deugdelijk product geleverd dient te worden, en beperkt de tijd om eventuele gebreken te herstellen. Waar wacht je advocaat op?

SCHANDALIG!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 sep 2013, 08:34

Is allemaal leuk, Luco, maar als ie auto er maandag staat en alles doet het... Dan is het meenemen en compensatie vangen. Hopelijk... Als het daarna weer gebeurt? Tja, overmacht. Denk dat Luca het goed beschrijft wat hem te wachten staat :hmmm: Maar ik bracht de auto er nooit weer naartoe, dan voor garantie en onderhoud naar een ander. Dan wachten tot de afschrijving acceptabel is en weer inruilen en nooit weer VAG kopen. Dat lijkt me de realiteit. Doet misschien ff zeer maar is niet anders. Maar voor Luca redelijk normaal :) .
Luco schreef:Je wordt bedonderd waar je bijstaat Luca.
Echt, gewoon ontbinden via de advocaat, ze mogen alleen een vergoeding vragen voor de gereden km in de gti, leen/huur autokosten mogen ze niet in rekening brengen bij ontbinding, ook afschrijving niet, dus zsm ontbinden.

Luco

Bericht door Luco » 06 sep 2013, 08:44

Arthur schreef:Is allemaal leuk, Luco, maar als ie auto er maandag staat en alles doet het... Dan is het meenemen en compensatie vangen. Hopelijk... Als het daarna weer gebeurt? Tja, overmacht. Denk dat Luca het goed beschrijft wat hem te wachten staat :hmmm: Maar ik bracht de auto er nooit weer naartoe, dan voor garantie en onderhoud naar een ander. Dan wachten tot de afschrijving acceptabel is en weer inruilen en nooit weer VAG kopen. Dat lijkt me de realiteit. Doet misschien ff zeer maar is niet anders. Maar voor Luca redelijk normaal :) .
Echt, gewoon ontbinden via de advocaat, ze mogen alleen een vergoeding vragen voor de gereden km in de gti, leen/huur autokosten mogen ze niet in rekening brengen bij ontbinding, ook afschrijving niet, dus zsm ontbinden.

@Arthur
Wie zegt dat die auto maandag klaar is? Misschien duurt het nog wel drie weken en als je dan deze weg niet inzet blijf je achter de feiten aanlopen.
Ze weten niet eens wat ze wel of niet mogen berekenen bij ontbinding, zegt veel over de kennis en mentaliteit van de dealer.
Als die het weer doet, voor hoelang, wie weet is het el een structureel probleem (zogenaamde maandagauto) nou dan ben je helemaal genaaid.
Op het moment dat je de ontbinding in gang zet en hetzelfde probleem doet zich over bijv 2 maanden weer voor sta je stukken sterker.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 sep 2013, 08:49

Niemand. Ik zeg "maar als" en beschrijf dan het vervolg :) Hij moet wel doorzetten maar kon wel eens een goed onderbuik gevoel hebben.

martll

Bericht door martll » 06 sep 2013, 10:32

Mathieu schreef:Is dit niet sowieso het probleem van de neerlandsche VAG dealers.
De arrogantie, de hooghartigheid.
Dat je blij moet zijn dat je Überhaupt een VW, Audi mag rijden. Want dat is toch de heilige graal.
Beter wordt het niet. :kotsen:
Is tevens het probleem dat Volvo, BMW en Renault dealers hebben.
Klantbehoud interesseert ze al lang al niks meer.

Ik denk dat in deze kwestie de auto wel snel klaar zal zijn, maar ben bang dat je als compensatie ook nog eens een set wintervelgen mag kopen. :blackeye:

fuseekogel

Bericht door fuseekogel » 06 sep 2013, 11:00

Arthur schreef:Is allemaal leuk, Luco, maar als ie auto er maandag staat en alles doet het... Dan is het meenemen en compensatie vangen. Hopelijk... Als het daarna weer gebeurt? Tja, overmacht. Denk dat Luca het goed beschrijft wat hem te wachten staat :hmmm: Maar ik bracht de auto er nooit weer naartoe, dan voor garantie en onderhoud naar een ander. Dan wachten tot de afschrijving acceptabel is en weer inruilen en nooit weer VAG kopen. Dat lijkt me de realiteit. Doet misschien ff zeer maar is niet anders. Maar voor Luca redelijk normaal :) .
Inderdaad, nu de boel inruilen zal een te grootte aderlating worden. De boel ontbinden zeker als de auto in de aankomende dagen weer klaar is zal een lang verhaal worden. Ik denk dat ze best wel weten hoe dat zo lang mogelijk te rekken, ik vrees dat je niet de eerste bent. Ik zou ook geen geen velgen nemen, al kreeg ik ze gratis. Neem lekker een prepaid tankpas of zo, hebben ze zelf (vw bank) kunnen ze mooi wegschrijven dus is voor hun ook beter. Zeg €250 per week? dat de auto daar stond.

Het is niet of de auto zware schade heeft gehad of in t water gelegen heeft, ik mag toch aannemen dat als de software eenmaal goed erin staat het probleem is verholpen.

martll

Bericht door martll » 06 sep 2013, 11:02

Luca,

Nieuwe Megane RS is in aantocht. :tooth:

Plaats reactie