+1!Tristan schreef:Respect hoor dat jullie alles zelf uitdokteren.
RMR e36 GTR s62b50 V8 gezocht frisse krukas of onderblok
- EvdP
- Berichten: 6831
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: e36 RMR GTR racer NGINE s62b50 M5 v8 "cut to fit"
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: e36 RMR GTR racer NGINE s62b50 M5 v8 "cut to fit"
Eigenlijk is al het laswerk klaar! En ik moet toegeven geen foto's van als ik terug kijk.. blijkbaar niet te boeiend haha.
Wat wel boeiend is! Het feit dat Nathan van NGine de s62 nu helemaal uit elkaar ligt.
De kruk de pulley en de nieuwe koppeling worden op elkaar afgestemd en gebalanceerd. Vredre worden dan gelijk de ACL lagers etc besteld.
Toch heel fijn dat we Nathan in ons team hebben. Ik heb een soort aversie tegen motorblokken.
haha lees STRESSSSSS
Hier wat platen:
Nathan gaat alles reinigen nalopen en met verse pakkingen, lagers en keringen in elkaar zetten.
Deze week de oliepan en de vanos block off halen
die worden meteen gemonteerd!
Wat wel boeiend is! Het feit dat Nathan van NGine de s62 nu helemaal uit elkaar ligt.
De kruk de pulley en de nieuwe koppeling worden op elkaar afgestemd en gebalanceerd. Vredre worden dan gelijk de ACL lagers etc besteld.
Toch heel fijn dat we Nathan in ons team hebben. Ik heb een soort aversie tegen motorblokken.
haha lees STRESSSSSS
Hier wat platen:
Nathan gaat alles reinigen nalopen en met verse pakkingen, lagers en keringen in elkaar zetten.
Deze week de oliepan en de vanos block off halen
- Luc B
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31
Re: e36 RMR GTR racer NGINE s62b50 M5 v8 "cut to fit"
Mooi is dat toch. Haal je alle randrommel ervan af, blijft het een rete simpel ding.
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: e36 RMR GTR racer NGINE s62b50 M5 v8 "cut to fit"
Het is natuurlijk niet meer dan twee vier cilinders tegen elkaar
We proberen het blok ook simpel te houden. Door de dry sump vervalt er al best veel, de vanos gaat eraf. en door de dry sump vervalt op het blok ook de carterventilatie, er moet een gecontroleerd vacuüm ontstaan.
Als bij effect schijnt het ook nog tot 20PK te kunnen leveren omdat je geen 'pumping losses' hebt. ( eerst zien dan geloven maar de theorie is plausibel!
Verder gaat er ook een behoorlijk complex systeem af door de Vanos te verwijderen. en de koelwater leidingen te vereenvoudigen. ik ben zelf heel benieuwd naar de uitkomst.
Nog wat plaatjes.. gebroken drijfstangen ( ja dat hoort zo ) nog nooit gezien!!
Het snijwerk is klaar:
We proberen het blok ook simpel te houden. Door de dry sump vervalt er al best veel, de vanos gaat eraf. en door de dry sump vervalt op het blok ook de carterventilatie, er moet een gecontroleerd vacuüm ontstaan.
Als bij effect schijnt het ook nog tot 20PK te kunnen leveren omdat je geen 'pumping losses' hebt. ( eerst zien dan geloven maar de theorie is plausibel!
Verder gaat er ook een behoorlijk complex systeem af door de Vanos te verwijderen. en de koelwater leidingen te vereenvoudigen. ik ben zelf heel benieuwd naar de uitkomst.
Nog wat plaatjes.. gebroken drijfstangen ( ja dat hoort zo ) nog nooit gezien!!
Het snijwerk is klaar:
- Niels
- Berichten: 22541
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: e36 RMR GTR racer NGINE s62b50 M5 v8 "cut to fit"
Mooie plaatjes! Ik ben benieuwd naar het effect om zonder Vanos te gaan rijden.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: e36 RMR GTR racer NGINE s62b50 M5 v8 "cut to fit"
mooie platen idd,
nu je het benoemd, gebroken drijfstang, had het wel eens gelezen das voor een perfecte pas-verbinding dacht ik en klinkt eigenlijk wel logish, maar de gedachte is wel wat vreemd
nu je het benoemd, gebroken drijfstang, had het wel eens gelezen das voor een perfecte pas-verbinding dacht ik en klinkt eigenlijk wel logish, maar de gedachte is wel wat vreemd
- Knot
- Berichten: 40838
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: e36 RMR GTR racer NGINE s62b50 M5 v8 "cut to fit"
Ben je er een keertje overdag do/vr of zondag? kom ik ff kijken.
- EvdP
- Berichten: 6831
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: e36 RMR GTR racer NGINE s62b50 M5 v8 "cut to fit"
Ik ook. Zal de betrouwbaarheid waarschijnlijk ook ten goede komen.Niels schreef:Mooie plaatjes! Ik ben benieuwd naar het effect om zonder Vanos te gaan rijden.
- MParallel
- Berichten: 8911
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: e36 RMR GTR racer NGINE s62b50 M5 v8 "cut to fit"
Zie deze nu pas. Heel mooi project.
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: e36 RMR GTR racer NGINE s62b50 M5 v8 "cut to fit"
Tsja het schijnt dat vanos toch met name met uitstoot te maken heeft! elke zichzelf respecterende race s62 heeft het eraf ( ascari ook)
@Knot sowieso elke woensdagavond en zaterdag!
Hier nog wat beeldmateriaal!
Hier de testflens van RMR .. met een geperste pijp om ovaal te worden. sofar so good! daar gaat veel meer volgen!
En de stuurstang is geproefplaatst;
En de positie achter het stuur in eerste instantie. (dat kan natuurlijk nog aangepast worden! maar zo te zo te zien zijn wij zo ook om de cylinderkop heen.
Zowel de pook als het stuur zitten 15CM en 10 cm naar achteren:
En de koppelstukken die naar het stuurhuis:
@Knot sowieso elke woensdagavond en zaterdag!
Hier nog wat beeldmateriaal!
Hier de testflens van RMR .. met een geperste pijp om ovaal te worden. sofar so good! daar gaat veel meer volgen!
En de stuurstang is geproefplaatst;
En de positie achter het stuur in eerste instantie. (dat kan natuurlijk nog aangepast worden! maar zo te zo te zien zijn wij zo ook om de cylinderkop heen.
Zowel de pook als het stuur zitten 15CM en 10 cm naar achteren:
En de koppelstukken die naar het stuurhuis:
Laatst gewijzigd door Frank280zx op 26 sep 2013, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: e36 RMR GTR racer NGINE s62b50 M5 v8 "cut to fit"
mooie updates en veel meer lucht doorgang zo, maar die 2 verschillende materialen zo in elkaar gaat dat niet botsen? ik bedoel verschil qua uitzetten...
stel die RVS pijp zet meet uit en zet zo veel kracht op het giet/alu oid? ik zeg maar wat, weet niet hoe het dara gaat maar wel benieuwd

stel die RVS pijp zet meet uit en zet zo veel kracht op het giet/alu oid? ik zeg maar wat, weet niet hoe het dara gaat maar wel benieuwd
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: e36 RMR GTR racer NGINE s62b50 M5 v8 "cut to fit"
GTRene schreef:mooie updates en veel meer lucht doorgang zo, maar die 2 verschillende materialen zo in elkaar gaat dat niet botsen? ik bedoel verschil qua uitzetten...
stel die RVS pijp zet meet uit en zet zo veel kracht op het giet/alu oid? ik zeg maar wat, weet niet hoe het dara gaat maar wel benieuwd![]()
Het is beide RVS (zowel de flens als de buis )en word gelast (tig) Hetzelfde materiaal als OEM
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: e36 RMR GTR racer NGINE s62b50 M5 v8 "cut to fit"
ik dacht zo op de foto lijkt dat, dat de RVS buis een stuk in de kop gaat?
maar als het er voor blijft dan of course no problem
maar als het er voor blijft dan of course no problem
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: e36 RMR GTR racer NGINE s62b50 M5 v8 "cut to fit"
Heerlijke motor ombouw hoor!
dat blok ligt er prachtig in..
dat blok ligt er prachtig in..
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: e36 RMR GTR racer NGINE s62b50 M5 v8 "cut to fit"
we hebben nu alle delen voor de motor zo goed als compleet, nu is het tijd dat Nathan van Ngine alles weer in elkaar zet.. hij puzzelt graag dus hier de laatste delen.
Dit is de vrij zeldzame Ascari KZ1 s62 Dry sump oliepan.. Ik heb hem van JR motorsport kunnen overnemen voor een nette prijs, vergezeld met een vanos blok off. trigger wiel en wat andere goodies.
Voor de motorbewerkingen (simpel blue printen niet meer voor nu) en het management gaan we met Mike van Jetperformance in zee.
het mooie van de Ascari dry sump pan is dat je met de orginele oliepompketting werkt om de pomp aan te drijven die in de pan zit. waardoor je het simpel en failproof kan houden;
De pomp schuif in de pan als een cartridge:
De zijkant van de met de twee scavanger outlets
De pompsegmenten los naast de pan:
Het manifold om naar een slang naar de dry sump te komen:
Dit is de vrij zeldzame Ascari KZ1 s62 Dry sump oliepan.. Ik heb hem van JR motorsport kunnen overnemen voor een nette prijs, vergezeld met een vanos blok off. trigger wiel en wat andere goodies.
Voor de motorbewerkingen (simpel blue printen niet meer voor nu) en het management gaan we met Mike van Jetperformance in zee.
het mooie van de Ascari dry sump pan is dat je met de orginele oliepompketting werkt om de pomp aan te drijven die in de pan zit. waardoor je het simpel en failproof kan houden;
De pomp schuif in de pan als een cartridge:
De zijkant van de met de twee scavanger outlets
De pompsegmenten los naast de pan:
Het manifold om naar een slang naar de dry sump te komen:
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: e36 RMR GTR racer NGINE s62b50 M5 v8 "cut to fit"
En last but not least de vanos block off:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: e36 RMR GTR racer NGINE s62b50 M5 v8 ASCARI kz1 dry sump
wow
dat zijn nog eens de onderdelen
je moet het maar net weten...en wat gaaf dat zoiets zo mooi aansluit op de motor.
zouden ze complete aftermarket/conversie kitjes voor mogen maken, maja zal wel wat kosten denk een complete kit en werkbaar e.d.
dus dat is gewoon een platte pan zeg maar die voor elke S62 conversie te gebruiken is?
moet je denk ook een aangepaste dipstick hebben?
eneuh gewone pakking of gaat alles gewoon met vloeibare pakking.
dat zijn nog eens de onderdelen
je moet het maar net weten...en wat gaaf dat zoiets zo mooi aansluit op de motor.
zouden ze complete aftermarket/conversie kitjes voor mogen maken, maja zal wel wat kosten denk een complete kit en werkbaar e.d.
dus dat is gewoon een platte pan zeg maar die voor elke S62 conversie te gebruiken is?
moet je denk ook een aangepaste dipstick hebben?
eneuh gewone pakking of gaat alles gewoon met vloeibare pakking.
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: e36 RMR GTR racer NGINE s62b50 M5 v8 ASCARI kz1 dry sump
Normale pakkingen en o-ringen.GTRene schreef:wow![]()
dat zijn nog eens de onderdelen![]()
je moet het maar net weten...en wat gaaf dat zoiets zo mooi aansluit op de motor.
zouden ze complete aftermarket/conversie kitjes voor mogen maken, maja zal wel wat kosten denk een complete kit en werkbaar e.d.
dus dat is gewoon een platte pan zeg maar die voor elke S62 conversie te gebruiken is?
moet je denk ook een aangepaste dipstick hebben?
eneuh gewone pakking of gaat alles gewoon met vloeibare pakking.
Een dry sump heeft geen dip stik
Deze kitjes zijn sowieso te koop in verschillende set ups ( KMS verkoopt ze VAC etc etc etc) Wat ik begreep heeft deze pan als je hem kan krijgen een nieuwprijs van 12.000 GPB ......
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: e36 RMR GTR racer NGINE s62b50 M5 v8 ASCARI kz1 dry sump
geen peilstok? geen verstand van dry-sump, maar hoe zie je dan het oliepeil, kan je dat in het olie reservoir zien oid?
eneuh wat een geld
maar zal destijds denk in een kleine oplage zijn gemaakt...
wellicht ook voor de Hartge M62 ala 4.7 en 5.0 destijds gebruikt bij Ascari?
eneuh wat een geld
wellicht ook voor de Hartge M62 ala 4.7 en 5.0 destijds gebruikt bij Ascari?
- ThomasGTT
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46
Re: e36 RMR GTR racer NGINE s62b50 M5 v8 ASCARI kz1 dry sump
Is dat een CAE shifter?
Zo ja, waar heb je die vandaan als ik vragen mag??
Suces met je project!
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: e36 RMR GTR racer NGINE s62b50 M5 v8 ASCARI kz1 dry sump
Ja dat is er een.ThomasGTT schreef:
Is dat een CAE shifter?
Zo ja, waar heb je die vandaan als ik vragen mag??
Suces met je project!
Ik ben even naar Essen gereden daar zit de beste man! zeker de moeite waard. ik rij er nu al 1,5 jaar mee wil niet meer anders!
Christian Au
CAE SHIFTING TECHNOLOGY
Leimkugelstrasse 3
45141 Essen
Tel 0201 8777802
Fax 0201 7266290
info@cae-racing.de
(even bellen voor je gaat!!)
Guus de Koster verkoopt ze ook. (almere) http://www.racehardware.com" onclick="window.open(this.href);return false;
kosten rond de €700
- ThomasGTT
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46
Re: e36 RMR GTR racer NGINE s62b50 M5 v8 ASCARI kz1 dry sump
Top, thanks voor de info! 
- Erik K.
- Berichten: 7219
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: e36 RMR GTR racer NGINE s62b50 M5 v8 "cut to fit"
Klopt René, op deze manier heb je namelijk geen materiaal verlies tov snijden, branden, zagen.GTRene schreef:mooie platen idd,
nu je het benoemd, gebroken drijfstang, had het wel eens gelezen das voor een perfecte pas-verbinding dacht ik en klinkt eigenlijk wel logish, maar de gedachte is wel wat vreemd
- Niels
- Berichten: 22541
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: e36 RMR GTR racer NGINE s62b50 M5 v8 ASCARI kz1 dry sump
Errug gave delen

- Bert ///M3
- Berichten: 9428
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: e36 RMR GTR racer NGINE s62b50 M5 v8 "cut to fit"
Het is niet alleen daarvoor. Het geeft ook een enorme zijwaardse weerstand door het oppervlak. Door het breken heb je als het ware allemaal kleine karteltjes en dat zit veel steviger in elkaar als wanneer het bewerkt zou zijn.Erik K. schreef:Klopt René, op deze manier heb je namelijk geen materiaal verlies tov snijden, branden, zagen.GTRene schreef:mooie platen idd,
nu je het benoemd, gebroken drijfstang, had het wel eens gelezen das voor een perfecte pas-verbinding dacht ik en klinkt eigenlijk wel logish, maar de gedachte is wel wat vreemd
S50's hebben die niet maar S54's weer wel.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Ti-Tourist (Erik) en 6 gasten
